ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Φώτα φρένων... στη μάσκα: To νέο τρικ για να μειωθούν τα ατυχήματα

 Σχολιάστε 
2.325 Επισκέψεις στο άρθρο (4/8/2025)
Φώτα φρένων... στη μάσκα: To νέο τρικ για να μειωθούν τα ατυχήματα
2 Φωτογραφίες »

Αυστριακοί προτείνουν τη τοποθέτηση επιπλέον φωτός φρένου μπροστά στο αυτοκίνητο.
Η μέλετη λέει ότι τα ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 17%.
To 75% των οδηγών βρήκαν τη τεχνολογία χρήσιμη σε έρευνα που έγινε στη Σλοβακία.

autotriti team

Αυστριακοί προτείνουν τη τοποθέτηση επιπλέον φωτός φρένου μπροστά στο αυτοκίνητο

Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που έγινε υποχρεωτική η τοποθέτηση ενός τρίτου φωτιστικού σώματος στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων, μια αλλαγή που έχει, σύμφωνα με έρευνες αποτρέψει χιλιάδες συγκρούσεις και αναμφίβολα έχει σώσει πολλές ζωές. Τώρα, ερευνητές λένε ότι τα ποσοστά ατυχημάτων θα μπορούσαν να μειωθούν ακόμη περισσότερο κάνοντας κάτι ακόμη πιο τρελό. Θέλουν να τοποθετήσουν ακόμη ένα φως στο μπροστινό μέρος των αυτοκινήτων.

Κάτι τέτοιο έχει προταθεί και στο παρελθόν, με τη θεωρία να λέει ότι μπορεί να προσφέρει στους άλλους χρήστες του δρόμου σαφές ενδειίξεις για τις ενέργειες ενός οδηγού που πλησιάζει πχ μια διασταύρωση ή κάποιου που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση. Μια ομάδα στο Ινστιτούτο Ασφάλειας Οχημάτων της Αυστρίας, λέει ότι έχει τα δεδομένα για να αποδείξει αυτή τη θεωρία.

Η μέλετη λέει ότι τα ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 17%

Η έρευνα ανέλυσε 200 ατυχήματα σε πραγματικές συνθήκες, ανακατασκευάζοντάς τα ως προσομοιώσεις σε υπολογιστή, με την ανάλυση να αποκαλύπτει πως η προσθήκη ενός μπροστινού φωτός φρένου θα μπορούσε να μειώσει τον αριθμό των συγκρούσεων από 7,5 έως 17%, ανάλογα με την ταχύτητα αντίδρασης των οδηγών, ενώ στο 25% των περιπτώσεων που υπήρξε σύγκρουση, παρατηρήθηκαν μειωμένες ταχύτητες σύγκρουσης, συμβάλλοντας στη μείωση του αριθμού και της σοβαρότητας των υποθετικών τραυματισμών.

Σημαντικό είναι να σημειωθεί ότι σε περίπου το ένα τρίτο των ατυχημάτων που αναλύθηκαν, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι οδηγοί δεν μπορούσαν να δουν το μπροστινό φως και, ως εκ τούτου, προτείνουν ότι φώτα θα πρέπει επίσης να τοποθετηθούν στο πλάι των νέων οχημάτων.

To 75% των οδηγών βρήκαν τη τεχνολογία χρήσιμη σε έρευνα που έγινε στη Σλοβακία

Οι ερευνητές σημειώνουν πως έχει γίνει μια παρόμοια μελέτη υπό πραγματικές συνθήκες στη Σλοβακία, η οποία δεν προσέφερε δεδομένα σχετικά με τη μείωση των συγκρούσεων, αλλά αποδεικνύει ότι οι οδηγοί βρήκαν την τεχνολογία χρήσιμη. Συνολικά 3.072 αυτοκίνητα ήταν εξοπλισμένα με μπροστινά φώτα φρένων για διάστημα μεταξύ 6 και 11 μηνών, με την πλειονότητα των οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα να αναφέρουν θετικές εμπειρίες στο τέλος της δοκιμής και το 75% να υποστηρίζει την εισαγωγή μπροστινών φώτων στα νέα αυτοκίνητα.

Εσύ τι λες; Θα ήθελες να δεις επιπλέον φώτα φρένων να μπαίνουν στο μπροστινό μέρος των αυτοκινήτων; Μήπως θα έπρερε να μπουν και στα πλάγια; Πείτε μας τη γνώμη σας στα σχόλια.

elk test
Autotriti.gr