Ποιο GTI σε κερδίζει;

Γαλλικό ή Γερμανικό GTI;

18.889 Επισκέψεις στο άρθρο (1/11/2017)

Γαλλικό ή γερμανικό GTI; Δείτε τώρα ποια είναι τα 2 μοντέλα με GTI εκδόσεις και ποιο κερδίζει στα σημεία. Εσείς ποιο προτιμάτε;

Δύο μάρκες χρησιμοποιούν τα χαρακτηριστικά GTI για τις γρήγορες εκδόσεις των χάτσμπακ μοντέλων τους. Η Peugeot και η VW.  Με το 308 και το Golf να κυκλοφορούν ανάμεσά μας στις GTI εκδόσεις τους, εσείς ποιό προτιμάτε; Το γαλλικό ή το γερμανικό;
 
Το GTI μπορούν να πουν και οι δύο μάρκες ότι το “φοράνε” για αρκετά χρόνια ώστε να ταυτίζεται με το όνομά τους. H γλώσσα όμως δεν ρέει στο 308 GTI όπως στο Golf GTI, και ο λόγος έχει να κάνει μάλλον με το γεγονός ότι οι Γάλλοι άφησαν δύο γενιές, 307 και προηγούμενο 308 χωρίς γρήγορη έκδοση, ενώ αντίθετα οι Γερμανοί έχουν τα διακριτικά GTI σε όλες τις γενιές του μοντέλου ανελλιπώς.
 
Και μέσα από αυτή τους τη συνέπεια έχουν πλέον συνδέσει και αρκετά χαρακτηριστικά με το σήμα GTI, όπως το καρό σαλόνι και το κόκκινο σηματάκι στη μάσκα. Οι Γάλλοι αντίθετα, λόγω της απουσίας τους πρέπει να μας υπενθυμίσουν τις ένδοξες ημέρες των 205 και 306 GTI, αυτοκίνητα που τόσο στην εποχή τους όσο και σήμερα θεωρούνται θρύλοι.
 
Τώρα όμως τι γίνεται; Η Peugeot έριξε στη μάχη το 308 με το 1.600άρι τούρμπο μοτέρ της στην πιο άγρια έκδοσή του με 272 ίππους, ενώ οι Γερμανοί, πιο συγκρατημένοι, προσφέρουν το Golf GTI με 230 ίππους από δύο λίτρα.
 
Από μόνη της αυτή η διαφορά βάζει το ένα αυτοκίνητο εντός ελληνικής πραγματικότητας και κάνει το άλλο μάλλον ακριβό στη χρήση και ίσως απαγορευμένο για πολλούς. Δεδομένου ότι η μεγαλύτερη ισχύς του 308, εκτός από τα “χαρτιά” μεταφράζεται και σε καλύτερες επιδόσεις στο δρόμο, το Peugeot θα έλεγε κανείς ότι κερδίζει από την πρώτη ματιά.
 
Εκεί που όμως χάνει είναι ότι δεν προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο όπως το Golf, και πλέον το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το θέλουν πολλοί στα γρήγορα αυτοκίνητα. Κερδίζει όμως και στην κατανάλωση και στους ρύπους.
 
Το Golf έχει με το μέρος του πιο στιβαρή κατασκευή και πιο πειστική ποιότητα, παρότι το Peugeot  βρίσκεται ήδη σε πολύ υψηλό επίπεδο. Αυτό που προτάσσουν οι Γερμανοί είναι η οδική συμπεριφορά και η αμεσότητα, κάτι στο οποίο οι Γάλλοι ίσως να είναι ένα βήμα πίσω, λόγω απουσίας από την κατηγορία τα προηγούμενα χρόνια.
 
Με τιμές όμως σχεδόν ίδιες, και τα ίδια σήματα στο πίσω μέρος τα δύο αυτοκίνητα απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Εσείς όμως ποιό διαλέγετε; Τον γαλλικό θρύλο ή τον γερμανικό στάνταρ; Peugeot 308 GTI ή VW Golf GTI; Τι λέτε;

Hyundai
4green