" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Tα πλεονεκτήματα των τριών μοντέλων δεν περιορίζονται στους κινητήρες, αλλά αφορούν και την εμφάνιση, την ποιότητα κατασκευής, την οδική συμπεριφορά, τους χώρους κτλ.

­Οι επεμβάσεις στην ανάρτηση και το τιμόνι (σε σχέση με τη βενζίνη), έχουν κάνει ακόμα πιο σπορτίφ και ευχάριστη την οδική συμπεριφορά του Civic diesel.

Το Auris είναι άνετο και ευθύβολο στον ανοιχτό δρόμο, ουδέτερο υπό πίεση, έχει χαμηλό κέντρο βάρους και εξαιρετικά φρένα.

Η οδική συμπεριφορά του Kia Ceed είναι προσανατολισμένη στην άνεση των επιβατών. Η ανάρτηση απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου και ταυτόχρονα σου επιτρέπει να κινηθείς αρκετά σβέλτα μαζί του.

Το μπροστινό μέρος του Kia Ceed είναι επιβλητικό, χάρη στην επιθετική μάσκα, τα μεγάλα φανάρια και τα LED φώτα ημέρας.

Το μικρομεσαίο της Honda διαθέτει άκρως δυναμική σχεδίαση με φουτουριστικό προσατολισμό.

Πολύ δυναμικό είναι και το Toyota Auris με τα λεπτά φανάρια μπροστά τα οποία ενώνονται με τη μάσκα δημιουργώντας ένα ενιαίο σύνολο.

Φουτουριστική σχεδίαση, hi-tech αίσθηση, κορυφαίο φινίρισμα και πολύ καλή ποιότητα υλικών και κατασκευής στο εσωτερικό του Civic.

Στο εσωτερικό του, το Toyota Auris έχει πολύ ποιοτικά υλικά, με κορυφαίο φινίρισμα και συναρμογή, ενώ η σχεδίαση είναι λιτή, γεμάτη ακμές.

Άκρως ποιοτικό είναι το εσωτερικό του Kia Ceed, εφάμιλλο με κορυφαίες γερμανικές προτάσεις, με αποτέλεσμα να αφήνεις στην άκρη τις όποιες εργονομικές ατέλειες.

Με άνεση θα καθίσουν οι πίσω επιβάτες στο Kia Ceed χάρη στο αυξημένο εσωτερικό πλάτος και τον «αέρα» για τα γόνατα.

Το Civic έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με διαφορά, ενώ είναι και το μόνο με τα magic seats να χαρίζουν πόντους ευχρηστίας στο πίσω κάθισμα, αν και η ορατότητα προς τα πίσω εμποδίζεται από τις φαρδιές κολόνες.

Ο 1,4 D-4D πετρελαιοκινητήρας του Auris είναι ο ένας από τους δύο diesel κινητήρες της αγοράς με τόσο μικρή χωρητικότητα για diesel. Είναι οικονομικός σε κατανάλωση και εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις.

Με ιπποδύναμη 128 PS, o κινητήρας του Kia Ceed είναι από τους ισχυρότερους στην κατηγορία του. Αυτό αντικατοπτρίζεται στις επιδόσεις και κυρίως το 0-100, λιγότερο ωστόσο στις ρεπρίζ.

Ο πετρελαιοκινητήρας του Civic αποδίδει 120 ίππους και 300 Nm ροπής που του χαρίζουν καλές επιδόσεις. Πολύ καλή είναι και η κατανάλωση καυσίμου, μόλις 3,6 λτ./100 χλμ.

3 μικρομεσαία diesel με εξαιρετικούς κινητήρες

Ημερομηνία δημοσίευσης: 27/6/2014

Τα Honda Civic 1,6 i-DTEC, Toyota Auris 1,4 D-4D και Kia Ceed 1,6 CRDI αποτελούν τρεις ολοκληρωμένες diesel επιλογές στην κατηγορία τους με έμφαση στους οικονομικούς κινητήρες τους.

 
Κάθε ένα από τα παρακάτω τρία μοντέλα της δοκιμής έχει κάτι το μοναδικό που του χαρίζει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ποιο είναι αυτό; Αρχικά για παράδειγμα, το Toyota Auris 1,4 D-4D διαθέτει έναν από τους χαμηλότερους σε κυβισμό πετρελαιοκινητήρες της κατηγορίας του (1.400 κυβικά). Από την άλλη, το Kia Ceed 1,6 CRDI είναι ένα από τα ισχυρότερα πετρελαιοκίνητα μικρομεσαία μοντέλα στα 1.600 κυβικά, αφού αποδίδει 128 ίππους, ενώ τέλος, το Honda Civic 1,6 i-DTEC είναι ένα μοντέλο που καταφέρνει και συνδυάζει την οικονομία κίνησης (3,6 λτ./100 χλμ.) με την ευχάριστη οδική συμπεριφορά και τις σβέλτε επιδόσεις χάρη και στα 300 Nm ροπής του. 

Όμως, τα πλεονεκτήματα των τριών αυτών μοντέλων δεν περιορίζονται στους κινητήρες, αλλά αφορούν και την εμφάνιση, την ποιότητα κατασκευής, την οδική συμπεριφορά, τους χώρους κτλ. Για αυτό, ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά...

Εμφάνιση: Αιχμηρά και γοητευτικά
Στο κομμάτι της εμφάνισης λοιπόν, τα τρία μικρομεσαία diesel μοντέλα είναι από τα πλέον ελκυστικά της κατηγορίας τους και καταφέρνουν να σε κερδίζουν στο πέρασμά τους. Αρχικά, είναι το… διαστημικό Honda Civic, με τις μοντέρνες και αεροδυναμικές γραμμές του αμαξώματός του, αλλά και το εξέχον πάνελ των φωτιστικών στο πίσω τμήμα που λειτουργεί και σαν αεροτομή, το οποίο κλέβει τις εντυπώσεις. 
Στη συνέχεια, το Kia Ceed κρατάει κολλημένο το βλέμμα σου με το επιθετικό μπροστινό μέρος, τα LED φωτιστικά και τις φουσκωμένες καμπύλες τους. 
Τέλος, στο ίδιο δυναμικό μήκος κύματος και το Toyota Auris με την επιθετική μάσκα εμπρός και τις επιμέρους ακμές και λεπτομέρειες κατά μήκος του αμαξώματός του.

Εσωτερικό: Εξαιρετικής ποιότητας
Η σχεδίαση, η εργονομία και γενικά η φιλοσοφία των τριών μοντέλων στο εσωτερικό μπορεί να διαφέρει μεταξύ τους, ωστόσο κοινό χαρακτηριστικό τους είναι η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής τους, αφού οι όποιες ατέλειες γίνονται αντιληπτές μετά από ενδελεχή εξέταση. Πιο αναλυτικά τώρα, στο εσωτερικό του Honda Civic η σχεδίαση είναι φουτουριστική, με το ταμπλό και το τούνελ της κονσόλας να περικλείουν τον οδηγό και τον υψηλά τοποθετημένο επιλογέα να τονίζει τη δυναμικότητα του αυτοκινήτου. Σε πολύ καλά επίπεδα βρίσκεται η ποιότητα κατασκευής, όχι μόνο σε ό,τι έχει να κάνει με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί (μαλακά στο περισσότερο τμήμα), αλλά και με το κορυφαίο φινίρισμά τους.

Στο Toyota Auris πάλι, το φινίρισμα των πλαστικών αλλά και το σύνολο των διακοσμητικών ενθέσεων στο μέσο του ταμπλό είναι εντυπωσιακά, ενώ η συναρμογή των επιμέρους επιφανειών στη βάση της κονσόλας και στις επενδύσεις των θυρών είναι ανθεκτική. Αισθητικά το Auris θα ικανοποιήσει το λάτρη της ιαπωνικής σχολής με τη λιτή αισθητική του και την κάθετη λογική τοποθέτησης της κεντρικής κονσόλας.

Στο Kia Ceed τέλος, όλο το ταμπλό είναι επενδυμένο με παχύ, μαλακό πλαστικό και τα χειριστήρια έχουν στιβαρή αίσθηση, όπως απλώνονται πάνω στις πλαστικές επιφάνειες σε μαύρο, λακαριστό χρώμα. Η αισθητική, όμως, είναι λίγο φλύαρη. Το ηχοσύστημα μοιάζει εκτός χρόνου, αισθητικά και λειτουργικά, το τιμόνι είναι γεμάτο κουμπιά και τα χειριστήρια του κλιματισμού, τα μπερδεύεις με το κουμπί του κεντρικού κλειδώματος. Αλλά αυτά έρχονται σε δεύτερη μοίρα όταν τα συνηθίσεις, γιατί αυτό που σου μένει είναι η ποιοτική αίσθηση.

Χώροι: Aνετα για επιβάτες και αποσκευές
Και τα τρία μοντέλα της συγκριτικής αυτής παρουσίασης είναι άνετα για τους επιβάτες και τις αποσκευές, αφού με άνεση θα φιλοξενήσουν πίσω δύο ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών ξεκινά από τα 360 λίτρα.

Πιο αναλυτικά βέβαια, το μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το έχει το Honda Civic, το οποίο διαθέτει ωφέλιμο όγκο 407 λίτρων και είναι από τα πλέον ευρύχωρα της κατηγορίας. Παράλληλα, τα πίσω καθίσματα «Magic Seats», ανασηκώνουν τις βάσεις τους και «κλειδώνουν» τις πλάτες τους, δημιουργώντας έτσι ένα δεύτερο χώρο αποσκευών και απογειώνοντας την πρακτικότητα. Για τους επιβάτες, 3 ενήλικες έχουν αρκετό χώρο για τα γόνατα και τους ώμους τους.

Το Kia Ceed από την άλλη, είναι ένα εξίσου άνετο, ευρύχωρο αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι ελαφρά υπερυψωμένη, ενώ προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα. Τα καθίσματα έχουν καλή πλευρική στήριξη, αν και η στήριξη της μέσης εξέχει λίγο περισσότερο από ό,τι θα έπρεπε. 

Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 380 λίτρα, είναι βαθύς και έχει ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Όσον αφορά στους χώρους για τους επιβάτες, αυτοί καλοί, ειδικά μάλιστα το εσωτερικό πλάτος που είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία.
Τέλος, άνετα θα καθίσουν και οι πίσω επιβάτες του Toyota Auris. Αναφορικά με τη χωρητικότητα του πόρτ-μπαγκάζ αυτή ανέρχεται στα 360 λίτρα, και είναι ικανή στην πράξη για τις χωροταξικές ανάγκες μιας οικογένειας.

Οδική συμπεριφορά: Πιο σπορτίφ το Civic, άνετα τα Ceed και Auris
Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά των τριών μοντέλων της δοκιμής, αυτή είναι σε γενικές γραμμές προσανατολισμένη στην άνεση και την ασφάλεια των επιβατών. Ωστόσο, υπάρχουν μικρές διαφοροποιήσεις. Για παράδειγμα, το Honda Civic διαθέτει ελαφρώς πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά. Έτσι, οι επεμβάσεις των μηχανικών στην ανάρτησή του (ώστε να τιθασεύουν τα 150 επιπλέον κιλά σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοσή του) έπιασαν τόπο καθώς το πλαίσιο βρήκε τον κινητήρα που είναι σε θέση να αναδείξει τις αρετές του σε ακαμψία και κράτημα. Στον ανοιχτό δρόμο, ταξιδεύεις ήσυχα και άνετα, ενώ στις στροφές το Civic κρατάει γερά, οι κλίσεις είναι ουσιαστικά ανύπαρκτες και το στιβαρό σε αίσθηση τιμόνι σημαδεύει ακριβώς εκεί που θες. Επίσης, τα φρένα είναι κορυφαία  τόσο σε αίσθηση, όσο και σε αποτελεσματικότητα (100-0 χλμ./ ώρα σε 36,3 μ.)!

Το Toyota Auris από την άλλη προσφέρει καλή άνεση και ποιότητα κύλισης στις περισσότερες των περιπτώσεων. Το ιαπωνικό μοντέλο φιλτράρει ικανοποιητικά τις περισσότερες ανωμαλίες, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις ίσως να αποσταθεροποιηθεί λίγο ο πίσω άξονας πάνω στη στροφή. Εκεί το αυτοκίνητο βοηθιέται από το χαμηλό κέντρο βάρους του, δεν γέρνει και δεν πλέει, ενώ την όποια υποστροφή στο όριο «μαζεύει» διακριτικά το ESP. Επίσης το τιμόνι έχει καλή ακρίβεια και αίσθηση, ενώ τα φρένα είναι επίσης εξαιρετικά σε απόδοση.

Το Kia Ceed, τέλος, προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και φιλτράρισμα των εδαφικών ανωμαλιών. Δεν κοπανάει ενοχλητικά, παρά τους μεγάλους τροχούς της δοκιμής (17 ίντσες), είναι πολύ ήσυχο, ενώ φαίνεται και πολύ στιβαρό στο δρόμο. Παράλληλα, τα φρένα έχουν πολύ καλή αίσθηση και καλή απόδοση. Το αυτοκίνητο έχει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, γέρνει ελάχιστα, ενώ πλέει λίγο περισσότερο από ό,τι θα θέλαμε στις αλλαγές πορείας στον αυτοκινητόδρομο. Το μόνο που μας έλειψε είναι η αμεσότητα του τιμονιού που δεν έχει απόλυτη ακρίβεια και πληροφόρηση, παρά τη δυνατότητα επιλογής τριών βαθμίδων υποβοήθησης (Flex Steer).

Κινητήρες: Ικανές επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση 
Καθότι πετρελαιοκίνητα, τα τρία μοντέλα εμφανίζουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ικανοποιητικές επιδόσεις ένεκα της αυξημένης ροπής τους. Πιο συγκεκριμένα τώρα και ξεκινώντας από τον κινητήρα με το χαμηλότερο κυβισμό που είναι ο 1,4 D-4D του Auris, αξίζει να αναφέρουμε ότι, είναι ο ένας από τους λίγους όλης της αγοράς με τόσο χαμηλό κυβισμό στα diesel. Μπορεί να είναι ο πιο αδύναμος (90 PS), οπότε αυτό του δίνει ένα μικρό μειονέκτημα στο 0-100 χλμ./ώρα, αλλά έχει να κινήσει το ελαφρύτερο αμάξωμα, ενώ και το 6άρι κιβώτιο, του χαρίζει ανταγωνιστικές ρεπρίζ. Το σύνολο είναι πολιτισμένο και οικονομικό.Αρκετά γρήγορες είναι οι επιδόσεις που προσδίδει και ο i-DTEC πετρελαιοκινητήρας της Honda στο Civic, ενώ και από πλευράς λειτουργίας, το συγκεκριμένο μοτέρ προσφέρει εξαιρετικό τράβηγμα από χαμηλά και μέχρι και τις μεσαίες στροφές, χωρίς παράλληλα να έχει ενοχλητικό θόρυβο και κροταλίσματα. Εδώ, η ισχύς είναι από τις μεγαλύτερες για μοτέρ του είδους (120 ίπποι), ενώ και η ροπή είναι υψηλή (300 Nm στις 2.000 σ.α.λ.). Τέλος, ο κινητήρας του Ceed είναι ο ισχυρότερος στην κατηγορία του (128 PS, 1,6 λτ.). Έτσι λοιπόν, οι επιδόσεις που χαρίζει στο Ceed είναι καλές, κυρίως στο 
0-100 χλμ./ώρα, λιγότερο ρεπρίζ. Η λειτουργία του είναι πολύ πολιτισμένη και τα επίπεδα θορύβου που φτάνουν στην καμπίνα είναι κορυφαία για την κατηγορία. Η απόκριση στο γκάζι είναι καλή σε όλο το εύρος των στροφών, ενώ η κλιμάκωση και η ακρίβεια του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου αναβαθμίζει τη συνολική εικόνα. Τα τρία μικρομεσαία μοντέλα βέβαια, εκτός των πολύ καλών επιδόσεων των κινητήρων τους, μπορούν να υπερηφανεύονται και για την πολύ χαμηλή κατανάλωση που εμφανίζουν. Πιο συγκεκριμένα, το Honda Civic με την εργοστασιακή τιμή των 3,6 λτ./100 χλμ. και το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων έχει κορυφαία αυτονομία που φθάνει τα 1.389 χλμ. με ένα γέμισμα. Αντίστοιχα χαμηλές είναι οι εκπομπές CO2 (94 γρ./χλμ.), που εξασφαλίζουν και την απαλλαγή από την καταβολή τελών. Στην περίπτωση του Ceed από την άλλη, η κατανάλωση εξαρτάται και από την εξοπλιστική έκδοση. Συγκεκριμένα, στην έκδοση χωρίς ISG αυτή φτάνει τα 4,1 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων τα 109 γρ./χλμ. Αντίθετα, οι εκδόσεις, με 15ίντσους τροχούς και ISG, έχουν μέση κατανάλωση 3,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 97 γρ./χλμ. Τέλος, το Toyota Auris 1,4 D-4D έχει -επίσης με σύστημα start&stop- μέση κατανάλωση 3,8 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 98 γρ./χλμ. που σημαίνει ότι και αυτό εξαιρείται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας.

Παθητική ασφάλεια
Στις δοκιμασίες πρόσκρουσης του EuroNCAP και τα τρία μοντέλα της δοκιμής έχουν λάβει 5 συνολικά αστέρια και υψηλή επιμέρους βαθμολογία όσον αφορά την ασφάλεια των ενηλίκων, των παιδιών και των πεζών. Πιο συγκεκριμένα η αναλυτική τους βαθμολογία: 

Συμπέρασμα: Ολοκληρωμένες επιλογές
Τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα με εκτός Ευρώπης καταγωγή της δοκιμής μας, αποτελούν τρεις καθόλα ολοκληρωμένες λύσεις στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Διαθέτουν όμορφη και δυναμική σχεδίαση, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ανταγωνιστική τιμή και πάνω από όλα τρεις diesel κινητήρες οι οποίο εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις χωρίς να είναι απαιτητικοί σε καύσιμο. Ενδεικτικό μάλιστα είναι πως και στα τρία η μέση κατανάλωση είναι κάτω από 3,8 λτ./100 χλμ. και πως κανένα δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. 

Τώρα, όσο για το ποιο από τα τρία είναι η πιο συμφέρουσα επιλογή; Αυτό εξαρτάται ως ένα βαθμό και από τις προσωπικές ανάγκες του καθενός. Για παράδειγμα, το Civic διαθέτει ελαφρώς πιο σπορτίφ προσανατολισμό. 
Το Toyota Auris έχει να προτάξει το χαμηλό κόστος χρήσης και κτήσης ένεκα και του κινητήρα των 1.400 κυβικών, ενώ τέλος το Kia Ceed την προσφερόμενη άνεση στους επιβάτες τους. 

Σε κάθε περίπτωση, και τα τρία έχουν ένα ιδιαίτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που το καθιστά ξεχωριστά στην κατηγορία τους.

200 διαθέσιμα στοιχεία για HONDA  CIVIC
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για KIA  CEED
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA  AURIS
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

 
Υγραέριο - Υπολογίστε το ετήσιο όφελος
 *Συμπληρώστε τα 4 πρώτα πεδία, πατήστε "Υπολογισμός" και βρείτε το ετήσιο κέρδος
Χλμ. το χρόνο:
Μέση Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.):
Tιμή Βενζίνης (€):
Tιμή Υγραερίου (€):
Κόστος Βενζίνης (€/έτος):
Κόστος Υγραερίου (€/έτος):
Ετήσιο Κέρδος (€):
Μείωση Κόστους (%):
O παραπάνω τύπος υπολογίζει ότι η μέση κατανάλωση ενός αυτοκινήτου με LPG είναι περίπου 20% περισσότερη, σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο μοντέλο.