
Με 90 γρ/χλμ για μηδενικά τέλη, υπάρχει πρόβλημα: Είμαστε μόνοι!
90 γρ/χλμ για μηδενικά τέλη μόνο εμείς!
3.047 Επισκέψεις στο άρθρο (10/12/2015)
Όχι. Το πρόβλημα είναι πως τα μοντέλα που θα έρθουν να προστεθούν είναι ακόμη λιγότερα. Γιατί; Γιατί κανείς δεν ενδιαφέρεται.
autotriti team
Το πρόβλημα της μαρίδας λοιπόν είναι πως κανείς δεν της δίνει σημασία. Κανείς δεν θα φτιάξει αυτοκίνητα ειδικά για την μαρίδα.
Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης όπου εφαρμόζεται υπολογισμός τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους, το όριο είναι τα 100 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Που σημαίνει πως οι κατασκευαστές επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους ώστε να φέρουν στην παραγωγή μοντέλα που θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικά στις αγορές αυτές. Και φυσικά το να είσαι κάτω από τα 100 γρ./χλμ. σου δίνει ένα πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Σε όλες τις χώρες της Ευρώπης όπου εφαρμόζεται υπολογισμός τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους, το όριο είναι τα 100 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Που σημαίνει πως οι κατασκευαστές επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους ώστε να φέρουν στην παραγωγή μοντέλα που θα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικά στις αγορές αυτές. Και φυσικά το να είσαι κάτω από τα 100 γρ./χλμ. σου δίνει ένα πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού.
Όμως οι χαμηλοί ρύποι κοστίζουν. Και κοστίζουν πολύ. Για να πάει ένα αυτοκίνητο από τα 120 στα 100 γρ/χλμ, δεν αρκούν απλές μετατροπές. Χρειάζεται αλλαγή ο τρόπος λειτουργείας του κινητήρα. Χρειάζονται επεμβάσεις στην αεροδυναμική. Απαιτούνται ένα σωρό νέα μέρη, από γρίλια στη μάσκα και ζάντες, μέχρι αναρτήσεις και ποιότητα συναρμογής. Το κόστος είναι μεγάλο για να μπορέσει ένας κατασκευαστής να μπει σε αυτή την λίστα των μοντέλων που δεν πληρώνουν τέλη.
Και αυτό το πετυχαίνει με 99 γρ./χλμ. Μόλις τα φτάσει, δεν χρειάζεται να προσπαθήσει άλλο. Γιατί για να κατεβεί παρακάτω πρέπει πρώτον να δαπανήσει ακόμη περισσότερα χρήματα, και δεύτερο δεν θα έχει κανένα επιπλέον πλεονέκτημα. Παρά μόνον για την αγορά της Ελλάδας.
Λοιπόν δεν θα το κάνει. Για να πουλήσει 100 αυτοκίνητα το χρόνο στην Ελλάδα, δεν πρόκειται να επενδύσει ένα σκασμό λεφτά ώστε να πέσει τώρα κάτω από τα 90 γρ./χλμ. Δεν υπάρχει καμία άλλη χώρα με αυτό το νούμερο, και μέχρι να υπάρξει κανείς κατασκευαστής δεν θα μπει στον κόπο.
Λοιπόν δεν θα το κάνει. Για να πουλήσει 100 αυτοκίνητα το χρόνο στην Ελλάδα, δεν πρόκειται να επενδύσει ένα σκασμό λεφτά ώστε να πέσει τώρα κάτω από τα 90 γρ./χλμ. Δεν υπάρχει καμία άλλη χώρα με αυτό το νούμερο, και μέχρι να υπάρξει κανείς κατασκευαστής δεν θα μπει στον κόπο.
Ακόμη χειρότερα, επειδή στον υπόλοιπο κόσμο τα τέλη κυκλοφορίας αλλάζουν μόνον στα νέα αυτοκίνητα και όχι στα παλιά, τα 100 γρ./χλμ. θα παραμείνουν για πάντα στα ήδη πουλημένα αυτοκίνητα το όριο για μηδενικούς ρύπους. Οπότε οι κυβερνήσεις δεν έχουν ιδιαίτερο λόγο να αλλάξουν τα τέλη για εισπρακτικούς λόγους, παρά μόνο ως αποτέλεσμα συμφωνιών για το περιβάλλον.
Που σημαίνει πως τα 90 γρ./χλμ θα πάρουν καιρό να απασχολήσουν τους κατασκευαστές και μέχρι τότε τα αυτοκίνητα κάτω από αυτό το όριο θα είναι ελάχιστα.
Εσείς πως το βλέπετε; Νομίζετε πως θα δούμε περισσότερα μοντέλα με ρύπους κάτω από τα 90 γρ./χλμ; Και από ποιους κατασκευαστές; Τι λέτε;
Έχω την εντύπωση ότι αυτό που έκανε η Ελληνική κυβέρνηση είναι μια ακόμα παρανομία. Αν δεν κάνω λάθος είναι Ευρωπαϊκή οδηγία τα100γρ/χλμ, συνεπώς πρέπει να τηρείται από κάθε χώρα. Autotrti τι λες γι'αυτό;
Απάντηση: Αρκετές χώρες έχουν ως ελάχιστο όριο τα 100 γρ./χλμ. και δεν υπάρχει κάποια δέσμευση μεταξύ των χωρών μελών. Ωστόσο θα το ψάξουμε περισσότερο αυτό που επισημαίνεις.
Γιατί σας φαίνεται περίεργο, αφού ο σκοπός είναι να πληρώνονται τέλη κυκλοφορίας? Και δεν νομίζω οι κατασκευαστές θα ασχοληθούν με την περίπτωσή μας, όπως και εσείς αναφέρετε. Οπότε μόνο κάποια ντίζελ και υβριδικά έχουν (προς το παρόν) ελπίδες να ξεφύγουν από τα τέλη.
...και του χρόνου κάτω από 80 γρ/100 χλμ! Υπομονή...
Πραγματικά ψάξτο Autotriti γιατί μου φαίνεται ότι η Ελληνική Κυβέρνηση εκμεταλεύται τα "μαύρα μεσάνυχτα" των καταναλωτών. Όπως επίσης ακούγεται ότι το 2020 η νέα Ευρωπαϊκή οδηγία θα είναι για 95γρ./χλμ.