Η Nissan ετοιμάζεται να λανσάρει υπηρεσία ρομποταξί έως το 2027

1.788 Επισκέψεις στο άρθρο (5/3/2024)
Η Nissan ετοιμάζεται να λανσάρει υπηρεσία ρομποταξί έως το 2027
6 Φωτογραφίες »

- Η υπηρεσία θα ξεκινήσει δοκιμές στη Yokohama της Ιαπωνίας
- Η μάρκα αναπτύσσει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης για πάνω από δέκα χρόνια
- Η Nissan ισχυρίζεται ότι θα αυξήσει τις επιλογές μετακίνησης εξυπηρετώντας κοινωνικές ανάγκες
- Πολλές εταιρείες του κλάδου έχουν παρατήσει την προσπάθεια ανάπτυξης τεχνολογίας αυτοοδήγησης

Η υπηρεσία θα ξεκινήσει δοκιμές στη Yokohama της Ιαπωνίας

Σε μια τολμηρή κίνηση, που αψηφά την τάση των περισσότερων εταιρειών αυτοκινήτων να εγκαταλείψουν την ιδέα ανάπτυξης της δικής τους τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης, η Nissan ανακοίνωσε πρόσφατα ότι σχεδιάζει να λανσάρει μια υπηρεσία ρομποταξί (robotaxi) εντός της δεκαετίας και συγκεκριμένα έως το 2027. Η υπηρεσία αναμένεται να ξεκινήσει δοκιμαστικά αργότερα φέτος από την περιοχή Minato Mirai κοντά στα κεντρικά γραφεία της Nissan στη Yokohama της Ιαπωνίας.

Η μάρκα αναπτύσσει την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης για πάνω από δέκα χρόνια

Η Nissan αναπτύσσει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης για περισσότερο από μια δεκαετία και πραγματοποιεί δοκιμές ρομποταξί στην Ιαπωνία και στο εξωτερικό από το 2017, με το σήμα Easy Ride, χρησιμοποιώντας το ηλεκτρικό μοντέλο Leaf ως βάση για την υπηρεσία ρομποταξί της. Η μάρκα στοχεύει να επιτύχει αυτονομία οδήγησης επιπέδου 4 στην κλίμακα SAE, επιτρέποντας εκτεταμένη λειτουργία αυτοοδήγησης χωρίς οδηγό ή ανθρώπινη παρέμβαση, αλλά σε συγκεκριμένες περιοχές. Οι υπηρεσίες ρομποταξί που λειτουργούν ήδη, όπως η υπηρεσία Waymo One της Waymo στις ΗΠΑ και η υπηρεσία Apollo Go της Baidu στην Κίνα, λειτουργούν επίσης στο Επίπεδο 4. Απώτερος στόχος αποτελεί το επίπεδο 5, όπου ένα αυτοοδηγούμενο αυτοκίνητο μπορεί να λειτουργεί στο ίδιο επίπεδο με έναν άνθρωπο.

Η Nissan ισχυρίζεται ότι θα αυξήσει τις επιλογές μετακίνησης εξυπηρετώντας κοινωνικές ανάγκες

Η Nissan ισχυρίζεται ότι η υπηρεσία ρομποταξί δεν είναι απλώς ένα τεχνολογικό εγχείρημα αλλά και μια λύση στις κοινωνικές ανάγκες. Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η αύξηση των διαθέσιμων επιλογών μετακίνησης, οι οποίες θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμες σε χώρες που αντιμετωπίζουν δημογραφικά προβλήματα όπως η Ιαπωνία, που λόγω της συρρίκνωσης του πληθυσμού αντιμετωπίζει έλλειψη οδηγών, ενώ ο γηρασμένος πληθυσμός της απαιτεί περισσότερες υπηρεσίες μεταφοράς.

Πολλές εταιρείες του κλάδου έχουν παρατήσει την προσπάθεια ανάπτυξης τεχνολογίας αυτοοδήγησης

Βέβαια η ανάπτυξη μιας ασφαλούς και αξιόπιστης υπηρεσίας ρομποταξί εξακολουθεί να αποτελεί τεράστια πρόκληση. Αρκετές και πολλά υποσχόμενες εταιρείες του κλάδου έχουν αποχωρήσει από αυτή τη μάχη, συμπεριλαμβανομένων των Argo AI και Uber. Επιπλέον, η Cruise που υποστηρίζεται από την General Motors είχε επίσης μια υπηρεσία ρομποταξί στο Σαν Φρανσίσκο μέχρι τα τέλη του περασμένου έτους, όταν αναγκάστηκε να διακόψει προσωρινά την υπηρεσία. Αυτό συνέβη επειδή το αρμόδιο τμήμα μηχανοκίνητων οχημάτων (DMV) της Καλιφόρνια έκρινε ότι το ρομποταξί της εταιρείας δεν ήταν ασφαλές για δημόσια λειτουργία και έκτοτε η Cruise δεν επανεκκίνησε ξανά την υπηρεσία.

ETRANSIT VS ESPRINTER
test center