Τόσο το Mazda RX-8 όσο και το Seat Leon FR μοιράζονται τον ίδιο στόχο: θέλουν να ικανοποιήσουν τους φανατικούς της σπορ οδήγησης. Το θέμα όμως είναι ότι όσες είναι οι ομοιότητες (τετραθέσια, τετράθυρα, και κόστος κτήσης), άλλες τόσες είναι και οι διαφορές (κίνηση εμπρός - κίνηση πίσω, χάτσμπακ - κουπέ, ατμόσφαιρα - τούρμπο). Η μάχη ανάβει…
Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς με το μπλοκέ διαφορικό στο RX-8 προκαλεί εύκολα και ελεγχόμενα πλαγιολισθήσεις
Η ανανέωση τόνωσε τον ούτως ή άλλως σπορτιφ χαρακτήρα του RX-8
Σπορτίφ αισθητική και συμπαγή κατασκευή εμφανίζει ο ανανεωμένος θάλαμος των επιβατών του RX-8
Απλά ο όρος του τετράθυρου κουπέ
Mazda RX-8 Challenge Το 4θυρο κουπέ της Mazda, το RX-8, το οποίο λανσαρίστηκε το 2003 και είχε προκαλέσει αναστάτωση (όπως και συνεχίζει) με την εμφάνισή του και τα γενικότερα χαρακτηριστικά του, ανανεώθηκε και εκσυγχρονίστηκε, διατηρώντας το δυναμικό του χαρακτήρα. Ουσιαστικά άμεσος ανταγωνιστής του RX-8 δεν υπάρχει, αφού πρόκειται για το μοναδικό αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής με κινητήρα Wankel και με κουπέ αμάξωμα, το οποίο περιλαμβάνει 2 αντικριστές πόρτες από κάθε πλευρά. Οι διαφορές που υπάρχουν σε σχέση με το προ ανανέωσης μοντέλο -αν και διακριτικές- γίνονται άμεσα ορατές. Πιο συγκεκριμένα, αλλαγές υπάρχουν στα φωτιστικά σώματα, στους προφυλακτήρες, στις ζάντες, στις απολήξεις των εξατμίσεων και στους αεραγωγούς στα εμπρός φτερά. Διακριτική ανανέωση δέχτηκε όμως και το εσωτερικό του RX-8, όπου οι αλλαγές εντοπίζονται στο νέο τιμόνι και στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα και πίνακα οργάνων. Αισθητικά φανερώνει σπορτίφ ύφος, το οποίο τονίζουν και τα διακοσμητικά τριγωνικά στοιχεία, που θυμίζουν το σχήμα του ρότορα. Ποιοτικά το αφρώδες υλικό στο ταμπλό αλλά και τα σκληρά πλαστικά, όπως και η συναρμολόγηση, δείχνουν συμπαγή.
Από πλευράς κινητήρα, ο Wankel με τη μοναδική λειτουργία δημιουργεί έναν ιδιαίτερα «γαργαλιστικό» ήχο κάθε φορά που ασκεί πίεση ο οδηγός στο πεντάλ του γκαζιού. Το περιστροφικό μηχανικό σύνολο του RX-8 με τους 2 ρότορες, το οποίο φτάνει δίχως κομπιάσματα μέχρι τις 8.000 σ.α.λ., θυμίζει έντονα ήχο μοτοσικλέτας. Το ίδιο όμως δεν μπορούμε να πούμε και για τις επιδόσεις του (παρόλη την αύξηση ισχύος από 192 PS σε 205 PS), ενώ έχει υψηλή κατανάλωση βενζίνης αλλά απαιτεί και τακτικό συμπλήρωμα λαδιού λόγω της κατασκευής του. Επιπλέον, στο ανανεωμένο κουπέ Mazda έχει βελτιωθεί η στρεπτική ακαμψία μέσω ενισχύσεων στο αμάξωμα, άλλαξε η γεωμετρία της πίσω ανάρτησης και ενισχύθηκε η ηχομόνωση και η θερμομόνωση -ειδικά στο τούνελ της μετάδοσης. Στο δρόμο το RX-8 είναι απολαυστικό, γεγονός στο οποίο συμβάλλει τα μέγιστα η πίσω κίνηση με το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το οποίο επιτρέπει ελεγχόμενες πλαγιολισθήσεις, σε συνδυασμό με το άμεσο και με πολύ καλό αίσθηση τιμόνι και το συμπαγές πλαίσιο. Βέβαια, στους γνωστούς γλιστερούς δρόμους χρειάζεται σύνεση και εγρήγορση, όταν το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς (DSC) είναι απενεργοποιημένο, καθώς η υπερστροφή προκαλείται εύκολα. Ακόμα, παρ όλη τη σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων, δεν είναι κουραστικό, ενώ στα συν του αυτοκινήτου περιλαμβάνονται και τα πολύ αποτελεσματικά φρένα. Το μοντέλο κοστίζει 27.990 € ενώ υπάρχει έκπτωση από τη Mazda της τάξης των 2.070 € (που αφορά αποκλειστικά την έκδοση Challenge) και την κατεβάζει στις 25.920 €.
Το μικρομεσαίο Seat είναι από τα πιο σπορτίφ και καλύτερα σε οδηγική αίσθηση και οδική συμπεριφορά αυτοκίνητα της κατηγορίας του
Ο συνδυασμός του δυνατού κινητήρα με το συμπαγές πλαίσιο και το πολύ καλό στήσιμο των αναρτήσεων δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα, ευχάριστα και με ασφάλεια
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι φρέσκια, ενώ ποιοτικά και από πλευράς χώρων το Leon ικανοποιεί σε κάθε περίπτωση
Η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά…
Seat Leon 2.0 FR Ούτε στην περίπτωση του Leon δεν πρόκειται για την ταχύτερη έκδοση, αφού πάνω από την FR των 211 ίππων υπάρχει και η Cupra των 240 ίππων καθώς και η Cupra R των 265 ίππων. Είναι όμως η πιο συμφέρουσα από την πλευρά της αναλογίας απόδοσης/τιμής αφού με την έκπτωση του 10% που ισχύει για όλα τα Seat η τιμή των 28.900 € κατεβαίνει στις 26.100 € (για τη χειροκίνητη έκδοση). Το δημοφιλές Leon διακρίνεται εξωτερικά από τα διαφορετικής σχεδίασης φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρες, καθρέφτες και πίσω καπό, ενώ η έκδοση FR φέρει ειδικά λογότυπα καθώς και μεγαλύτερες ζάντες 17 ή και 18 ιντσών. Είναι από τα πιο σπορτίφ και καλύτερα σε οδηγική αίσθηση και οδική συμπεριφορά αυτοκίνητα της κατηγορίας του, στοιχεία τα οποία αναδεικνύονται περισσότερο με τον υπετροφοδοτούμενο κινητήρα των 2 λίτρων. Η στιβαρότητα που αποπνέει το συμπαγές του πλαίσιο και οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις, οι οποίες είναι σφιχτές και με βελτιωμένη άνεση στο ανανεωμένο μοντέλο, είναι τα πρώτα στοιχεία που κερδίζουν τον οδηγό του. Αυτός είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του μηχανικού συνόλου και να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς στις ευθείες και στις στροφές με αυξημένη ασφάλεια. Στη δεύτερη περίπτωση χαρακτηρίζεται για την ουδετερότητά του και τις περιορισμένες υποστροφικές τάσεις πάντα υπό πίεση, χάρη και στην ύπαρξη του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού XDS. Επιπλέον, τα δυνατά φρένα και το ακριβές με πολύ καλή αίσθηση και αμεσότητα τιμόνι συνηγορούν στα σπορτίφ δυναμικά του χαρακτηριστικά. Πιο σύγχρονη εικόνα παρουσιάζει και το εσωτερικό του ανανεωμένου Leon, όπου συναντούμε καινούργιο τιμόνι και κεντρική κονσόλα, όπως και επενδύσεις σε ταμπλό και πόρτες - καθίσματα. Ποιοτικά το νέας υφής αφρώδες υλικό ικανοποιεί και περισσότερο δε η στιβαρή συναρμολόγηση, ενώ δεν λείπουν και τα λογότυπα της έκδοσης FR όπως αυτό πάνω στο τιμόνι.
To υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο των 2 λίτρων εμφανίζει στο σύνολό του πολύ καλά χαρακτηριστικά, αφού είναι δυνατό, έχει γραμμική απόδοση της ισχύος χωρίς κενά ή ξεσπάσματα, ανεβάζει με ευκολία στροφές και η κατανάλωση και ο θόρυβος που παράγει κυμαίνονται σε λογικά επίπεδα.