• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Εσείς σε ποιόν άξονα βάζετε καινούργια λάστιχα πρώτα; Εμπρός ή πίσω;

Εσύ αλλάζεις 2 ή 4 λάστιχα;

Διαβάστηκε από 17668 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/2/2018
 

To ήξερες ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη οι 3 στους 4 αλλάζουν λάστιχα στο αυτοκίνητό τους ανά δυο και όχι ολόκληρη την τετράδα; Εσύ πως τα αλλάζεις;

Αλλάζετε τα λάστιχά σας σε τετράδες; Ή σε ζευγάρια; Και που βάζετε τα καινούργια; Εμπρός που είναι η κίνηση, ή πίσω που δεν είναι; Μήπως κάνετε την αλλαγή ελαστικών σας λάθος;

Υπάρχουν ακόμη οδηγοί που αλλάζουν και τα τέσσερα λάστιχα μαζί; Γιατί; Θα έχετε προσέξει, φυσικά, ότι στα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα, τα λάστιχα στον πίσω άξονα έχουν πολύ λιγότερη φθορά σε σχέση με τον εμπρός.

Αν δεν το έχετε προσέξει, το έχουν προσέξει οι οδηγοί σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη. Έρευνα του γερμανικού οργανισμού αυτοκινήτου, της γερμανικής ΕΛΠΑ, σε συνεργασία με την ΕΕ και αντίστοιχους οργανισμούς 18 άλλων χωρών (όχι της Ελλάδας) βρήκε ότι το 73% των οδηγών αλλάζουν τα λάστιχα σε ζευγάρια, ενώ μόλις το 12% αλλάζει τετράδες, ενώ υπάρχει και ένα 15% που αλλάζει μόνο ένα λάστιχο τη φορά, όποιο χρειάζεται.

Αν η Ελλάδα συμμετείχε σε αυτή την έρευνα, το πιθανότερο θα ήταν τα ποσοστά να μειωθούν για τους πρώτους και να αυξηθούν για τους δεύτερους. Γιατί στην Ελλάδα προτιμάμε να αλλάζουμε τετράδα.

Και φυσικά δεν είναι κακό αυτό, απλά είναι ακριβό. Γιατί απλά ο ένας άξονας έχει πολύ λιγότερη φθορά από τον άλλον, και τα λάστιχα αυτά έχουν ζωή ακόμη. Αν όμως αλλάζεις ζευγάρι, ποιος άξονας παίρνει τα καινούργια και ποιος τα παλιά;

Σύμφωνα με την έρευνα, μια τετράδα καινούργιων ελαστικών κάνει στη ζωή της έναν κύκλο εμπρός-πίσω μία φορά ώστε να φαγωθούν ομοιόμορφα τα λάστιχα μόλις στο 17% των αυτοκινήτων. Οι άλλοι οδηγοί απλά αλλάζουν τα εμπρός όταν φθαρούν.

Κάποιοι βάζουν τα καινούργια εμπρός για καλύτερη πρόσφυση. Όμως υπάρχουν και αυτοί που συνιστούν τα καινούργια να μπουν πίσω. Η απώλεια πρόσφυσης στον εμπρός άξονα, μια υποστροφή, διορθώνεται απλά και εύκολα ακόμη και από άπειρους οδηγούς, αφήνοντας το γκάζι. Η απώλεια πρόσφυσης στον πίσω άξονα όμως, μία υπερστροφή, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να διορθωθεί, ιδιαίτερα σε ένα προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, και ακόμη πιο δύσκολο από έναν άπειρο οδηγό.

Εσείς όμως τι κάνετε; Αλλάζετε 2 ή 4 ελαστικά και τελικά βρίσκεται λόγο στο να αλλάζονται μόνο τα 2 λάστιχα; Τι λέτε;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • Στάθης

    Εγώ αλλάζω πάντα και τα 4 ελαστικά, όχι επειδή έχουν φθαρεί, αλλά επειδή πέρασαν 5 χρόνια, από την αγορά τους και αυτό επειδή κάνω λίγα χιλιόμετρα και δεν προλαβαίνουν να φθαρούν.

     
  • περισσότερα σχόλια

Δοκιμή: Νέο Suzuki Vitara 4x4 με 112 PS

Citroen C3 Aircross VS SEAT Arona

Χτύπησες παρκαρισμένο; Γιατί να σηκωθείς να φύγεις;

Πότε θα πάρεις το πρώτο σου ηλεκτρικό αμάξι;

Η κίνηση στους δρόμους

25 Χρόνια AutoΤρίτη: Οι πωλήσεις της 25ετίας

Τι παίζει με τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων;

Οδήγηση & εγκυμοσύνη: Οι βασικοί κανόνες!

Ανέβασε θερμοκρασία; Κάνε τα εξής γρήγορα!

Είμαστε επισκευαστές & όχι αντικαταστάτες!

ISOfix: Ασφαλές και πρακτικό!

Στην Ευρώπη το νέο Toyota RAV4

Η Toyota Supra cabrio;

Νέο Κia Telluride

Αυτή είναι η νέα Shelby GT500 (+vid)

MEGA Αφιέρωμα: 25 χρόνια AutoΤρίτη

Κάντε αναφορά: Δείτε ποια αυτοκίνητα είναι ΦΕΤΟΣ για κλωτσιές

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

RENAULT: Total Care 5+ Aπολαύστε τη φροντίδα Renault με συνολικό όφελος έως και 30%

CITROEN: Ποδαρικό με Reverse Sales

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

OPEL: Οφελος έως 1.899€ από 120€ το μήνα

PEUGEOT: Πρόγραμμα απόσυρσης & ανταλλαγής για όλα τα μοντέλα!

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »