• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ποιο από τα 8 SUV έκανε την ευχάριστη έκπληξη και ποιο ζορίστηκε στην πίστα δοκιμών 4X4;

Υδάτινο πέρασμα: Μια παραδοσιακή off road δοκιμασία, στην οποία εμείς υποβάλαμε τα δικίνητα Crossover της δοκιμής μας.

Η ανηφόρα της εκκίνησής μας είχε κλίση 12%. Για να δυσκολέψουμε περισσότερο τα πράγματα όλα τα Crossover μετέφεραν οδηγό και 3 επιβάτες.

Ξεκίνημα σε σημείο με μειωμένη πρόσφυση, εκεί όπου δεν πατούν όλοι οι τροχοί στο έδαφος. Δύσκολη δοκιμασία ακόμη και για 4Χ4 επιλογές…

Ο Mr 4X4

8 SUV σε πίστα δοκιμών 4X4

199.721 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/12/2016

Βάλαμε 8 σύγχρονα 4Χ2 και 4Χ4 crossover στην πίστα 4Χ4 Attart Off Road Park για να δούμε σε τελική ανάλυση πόσα απίδια χωράει ο σάκος τους όταν αποχωριστούν τη ζεστή αγκαλιά της ασφάλτου…

 
Ο κόσμος λατρεύει τα crossover και υπάρχει πλέον η τάση να τα προτιμά έναντι ενός συμβατικού χάτσμπακ μιας και προσφέρουν πανοραμική θέση οδήγησης και μια ξεχωριστή αίσθηση ασφάλειας. Έτσι ξεχνούν εύκολα το παραπάνω κόστος και επενδύουν σε οχήματα ελεύθερου χρόνου, άσχετα αν ίσως οι φορές, που θα κινηθούν εκτός δρόμου είναι μετρημένες στα δάκτυλα. Αντε κανένα σαμαράκι στην πόλη να ανεβούν ή να πατήσουν χωματόδρομο για να φτάσουν σε μια απομακρυσμένη σχετικά παραλία. Ωστόσο παραμένει ένα μεγάλο ερώτημα: Ποια είναι τα πραγματικά όρια αυτών των αυτοκινήτων; Για να τα ανακαλύψουμε πήραμε τις δημοφιλέστερες εκδόσεις (4X2 ή 4Χ4) 7+1 σύγχρονων crossover και τα υποβάλλαμε σε μια σειρά από δοκιμασίες.

Οι 3 δοκιμασίες στην πίστα 4X4

Ξεκίνημα σε ανηφόρα με φορτίο

Σε αυτή τη δοκιμασία εξετάζουμε το πόσο εύκολα εκκινούν σε μια ανηφόρα με μεγάλη κλίση (στην περίπτωσή μας 12%) χωρίς φυσικά να γίνει χρήση από τον οδηγό η… παραδοσιακή λύση του χειρόφρενου. Για να τα δυσκολέψουμε ακόμη περισσότερο, προσθέσαμε και το βάρος 4 επιβατών. Η δοκιμασία αυτή μας δείχνει την αντοχή του συμπλέκτη και του δίσκου του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα εξετάζεται και η αποτελεσματικότητα τυχόν Συστήματος Hill Assist που υπάρχει στο αυτοκίνητο.
 

Ξεκόλλημα σε ανώμαλο έδαφος με μειωμένη πρόσφυση
Αυτή είναι μια πολύ δύσκολη δοκιμασία, η οποία μας έδειξε την αποτελεσματικότητα των διαφόρων Συστημάτων πρόσφυσης των σύγχρονων Crossover, που θα τους επιτρέψουν να βγουν από μια δύσκολη κατάσταση με σαθρό έδαφος σε κάποια εκτός δρόμου διαδρομή.

Πέρασμα υδάτινου κωλύματος
Η τρίτη δοκιμασία που έπρεπε να περάσουν τα Crossover της δοκιμής μας, ήταν αυτή του υδάτινου κωλύματος. Χρησιμοποιήσαμε για τη μέτρησή μας, έναν λάκκο με νερό βάθους 35 εκατοστών.

Ο Mr 4X4
O Στέφανος Αττάρτ είναι πολυπρωταθλητής αγώνων και ο γκουρού του 4Χ4 στην Ελλάδα. Η γνώμη του έχει ιδιαίτερο ειδικό βάρος και τον συμβουλεύονται για την εξέλιξη των 4Χ4 μοντέλων τους ακόμη και άνθρωποι των αντιπροσωπειών. Δε θα μπορούσαμε να βρούμε καταλληλότερο άτομο για να μας πει τη δική του άποψη και μάλιστα οδηγώντας τα crossover στην πίστα 4X4 Attart Off Road Park που έχει δημιουργήσει. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • Τ.Λεωνίδης

    Τι να πω! Από τα πιο άχρηστα άρθρα που έχω διαβάσει!...αυτοκίνητα μη συγκρίσιμα μεταξύ τους, 4x2 με 4x4 με αποστάσεις από το έδαφος από 130mm ως 210, σε μια πίστα 4x4 ανέκδοτο (αφού μπορει και τη βγάζει και το δικίνητο με 130mm clearance)...πιο το συμπέρασμα;...κανένα! Απλά μια πρόφαση για αναφορά συγκεκριμένων μοντέλων καθαρά για διαφημιστική προβολή. ..σοβαρό περιοδικό. ..

      6
  • Γεώργιος

    Προς τα εκεί καταλήγω..εντάξει είναι μια σκληρή απόφαση γιατί μιλαμε για οικονομίες ετών για να πάρουμε ένα αμαξι..το βιταρα τ πήρε ο κολλητός μ αλλά Δν ξέρω κάτι μ χαλάει..Δν ξέρω ωραίο όμως αλλά είναι vitara.σε ευχαριστώ παρά πολύ πάντως..:και αυτοί ελεος πως Δν έβαλαν μια 4κινηση να ήταν το απόλυτο αμαξι....

      3
  • P.G.

    Μέχρι το 2009 δεν είχα ποτέ σκεφτεί να έχω αυτοκίνητο 4x4, Crossover ή SUV. Μου αρέσει περισσότερο η σπορ οδήγηση και η αδυναμία των αυτοκινήτων αυτών να οδηγηθούν γρήγορα στις στροφές ήταν αρκετά αποτρεπτικό για μένα. Το 2009 όμως στράφηκα σε οχήματα τέτοιου τύπου μιας και έπρεπε αναγκαστηκά να κινούμαι σε διαδρομές εκτός δρόμου. Δεν το έχω μετανιώσει καθόλου γιατί αμέσως ανακάλυψα μέρη που δεν πήγαινα ποτέ στο παρελθόν. Στο βουνό το χειμώνα ακόμη και με ακραίες καιρικές συνθήκες ανεβαίνεις άνετα χωρίς φόβο, ενώ το καλοκαίρι πηγαίνεις στην απομακρυσμένη παραλία για να κάνεις το μπάνιο σου με ησυχία χωρίς να φοβάσαι μην κολλήσεις στην άμμο (με κάποια προσοχή βέβαια). Ένα SUV λοιπόν με τετρακίνηση σου δίνει μια διέξοδο από την καθημερινότητα χωρίς να ξοδεύεις χρήματα παρά μόνο για καύσιμα. Μπορείς να κινηθείς ακόμα και στην Αττική σε κοντινές διαδρομές για να βρεις λίγο καθαρό αέρα και ησυχία και να επιστρέψεις στο σπίτι σου το βράδυ ξεκούραστος και ανανεωμένος. Τα σημερινά SUV, Crossover, κ.λπ. έχουν καταφέρει να συνδυάσουν και τη σπορ και την εκτός δρόμου οδήγηση ειδικά νομίζω τα γερμανικά. Κι αυτό είναι πολύ καλό για μένα. Όλα καλά λοιπόν με το test σας, αλλά δεν έχω καταλάβει για πιο λόγο σε ένα off-road test βάζετε τη BMW x1 στην έκδοση M που είναι μια έκδοση καθαρά για το δρόμο με 18"-19" ζάντες αντί για 17" και με σφιχτή ανάρτηση, ενώ αντίστοιχα στη Mercedes βάζετε την τετρακίνητη έκδοση στα 2000cc. Είναι η δεύτερη φορά που το βλέπω. Αυτά τα δύο οχήματα δεν μπορούν να συγκριθούν μεταξύ τους. Οδηγώ το BMW X1 xDrive 20d με 17" (ακριβώς επειδή πηγαίνω εκτός δρόμου) και κάθε βδομάδα οδηγώ σε κακοτράχαλο έδαφος με λάσπες το χειμώνα που ένα 4x2 δεν μπορεί να ανέβει, λόγω ανηφόρας με λάσπη, για να φτάσω σπίτι μου. Κανένα πρόβλημα δεν αντιμετωπίζω ούτε ακουμπάει πουθενά στο έδαφος αφού είναι αρκετά ψηλό (183χλστ) παρόλο που παιρνάω από δρόμο που κανείς δεν συντηρεί με μεγάλα χαντάκια από τις δυνατές βροχές. Τώρα βέβαια αν η αντιπροσωπεία δεν σας δίνει άλλο όχημα, τι να πω...... Σχετικά με το Jeep Renegade το συγκεκριμένο μοντέλο το είχα το περασμένο χειμώνα για 2 μήνες και συμφωνώ με όσα γράφετε. Έμεινα πολύ ευχαριστημένος. Και όντως πάει παντού και είναι πολύ οικονομικό.

      3
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Δηλαδή θα κάνουμε trail? E τότε να μην φτιάχνουμε τα Jeep, τα ζημιάρικα LR, και τα υπόλοιπα σκληροπυρηνικά.Ένα υπερηψωμένο hatch είναι κουφέτο, τεφαρίκι...:-)

      2
  • P.G.

    @Γεώργιος, δεν ξέρω τι λόγους είχαν αλλά κι εμένα μου φαίνεται λάθος τους που δεν έχουν έκδοση με 4x4 στα 1600. Για το παλιό Vitara έχω ακούσει τα καλύτερα σαν αυτοκίνητο εκτός δρόμου, για το καινούργιο δεν ξέρω. Σημασία όμως έχει αυτό που θα πάρεις να σε ικανοποιεί στο μέγιστο δυνατό. Και σαν οδηγό αλλά και στις ανάγκες της οικογένειάς σου. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι το είχα 2 μήνες και το οδηγούσα καθημερινά στη πόλη και το Σ/Κ εκτός πόλης και εκτός δρόμου. Με άφησε ικανοποιημένο και δεν έχω κάτι αρνητικό να πω. Σου εύχομαι ό,τι διαλέξεις να σε αφήσει ικανοποιημένο για πολλά χρόνια.

      1
  • Γεώργιος

    Σε ευχαριστώ πολύ.με έχεις βοηθήσει πολύ.πιστευω ότι Δν αξίζει να κοιτάξω το 2000 longitude και να χάσω πολλά έξτρα απλά για μα έχω 4 κίνηση σωστά;;;;;το μόνο π μένει είναι να δω ποσό θα έχει τ καινουργιο quasqai...

      1
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    τα απαραιτητα εργαλεια εννοεις;;;;; κοιτα στα χιονια δεν παω αντε να παω μια φορα το χρονο και αν τυχει να εχει ο δρομος χιονι. σε βουνα παω που και που..τωρα να παρω το 1400 το βενζινη π εχει 4*4 μπορει να πηγε ιδια τιμη αλλα μιλαμε για μεγαλη διαφορα στην καταναλωση περιπου τα διπλα λεφτα και επισης τωρα 9ταχυτο που δεν εχει δοκιμαστει ποτε αυτο........ μετα σκεφτηκα το vitara αλλα κατι μ κραταει πισω και σε αυτο.....

      1
  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ

    φιλε μου p g ειμαι ενα βημα πριν παρω το jeep renegade το 1600 το πετρελαιο που δεν ειναι 4*4. με στεναχωρει μονο αυτο οτι δν ειναι...πραγματικα πιστευεις οτι αξιζει...το να παρω το 1400 βενζινη οκ θα εχω ενα ποιο γρηγορο και δυνατο αλλα πραγματικα ειναι σχεδον η διπλασια καταναλωση..δν πηγαινω και στα χιονια ποτε αντε να τυχει μια φορα το χρονο και αν.πιστευεις αξιζει;;το θεμα ειναι να μην μπω σε καμια λασπη μια φορα και κολλησει...πραγματικα δν ξερω τι να κανω.αν ημουν 40 θα επαιρνα το Nissan αλλα ειμαι μικρος ακομα.

      1
  • P.G.

    @ΓΕΩΡΓΙΟΣ, Νομίζω το 1600 είναι μια άριστη επιλογή. Το μόνο έδαφος που δεν θα το έβαζα επειδή δεν έχει 4x4 είναι η καλοκαιρινή άμμος. Το Qashqai το έκανα μικρό test drive αλλά δεν μου άρεσε - τελείως προσωπική γνώμη όμως. Νομίζω ότι αν σε ενδιαφέρει έστω και λίγο το εκτός δρόμου, τότε το Renegade είναι καλύτερη επιλογή, τουλάχιστον στο 4x2. Μη ξεχνάς ότι είναι Jeep.

     
  • P.G.

    @ΓΕΩΡΓΙΟΣ, το Renegade το οδήγησα το χειμώνα και το πήγα και εκτός δρόμου (δηλαδή μέχρι σε πολύ κακό χωματόδρομο). Δεν το πήγα σε χιόνια ή σε μέρη χωρίς δρόμο γιατί δεν ήταν δικό μου. Δεν είχα κανένα πρόβλημα, ούτε φοβήθηκα πουθενά ότι θα κολλήσω. Αλλά όπως βλέπεις και από το τεστ πέρασε όλα τα εμπόδια στη πίστα 4x4. Αυτό που με εντυπωσίασε στο Renegade πραγματικά ήταν η κατανάλωση και η ροπή. Από τη στιγμή που βάζεις την 6 ταχύτητα πας σ' όλο το ταξίδι χωρίς να την αλλάξεις ποτέ. Ανηφόρες, κατηφόρες ευθείες, όλες με την 6 ταχύτητα. Αυτό φέρνει απίστευτη οικονομία. Στη φωτό αυτό που βλέπεις είναι πραγματικό. Βόλτα στους δρόμους και τα βουνά της Μάνης με κατανάλωση 5.6lt/100. Έχω ανέβει στα χιόνια με το Cherokee 4x4 2.8CRD. Αν δεν έχεις τα κατάλληλα ελαστικά ακόμα και 4x4 είναι επικίνδυνο. Σχετικά με τα εργαλεία, εννοώ να έχεις μαζί σου ιμάντες αν χρειαστεί να σε τραβήξει κάποιος π.χ. για να βγεις από τη λάσπη, ένα φτυάρι και άλλα τέτοια. Γενικά το εκτός δρόμου σαν σπορ θέλει εμπειρία που αποκτάς στη πορεία και γνώσεις που πρέπει να έχεις από πριν. Και ποτέ ξαναλέω δεν πας μόνος σου.

     
  • P.G.

    Φίλε Γιώργο, όπως μου τα περιγράφεις, θα σου το πρότεινα ανεπιφύλακτα το Renegade. Τώρα για το αν θα κολλήσεις σε λάσπη, εξαρτάται κατά πολύ από το τρόπο οδήγησης και τις συνθήκες. αν κοιτάξεις στο youtube (αν θες ρίξε μια ματιά εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=r7UR86e0qW4) θα δεις και τα καλύτερα 4x4 να κολλάνε στη λάσπη. Παρόλο που το συγκεκριμένο μοντέλο δεν είναι 4x4 έχει αρκετό ύψος, τα κατάλληλα ελαστικά και είναι Jeep. Αυτά σημαίνουν ότι όταν βρεθείς σε κάποια μικρή δυσκολία με λίγη φόρα θα την περάσεις χωρίς να χτυπήσεις το αυτοκίνητο από κάτω. Από κει και πέρα να ξέρεις ότι ποτέ δεν πας off-road χωρίς να έχεις μαζί σου τα απαραίτητα εργαλεία αλλά και συνοδεία από άλλο όχημα 4x4 για να μη γίνει η περιπέτεια ...δράμα. :)