
Πόσο αναγκαία όμως είναι πχ. τα φώτα και οι υαλοκαθαριστήρες που ανάβουν μόνα τους όταν χρειαστεί;
Αυτοματισμοί: Τους χρειαζόμαστε όντως;
7.495 Επισκέψεις στο άρθρο (24/8/2015)
Ένα «πρόβλημα» που εντοπίζεται στις τεχνολογίες άνεσης των αυτοκινήτων, είναι ότι χρειάζονται καιρό για να φανούν απαραίτητες. Πόσο αναγκαία όμως είναι πχ. τα φώτα και οι υαλοκαθαριστήρες που ανάβουν μόνα τους όταν χρειαστεί;
autotriti team
Ο άνθρωπος διαθέτει δύο χέρια και μπορεί με αυτά να ανάβει τα φώτα όταν νυχτώσει και τους υαλοκαθαριστήρες όταν βρέχει. Αυτή η άποψη είχε ακουστεί αρκετά, και επαναλαμβάνεται μέχρι σήμερα από μία μερίδα αγοραστών όταν έρχεται η ώρα να εξοπλίσουν το αυτοκίνητό τους με τέτοιου είδους αυτοματισμούς. Εξάλλου δεν γίνεται κανείς να ξεχάσει τον χειρισμό των δύο μοχλών εκατέρωθεν του τιμονιού, ούτε φυσικά μπορεί να αμελήσει τη χρήση των φώτων και των υαλοκαθαριστήρων, αφού όταν είναι απαραίτητο, χωρίς αυτά τα δύο δε μπορεί να οδηγήσει.
Το ζουμί εδώ δεν είναι τόσο η «ικανότητα» ή όχι να αναβοσβήνουμε τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες. Ούτε και η «ασφάλεια» που παρέχει ο αυτοματισμός, αφού δεν αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Η ουσία είναι πως ο αυτοματισμός αφαιρεί ακόμη μία σκέψη, μία κίνηση που πρέπει να κάνουμε στις πολύπλοκες ζωές μας, χωρίς όμως να στερεί από την «απόλαυση» που θεωρούμε ότι εισπράττουμε από την οδήγηση. Το τελευταίο αν δεν ίσχυε θα είχαν και οι υαλοκαθαριστήρες τη μοίρα των αυτομάτων κιβωτίων.
Ακούγεται παιδαριώδες αλλά αν αυτό που χρειάζεται για να γίνουμε καλύτεροι οδηγοί, προσέχοντας τον εαυτό μας και τους γύρω μας είναι τέτοιου είδους αυτοματισμοί, ας είναι. Και όσο πιο πολύ, για οποιοδήποτε λόγο νοιώθουμε ότι τους χρειαζόμαστε, τόσο το καλύτερο. Με το αζημίωτο φυσικά.
Εσείς τι λέτε; Είναι απαραίτητοι αυτοί οι αυτοματισμοί; Τους έχετε συνηθίσει και τώρα δε μπορείτε χωρίς αυτούς; Μέχρι πόσα λεφτά θα διαθέτατε για να τους συμπεριλάβετε στο αυτοκίνητο σας; Και τελικά μήπως παρά το «ιδιαίτερο» και «περιττό», μας κάνουν καλύτερους οδηγούς;
Είχα αυτοκίνητο και με τους 2 αυτοματισμούς για 11 χρόνια. Δεν τους χρησιμοποίησα σχεδόν ποτέ. Γκάτζετ για πληρωμή και μόνο, δεν είναι ESP, ABS κλπ χρήσιμα. Βλέπω όμως ότι πολλοί τα θεωρείτε απαραίτητα με αστεία επιχειρήματα. Τούνελ, ξεχνούν να ανάψουν φώτα το βράδυ ... Μάλλον πρέπει να πάρετε σοφέρ και να κάθεστε στο πίσω κάθισμα
Προσωπικά τα θεωρούσα κ τα θεωρώ ως μη απαραίτητα και ας τα έχει το αυτοκίνητό μου. Όμως! παρατηρώ τελευταία όλο και πιο συχνά ένα τρομακτικό φαινόμενο στους δρόμους μας. Όπως γνωρίζουμε, τα σύγχρονα αυτοκίνητα έρχονται με φώτα ημέρας, τα οποία για λόγους ασφαλείας φωτιζουν πιο δυνατά από τα στάθμευσης κ λίγο λιγότερο από τα διασταυρωσεως. Αυτό έχει ως συνέπεια, πολλοί να οδηγούν τη νύχτα μόνο με αυτά, επειδή τους φωτιζουν αρκετά για να βλέπουν μπροστά τους κ ξεχνάνε να ανάψουν τα μεσαία. Τα φώτα ημέρας όμως, βρίσκονται μόνο στο μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα από πίσω το αυτοκίνητο αυτό να μην ορατό το βράδυ, αφού δεν είναι αναμένα τα φώτα του και να είναι πολύ επικίνδυνο. Τα αυτόματα φώτα λοιπόν είναι σημαντικά στις περιπτώσεις ατόμων όπως αυτές που ξεχνάνε να τα ανάψουν, όταν δεν τα ανάβουν σε τούνελ και σε βροχή αλλά είναι κ η άνεση που προσφέρουν σε όσους ταξιδεύουν σε δρόμους με πολλά τούνελ, όπου δεν χρειάζεται να πάρουν στιγμή τα χέρια τους από το τιμόνι. Επιπλέον, τα αυτόματα φώτα συνδέονται κ με λειτουργίες που τα κρατούν αναμένα όταν προσεγγίζεις ή απομακρύνεσαι από το όχημα, τα λεγόμενα coming και leaving home function που είναι χρήσιμα σε όσους παρκαρουν σε μέρη χωρίς φωτισμό. Όσο για τους υαλοκαθαριστήρες, προσωπικά, δεν μου είναι απαραίτητοι ούτε κακοί. Μπορώ να τους ενεργοποιώ και απενεργοποιώ καθώς και να ρυθμίσω την ευαισθησία τους πανεύκολα κ χωρίς να πάρω στιγμή τα μάτια μου από τον δρόμο. Δεν με ενόχλησαν ποτέ, αλλά δεν μου έσωσαν και τη ζωή επίσης.
Γίνεται χωρίς αυτά; Φυσικά! Το θέμα είναι πως κάνουν την οδήγηση πιο ξεκούραστη. Παράδειγμα : Εγνατία με άπειρα τούνελ! Αυτόματα φώτα κ cruise control σου λύνουν τα χέρια!
Θεωρώ τους αυτοματισμούς καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς. Αυτοί οι δήθεν απαραίτητοι αυτοματισμοί αναγκάζουν ECU να δουλεύει σε τρελούς ρυθμούς και όταν αρχίσουν τα παρατράγουδα με τα ηλεκτρονικά εκτός εγγύησης πέφτει μαύρο κλάμα. π.χ Υπάρχει λόγος το αυτοκίνητο μου να έχει βομβητή για να μου υπενθυμίσει ότι δεν απελευθέρωσα πλήρως το χειρόφρενο; Υπάρχει λόγος το αυτοκίνητο μου να έχει βομβητή για να μου υπενθυμίσει ότι δεν φορώ την ζώνη ασφαλείας αφού μετά από λίγα λεπτά παύει να ηχεί; Ποιος ο λόγος όταν επιλέγω ξεθάμπωμα στον μπροστινό υαλοπίνακα να ενεργοποιείτε το a/c; Γιατί να έχω ηλεκτρικό τιμόνι (με δικό του εγκέφαλο) και όχι υδραυλικό; Γιατί να έχω ηλεκτρικό γκάζι αντί ντίζα από συρματόσχοινο; Γιατί το ταμπλό και οι διακόπτες στις θύρες να φωτίζονται συνέχεια ήμερα νύχτα; Γιατί στην θύρα του χώρου αποσκευών να υπάρχει ηλεκτρικό μπουτόν αντί της κλασικής κλειδαριάς; Η γνώμη είναι ότι η υποτιθέμενη εξέλιξη αποβλακώνει τον άνθρωπο διότι επαναπαύεται στην ECU αφού έχει δώσει της εντολές που επιθυμεί και όλα καλά.
Οι συγκεκριμένοι αυτοματισμοί δεν με συγκινούν ιδιαίτερα. Θα πρότεινα οι αυτοκινητοβιομηχανίες να ασχοληθούν ιδιαίτερα με πιό σημαντικά τεχνικά θέματα, όπως η πίεση των ελαστικών, που πολλοί οδηγοί παραμελούν. Δηλαδή να βρουν τρόπους ώστε τα ελαστικά των αυτοκινήτων να διατηρούν σταθερή πίεση αέρα, με κάποιο μηχανισμό, που θα τα τροφοδοτεί αυτόματα με αέρα, όταν η πίεση του πέφτει. Αυτός θα ήταν ένας αξιόλογος και απολύτως απαραίτητος αυτοματισμός. Ανάλογοι αυτοματισμοί, που θα διατηρούν σταθερή τη στάθμη του λαδιού και του ψυκτικού υγρού της μηχανής, με συμπλήρωση του λαδιού και του ψυκτικού που λείπει, από αντίστοιχα ρεζερβουάρ λαδιού και ψυκτικού, νομίζω ότι θα βοηθούσαν πολύ περισσότερο τον οδηγό, που δεν θέλει, ή ξεχνάει να ασχολείται με το αυτοκίνητο του. Γενικά θα πρέπει να βρουν τρόπους ώστε τα σέρβις να γίνονται σε πολύ μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.
ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΙ ΑΛΛΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΣΟ ΚΑΦΡΟΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΤΙΣ ΖΩΝΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΨΤΕ ΦΙΛΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΤΑ ΦΩΤΑ ΟΤΑΝ ΒΡΕΧΕΙ ΟΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟΣ Ο ΚΑΙΡΟΣ Η ΣΤΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΡΕΥΜΑ
Aναλόγως πόσα θα τα χρεώνανε,πάντως είναι καλά gadgetakia.
Αναλόγως τους αυτοματισμούς σίγουρα, διότι κάποιοι απο αυτούς αποτελούν σοβαρές προεκτάσεις ασφάλειας και θα έπρεπε να είναι στάνταρντ. Πχ το αυτόματο άναμα φώτων είναι ολοένα σημαντικότερο, μιας και τα τούνελ έχουν αυξηθεί στους σύγχρονους δρόμους. Η είσοδος σε τούνελ μια φωτεινή ημέρα και η απότομη εναλλαγή από φωτεινά στα σκοτεινά θέτει κινδύνους διότι το ανθρώπινο μάτι δεν προσαρμόζεται άμεσα και αυτό μπορεί να γίνει αιτία ατυχήματος. Περεταίρω έχω τύχει να περάσει από το αντίθετο ρεύμα κάποιος και να με λούσει κυριολεκτικά με μεγάλη ποσότητα από λιμνάζοντα νερά. Αν δεν υπήρχαν οι αυτόματοι καθαριστήρες που ενεργοποιήθηκαν ακαριαία και κατάφερα να δώ άμεσα μπροστά μου, θα είχα σίγουρα φύγει από το δρόμο
Αγαπητοι, συζηταμε για αυτοματισμους που το 2004 ηταν προαιρετικοι ομως πλεον ερχονται σε βασικο εξοπλισμο σε καποιες μαρκες. Ειμαι κατοχος bmw μοντελο του 11,' φορα τετοιου ιδους αυτοματισμους κ πολλους περισσοτερους που κανουν το αμαξι πιο εντυπωσιακο κ τον οδηγο ποιο ξεκουραστο στην οδηγηση φυσικα βεβαια αν χρειαστει να επεμβει να ενεργει χειροκινητα. Ειμαστε στην εξαρση της τεχνολογιας κ το αμαξι ειναι 1ο αντικειμενο καθημερινης χρησης κ ναι οταν μετα απο ενα 12ωρο εντονης εργασιας κ κουρασης θα ηθελα ακομα κ τα φωτα του οχηματος μου να "αναψουν" απο μονα τους.
Επειδή εγώ δεν έχω τόσο high tech αυτοκίνητο θέλω να ρωτήσω σε δρόμο διπλής κυκλοφορίας χωρίς φωτισμό σε περίπτωση αντίθετης κίνησης κλείνουν μόνα τους τα μεγάλα φώτα και ανάβουν μόνα τους αργότερα ή όχι?Αυτό θα το έβρισκα χρήσιμο εφόσων είχε προσιτή τιμή.
Στις μερες μας η εννοια οδηγικη απολαυση ειναι αγνωστη στους περιοσσοτερους οδηγους. Οποτε αυτα τα γκατζετακια ισως να ''εξιταρουν'' και μερικους και να τους αρεσει να τα ''χαζευουν''. η εποχη που για να αναψεις φλας επρεπε να παρεις τ αριστερο σου χερι απτο τιμονι εχει περασει ανεπιστρεπτι.
Τα αυτόματα συστήματα φώτων κ υαλοκαθαριστήρων γίνονται απαραίτητα άπαξ κ οδηγήσεις ένα αυτοκίνητο που τα διαθέτει. Η συνεχής εναλλαγή συνθηκών σε μέγαλες διαδρομές (φωτισμού κ καιρικές) απαιτεί αρκετή ενασχόληση με τη ρύθμιση αυτών των λειτουργιών. Αυτά τα συστήματα λοιπόν αναλαμβάνουν ένα αρκετά μεγάλο φόρτο εργασίας. Αγαπητό AutoTriti θα ήταν χρήσιμο να κάνετε ένα άρθρο για τις χώρες όπου απαιτούνται διαφορετικά πράγματα στην καθημερινή οδήγηση. Π.χ. έχω ακούσει ότι σε κάποια κράτη είναι υποχρεώτικό να είναι μόνιμα αναμμένα τα φώτα διασταυρώσεως...
Συμφωνώ με τον Φάνη ότι τα φώτα ημέρας μπορούν να παραπλανήσουν το βράδυ και να μην ανάψει κάποιος τα φώτα του. Μου έχει συμβεί με Fiesta με κλασικά φώτα ημέρας (όχι Led) που φωτίζουν αρκετά δυνατά. Δεν είμαι εναντίον των αυτοματισμών που κάνουν τη ζωή του οδηγού ευκολότερη και του επιτρέπουν να συγκεντρωθεί περισσότερο στην οδήγηση, αρκεί να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής, γιατί ο καθένας έχει τα δικά του κριτήρια για το "value for money".
Ο αυτοματισμός για τα φώτα είναι απαρέτητος αρκεί να είναι εργοστασιακός,διοτι ότι πρόσθετο τοποθετηθεί θα δημιουργήση προβλημα στα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου,όσο για τους καθαριστήρες ,τι να πώ είνια λίγο εκνευριστικό να ξεκινούν με τις σταγόνες της βροχής αυτόματα.!! Εχω την εμπειρία με τους καθαριστήρες.
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ 2 ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΦΩΤΑ ΟΤΑΝ ΟΔΗΓΕΊΣ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΊΑ,ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΙΑ ΣΤΑ ΤΟΥΝΕΛ ΜΠΕΣ-ΒΓΕΣ
100% αυτοματισμοι αλλά με δυνατότητα Προσωρινής παύσης.