
Εσείς ανάβετε τα φώτα σας την ημέρα; Αν όχι τότε γιατί;
Φώτα την ημέρα;
12.730 Επισκέψεις στο άρθρο (2/11/2015)
Επειδή δεν έχουν όλα τα αυτοκίνητα φώτα ημέρας, μήπως είναι ώρα να αρχίσετε να οδηγείτε με τα φώτα αναμμένα; Τι φοβάστε; Το λογαριασμό της ΔΕΗ, την κατανάλωση, μη χαλάσουν οι λάμπες ή το «κράξιμο»;
autotriti team
Και είναι ακόμη. Φαίνεται στο δρόμο. Αν το αυτοκίνητό σου είναι παλιότερο μοντέλο και δεν έχει φώτα ημέρας αλλά κυκλοφορείς με τα φώτα αναμμένα, στα πρώτα 100 μέτρα θα σου κάνουν νόημα δέκα φορές.
Σαφώς καλοπροαίρετα «φίλε τα φώτα», γιατί νομίζουν πως τα ξέχασες. Και σε ειδοποιούν για να μη ζημιωθείς που οδηγείς με τα φώτα αναμμένα. Όμως για ποια ζημιά μιλάμε; Σίγουρα ΔΕΗ δεν πληρώνουμε για τα φώτα. Πληρώνουμε όμως τίποτε άλλο;
Σε έρευνες που είχαν γίνει πριν παρθεί η απόφαση για τα υποχρεωτικά φώτα ημέρας, κατά μέσο όρο η αύξηση της κατανάλωσης από τα αναμμένα φώτα, τα κανονικά, αυτά που ανάβουμε τη νύχτα, ήταν 0,4%. Όχι τέσσερα αλλά μηδέν κώμα τέσσερα. Δηλαδή σε μια κατανάλωση 10 λτ./100χλμ. θα κάψουμε ακόμη 0.04 λίτρα. Ένα μικρό κρασοπότηρο. Αν τα έχουμε αναμμένα όλο τον χρόνο, στις 15.000 χλμ. θα έχουμε κάψει έξι λίτρα. Με 1,5 ευρώ το λίτρο μιλάμε για 9 ευρώ το χρόνο. Αυτό κοστίζουν.
Αξίζουν όμως; Δεδομένης της εντύπωσης πως χρειάζονται στις βόρειες χώρες, το πρόβλημα δεν είναι τα 9 ευρώ, αλλά να πεισθεί ο κόσμος να τα ανάβει γενικά. Οι λάμπες θα καούν στα πέντε αντί για τα δέκα χρόνια, οπότε ούτε αυτό είναι θέμα. Το θέμα είναι πως με τόσα αυτοκίνητα στους δρόμους, αν δεν υπάρχει κάποιο διακριτικό, δεν ξεχωρίζουν αυτά που είναι σταθμευμένα από αυτά που είναι εν κινήσει. Ο λόγος που τοποθετήθηκαν υποχρεωτικά τα φώτα ημέρας δεν είναι μόνο για να «φαίνονται» καλύτερα τα αυτοκίνητα, αλλά για να ξέρουμε όλοι ποια κινούνται και ποια όχι.
Ακόμη πιο σημαντικό, στα αυτοκίνητα χωρίς αυτόματα φώτα, τα φώτα ημέρας αποτελούν υποτυπώδη φωτισμό όταν οι οδηγοί τους αμελούν να τα ανάψουν σε τούνελ ή όταν βρέχει, έχει καταχνιά ή όταν σκοτεινιάζει αλλά για «οικονομία» κάποιοι θεωρούν ότι «βλέπουν μια χαρά» χωρίς να καταλαβαίνουν ότι οι άλλοι απέναντί τους δεν βλέπουν τίποτα.
Τα φώτα είναι απολύτως απαραίτητο να είναι αναμμένα όταν το αυτοκίνητο κινείται και για αυτό τα αυτόματα φώτα σύντομα θα προστεθούν στη λίστα του υποχρεωτικού εξοπλισμού.
Εσείς όμως τι λέτε; Είναι απαραίτητα; Είναι για τις βόρειες χώρες; Και γιατί δεν τα ανέβουν τόσοι οδηγοί που τα αυτοκίνητά τους δεν έχουν φώτα ημέρας; Φοβούνται την κατανάλωση, τις λάμπες ή το κράξιμο; Τι λέτε;
Φίλε Κώστα προφανώς δεν είσαι σε θέση να αντιληφθείς ότι έστω και ελάχιστα να βοηθούν τα φώτα ημέρα ώστε τα οχήματα να γίνονται έγκαιρα αντιληπτά (ειδικά από καθρέπτες) είναι κέρδος για την οδική ασφάλεια!! Μου θυμίζεις έναν τυπά που ενώ οδηγούσα με τα φώτα αναμμένα (είχε συννεφιά) μου λέει στο φανάρι "φιλαράκο, έχεις ξεχάσει τα φώτα ανοιχτά". Εννοείται του απάντησα πως αυτός έχει ξεχάσει τα φώτα του σβηστά και του συνέστησα μα μάθει να οδηγεί. Δεν του άρεσε η απάντηση αλλά είτε αρέσει είτε όχι έτσι είναι τα πράγματα
Καλα αμα εισαι τοσο γκασμας και χρειαζεσαι φωτα ημερας για να δεις ολοκληρο αμαξι (τη μερα), δε πρεπει να αναβουμε ολοι φωτα, εσυ δε πρεπει να περνεις διπλωμα. Τα εχουνε κανει τα αμαξια τσιρκα με 100 φωτακια και με προβολακια που αναβοσβηνουνε δεξια αριστερα καθως στριβεις.
Σε πιο υπανάπτυκτες χώρες και λιγότερο έξυπνους ανθρώπους από εμάς πχ Σουηδία οι μέλέτες έδειξαν μείωση τροχαίων ατυχημάτων κατα 25% με την υποχρεωτική χρήση των φώτων και την ημέρα. Αλλά για να μιλήσουμε για φώτα ημέρας πρέπει πρωτα να μιλήσουμε για τη χρήση των φλας ( 1 στους 10 κι αν!) και φυσικά για τα φώτα όταν σουρουπώνει (αφού βλέπω εγώ τι με νοιάζει;;;;)
φωτα ημερας για το αμαξι για τον λογο που κ οι μοτοσυκλετιστες εχουν αναμενα τα φωτα.....οπως παντα στην ελλαδα πολλοι νεοελληνες με καινουργια αυτοκινητα απενεργοποιουν τα φωτα ημερας... παντα πρωτοι στην μα.λ.κια
Τα φώτα ημέρας καλό είναι όταν υπάρχουν, αλλά στη χώρα μας μέρα μεσημέρι και να καίει ο ήλιος δεν προσφέρουν τίποτα. Φυσικά με συννεφιά, σκοτεινιά κλπ πρέπει να ανάβουμε τα ΜΕΣΑΙΑ φώτα, και όχι τα φώτα θέσης που δεν προσφέρουν τίποτα, παρά μόνο σε πλήρες σκοτάδι. Και κυρίως να αλλάξει η νοοτροπίας μας, ότι τα φώτα τα ανάβουμε για να βλέπουμε. Τα ανάβουμε (πολύ νωρίτερα) ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΒΛΕΠΟΥΝ.
Εγώ νομίζω ότι το σημαντικότερο πρόβλημα, για τα παλιά αυτοκίνητα, όταν ανάβουμε τα φώτα την ημέρα, είναι ότι μπορεί να τα ξεχάσουμε αναμμένα και αν αφήσουμε το αυτοκίνητο παρκαρισμένο, για λίγες μέρες, να μείνουμε από μπαταρία.
Ας μάθουν πρώτα οι μπαμπουίνοι να μην ανάβουν τα φώτα ομίχλης μέσα στην πόλη το καλοκαίρι και ελάτε μετά να συζητήσουμε για το εάν πρέπει να γίνει υποχρεωτικό το άναμμα των φώτων για να είμαστε ευδιάκριτοι.Δυστυχώς η πραγματική ομίχλη μπορεί να διαλυθεί εάν φυσήξει αέρας , η ομίχλη όμως που υπάρχει μέσα στα κεφάλια των μπαμπουίνων οδηγών δεν φεύγει με τίποτα.Πολλές φορές προσπερνώ επίτηδες αυτούς που έχουν αναμμένα φώτα ομίχλης και αφού βρεθώ μπροστά τους ανάβω κι εγώ το πίσω φως ομίχλης μήπως το καταλάβουν κι ευαισθητοποιηθούν να τα σβήσουν αλλά εις μάτην.Δυστυχώς η οδηγική μας κουλτούρα είναι υπό του μηδενός και βαίνει αρνητική.
Προσωπικά θεωρώ τα φώτα ημέρας μίας υπερβολική χαζομάρα και μόνο. Να ήμασταν στην Ισλανδία να το καταλάβω. Στην ηλιόλουστη Ελλάδα ούτε που φαίνεται αν τα φώτα σου είναι αναμμένα. Και άμα είσαι και τόσο ηλίθιος να μην μπορείς να ξεχωρίζεις τα αμάξια μπροστά σου και θέλεις να έχουν φώτα αναμμένα για να τα ξεχωρίσεις, τότε καλύτερα άσε το τιμόνι και άρχισε το πλέξιμο στο σπίτι. Και αυτό που διάβασα το ότι μπορείς να ξεχωρίσεις ποια αυτοκίνητα κινούνται από τα αναμμένα φώτα τους, ήταν επική μαλακία. Δηλαδή αν δεις αμάξι με αναμμένα φώτα, σημαίνει κιόλας πως κινείται; χαχαχαχαχαχαχα
Έχω πάνω από 5 χρόνια να κλείσω τον διακόπτη των φώτων. Είναι Fiat, τα φώτα σβήνουν όταν σβήνει το αυτοκίνητο. Γνωρίζεται ότι οι μοτοσυκλέτες δεν έχουν καν διακόπτη φώτων?
Οδηγώ πάντα την ημερα με τα φωτα αναμενα, ειδικα όταν οδηγω εκτος πόλης. Στην Σκανδιναβια απ' όπου και απέχτησα τη συνηθεια αυτή ειναι υποχρεωτικό. Ο λόγος φυσικά δεν ειναι κανείς άλλος πλην του ότι το όχημα που οδηγείς με τα φωτα αναμενα "φαίνεται στην ασφαλτο". Οι στατιστικές αποδεικνυουν ότι το όχημα σου κατα τη διαρκεια της ημέρας (ειδικα με συννεφια ή εντονο φως "καλοκαιρινο μεσημερι" στον αυτοκινητοδρομο και αναλογα με το χρωμα του μπορει να μη γινει αντιληπτο άμεσα. Για αυτό στις χωρες αυτές απο το 1995 και μετα με τη εκκινηση της μηχανης άναβαν και τα φωτα αυτοματα. Απο τις αυτοκινητοβιομηχανιες πλεον επεκτεινεται ι σιγα σιγα σ όλη την Ευρωπη.Αναρωτηθηκατε γιατι οι αναβατες μεγαλου κυβισμου μηχανών και όχι μόνο εχουν τα φωτα ανοικτά;
Σχετικά με το σχόλιο του jnb5877 για τα φώτα ομίχλης θέλω να θέσω 2 θεματάκια. 1. Εχω ενα BMW σειράς 5 των αρχών του 1990. Πριν το πάρω είχα παρατηρήσει στον δρόμο οτι τα φώτα πορείας του (μεσαία) όταν ανάβουν ήταν πολύ μικρά (η διάμετρος του φωτός λογω των Κρυστάλλων τους ειναι 5-6 εκατοστά) και δεν φαίνονταν απο απόσταση και ανησυχούσα για ενδεχόμενο ατύχημα με αφηρημένο πεζό. Έτσι παρήγγειλα σαν έξτρα τα φώτα ομίχλης. Έτσι με τα 4 πλέον φώτα το αυτοκίνητο μου το βραδυ φαίνεται απο πολύ μεγαλύτερη απόσταση, έχει δηλαδή πολύ καλύτερο "οπτικό ίχνος". Και ενώ εγω δεν βλέπω "καλύτερα", με βλέπουνε καλύτερα, ιδίως μέσα στην πόλη με τα πολλά φώτα ακομη και το καλοκαίρι, που τόσος κόσμος ειναι έξω, και κόσμος με τα προβλήματα που όλοι βλέπουμε και ξέρουμε. Αυτό τι τον πειράζει μεχρι του σημείου να μιλάει για μπαμπουίνους; 2. Τα εργοστασιακά φώτα ομίχλης ειναι στραμμένα προς τα κάτω και στο πλάι, για να μπορείς να βλέπεις τα όρια του δρόμου και τις γραμμές στην ομίχλη. Αυτό γιατί ειναι ενοχλητικό ; Για μένα πολύ ενοχλητικά ειναι τα αρρύθμιστα φώτα πορείας με τουλάχιστον το ενα να σε "καρφώνει" απο μεγάλη απόσταση είτε ειναι απέναντι είτε σε ακολουθεί. Σε οτι αφορά στο σχόλιο για την κουλτούρα δεν θα διαφωνήσω, αλλά σκεφτείτε πόσοι απο όλους όσους έχουν άποψη ή γράφουνε εδω μέσα, δεν έχουν λαδώσει (αυτοί ή οι γονείς τους) για το έρημο το δίπλωμα οδήγησης αντί για μερικά μαθήματα παραπάνω ή για καταγγελία. Και μην αρχίσετε να σκίζετε τα ρούχα σας τωρα.
Το μόνο σοβαρό μειονέκτημα με τα φώτα ημέρας είναι ότι πλέον δεν ξεχωρίζουν οι μοτοσυκλέτες απο τα αυτοκίνητα. Παλαιότερα ηταν πιο εύκολα αντιληπτή στον δρομο μια μηχανη στην Ελλάδα ή την Ιταλία που κυκλοφορούν πολλές μηχανές ολη την διάρκεια του χρόνου σε αντίθεση με τις βορειες χώρες.
+στα φωτα ημερας +σαυτους που τα αναβουν και τη μερα +σαυτους που βλεπουν το φωτιζομενο οχημα μηχανη η αυτοκ.και σταματουν εγκαιρα σε διασταυρωση +οταν εχει κρυο καιρο κ θολωνουν τα κρυσταλλα ειναι σωτηριο στην ορατοτητα. -δεν εχουν
Οπως λεει και ο ApostolosD στη Σουηδια ειναι νομος. Ετσι ειναι και στην Ιταλια παραπανω απο 10 χρονια τωρα! Και εχουν μειωθει τα ατυχηματα αρκετα! Με τα φωτα ο αλλος φαινεται απο πολυ μακρυα. Αλλα εδω και νομος να γινει, ποιος θα τον "ακουσει"; Βασικοτερα του κ.ο.κ. ειναι γραμμενα στα παλια μας παπουτσια!
ΠΗΤΕΡ ΠΑΝ δεν σε βλέπω να σχολιάζεις το άρθρο και ανησυχώ. Γράψε κάτι. Εσύ μας οδηγείς..... κ.τ.λ.