22 φωτογραφίες »

Επίσημο: Νέο Audi e-tron GT (+video)

32.278 Επισκέψεις στο άρθρο (9/2/2021)

Η Audi παρουσιάζει τo e-tron GT & την κορυφαία έκδοση RS e-tron GT, το νέο τετράθυρο κουπέ με κομψό και δυναμικό σχεδιασμό, ισχυρό ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως και 646 άλογα, καταιγιστικές επιδόσεις και τεχνολογία που παραπέμπει σε... ταινία φαντασίας της Marvel.


Η αλήθεια είναι πως το νέο e-tron GT είναι ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της Audi, σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη της, καθώς βάζει τα θεμέλια για το ηλεκτρικό μέλλον της γερμανικής premium φίρμας. Ως μία γνήσια premium κατασκευή, το νέο e-tron GT δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο επιβλητικό, κάτι που ξεκινά από την πρώτη ματιά λόγω του ντιζάιν. Το νέο gran tourer της Audi, που αποτελεί την ηλεκτρική ναυαρχίδα της μάρκας όντας πλαισιωμένο από το προγενέστερο e-tron SUV, ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην σχεδιαστική της φιλοσοφία αποπνέοντας μεγαλύτερο δυναμισμό και μια σπορ, προοδευτική ταυτότητα που βασίζεται στο συναίσθημα, όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά οι άνθρωποι της Audi.

Η αρχή έγινε με το πρωτότυπο Audi prologue το 2014, που προλόγισε κυριολεκτικά τα μοντέλα που θα ακολουθούσαν, και τώρα το e-tron GT αποτελεί το επόμενο εξελικτικό στάδιο της σχεδιαστικής γλώσσας της Audi. Στην σιλουέτα μήκους 4,99 μέτρων του e-tron GT κυριαρχούν οι πλούσιες καμπύλες στο πλάι με τους -αρμονικά- τονισμένους ώμους και οι επίπεδες επιφάνειες στο εμπρός και το πάνω μέρος που συνδράμουν στην κορυφαία αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,24). Μακρύ μεταξόνιο (2,9 μ.), φαρδύ μετατρόχιο και μεγάλοι τροχοί (19 έως 21 ίντσες) κάνουν ακόμα πιο αθλητικό αλλά elegant το σχήμα του e-tron GT, με τις ρέουσες γραμμές να παίζουν καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. Ξεχωριστοί είναι και οι νέας σχεδίασης προβολείς LED Matrix εμπρός καθώς επίσης και τα ενιαία φωτιστικά σώματα στο πίσω μέρος που διατρέχουν το αμάξωμα σε όλο του το πλάτος (1,96 μ.). Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο ύψος του e-tron GT, το οποίο ορίζεται στα 1,41 μέτρα, όντας μόλις 17 εκατ. πιο ψηλό από το κορυφαίο R8 και 17 χλστ. χαμηλότερο από το A7 Sportback, καθώς επίσης και στην έντονα κεκλιμένη οροφή προς τα πίσω που χαρίζει αυτό το κουπέ στιλιστικό αποτέλεσμα. Όσον αφορά στο RS e-tron GT η Audi Sport έχει προσθέσει τις απαραίτητες πινελιές που ξεχωρίζουν την κορυφαία έκδοση από την «απλή», όπως τη διαφορετική singleframe μάσκα, τις πιο «μυώδεις» καμπύλες στους θόλους των τροχών, τις σπορ ζάντες κ.ά..

Είναι ηλεκτρικό, είναι Audi και η καμπίνα του δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα λιγότερο από ένα απαύγασμα τεχνολογικής εξέλιξης με σπορ νότες, μιας και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο τουρισμού. Εδώ τηρούνται μερικές γνώριμες σχεδιαστικές νόρμες στις οποίες μας έχει συνηθίσει η premium φίρμα. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών είναι προσανατολισμένος στον οδηγό και ο γενικότερος χαρακτήρας της καμπίνας είναι «monoposto». Το ταμπλό έχει δύο «στρώσεις» και στο κέντρο του δεσπόζει μια οθόνη αφής 10,1 ιντσών για το 3ης γενιάς infotainment MIB3 με όλες τις δυνατότητες διασυνδεσιμότητας και εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών Audi Connect. Σημειώστε πως, το e-tron GT και RS e-tron GT δεν έχει δέρμα στην καμπίνα του και όλες οι επενδύσεις συντίθενται από ανακυκλωμένα υλικά, ωστόσο προαιρετικά προσφέρεται και η επιλογή δέρματος. Προαιρετικά υπάρχει σπορ ήχος e-tron για επιπλέον εξωτερικό και εσωτερικό ήχο, ανάλογα με τη ρύθμιση στο Audi drive select, ενώ ο ήχος AVAS είναι πιο ηχηρός από ό,τι απαιτεί ο νόμος. Όσον αφορά στους χώρους, η Audi υπόσχεται άνεση και χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών παρά την έντονη κλίση της οροφής με το διαμέρισμα του χώρου αποσκευών να χωρά 405 λίτρα (συν 81 λίτρα στο καπό).

Μπαίνοντας στα άδυτα, κάτω από το μυώδες αμάξωμα του Audi e-tron GT συναντούμε τρεις ηλεκτροκινητήρες, δύο τοποθετημένους στον εμπρόσθιο άξονα και έναν στον πίσω που στο e-tron GT quattro αποδίδουν 238 άλογα (175 kW) και 435 άλογα (320 kW), αντίστοιχα, κάτι το οποίο συνδυαστικά μεταφράζεται σε 476 ίππους (350 kW). Μάλιστα, έως και για 2,5 δευτερόλεπτα σε λειτουργία overboost η προσφερόμενη ισχύς αγγίζει τα 530 άλογα (390 kW), ενώ η συνολική ροπή είναι σταθερά στα 630 Nm. Στο κορυφαίο RS e-tron GT, ο ηλεκτρικός κινητήρας στον μπροστινό άξονα αποδίδει επίσης 238 άλογα, ενώ ο κινητήρας στο πίσω μέρος έχει ισχυ 456 ίππους (335 kW ), ως εκ τούτου η συνολική ισχύς είναι 598 άλογα (440 kW) και η συνολική ροπή 830 Nm. Στη λειτουργία boost, η ισχύς αυξάνεται για λίγο στα 646 άλογα (475 kW) που είναι και η κορυφαία απόδοση του gran tourer της Audi. Αναφορικά με την αυτονομία των μπαταριών, η Audi υπόσχεται έως 487 χλμ. για το e-tron GT. Σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιδόσεις το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 4,4 δλ. για το e-tron GT και σε 3,3 δλ. για το RS e-tron GT ενώ η ηλεκτρονικά περιορισμένη τελική ταχύτητα αγγίζει τα 245 χλμ./ώρα και 250 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Υπεύθυνα για το φρενάρισμα και την ανάκτηση ενέργειας είναι τα δισκόφρενα με δαγκάνες 10 εμβόλων και δίσκους διαμέτρου έως και 420 χλστ., ενώ στον έλεγχο του οχήματος βοηθούν με τον τρόπο τους οι -προαιρετικές στο e-tron GT και στάνταρ στο RS e-tron GT- ρυθμιζόμενες αεραναρτήσεις που μπορούν να μεταβάλλουν το ύψος του αυτοκινήτου έως και 22 χλστ. χαμηλότερα αλλά και έως 20 χλστ. ψηλότερα. Επιπλέον, η ηλεκτρική τετρακίνηση συνεπικουρείται από το στάνταρ μπλοκέ διαφορικό με σταθερές τιμές κλειδώματος ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και η τοποθέτηση των μπαταριών ιόντων λιθίου αφού οι μηχανικοί της Audi έχουν καταφέρει να έρθουν πολύ κοντά στην απόλυτη αναλογία 50-50. Προαιρετικά διατίθεται και σύστημα τετραδιεύθυνησης.

Κλείνοντας, η παραγωγή του e-tron GT στο Audi Böllinger Höfe στις εγκαταστάσεις του Neckarsulm, σε κοινή γραμμή συναρμολόγησης με το R8. Το e-tron GT quattro και το RS e-tron GT θα κυκλοφορήσουν στην αγορά ταυτόχρονα την άνοιξη του 2021.

NEO TRAFIC
skoda