
Τελικά αξίζει το αυτόματο κιβώτιο τα λεφτά του; Και αν ναι μέχρι πόσα θα δίνατε για να το αποκτήσετε;
Αυτόματο ή μηχανικό;
(14/10/2016)
Πόσο κοστολογείτε την άνεση και την ευκολία που προσφέρουν τα αυτόματα κιβώτια; Θα δίνατε 2 χιλιάρικα επιπλέον; Κάποιοι, πάντως, θα έδιναν και περισσότερα!
autotriti team
Το έξτρα κόστος ενός «καλού» αυτόματου κιβωτίου είναι περίπου 2.000 ευρώ. Για ένα μικρομεσαίο δηλαδή των 20.000 ευρώ, πρόκειται για το 10% της συνολικής αξίας του!
Όμως και στα μίνι, τόσο είναι… 900 στα ούτε 10.000 ευρώ. Αντιστοίχως, στα μεγαλύτερα και πιο premium, μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 3 χιλιάρικα. Με λίγα λόγια; Το κόστος είναι μεγάλο. Αξίζει λοιπόν;
«Αν δεν έχεις οδηγήσει αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο, τότε δεν μπορείς να εκφράσεις άποψη», λένε οι οπαδοί του. Αντικειμενικά, τα αυτόματα είναι ΕΥΚΟΛΙΑ στα σταμάτα-ξεκίνα της πόλης αφού όταν κολλήσεις στην κίνηση δεν σιχτιρίζεις ή τουλάχιστον θα σιχτιρίσεις λιγότερο.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Όμως και στα μίνι, τόσο είναι… 900 στα ούτε 10.000 ευρώ. Αντιστοίχως, στα μεγαλύτερα και πιο premium, μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 3 χιλιάρικα. Με λίγα λόγια; Το κόστος είναι μεγάλο. Αξίζει λοιπόν;
«Αν δεν έχεις οδηγήσει αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο, τότε δεν μπορείς να εκφράσεις άποψη», λένε οι οπαδοί του. Αντικειμενικά, τα αυτόματα είναι ΕΥΚΟΛΙΑ στα σταμάτα-ξεκίνα της πόλης αφού όταν κολλήσεις στην κίνηση δεν σιχτιρίζεις ή τουλάχιστον θα σιχτιρίσεις λιγότερο.
Επίσης, πολλά -τα σύγχρονα τουλάχιστον- είναι πιο οικονομικά ή ισάξια με τα χειροκίνητα στην κατανάλωση έχοντας μάλιστα τη δυνατότητα να ρυθμιστούν για eco, normal ή sport οδήγηση. ¶σε που έχουν και χειροκίνητη λειτουργία.
Όσο για το αν μπορείς να κινηθείς γρήγορα μαζί τους; Με τα paddles πίσω από το τιμόνι μπορείς! Και εκτός αυτού οι αλλαγές γίνονται σε κλάσματα του δευτερολέπτου, γρηγορότερα από τον πιο γρήγορο οδηγό. Έχουν στην F1 χειροκίνητα κιβώτια;
Από την άλλη κάποιοι θα πουν πως «τα αυτόματα κιβώτια είναι για άπειρους οδηγούς», που τα χάνουν μέσα στην πόλη. Πόσο δύσκολο τελικά είναι να αλλάζεις ταχύτητα; Όσο για τους ισχυρισμούς περί γρήγορης οδήγησης και F1; Με το χειροκίνητο κιβώτιο ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ ΕΣΥ τη σχέση που θέλεις, ενώ στο αυτόματο, είσαι έρμαιο των επιλογών του. Και δεν την κρατάει στα κόκκινα μέσα στην στροφή, και αργεί πολύ να κατεβάσει…
Από την άλλη κάποιοι θα πουν πως «τα αυτόματα κιβώτια είναι για άπειρους οδηγούς», που τα χάνουν μέσα στην πόλη. Πόσο δύσκολο τελικά είναι να αλλάζεις ταχύτητα; Όσο για τους ισχυρισμούς περί γρήγορης οδήγησης και F1; Με το χειροκίνητο κιβώτιο ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ ΕΣΥ τη σχέση που θέλεις, ενώ στο αυτόματο, είσαι έρμαιο των επιλογών του. Και δεν την κρατάει στα κόκκινα μέσα στην στροφή, και αργεί πολύ να κατεβάσει…
Όσο για τα μίνι που κινούνται αποκλειστικά μέσα στην πόλη και άρα η άνεση που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο είναι δεδομένη; Ξανασκεφτείτε το γιατί σε αυτά έχουν παλιά κιβώτια, αυτοματοποιημένα ή CVT όπου οι εναλλαγές των ταχυτήτων είναι ένα χάλι… Αντί να αλλάζει ταχύτητα, το αυτοκίνητο «φρενάρει» και «μπρουμουτίζει» μέχρι να ξαναφορτώσει πάλι…
Εσείς όμως τι λέτε; Ακόμη και αν δεν έχετε οδηγήσει αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο, αξίζει το επιπλέον κόστος του;
Εσείς όμως τι λέτε; Ακόμη και αν δεν έχετε οδηγήσει αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο, αξίζει το επιπλέον κόστος του;
Εμένα πάντως η άποψη μου είναι ότι για την πλειοψηφία των οδηγών που δεν τους ενδιαφέρει το "οδηγείν" το αυτόματο είναι η καλύτερη λύση ως πιο ξεκούραστη, κρατάει τον κινητήρα πάντα στις βέλτιστες στροφές και αν ειναι από αξιόπιστο κατασκευαστή δεν παθαίνει τίποτα (όχι VAG δηλαδή...). Από την άλλη όποιος απολαμβάνει την οδήγηση συνήθως στρέφεται σε χειροκίνητο.
Το "σιγά το δύσκολο και κουραστικό" είναι εντελώς υποκειμενικό και δεν αποτελεί λογικό επιχείρημα κατά του αυτόματο κιβωτίου. Με την ίδια λογική δεν χρειάζεται και η ηλετκτρική μίζα, τα ηλεκτρικά παράθυρα και οτιδήποτε άλλο ήταν χειροκίνητο και έγινε ηλεκτρικό. Εφόσον σε μία διαδρομή μπορεί να αλλάξεις ταχύτητες πάνω από εκατό φορές αλλά θα βάλεις μπροστά το αυτοκίνητο μόνο μία, σιγά το δύσκολο και κουραστικό. Το αυτόματο κιβώτιο που αλλάζει ταχύτητες πιο γρήγορα από τον άνθρωπο, είναι ένα ευπρόσδεκτο τεχνολογικό επίτευγμα. Επίσης το τι απολαμβάνει κανείς είναι υποκειμενικό και γίνεται να ορίζει ο οδηγός πότε θα αλλάξει η ταχύτητα. Αντικειμενικά είναι μόνο τα θέματα του κόστους και της αξιοπιστίας. Για τα υπόλοιπα δεν υπάρχει λόγος να είμαστε απόλυτοι.
Κι εγώ υπέρμαχος ήμουν των χειροκίνητων σασμάν. Αλλά οι καιροί αλλάζουν... Για όσους αμφισβητούν την χρησιμότητα του αυτόματου κιβωτίου στην σπορ οδήγηση, ας δούνε κανένα βιντεάκι στο youtube του ibiza cupra με dsg και μετά τα λέμε.
Δεν θα αγοραζα ποτε αυτοματο για πολλους και διαφορους λογους, ακομη και αν ηταν πιο φθηνο απο το χειροκινητο. Πρωτα απ'ολα, θελω να απολαμβανω την οδηγηση και να τα κανω ολα μονος μου, καιως γνωστον το αυτοματο δεν σου δινει αυτη τη δυνατοτητα. Με το χειροκινητο, ρυθμιζεις το αυτοκινητο οπως εσυ επιθυμεις και αλλαζεις την ταχυτητα οταν θελεις. Επισης, ειμαι πολυ επιφυλακτικος σχετικα με την αξιοπιστια των αυτοματων. Ιδιως αυτο που παρουσιασε η Honda με τις 11 σχεσεις. Το τερματισε κανονικα. Με το χειροκινητο ακομη, κρατας τη ροπη στα ορια που θελεις και δνε σου τις πηγαινει με το ετσι θελω στον κοφτη. Μια τετοια περιπτωση γινεται στην περιπτωση του νεου Audi TTS με τα 310 αλογα. Επισης ενα ακομη που ακουω και εξαγριωνομαι, ειναι οτι πολλοι βαριουνται να αλλαζουν τις ταχυτητες ειδικα μεσα στην πολη. Σιγα το δυσκολο και κουραστικο. Σε λιγο δεν θα χρειαζεται τα αυτοκινητα να εχουν οδηγο, αλλα θα γινουν ολα αλα Κιτ, δηλαδη θα πηγαινουν αυτα για μας, χωρις εμας.
Τα αυτοματα ιαπωνικα κιβωτια ειναι οικονομικα αλλαζοντας ταχυτητες συνεχεια (κατι που δεν μπορεις να κανεις χειροκινητα) και αξιοπιστα.Ασε που απο τα ΄αυτακιᨴστο τιμονι οποτε θελω αλλαζω χειροκινητα.Ψαχτε για ευκαιριες στα μεταχειρισμενα...προσωπικα χτυπησα τουοτα corolla 2009 αυτοματη με 19800 χλμ μονο 10000.
Germanotsolia μάλλον πολιτική των αγαπημένων σου φίλων Γερμανών θα ειναι.......ψάχνουν για κορόιδα .......περαστικά
Για καποιο ακατανοητο λογο σε αυτη τη παραλογη χωρα,υπερφορολογειται και το αυτοματο κιβωτιο!!Το Audi A3 1.4 Tsi 150ps κοστιζει 26700€ ενω με το dsg κοστιζει 30700€!.Στη γερμανια το dsg κοστιζει 2000€!!! Δηλαδη 100% περισσοτερος φορος κιβωτιου στην Ελλαδα!!!!ΕΛΕΟΣ!!!!
Stavro, επειδη μολις ειδα οτι αναφερθηκες στο σχολιο μου ''σιγα το δυσκολο και κουραστικο'' πως δεν ειναι λογικο, ειναι προσωπικη σου αποψη. Ειναι απολυτως λογικο οτι δεν ειναι κοπος η ιδιαιτερη τεχνη να αλλαζει κανεις μονος του τις ταχυτητες. Εγω προσωπικα ευχαριστιεμαι οχι μονο να αλλαζω τις ταχυτητες, αλλα ολα να τα κανω μονος μου στην οδηγηση. Επειδη γενικευτηκες και στις ηλεκτρικες ευκολιες, να σου πω οτι τα ηλεκτρικα παραθυρα πολλες φορες μπλοκαρουν εναντι και καιγονται τα λαμπακια τους. Ενω με την παραδοσιακη μανιβελα, εχεις το κεφαλι σου ησυχο. Ποτε δεν ημουνα της πολυτελειας, αλλα της λειτουργικοτητας σε ενα αυτοκινητο. Οποτε κρατα την αποψη σου για τον εαυτο σου και μην προσπαθεις να μου πεις τι ειναι σωστο και τι οχι, οπως δεν εκανα και εγω σε εσενα. Εσυ εισαι απολυτος και οχι εγω.