Καλά τη βγάλαμε όσο οι ρύποι ήταν χαμηλοί. Όσο το διοξείδιο του άνθρακα το μετρούσαμε σε ένα μοτέρ 200 ίππων, όσο σε ένα δεκαετίας με 50 άλογα. Τώρα που οι μετρήσεις αλλάζουν, πως θα υπολογίζονται οι ρύποι; Θα αλλάξουν τα όρια ή θα πληρώσουμε εμείς τη νύφη;
Από την αρχή του Σεπτεμβρίου οι μετρήσεις των ρύπων και της κατανάλωσης γίνονται πλέον διαφορετικά. Από διαφορετικό οργανισμό, με διαφορετικό τρόπο και διαφορετικά όργανα. Είναι σίγουρο πως όλα τα νούμερα θα τραβήξουν την ανηφόρα.
Την ανηφόρα που τραβάμε εμείς τόσο καιρό ανακαλύπτοντας την απόσταση μεταξύ θεωρίας και πράξης, την απόσταση μεταξύ 5,1 λτ./100χλμ στα χαρτιά και σχεδόν 10 λτ./100χλμ στο δρόμο. Και φυσικά αυτή η αλλαγή είναι ευπρόσδεκτη αφού πλέον όταν αγοράζουμε αυτοκίνητο θα ξέρουμε τι παίρνουμε και τι θα καίμε.
Όμως ανηφόρα αναμένεται και στους ρύπους CO2. Γιατί καλά τη βγάλαμε με αυτοκίνητα 200 ίππων που είχαν ρύπους όσο τα 1.000άρια πριν δέκα χρόνια. Πόσο ρεαλιστικά ήταν όμως αυτά τα νούμερα; Γιατί με αυτά τα νούμερα πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας, και στην Ελλάδα όταν έρχεται η ώρα για το δημόσιο ταμείο, πάντοτε εμείς βρισκόμαστε στην απέναντι πλευρά να πληρώσουμε τα σπασμένα.
Και αυτή τη φορά τα σπασμένα θα είναι αρκετά. Βλέπεις το 1.400άρι τούρμπο που έλεγε πως είχε ρύπους 112 γρ./χλμ και την έβγαζε με 110 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, τώρα θα τσιμπήσει τουλάχιστον κατά 50% σε ρύπους, δηλαδή θα πάει γύρω στα 160 με τα τέλη να εκτοξεύονται στα 300 ευρώ.
Οι κατασκευαστές αναμένουν τις καταναλώσεις και τους ρύπους να ανεβούν στις νέες μετρήσεις όμως κανείς δεν τολμά να ξεστομίσει πόσο. Διάφορες πηγές εικάζουν πως το 50% πρέπει να θεωρείται πιθανό, περιμένουμε όμως τα πρώτα δείγματα στους επόμενους μήνες.
Τι θα γίνει όμως στην Ελλάδα; 50% αύξηση ρύπων αλλάζει κατηγορία ορίων και οι τιμές εκτοξεύονται. Φυσικά αυτό είναι ευαγγέλιο στα αυτά του δημόσιου ταμείου, αν όμως τα όρια δεν προσαρμοστούν ανάλογα, τότε τα νέα αυτοκίνητα θα βρεθούν με ψηλά τέλη κυκλοφορίας, άδικα δεδομένου ότι μιλάμε για τα ίδια αυτοκίνητα.
Πιστεύεται πως η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε νέα όρια ώστε να ανταποκριθεί στις νέες μετρήσεις και να κρατήσει τα τέλη δίκαια και ίσα για όλου; Ή απλά θα τσεπώσει τη διαφορά και θα αφήσει τους νέους ρύπους να πληγώσουν και άλλο την αγορά αυτοκινήτου; Τι λέτε;
το προβλημα της εκαστοτε κυβερνησης ειναι πως θα τα παρουν απ την τσεπη του κοσμακη συμφωνα με το ποσα τους λειπουν, αν κανουν αυτες τις αυξησεις στα τελη οι καταθεσεις πινακιδων θα πεφτουν βροχη. με τα διλιτρα ψαχνουν να βρουν φορμουλα για παρουν τις πινακιδες πισω οι κατοχοι για μαζεψουν περισσοτερο χρημα ποσο μαλλον να κανουν αυτες τις αυξησεις. εχουν γδυσει τον κοσμο και πλησιαζουν και εκλογες. δεν βλεπω καμια κινηση.
Προς συντακτική ομάδα ΑutoTriti,
Εαν είστε σε θέση να γνωρίζετε, θα ήθελα να διευρινήσετε τα εξής:
1) Οι νέες τιμές εκμπομπής CO2 με το νέο πρωτόκολλο, θα εφαρμόζονται ως βάση υπολογισμού αποκλειστικά και μόνο στα νέα αυτοκίνητα που θα ταξινομούνται από Σεπτ 2017?
2) Είμαι κάτοχος ενός νέου αυτοκινήτου που αγοράστηκε πριν από 18 μήνες (Εuro6) και πληρώνω τέλη με βάση τις εκμποπές CO2 του ΙΧ που είχαν υπολογιστεί με το παλιό σύστημα. Με την εφαρμογή του νέου πρωτοκόλλου μέτρησης, ως βάση υπολογισμού των τελών θα λαμβάνονται οι νέες τιμές εκπομπής CO2 που θα προκύψουν για τον νέο κύκλο μέτρησης
το προβλημα της εκαστοτε κυβερνησης ειναι πως θα τα παρουν απ την τσεπη του κοσμακη συμφωνα με το ποσα τους λειπουν, αν κανουν αυτες τις αυξησεις στα τελη οι καταθεσεις πινακιδων θα πεφτουν βροχη. με τα διλιτρα ψαχνουν να βρουν φορμουλα για παρουν τις πινακιδες πισω οι κατοχοι για μαζεψουν περισσοτερο χρημα ποσο μαλλον να κανουν αυτες τις αυξησεις. εχουν γδυσει τον κοσμο και πλησιαζουν και εκλογες. δεν βλεπω καμια κινηση.
Προς συντακτική ομάδα ΑutoTriti, Εαν είστε σε θέση να γνωρίζετε, θα ήθελα να διευρινήσετε τα εξής: 1) Οι νέες τιμές εκμπομπής CO2 με το νέο πρωτόκολλο, θα εφαρμόζονται ως βάση υπολογισμού αποκλειστικά και μόνο στα νέα αυτοκίνητα που θα ταξινομούνται από Σεπτ 2017? 2) Είμαι κάτοχος ενός νέου αυτοκινήτου που αγοράστηκε πριν από 18 μήνες (Εuro6) και πληρώνω τέλη με βάση τις εκμποπές CO2 του ΙΧ που είχαν υπολογιστεί με το παλιό σύστημα. Με την εφαρμογή του νέου πρωτοκόλλου μέτρησης, ως βάση υπολογισμού των τελών θα λαμβάνονται οι νέες τιμές εκπομπής CO2 που θα προκύψουν για τον νέο κύκλο μέτρησης