Τι δουλειά έχουν τα αμάξια ανάμεσα σε υπολογιστές, τηλέφωνα, & παιχνιδομηχανές;
Μπορεί να μη θες να το πιστέψεις, αλλά σε μόλις 3 χρόνια έχουν αλλάξει όλα στο αυτοκίνητο. Ο Covid ήταν η αρχή για να κλείσουν οι μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου και η ηλεκτροκίνηση για να μην ξανανοίξουν, τουλάχιστον στις παλιές τους δόξες. Γιατί;
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι σαν τα άλλα. Στα συμβατικά, το μεγαλύτερο μέρος της τεχνολογίας, της μηχανολογίας, και των μερών τους, ασχολούνται με την κίνηση του αυτοκινήτου. Κινητήρας, κιβώτιο, διαφορικά, άξονες, ημιαξόνια, τροχοί και αναρτήσεις.
Στα ηλεκτρικά όλα τα κινούμενα μέρη του κινητήρα και του κιβωτίου, όλη αυτή η τεχνολογία που πήρε 100 και πλέον χρόνια να φτάσει εδώ που είναι σήμερα, φεύγει από το παράθυρο, και στη θέση της έρχεται ένα ηλεκτρικό μοτέρ και μια (μεγάλη) μπαταρία.
Το πρόβλημα είναι ότι τα ίδια μοτέρ, τις ίδιες μπαταρίες, ακόμη και αν δεν προέρχονται από τον ίδιο κατασκευαστή, τα έχουν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δεν υπάρχει διαφοροποίηση δηλαδή στο σημαντικότερο χαρακτηριστικό ενός αυτοκινήτου: την κίνηση. Πάνε οι εποχές που τα μοτέρ είχαν ψυχή και χαρακτήρα. Που μιλάγαμε για καμπύλες ροπής, για κόκκινα, για οχταβάλβιδους και δεξαεξαβάλβιδους, για την προθυμία ψηλά ή χαμηλά. Πάνε όλα.
Τα ηλεκτρικά λύνουν όλα αυτά τα προβλήματα που οι κατασκευαστές μέχρι τώρα έλυναν ο καθένας με τον τρόπο του. Και χωρίς τέτοιους τρόπους, όλα είναι ίδια. Οπότε τι μένει; Μένει η άλλη τεχνολογία, που πλέον μονοπωλεί το ενδιαφέρον. Διαφοροποιεί τις μάρκες, ξεχωρίζει τα μοντέλα. Όμως αυτή η τεχνολογία δεν έχει τίποτε κοινό με το αυτοκίνητο.
Ίσα ίσα, τα κοινά της είναι με τις παιχνιδομηχανές και τα τηλέφωνα. Όταν η Sony παρουσίασε τη νέα της μάρκα μαζί με τη Honda, ήταν η Qualcomm και η Epic Games που μόστραραν τα σήματά τους μαζί τους. Και αυτές οι μάρκες ανήκουν σε εκθέσεις τεχνολογίας, όχι σε εκθέσεις αυτοκινήτου. Και το ίδιο ισχύει και για το κοινό.
Όταν 10 χρόνια τώρα όλες οι χώρες δείχνουν στατιστικές ότι οι νέοι όλο και λιγότερο ασχολούνται με το να βγάλουν δίπλωμα και να πάρουν αυτοκίνητο, αλλά έχουν τηλέφωνα και κονσόλες από τα 12 (ή και πιο πριν), είναι αυτές οι εκθέσεις τεχνολογίας που θα τους ενδιαφέρουν, που θα κοιτάξουν, που θα ασχοληθούν.
Οι κατασκευαστές αυτό το κοινό θέλουν, γιατί αυτό το κοινό καταλαβαίνει αυτές τις τεχνολογίες. Για όλους τους άλλους είναι «οθόνες και ηλεκτρονικά», οπότε η διάκριση ανάμεσα σε μία BMW και ένα Toyota δεν φαίνεται πουθενά, πέρα από το σχήμα, όταν μιλάμε για ηλεκτρικά.
Οι κατασκευαστές θέλουν τις εκθέσεις τεχνολογίας γιατί εκεί μπορούν να πουν τι κάνουν τώρα, τώρα που τα αυτοκίνητα είναι λίγο πολύ ίδια σε όλα τα υπόλοιπα. Το θέμα είναι, εσύ τις ξέρεις αυτές τις εκθέσεις; Ξέρεις τις τεχνολογίες αυτές; Και τελικά πως καταλαβαίνεις τι λανσάρουν οι κατασκευαστές αν περιμένεις μόνο από τις παραδοσιακές εκθέσεις; Τι λες;