• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το Punto μετά από 13 χρόνια παραγωγής, σταμάτησε να παράγεται...

Fiat χωρίς Punto γίνεται;

Διαβάστηκε από 15340 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/12/2018
 

Το Punto μετά από 13 χρόνια παραγωγής, σταμάτησε να παράγεται, αφήνοντας την Fiat για πρώτη φορά στην ιστορία της χωρίς μικρό μοντέλο. Γίνεται Fiat χωρίς Punto όμως;

Τα μικρά μοντέλα της Fiat, ξεκινώντας από το 600 και συνεχίζοντας με το 850, το 127 και κατόπιν το Uno και το Punto, αποτέλεσαν τη ραχοκοκαλιά της μάρκας για πάνω από μισό αιώνα, και σίγουρα μερικά από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στους Ελληνικούς δρόμους.
 
Στην τελευταία του μορφή, το μικρό της Fiat ξεκίνησε την καριέρα του ως Grande Punto σε μία ιδιόμορφη συνεργασία με την General Motors που δημιούργησε αυτό και το Opel Corsa. Στην πρώτη του ανανέωση άλλαξε όνομα σε Punto Evo και τελικά έκλεισε τον κύκλο του με το όνομα Punto, σκέτο όπως και η πρώτη του γενιά.
 
Εμπορικά, εκτός Ιταλίας, το Punto αυτό δεν πήγε καλά, παρά την ιδιαίτερα όμορφη σχεδίασή του που παρέπεμπε σε Maserati εμπρός (σχέδιο Pininfarina) και έκλεινε με ένα κοφτό χάτσμπακ πίσω (σχέδιο Bertone). Στο τέλος της μακράς ζωής του μάλιστα, και όντας πλέον τελείως παρωχημένο τεχνολογικά, έτυχε και του εξευτελιστικού αποτελέσματος των μηδέν αστεριών στη δοκιμή EuroNCAP. Ο κύκλος είχε κλείσει.
 
Υπό άλλες συνθήκες το τέλος του Punto θα ήταν μια καλή είδηση, γιατί θα σηματοδοτούσε την αρχή ενός νέου μικρού μοντέλου. Όμως η απόφαση είχε ήδη παρθεί από τον εκλιπόντα επικεφαλής του ομίλου Σέρτζιο Μαρκιόνε, πως η Fiat δεν θα αντικαταστήσει το Punto με νέο μοντέλο, και η παρουσία της μάρκας στα μικρά τελειώνει με αυτό.
 
Ο λόγος είναι απλός. Χωρίς άλλη μάρκα στον όμιλο να μπορεί να μοιραστεί μηχανικά μέρη, ακόμη και με τη μαζικότητα ενός μικρού μοντέλο, και χωρίς εξωτερική συνεργασία, ένα μικρό που δεν είναι premium δεν μπορεί να έχει κέρδος αλλά μόνο ζημιές. Η Fiat σήμερα ανήκει σε έναν όμιλο με μάρκες που παράγουν βασικά μεγάλα αυτοκίνητα. Για να επιβιώσει χρειάζεται μοντέλα που πουλάνε πολύ και με σημαντικό περιθώριο κέρδους, όπως η γκάμα του 500, που λόγω στυλ, έχει και κάτι το premium. Το Panda είναι βασισμένο στα ίδια μηχανικά, ενώ το Tipo έχει πίσω του την αγορά της Τουρκίας και της Μέσης Ανατολής να το στηρίζει εμπορικά ώστε να είναι βιώσιμο.
 
Και έτσι, τη θέση του Punto στο εργοστάσιο της μάρκας στο Melfi της Ιταλίας, θα πάρει ένα δεύτερο SUV της Maserati, σφραγίζοντας με αυτόν τον τρόπο το τέλος της παρουσίας της Fiat στη μικρή κατηγορία.
 
Εσάς όμως πως σας φαίνεται η Fiat χωρίς Punto; Θα θέλατε ένα νέο μοντέλο; Αγοράσατε το παλιό; Και τελικά μήπως τα 13 χρόνια που έμεινε το παλιό στην αγορά έβγαλε τη μάρκα τελείως από την κατηγορία, ώστε να μην έχει πλέον σημασία; Τι λέτε;

Tags: FIAT PUNTO
 
Σχολιάστε την είδηση 1 σχόλια

Βάλε υγραέριο χωρίς... λεφτά!

Γιατί κολλάει η δαγκάνα;

Πόσο «κρατάνε» τα αμορτισέρ;

Πρώτο επίσημο teaser του νέου Nissan Juke

Η κίνηση στους δρόμους

Tα πιο γρήγορα μικρομεσαία στα 19.000 ευρώ

Δοκιμή: Υβριδικό Hyundai Tucson

Αποκλειστικό: Νέο VW Tiguan

Video: Η νέα S-Class δοκιμάζεται στο Ring

Περισσότερες και πιο ευκολοδήγητες οι νέες Ferrari

Διαγωνισμός για 1.000 νέα αστικά λεωφορεία

Σε ποιά μάρκα συγχωρείς τα πάντα;

Γιατί το τρέχον Captur αξίζει προσοχής;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

RENAULT: Ανακάλυψε δροσιστικές, καλοκαιρινές προσφορές!

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές Peugeot για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Αυγούστου

περισσότερα »