• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πόσο επηρεάζει ο ελληνικός καύσωνας τα αυτοκίνητά μας;

Ελληνικός καύσωνας και αυτοκίνητο

Διαβάστηκε από 5970 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/7/2017

Η Ελλάδα είναι ζεστή χώρα. Μπορεί να έχει τα χιόνια και τις βροχές τις το χειμώνα, όμως ο ελληνικός καύσωνας είναι αυτός που μας «φοβίζει». Εσείς πόσο επηρεάζεστε από αυτό;

 
Γίνεται συχνά αναφορά στα σχόλιά σας για το πώς δυσκολεύονται τα αυτοκίνητα από το ελληνικό καλοκαίρι. Φαίνεται πως το ζεστό κλίμα προβληματίζει τόσο για την απόδοση, όσο και την αξιοπιστία των αυτοκινήτων σήμερα, ενώ γίνεται εμφανές πως αυτό αποτελεί και στοιχείο που λαμβάνετε υπόψη σας κατά την επιλογή μάρκας, μοντέλου και κινητήρα. Είναι έτσι;

Είναι αξιοσημείωτο ότι η ζέστη θεωρείται εχθρός του αυτοκινήτου. Ίσως αυτό να αντλεί από την εποχή που τα αυτοκίνητα είχαν μηχανικά βεντιλατέρ (ανεμιστήρες απαγωγής θερμότητας από το ψυγείο) και στο ρελαντί της πόλης (ή του ταξιδιού κολλημένοι στα διόδια) το νερό στο κύκλωμα ψύξης έβραζε, πέταγε τις τάπες, ή ακόμη δημιουργούσε και σημαντικά προβλήματα (κάψιμο φλάτζας κεφαλής κλπ). 

Αυτά δε συμβαίνουν στα σύγχρονα αυτοκίνητα που έχουν ηλεκτρικά βεντιλατέρ σταθερής ταχύτητας, καλύτερα ρυθμισμένους θερμοστάτες, και τελικά δεν περιμένουν από το καλοριφέρ να τραβήξει της ζέστη του μοτέρ για να μη σκάσει. Και είναι και φορτωμένα με ένα σωρό περιφερειακά που τραβάνε ισχύ από το μοτέρ και το κρατάνε σε μόνιμο φορτίο. Ειδικά το καλοκαίρι, που ο κλιματισμός, και στο ρελαντί, είναι  σε συνεχή λειτουργία. 

Η ζέστη της Ελλάδας θεωρούν αρκετοί πως ταλαιπωρεί το λάδι του κινητήρα, παρότι αυτό λειτουργεί στην σχεδόν σταθερή θερμοκρασία που καθορίζει ο θερμοστάτης, ασχέτως εξωτερικών συνθηκών. Θα ήταν ίσως πιο σωστό να ανησυχεί κανείς για τις κρύες εκκινήσεις που γίνονται το χειμώνα και το καλοκαίρι, και τα πρώτα «κρύα» χιλιόμετρα που η κατανάλωση είναι τεράστια, ο κινητήρας στεγνός, το λάδι δεν καθαρίζει τις επικαθίσεις, δε λιπαίνει τα σημεία της τριβής και δεν αμβλύνει την απότομη αλλαγή θερμοκρασίας. Όμως μας απασχολεί η ζέστη.

Παρότι τα αυτοκίνητα πλέον σχεδιάζονται και δοκιμάζονται το ίδιο για όλη την Ευρώπη, και τις νότιες χώρες με τη ζέστη τους, και το μόνο που πιθανώς να αλλάζει είναι η θερμοκρασία λειτουργίας του θερμοστάτη προς τα κάτω όπου η θερμοκρασία είναι υψηλότερη. Οι κατασκευαστές δηλαδή δε δείχνουν να πτοούνται από τη ζέστη, ούτε να αλλάζουν τις εγγυήσεις τους. Φαίνεται δηλαδή πως έχουν την βεβαιότητα πως η ζέστη δεν επηρεάζει και τόσο πολύ έναν κινητήρα σε ότι αφορά τουλάχιστον τη φθορά και την αξιοπιστία. Πως μπροστά στη θερμοκρασία λειτουργίας του, ή τη θερμοκρασία των καυσαερίων (σχεδόν 1000 βαθμοί για τους βενζινοκινητήρες) που επηρεάζει όλο το χώρο του κινητήρα, η ζέστη μιας χώρας δεν έχει και πολύ σημασία.

Σημασία έχει όμως η θερμοκρασία εισόδου του αέρα στο θάλαμο καύσης. Όσο χαμηλότερη, τόσο το καλύτερο λέει η επιστήμη κινητήρων εσωτερικής καύσης, και ειδικά στους σύγχρονους κινητήρες τούρμπο η διαφορά ανάμεσα σε μία ζεστή και σε μία κρύα μέρα μπορεί να είναι εμφανής αν πιεστεί το μοτέρ. Αυτό όμως συμβαίνει όχι τόσο γιατί η θερμοκρασία εισόδου είναι μεγαλύτερη, όσο γιατί δε λειτουργεί επαρκώς το ιντερκούλερ, ένα ψυγείο που προσπαθεί με χρήση του περιβάλλοντα αέρα να ψύξει τον συμπιεσμένο αέρα που έρχεται από το τούρμπο. Γιατί τόσο η συμπίεση όσο και η επαφή με την φτερωτή του τούρμπο (που από την άλλη του πλευρά έρχεται σε επαφή με τα καυτά καυσαέρια) ανεβάζουν πολύ τη θερμοκρασία του αέρα πριν την καύση. 

Και έτσι η ζέστη φαίνεται να επηρεάζει την απόδοση και να δημιουργεί την εντύπωση πως τα μικρά τούρμπο μοτέρ που αποδίδουν μεγάλη ισχύ, βρίσκονται υπό συνεχή δοκιμασία στο ελληνικό κλίμα. Εσείς το πιστεύετε αυτό; Έχετε τρόπο να το υποστηρίξετε; Βλέπετε αυτοκίνητα που ζορίζονται από την ελληνική ζέστη; Οι κατασκευαστές θεωρείτε ότι τα έχουν εξοπλίσει επαρκώς για να ανταπεξέλθουν; Και πως τελικά νομίζετε ότι επηρεάζεται ένα αυτοκίνητο από το κλίμα της Ελλάδας;

Μήπως το κρύο ξεκίνημα είναι κάτι που αξίζει περισσότερο της προσοχής σας και της αγωνίας σας; Και τελικά πόσο επηρεάζει η ζέστη την απόφασή σας για το πιο αυτοκίνητο, ποιάς μάρκας και με τι είδος, έκδοση και απόδοση κινητήρα θα αγοράσετε; 

 
  • Αντώνης Π

    Συμφωνώ μαζί σας πως αν είναι κάτι σημαντικό είναι η εκκίνηση τον χειμώνα. Αυτό όσο αφορά την μηχανή. Η υψηλή θερμοκρασία στην καμπίνα πιστεύω πως επηρεάζει αρνητικά τα πλαστικά και τις ταπετσαρίες αυτής.

      6
  • Vasilis

    Το 1.0τ που έχω,στις μεσημεριανες ωρες ζορίζεται αρκετα είναι εμφανές στην απόδοση,η διαφορά φαίνεται το βράδυ που πέφτει η θερμοκρασία που πάει πολυ καλύτερα

      1
  • IMAGINOS

    Σαφώς και έχω διαπιστώσει πως οι τούρμπο κινητήρες και ειδικά των λίγων κυβικών, (δε θα πω μοντέλα για να μην έχουμε αντεγκλήσεις αλλά θα πω για τούρμπο κυρίως από 1,2 και κάτω) ψοφάνε στον Ελληνικό καύσωνα και μάλιστα βράζοντας και καταναλώνοντας πολύ περισσότερη βενζίνη. Αντίστοιχα δεν παρατηρείς καμία διαφορά στα ατμοσφαιρικά.