Έχοντας μια ουδέτερη αίσθηση σε όλη τη διάρκεια της δοκιμασίας, το Geely EX5 κατάφερε να αποφύγει τον... κίνδυνο έχοντας ταχύτητα εισόδου 74,5 χλμ./ώρα, με τα ηλεκτρονικά να αποτελούν το αντίμετρο στο βάρος και στην εξαιρετικά απορροφητική ανάρτηση που εξασφαλίζει κορυφαία ποιότητα κύλισης.
Αποτελεσματικό και με άνετη ανάρτηση
Το Geely EX5 βρέθηκε κι αυτό αντιμέτωπο με το elk test προκειμένου να αποδείξει την αποτελεσματικότητά του στην αποφυγή κινδύνου μιας και το συγκεκριμένο τεστ αποτελεί έναν βασικό δείκτη για τις ικανότητες του εκάστοτε αυτοκινήτου, όπως άλλωστε έχουμε διαπιστώσει μετά από περισσότερες από 150 δοκιμές μοντέλων που έχουμε πραγματοποιήσει.
Το όριό του είναι τα 74,5 χλμ./ώρα
Το Geely EX5, κόντρα στις προβλέψεις λόγω της εξαιρετικά απορροφητικής ανάρτησης που εστιάζει στην άνεση, αποδείχθηκε ασφαλές και ικανό καταφέρνοντας να περάσει τη δοκιμασία με την ταχύτητα των 74,5 χλμ./ώρα, πάνω από το μέσο όρο δηλαδή των ηλεκτρικών ανεξαρτήτου κατηγορίας. Στις πρώτες προσπάθειες με 70, 71 και 72 χλμ./ώρα, το κινέζικο ηλεκτρικό SUV είχε μια αξιόλογη συμπεριφορά με ουδέτερη αίσθηση, αλλά καλό κράτημα και άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού. Ίδια εικόνα, αλλά με τονισμένη την κλίση και την υποστροφική διάθεση έδειξε μέχρι και τα 74,5 χλμ./ώρα, με τα ηλεκτρονικά να «δουλεύουν» κρατώντας το EX5 εντός ορίων του τεστ. Αν και η γενικότερη αίσθηση στη διαδικασία ήταν ελαφρώς αποστειρωμένη λόγω της αίσθησης από το τιμόνι, οι εντολές του οδηγού μεταφέρονταν με ακρίβεια στο δρόμο.
Υποστροφικά φαινόμενα, αλλά ασφαλής συμπεριφορά πάνω από όριο του
Η οδηγική αίσθηση δεν άλλαξε στα περισσότερα χλμ./ώρα που δοκιμάσαμε, ωστόσο στις ταχύτητες άνω της επιτυχημένης του επίδοσης, η μαλακή ανάρτηση δεν έδειξε να μπορεί να κοντρολάρει με ακρίβεια το βάρος. Έτσι το αυτοκίνητο άνοιγε την τροχιά του και δυσκολευόταν να επιστρέψει στην διαδρομή μετά από κάθε αλλαγή πορείας. Όπως και στα περισσότερα ηλεκτρικά μοντέλα αυτό είναι κάτι φυσιολογικό και μεταφράζεται σε υποστροφική τάση, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να είναι αυτά που αναλαμβάνουν να την αντιμετωπίσουν ή να την περιορίσουν. Το ΕΧ5 δεν κατάφερε να μείνει μακριά από τις εξωτερικές κορίνες, παρά την εμπλοκή των ηλεκτρονικών του συστημάτων, των 19 ιντσών ελαστικών, αλλά και των φαρδιών μετατροχίων του. Ήταν όμως γραμμικό και προβλέψιμο στις αντιδράσεις του, παρά το βάρος των 2 τόνων που ζυγίζει σε συνθήκες elk test ( 4 επιβάτες και αποσκευές).
Αίσθηση οδηγού, επιβατών & βαθμολογία
Γενική αίσθηση οδηγού:
Ο τρόπος που υποστρέφει είναι προοδευτικός, με τα ηλεκτρονικά του συστήματα να δουλεύουν όχι τόσο δραστικά όσο χρειάζεται.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων:
Κανένα πρόβλημα δεν είχαν οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα ακόμα και στις αποτυχημένες προσπάθειες του Geely EX5.
Βαθμολογία με άριστα το 10:
Ανάρτηση: 9-
Τιμόνι: 8
Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 8+
Διάσταση Ελαστικών: 235/50 R19
Τύπος ελαστικών: Goodyear EfficientGrip Performance SUV