Diesel VS Υβριδικό. Ποιο κερδίζει σε οικονομία;

Diesel VS Υβριδικό. Ποιο κερδίζει σε οικονομία;

61.943 Επισκέψεις στο άρθρο (29/1/2023)

Κόντρα οικονομίας: Οι μεν υποστηρίζουν πως αν θες να κάνεις οικονομία παίρνεις diesel. Οι άλλοι πάλι λένε πως τα υβριδικά αποτελούν πιο συμφέρουσα επιλογή. Τι πραγματικά ισχύει; Μια γρήγορη ανάλυση με demo cars τα Peugeot 208 diesel με 100 ίππους και Toyota Yaris Hybrid 116 PS.

Μεγαλύτερη οικονομία με υβριδικό ή diesel;

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν καθιερωθεί στη συνείδηση πολλών ως τα πιο οικονομικά σε κατανάλωση καυσίμου αυτοκίνητα, απέναντι φυσικά στις συμβατικές τεχνολογίες με χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης. Από την άλλη, απέναντι σε αυτά έρχονται να σταθούν οι υβριδικές προτάσεις της αγοράς που καίνε τα μισά μέσα στην πόλη και εκπέμπουν λιγότερους ρύπους (βλ. NOx).
Ας δούμε λοιπόν γρήγορα ποια είναι τα πραγματικά πλεονεκτήματα της κάθε φιλοσοφίας ξεχωριστά με τη βοήθεια δύο δημοφιλών εκπροσώπων των τεχνολογιών αυτών στην καλύτερή τους εφαρμογή. Του Peugeot 208 με τον 1,5 λίτρων BlueHDI πετρελαιοκινητήρα και του Toyota Yaris HSD με τον επίσης 1,5 λίτρων βενζινοκινητήρα και το υβριδικό σύστημα κίνησης της Toyota.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Προσπερνάει πιο γρήγορα το Yaris

Πριν ξεκινήσουμε τη σύγκριση στα οικονομικά κριτήρια, ας δούμε ένα ενδιαφέρον στοιχείο σχετικά με τις επιδόσεις. Μπορεί τα diesel να έχουν το όνομα ότι είναι πλούσια σε ροπή, το οποίο μεταφράζεται σε καλές ενδιάμεσες επιταχύνσεις και γερό τράβηγμα, ωστόσο τα υβριδικά έχουν περισσότερα άλογα (συνήθως) και αυτό είναι τελικά που έχει τη χάρη. Σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, για το 60-100 χλμ./ώρα το 208 χρειάζεται 7,0 δλ., ενώ το (αυτόματο) Yaris χρειάζεται 5,9 δλ.. Το ίδιο ισχύει και για το 80-120 χλμ./ώρα όπου τα νούμερα είναι 10,6 και 7,8 δλ. αντίστοιχα.

20% μικρότερη η πραγματική κατανάλωση του Yaris (hybrid)

Πάμε τώρα στην ουσία της σύγκρισης, αυτή της κατανάλωσης. Σύμφωνα πάντα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center το 208 έχει μέση κατανάλωση 5,2 λτ./100 χλμ. ενώ το Yaris HSD 4,2 λτ.. Δηλαδή το Yaris καίει σχεδόν 33% λιγότερο από το diesel. Σε χρήματα με βάση τις σημερινές τιμές καυσίμων αυτό μεταφράζεται σε 83,5 ευρώ για το Yaris και 100 ευρώ για το 208 κάθε 1.000 χλμ..

Καίει τα μισά εντός πόλης το Yaris

Εμβαθύνοντας περισσότερο στον τομέα της κατανάλωσης, το υβριδικό Yaris γίνεται ακόμα πιο οικονομικό μέσα στην πόλη, συγκριτικά με το diesel 208, καθώς έχει την ιδιαιτερότητα να μπορεί να κινηθεί εντός πόλης ακόμα και με μηδενική κατανάλωση σε ορισμένα σημεία. Αυτό έχει αποτέλεσμα η μέση τιμή στην πόλη να πέφτει στα 3,5 λτ/100 χλμ., το οποίο σημαίνει κόστος 69,6 ευρώ/1.000 χλμ.. Την ίδια ώρα η κατανάλωση του 208 στην πόλη ανεβαίνει στα 6,5 λτ./100 χλμ. και το κόστος των 1.000 χλμ. στα 125,6 ευρώ, δηλαδή σχεδόν το διπλάσιο.

1,5 λτ./100 χλμ. πιο οικονομικό στο ταξίδι το 208 (diesel)

Τέλος, ας δούμε τι γίνεται και στο ταξίδι, ένας τομέας που παραδοσιακά το diesel θεωρείται το ιδανικότερο καύσιμο. Όντως εδώ η θεωρία αποδεικνύεται και στην πράξη, καθώς το diesel 208 είναι εμφανώς πιο οικονομικό με μέση κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ., ενώ το Yaris 5,1.. Κάνοντας και εδώ την αναγωγή σε χρήματα, για ένα ταξίδι στη Αθήνα-Θεσσαλονίκη (1.000 χλμ.) το κόστος θα είναι 67,6 ευρώ για το 208 και 101,4 ευρώ για το Yaris. 

Με λίγα λόγια λοιπόν συμπεραίνουμε πως τo diesel «αντέχει» ακόμη στα μακρινά ταξίδια, όμως μέσα στην πόλη όπου κινούμαστε συνήθως τα υβριδικά είναι πιο οικονομικά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
EREVNA HLEKTRIKA
AYTOKINHTO MELLONTOS