Εσείς τι λέτε, γιατί τα πισωκίνητα μοντέλα είναι ακριβότερα; Δείτε τους Top 5 λόγους που το δικαιολογούν και προσθέστε ό,τι εσείς πιστεύετε…
Γιατί τα πισωκίνητα είναι ακριβότερα;
18.440 Επισκέψεις στο άρθρο (15/5/2015)
Δεν είναι περίεργο που τελικά πισωκίνητα έχουν μείνει μόνο τα ακριβά μοντέλα, ενώ ακόμη και οι πισωκίνητες μάρκες -όταν θέλουν να κατεβούν σε ποιο οικονομικές κατηγορίες- το γυρίζουν σε κίνηση εμπρός; Εσείς τι λέτε, γιατί κοστίζει η πίσω κίνηση;
autotriti team
Με εξαίρεση την υπό εξέλιξη επιστροφή της Alfa Romeo στις πισωκίνητες καταβολές της, τον τελευταίο καιρό παρατηρείται μια μεταστροφή ακόμα και εταιρειών με παράδοση στην πίσω κίνηση, προς τις εμπροσθιοκίνητες πλατφόρμες. Φίρμες όπως η BMW και η Mercedes, στα προσιτά τους μοντέλα, υιοθετούν πλέον τη λύση της εμπρόσθιας κίνησης.Γιατί, όμως, κοστίζει τόσο η πίσω κίνηση, ώστε τελικά να παραμένουν σε αυτή τη λύση μόνο τα ακριβά μοντέλα; Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας δούμε μαζί τους Top 5 λόγους που η πίσω κίνηση είναι μόνο για τους premium:Λόγος Νο. 5:Η κίνηση στον πίσω άξονα είναι ακριβή. Το κόστος φυσικά δεν έχει να κάνει μόνο με τα περισσότερα κινούμενα μέρη. Στο κάτω κάτω μόνο ένας άξονας είναι η βασική διαφορά, έτσι δεν είναι; Περίπου, γιατί με το που πας σε κίνηση πίσω, σημαίνει πως αφαιρείς από τη λίστα των μηχανικών μερών, όλα εκείνα τα μέρη που ταιριάζουν σε προσθιοκίνητα. Όπως το κιβώτιο ταχυτήτων, αφού τώρα το διαφορικό είναι έξω (πίσω) και έτσι θες διαφορετικό. Διαφορετικό πρέπει να είναι και το μοτέρ για να τοποθετείται στο διαμήκη άξονα, ενώ διαφορετικό πρέπει να είναι και το πάτωμα για να «παίρνει» όλα αυτά τα μηχανικά μέρη. Που σημαίνει πως όλα πρέπει να φτιαχτούν από την αρχή.Λόγος Νο. 4:Η πίσω κίνηση κόβει χώρους. Αυτό σημαίνει πως είτε κατασκευάζεις μεγαλύτερα αυτοκίνητα συνολικά, ή αν θες να κατασκευάσεις κάτι μικρότερο, τότε το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι δεν κοιτάζει να αγοράσει με το «μέτρο» και οι χώροι δεν τον απασχολούν. Αυτομάτως λοιπόν το «value for money» φεύγει από τους όρους που περιγράφουν τα μοντέλα ενός πισωκίνητου κατασκευαστή.Λόγος Νο. 3:Η πίσω κίνηση φτιάχνει ομορφότερες μπερλίνες. Βλέπεις η τοποθέτηση του εμπρός άξονα μπορεί τώρα να γίνει πιο μπροστά πράγμα που μεταφράζεται σε μικρό εμπρός πρόβολο. Δείτε την απόσταση του εμπρός τροχού από την εμπρός πόρτα ενός πισωκίνητου και ενός προσθιοκίνητου για να καταλάβετε. Τα πισωκίνητα μπορούν έτσι να αποκτήσουν μεγαλύτερη κλίση εμπρός παρ μπριζ χωρίς να αρχίσουν να μοιάζουν με πολυμοφρικά (και έτσι έχουμε ομορφότερα κουπέ). Η τοποθέτηση του εμπρός άξονα επίσης επιτρέπει και διαφορετική ανάρτηση εμπρός, χωρίς γόνατο που υποχρεώνει σε ψηλό καπό, και έτσι χαρίζει καλύτερη βάση για τον σχεδιαστή. Στα premium μοντέλα αυτά μετράνε πολύ.Λόγος Νο. 2:Η πίσω κίνηση επιτρέπει υψηλές ροπές και ιπποδυνάμεις. Μπορεί τα σημερινά προσθιοκίνητα GTI να σπρώχνουν τα 300 άλογα, όμως τα 300 άλογα είναι το σημείο εκκίνησης για πολλά premium μοντέλα. Και τέτοια ισχύς και ροπή δεν μπορεί να περάσει στο δρόμο στους ίδιους τροχούς με αυτούς που στρίβουν. Το τελευταίο που θέλει ένας premium κατασκευαστής είναι να μην μπορεί να περάσει την δύναμη του κινητήρα στην άσφαλτο, με σπιναρίσματα, και απότομα τραβήγματα του τιμονιού σε κάθε επιτάχυνση. Η πίσω κίνηση αφιερώνει έναν άξονα αποκλειστικά στην μετάδοση, αφήνοντας τον εμπρός στο ήδη επιβαρυμένο έργο του, να στρίβει δηλαδή και να φρενάρει.Λόγος Νο. 1:Η πίσω κίνηση δίνει έλεγχο στον οδηγό και στους δύο άξονες. Μπορεί αυτό να απασχολεί μόνο όσους οδηγούν για να οδηγήσουν και όχι απλά για να μετακινηθούν, όμως η υπόσχεση των κατασκευαστών είναι ότι δεν σου αφαιρούν τον έλεγχο. Γιατί ένα πισωκίνητο αυτοκίνητο το οδηγείς με το τιμόνι και το γκάζι, και δεδομένου ότι οι premium κατασκευαστές έχουν και πολλά σπορ μοντέλα (που μοιράζονται μηχανικά με τις μπερλίνες και τις λιμουζίνες), η πίσω κίνηση είναι απολύτως αναγκαία.Το ερώτημα βέβαια είναι, από όλα αυτά, εσάς σας απασχολεί κάτι; Υπάρχει κάποιος λόγος που θα θέλατε το αυτοκίνητό σας να είναι πισωκίνητο; Είναι κάποιος από τους παραπάνω; Ποιος, και γιατί; Ή μήπως είναι κάτι άλλο;
Τα πισωκίνητα είναι ακριβότερα για τους λόγους τους οποίους αναφέρετε, όπως επίσης και ότι οι κατασκευαστές δεν θέλουν να έχουν την χρυσή τομή στο θέμα πισωκίνητο, καλά στημένο, με καλή τιμή ώστε να είναι ένα πισωκίνητο με αρκετές πωλήσεις.Υπάρχουν οχήματα φθηνά και καλά στημένα όπως το clio sport williams με μπροστινή κίνηση και το clio v6 επίσης αξιόλογο όχημα με πίσω κίνηση...η διαφορά στην κίνηση, η φιλοσοφία η ίδια, ΚΑΛΟΣΤΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ, σε όχι και τόσο ακριβή τιμή, τηρουμένων των αναλογιών από άλλα οχήματα, όπως για παράδειγμα το mini cooper.
Θέλω το όχημα μου να είναι πισωκίνητο, αν και έχω τετρακίνητο και μπροσθιοκίνητο, όταν όμως φέρω το όχημα μου στο όριο, έστω και λίγες φορές στο χρόνο, νιώθω μεγαλύτερη ασφάλει οδηγική, κ.τ.λ. σε πισωκίνητο και μόνο.Δεν έχει να κάνει με το αν έχει περισσότερα άλογα, burn out, ανάποδα τιμόνια, κ.τ.λ. άλλωστε πλέον αυτά δεν με συγκινούνε γιατί χάνεις χρόνο, αλλά η ουσία είναι ότι σε ένα όχημα π.χ.200 αλόγων ιπποδύναμη μπροσθιοκίνητο και ένα αντίστοιχο πισωκίνητο, στο πισωκίνητο πας πολύ πιο γρήγορα και στο όριο του είναι πιο ασφαλές οδηγικά.Και μην αρχίσουν τώρα μερικοί για ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΤΟΥ ΣΟΥΜΑΧΕΡ, κ.τ.λ. γιατί καθείς έχει κάποιο feeling του τι σημαίνει οδήγηση ή έστω να προσπαθήσει, να μάθει, κ.τ.λ.Όσο ζω μαθαίνω, μελετώ και προσπαθώ για το καλύτερο και στην οδήγηση.
Στα ανοίγματα τα μπροσθιοκίνητα είναι καλύτερα και αυτό ανάλογα το ποιό μοντέλο είναι και με όχι μεγάλες διαφορές από τα πισωκίνητα, στις αναβάσεις τα πράγματα είναι ίσα με αμελητέα διαφορά υπερ του πισωκίνητου, σε διάφορες οδηγικές συνθήκες χιόνια πάγο, κ.τ.λ. τα μπροσθιοκίνητα είναι πιο ξεκούραστα ενώ τα πισωκίνητα απαιτούν προσήλωση, σύνεση, λίγο κόπο περισσότερο..., το πισωκίνητο μαζεύεται πολύ πιο εύκολα και βάση τις οδηγικές μας ικανότητες, ενώ το μπροσθιοκίνητο όχι και δεν μιλάω για καταστάσεις αφήνω το γκάζι και όλα καλά και δεν μιλάω για ηλιθιότητες στο δρόμο από μέρους μας, αλλά γιατί οι απέναντι μας δεν τα υπολόγισαν σωστά..., στα πισωκίνητα καλύτερες εκκινήσεις από τα μπροσθιοκίνητα, κ.τ.λ., κ.τ.λ., κ.τ.λ.
Οι κατασκευαστές πλεον απαιτούν πολλά χρήματα σε σχέση με παλιότερα για να μας δώσουν ένα πισωκίνητο όχημα καλά στημένο σε καλή τιμή.Τις περισσότερες των περιπτώσεων απαιτούνται πολλά χρήματα για οδηγική ασφάλεια, ευχαρίστηση, κ.τ.λ.
Διαφωνώ κάπως. Το πόσο διασκεδαστικό είναι ένα αυτοκίνητο έχει σχέση με το στήσιμο από από τον κατασκευαστή. Υπάρχουν αυτοκίνητα που ανταποκρίνονται άμεσα στις εντολές τιμονιού και γκαζιού ώστε να αλλάζουν κατεύθυνση ή να τοποθετούνται πριν τη στροφή, δίνοντας μια αίσθηση στον οδηγό πως ελέγχει άμεσα το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και το πάει εκεί που θέλει (Rallye). Σε άλλα είναι σαν να παρεμβάλεται ένα "στρώμα αέρα" ανάμεσα στις εντολές και την εκτέλεση, που δημιουργεί μια ασάφεια για τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Από αυτά τα ασαφή αυτοκίνητα, άλλα έχουν σταθερές αντιδράσεις κάτω από όλες τις συνθήκες, οπότε τελικά μαθαίνεις να τα εμπιστεύεσαι ακόμα κι αν δεν σου δίνουν την τέλεια αίσθηση (Golf IV), ενώ άλλα παραμένουν ασαφή και στις αντιδράσεις τους, οπότε είναι έως και επικίνδυνα. Διαβάζοντας τεστ σύγχρονων αυτοκινήτων φαίνεται πως ευτυχώς τα συντρηπτικά περισσότερα σήμερα δεν είναι επικίνδυνα.
Άρα ένα μειον είναι η απουσία διάθεσης των κατασκευαστών να φτιάχνουν πιο προσιτά "ζωντανά" αυτοκίνητα ανεξαρτήτως μετάδοσης μπρος ή πίσω. Επίσης, η πίσω κίνηση είναι διασκεδαστική αν η ισχύς είναι "μπόλικη". Για να γυρίσει αποκλειστικά και μόνο με το γκάζι θέλει πολλά άλογα. Αλλιώς προσπαθείς να εφαρμόσεις διάφορες τεχνικές, αλλά με διάφορες τεχνικές γυρνάνε όλα, έτσι δεν είναι; Και τα πολλά άλογα έρχονται σε ακριβά πακέτα. Ίσως γιατί ξέρουν πως αν κάποιος θέλει "γούστα" θα προσπαθήσει να τα πληρώσει.
Τέλος, με τα σημερινά δεδομένα, όπου τα μηχανικά του μέρη ένα αυτοκίνητο τα μοιράζεται με πολλά άλλα, είναι δύσκολο να έχεις ένα πραγματικά διασκεδαστικό πισωκίνητο σε χαμηλή τιμή, αφού τα περισσότερα είναι προσθιοκίνητα και τα διαθέσημα μηχανικά μέρη στο "ράφι" κάθε κατασκευαστή είναι για προσθιοκίνητα.
Επομένως θεωρώ πως η πίσω κίνηση είναι από τη φύση της ακριβότερη, αλλά και οι κατασκευαστές δεν ενδιαφέρονται να φτιάξουν ένα πακέτο που θα περιλάμβανε και την πίσω κίνηση σε λογική τιμή λόγω αδιαφορίας των περισσότερων αγοραστών, άρα και χαμηλών προσδοκώμενων πωλήσεων. Βέβαια, υποτίθεται η τεχνολογία μας λύνει τα χέρια και προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία στη ζωή μας. Αυτό που γίνεται είναι λίγο τραγικό. Ξαναγυρνάμε σε εποχές όπου "έχουμε ό,τι χρώμα θέλετε αρκεί να είναι μαύρο"; Έχουμε αυτοκίνητα για όλα τα γούστα αρκεί να είναι προθιοκίνητα, ολίγον υποστροφικά, με φιμωμένες αντιδράσεις. Αυτό το πακετάκι έρχεται σε δεκάδες παραλλαγές. Είναι αυτό η ποικιλία και η "προσωποποίηση" - προσαρμογή στις επιθυμίες του πελάτη που υποτίθεται θα προσέφερε η πρόοδος της τεχνολογίας; Εγώ πιο πολύ για κοροϊδία το βλέπω.
Ήμουν και είμαι πάντα θιασώτης της πίσω κίνησης, για όλους τους λόγους που αναφέρετε. Κυρίως επειδή μπορεί να οδηγηθεί και με το τιμόνι και το γκάζι, επειδή προσφέρει πολύ ωραίο θέαμα ντριφτάροντας, επειδή όταν σπινάρουν οι κινητήριοι τροχοί, δεν μεταφέρονται κραδασμοί στο τιμόνι και τέλος επειδή μπορείς να έχεις απεριόριστη ισχύ και ροπή, χωρίς προβλήματα κατά τη μεταφορά της στο δρόμο. Η τετρακίνηση είναι πιό αποτελεσματική στη μεταφορά της ισχύος και της ροπής, έχει καλύτερο κράτημα, αλλά έχει μεγαλύτερο βάρος, μεγαλύτερες τριβές και προσφέρει λιγότερο θέαμα. Επειδή λοιπόν είμαι οπαδός κυρίως του θεάματος και όχι τόσο της απόλυτης ταχύτητας, προτιμώ την πίσω κίνηση.
H πίσω κίνηση είναι πιο ακριβή για όλους τους λόγους που αναφέρατε, συν ότι χρειάζεται ακριβή πίσω ανάρτηση και πιο σοφιστικέ σύστημα ελέγχου ευστάθειας, για να είναι ασφαλής για τον μέσο οδηγό.
Για όλους αυτούς τους λόγους η πίσω κίνηση ενδείκνυται για μεγάλα, ισχυρά και προφανώς ακριβά αυτοκίνητα (όπου το εύκολο σπινάρισμα των εμπρός τροχών θα ήταν πρόβλημα), εκτός αν ο σκοπός είναι η οδηγική απόλαυση (βλ γενικά σπορ και ειδικά Miata), οπότε τότε είναι μονόδρομος.
Τα πισωκίνητα είναι ακριβότερα για τους λόγους τους οποίους αναφέρετε, όπως επίσης και ότι οι κατασκευαστές δεν θέλουν να έχουν την χρυσή τομή στο θέμα πισωκίνητο, καλά στημένο, με καλή τιμή ώστε να είναι ένα πισωκίνητο με αρκετές πωλήσεις.Υπάρχουν οχήματα φθηνά και καλά στημένα όπως το clio sport williams με μπροστινή κίνηση και το clio v6 επίσης αξιόλογο όχημα με πίσω κίνηση...η διαφορά στην κίνηση, η φιλοσοφία η ίδια, ΚΑΛΟΣΤΗΜΕΝΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ, σε όχι και τόσο ακριβή τιμή, τηρουμένων των αναλογιών από άλλα οχήματα, όπως για παράδειγμα το mini cooper. Θέλω το όχημα μου να είναι πισωκίνητο, αν και έχω τετρακίνητο και μπροσθιοκίνητο, όταν όμως φέρω το όχημα μου στο όριο, έστω και λίγες φορές στο χρόνο, νιώθω μεγαλύτερη ασφάλει οδηγική, κ.τ.λ. σε πισωκίνητο και μόνο.Δεν έχει να κάνει με το αν έχει περισσότερα άλογα, burn out, ανάποδα τιμόνια, κ.τ.λ. άλλωστε πλέον αυτά δεν με συγκινούνε γιατί χάνεις χρόνο, αλλά η ουσία είναι ότι σε ένα όχημα π.χ.200 αλόγων ιπποδύναμη μπροσθιοκίνητο και ένα αντίστοιχο πισωκίνητο, στο πισωκίνητο πας πολύ πιο γρήγορα και στο όριο του είναι πιο ασφαλές οδηγικά.Και μην αρχίσουν τώρα μερικοί για ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΤΟΥ ΣΟΥΜΑΧΕΡ, κ.τ.λ. γιατί καθείς έχει κάποιο feeling του τι σημαίνει οδήγηση ή έστω να προσπαθήσει, να μάθει, κ.τ.λ.Όσο ζω μαθαίνω, μελετώ και προσπαθώ για το καλύτερο και στην οδήγηση. Στα ανοίγματα τα μπροσθιοκίνητα είναι καλύτερα και αυτό ανάλογα το ποιό μοντέλο είναι και με όχι μεγάλες διαφορές από τα πισωκίνητα, στις αναβάσεις τα πράγματα είναι ίσα με αμελητέα διαφορά υπερ του πισωκίνητου, σε διάφορες οδηγικές συνθήκες χιόνια πάγο, κ.τ.λ. τα μπροσθιοκίνητα είναι πιο ξεκούραστα ενώ τα πισωκίνητα απαιτούν προσήλωση, σύνεση, λίγο κόπο περισσότερο..., το πισωκίνητο μαζεύεται πολύ πιο εύκολα και βάση τις οδηγικές μας ικανότητες, ενώ το μπροσθιοκίνητο όχι και δεν μιλάω για καταστάσεις αφήνω το γκάζι και όλα καλά και δεν μιλάω για ηλιθιότητες στο δρόμο από μέρους μας, αλλά γιατί οι απέναντι μας δεν τα υπολόγισαν σωστά..., στα πισωκίνητα καλύτερες εκκινήσεις από τα μπροσθιοκίνητα, κ.τ.λ., κ.τ.λ., κ.τ.λ. Οι κατασκευαστές πλεον απαιτούν πολλά χρήματα σε σχέση με παλιότερα για να μας δώσουν ένα πισωκίνητο όχημα καλά στημένο σε καλή τιμή.Τις περισσότερες των περιπτώσεων απαιτούνται πολλά χρήματα για οδηγική ασφάλεια, ευχαρίστηση, κ.τ.λ.
Διαφωνώ κάπως. Το πόσο διασκεδαστικό είναι ένα αυτοκίνητο έχει σχέση με το στήσιμο από από τον κατασκευαστή. Υπάρχουν αυτοκίνητα που ανταποκρίνονται άμεσα στις εντολές τιμονιού και γκαζιού ώστε να αλλάζουν κατεύθυνση ή να τοποθετούνται πριν τη στροφή, δίνοντας μια αίσθηση στον οδηγό πως ελέγχει άμεσα το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου και το πάει εκεί που θέλει (Rallye). Σε άλλα είναι σαν να παρεμβάλεται ένα "στρώμα αέρα" ανάμεσα στις εντολές και την εκτέλεση, που δημιουργεί μια ασάφεια για τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου. Από αυτά τα ασαφή αυτοκίνητα, άλλα έχουν σταθερές αντιδράσεις κάτω από όλες τις συνθήκες, οπότε τελικά μαθαίνεις να τα εμπιστεύεσαι ακόμα κι αν δεν σου δίνουν την τέλεια αίσθηση (Golf IV), ενώ άλλα παραμένουν ασαφή και στις αντιδράσεις τους, οπότε είναι έως και επικίνδυνα. Διαβάζοντας τεστ σύγχρονων αυτοκινήτων φαίνεται πως ευτυχώς τα συντρηπτικά περισσότερα σήμερα δεν είναι επικίνδυνα. Άρα ένα μειον είναι η απουσία διάθεσης των κατασκευαστών να φτιάχνουν πιο προσιτά "ζωντανά" αυτοκίνητα ανεξαρτήτως μετάδοσης μπρος ή πίσω. Επίσης, η πίσω κίνηση είναι διασκεδαστική αν η ισχύς είναι "μπόλικη". Για να γυρίσει αποκλειστικά και μόνο με το γκάζι θέλει πολλά άλογα. Αλλιώς προσπαθείς να εφαρμόσεις διάφορες τεχνικές, αλλά με διάφορες τεχνικές γυρνάνε όλα, έτσι δεν είναι; Και τα πολλά άλογα έρχονται σε ακριβά πακέτα. Ίσως γιατί ξέρουν πως αν κάποιος θέλει "γούστα" θα προσπαθήσει να τα πληρώσει. Τέλος, με τα σημερινά δεδομένα, όπου τα μηχανικά του μέρη ένα αυτοκίνητο τα μοιράζεται με πολλά άλλα, είναι δύσκολο να έχεις ένα πραγματικά διασκεδαστικό πισωκίνητο σε χαμηλή τιμή, αφού τα περισσότερα είναι προσθιοκίνητα και τα διαθέσημα μηχανικά μέρη στο "ράφι" κάθε κατασκευαστή είναι για προσθιοκίνητα. Επομένως θεωρώ πως η πίσω κίνηση είναι από τη φύση της ακριβότερη, αλλά και οι κατασκευαστές δεν ενδιαφέρονται να φτιάξουν ένα πακέτο που θα περιλάμβανε και την πίσω κίνηση σε λογική τιμή λόγω αδιαφορίας των περισσότερων αγοραστών, άρα και χαμηλών προσδοκώμενων πωλήσεων. Βέβαια, υποτίθεται η τεχνολογία μας λύνει τα χέρια και προσφέρει μεγαλύτερη ποικιλία στη ζωή μας. Αυτό που γίνεται είναι λίγο τραγικό. Ξαναγυρνάμε σε εποχές όπου "έχουμε ό,τι χρώμα θέλετε αρκεί να είναι μαύρο"; Έχουμε αυτοκίνητα για όλα τα γούστα αρκεί να είναι προθιοκίνητα, ολίγον υποστροφικά, με φιμωμένες αντιδράσεις. Αυτό το πακετάκι έρχεται σε δεκάδες παραλλαγές. Είναι αυτό η ποικιλία και η "προσωποποίηση" - προσαρμογή στις επιθυμίες του πελάτη που υποτίθεται θα προσέφερε η πρόοδος της τεχνολογίας; Εγώ πιο πολύ για κοροϊδία το βλέπω.
Ήμουν και είμαι πάντα θιασώτης της πίσω κίνησης, για όλους τους λόγους που αναφέρετε. Κυρίως επειδή μπορεί να οδηγηθεί και με το τιμόνι και το γκάζι, επειδή προσφέρει πολύ ωραίο θέαμα ντριφτάροντας, επειδή όταν σπινάρουν οι κινητήριοι τροχοί, δεν μεταφέρονται κραδασμοί στο τιμόνι και τέλος επειδή μπορείς να έχεις απεριόριστη ισχύ και ροπή, χωρίς προβλήματα κατά τη μεταφορά της στο δρόμο. Η τετρακίνηση είναι πιό αποτελεσματική στη μεταφορά της ισχύος και της ροπής, έχει καλύτερο κράτημα, αλλά έχει μεγαλύτερο βάρος, μεγαλύτερες τριβές και προσφέρει λιγότερο θέαμα. Επειδή λοιπόν είμαι οπαδός κυρίως του θεάματος και όχι τόσο της απόλυτης ταχύτητας, προτιμώ την πίσω κίνηση.
H πίσω κίνηση είναι πιο ακριβή για όλους τους λόγους που αναφέρατε, συν ότι χρειάζεται ακριβή πίσω ανάρτηση και πιο σοφιστικέ σύστημα ελέγχου ευστάθειας, για να είναι ασφαλής για τον μέσο οδηγό. Για όλους αυτούς τους λόγους η πίσω κίνηση ενδείκνυται για μεγάλα, ισχυρά και προφανώς ακριβά αυτοκίνητα (όπου το εύκολο σπινάρισμα των εμπρός τροχών θα ήταν πρόβλημα), εκτός αν ο σκοπός είναι η οδηγική απόλαυση (βλ γενικά σπορ και ειδικά Miata), οπότε τότε είναι μονόδρομος.