• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Τελικά, αξίζει κανείς να αγοράσει premium αυτοκίνητο, η δεν θα κερδίσει κάτι παραπάνω;

Γιατί να αγοράσω premium;

Διαβάστηκε από 13837 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/6/2017

Κάποτε οι premium μάρκες ήταν η μέρα με τη νύχτα σε σχέση με τις υπόλοιπες. Σήμερα όμως μήπως η ψαλίδα έχει κλείσει τόσο ώστε να μην υπάρχει πλέον λόγος να αγοράσει κανείς premium;

 
Σαφώς, όταν οι premium μάρκες κέρδιζαν τις δάφνες τους τα πράγματα ήταν αλλιώς. Δεν υπάρχει αυτοκινητοβιομηχανία με το πλούσιο παρελθόν της Mercedes, που όταν οι άλλοι έφτιαχναν αμάξια, η Mercedes έφτιαχνε διαμάντια. Τόσο στις πίστες, όσο και στα κόκκινα χαλιά μάρκες όπως η Mercedes κέρδισαν τον τίτλο του premium.

Και οι διαφορές ήταν χαώδεις. Από την οδική συμπεριφορά, την άνεση, τον θόρυβο, τις επιδόσεις, την πολυτέλεια και την τεχνολογία, μέχρι τη σχεδίαση, το after sales και την μεταπωλητική αξία, τα premium αυτοκίνητα δεν είχαν απλά καμία σχέση με τα άλλα.
Όμως πόσο ισχύει αυτή η διαφορά σήμερα; Πόσο χαώδης είναι η απόσταση που χωρίζει ένα Audi από ένα VW, για να μείνουμε εντός ομίλου;

Πόσο χαώδης είναι η διαφορά ανάμεσα σε μία Mercedes A-Class και ένα Opel Astra;
Για τους περισσότερους που έχουν πάει πρόσφατα σε μία έκθεση αυτοκινήτου και έχουν δει από κοντά τα νέα μοντέλα, οι διαφορές τείνουν να εκλείψουν. Οι μάρκες που ξέραμε ότι δεν είναι premium, έχουν ανέβει τα σκαλιά δυό-δυό και έχουν κάνει άλματα. Η απόσταση που κάποτε υπήρχε έχει ψαλιδιστεί και πλέον πρέπει να κάνεις έρευνα για να βρεις τις διαφορές.

Ένα Skoda σήμερα έχει την ίδια τεχνολογία και την ίδια σχεδόν ποιότητα με ένα Audi. Σαφώς υπάρχουν διαφορές στα υλικά, με το premium αυτοκίνητο να έχει στη διάθεσή του πιο ακριβά εξαρτήματα από αλουμίνιο ή μαγνήσιο, τα πιο ακριβά κιβώτια ταχυτήτων και τις πιο προηγμένες εκδόσεις κινητήρων. Όμως ο αγοραστής του Skoda δεν υπάρχει περίπτωση να μην νοιώσει premium στο κατά τα άλλα όχι premium αυτοκίνητό του.

Σαφώς υπάρχουν και άλλες διαφορές, όμως με τις οικονομίες κλίμακας που προσπαθούν να πετύχουν όλοι, δεν είναι και τόσο μεγάλες. Μπορεί ακόμη οι ακριβές μάρκες να είναι μία ή δύο γενιές μπροστά στα ηλεκτρονικά συστήματα, και το ESP της ΒΜW να μην είναι το ίδιο με αυτό της Peugeot, όμως μπορεί και όχι. Εξάλλου όλα τα συστήματα λειτουργούν σε τόσο υψηλό επίπεδο που ποιός προσέχει πλέον τέτοιες διαφορές.

Εσείς; Τις προσέχετε; Βλέπετε άλλες; Είναι πλέον η απόσταση που χωρίζει ένα premium από ένα απλό αυτοκίνητο αυτή που ήταν πριν 20 χρόνια; Και τελικά με τόσο καλά απλά αυτοκίνητα, πόσο αξίζουν τα παραπανίσια στα ακριβά;  

 
  • Σχιστοματης

    Θα συμφωνησω με τον Νικ. Ναστο σε αυτο το ποστ καθως κατω απο την S-Class, την A8, την BMW 7, κλπ. οι οποιες ειναι ο ορισμος της εννοιας premium, ολα τα αλλα ειναι ψευτο-premium (fake-premium). Οποιος εχει παρα πολλα φραγκα τα σκαει και νιωθει και ειναι premium. Οι αλλοι παιζουμε κοντα στα 30.000€ και ειμαστε κομπλε αλλα οχι premium. Δεν χρειαζεται να παμε απο 30.000€ Ειναι πεταμενα λεφτα. Ο τρομερος ανταγωνισμος παιζει απο 30.000 € και κατω.

      9
  • ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΑΣΤΟΣ

    Για την εικονιζόμενη C-CLASS και γενικότερα τη MERCEDES, δεν αξίζουν τα αυτοκίνητά της, εκτός και αν αναφερόμαστε από το επίπεδο της Ε - CLASS και άνω. Τα μοντέλα A-CLASS, B-CLASS, CLA, GLA, κατασκευάστηκαν με σκοπό να πουλήσει αυτοκίνητα η εταιρεία, αλλιώς δεν θα μπορούσε να πουλήσει τίποτα εκτός Γερμανίας. Στην Ελλάδα δεν θα μπορούσε να πουλήσει τίποτα αν δεν υπήρχε η A-CLASS. Όσον αφορά την ποιότητα, λίγα πράγματα, για παράδειγμα η A-CLASS είναι χειρότερη από ένα GOLF. Ανοίγεις το καπό του κινητήρα βάζεις τη βέργα για να το στηρίξεις (ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ), ενώ το κυριότερο είναι ότι τα εξαρτήματα στο χώρο του κινητήρα είναι τόσο κοντά μεταξύ τους που για να κάνεις μια επισκευή ίσως πρέπει να αφαιρέσεις αρκετά από αυτά. Το χειρότερο βέβαια είναι ότι πίσω από τη μάσκα είναι τοποθετημένο το ENGINE CONTROL, οπότε σε περίπτωση ακόμα και μιας μικρής σύγκρουσης, μπορεί να πάθεις πολύ μεγάλη ζημιά με το ανάλογο υψηλότατο κόστος. Επίσης αυτό που δεν μου άρεσε καθόλου στην περίπτωση της C-CLASS είναι ότι κατασκευάζεται στη Νότια Αφρική πλέον, ενώ και η E-CLASS οδεύει προς Ρωσία.

      8
  • Nikos

    Η αγορα ενος premium BMW το 2007 υπηρξε καταστροφικη επιλογη για μενα. Το αυτοκινητο ασταματητα διαλυεται,χειρολαβες,γρυλλοι παραθυρων,πολλαπλασιαστες,κολλησε το γκαζι,σημερα που μιλαμε εχουν αχρηστευτει ολα τα ηλεκτρονικα του (ESP,antispin,ABS). Η μαζικη παραγωγη τους με εξαρτηματα απο τριτους κατασκευαστες εριξε ισως την τιμη αλλα σιγουρα και την ποιοτητα. Δεν ειχα ποτε scoda,απο οσα αυτοκινητα εχουν περασει απο τα χερια μου μονο το fiat panda 4X4 1.3j υπηρξε υποδειγμα αξιοπιστιας και κατασκευης. Κακα τα ψεμματα,premium παιρνεις και για αλλους λογους που δεν εχουν να κανουν με την ποιοτητα.Στο μελλον αναγκαστικα θα ξαναπαρω,αλλα θα αποφυγω να αγορασω μοντελο που δεν κυκλοφορει 2 ετη στην αγορα για να ειναι δοκιμασμενο.

      1
  • nikos

    για μενα το αμαξι για να είναι πριμιουμ πρεπει να εχει καλη ποιοτητα υλικων στο εσωτερικο του αλλα και εξωτερικα.επισης η σχεδιαση να δενει αρμονικα το αμαξωμα με αποτέλεσμα να εχει αεροδυναμικο συντελεστη κατω από 0,30.ακομα να είναι αξιοπιστο να μην εμφανιζει βλαβες συχνα και όλα τα εξαρτήματα του να είναι κορυφαιων χαρακτηριστικων.επισης σημαντικο για ένα πριμιουμ αμαξι είναι οι χωροι που διαθετει γιατι αν είναι μικρο εσωτερικα δεν βολευει τους επιβατες,τελος οι επιδοσεις του να είναι σβελτες 0-100 σαφως κατω από 10 sec . Premium μαρκες είναι η mercedes από c class και πανω γιατι την a και b class δεν τις θεωρω καν Premium.επισης η BMW είναι κορυφαια μαρκα από τη σειρα 320 και πανω η 316 ναι μεν εχει όλα τα καλούδια αλλα εχει ένα κινητηρα αθλιο ο οποιος κανει το αμαξι νωχελικο κατι που δεν αρμοζει σε Premium κατηγορια.η σειρα 1 και παλι είναι στη κατηγορια a class φορανε σηματακι Premium αλλα δεν είναι. η Audi ναι μεν εχει τα καλυτερα και ποιοτηκοτερα υλικα κυριως στο εσωτερικο του αμαξιου ναι μεν εχει κορυφαια τεχνολογια και πανεμορφη σχεδιαση αλλα όμως τα μηχανικα του μερη και τα εξαρτήματα τα δανειζεται από τον ομιλο της vw.αυτο κανει την Audi να χανει ποντους απέναντι στην BMW mercedes γιατι τα εξαρτήματα αυτων είναι συγκεκριμενα για αυτά και δεν τα δανειζονται από αλλου όπως η Audi εχει πολλα κοινα μηχανικα εξαρτήματα με την vw . το ιδιο εκανε και η Volvo μεχρι το 2012 με την ford ειχαν κοινα πατωματα και μηχανικα μερη και αυτό λειτουργουσε αρνητικα για την εταιρια εχανε το κυρος της γιατι να δωσει καποιος 26000 ευρω για το s60 και δεν δινει 20000 να παρει το mondeo αφου μηχανικα μοιράζονται τα ιδια εξαρτήματα.βεβαια η Volvo στα νεα μοντελα που εχει βγαλει xc90 s90 v90 xc60 εχει απεξαρτηθει πλήρως από τη ford και τα νεα μοντελα βγαζουν τον πριμιουμ χαρακτήρα που ελειπε από την Volvo τοσα χρονια.

     
  • Στάθης

    Δεν είναι ίδια όλα τα αυτοκίνητα. Π.χ. μια BMW M3 δεν μπορεί να συγκριθεί με κανένα άλλο αυτοκίνητο, της σειράς, για δύο λόγους: Πρώτα πρώτα διότι έχει πίσω κίνηση και δεύτερο τη συνδυάζει με πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή, από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο μη premium. Ακόμα και αν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο, μη premium, με ίδια ή μεγαλύτερη ιπποδύναμη και ροπή και πάλι ο συνδυασμός με την πίσω κίνηση δεν υπάρχει.