• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πέθαναν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες; Ή μήπως όχι;

Η ατμόσφαιρα ζει. Αλλά για πόσο;

Διαβάστηκε από 11712 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/9/2017

Πέθανε η ατμόσφαιρα; Υπάρχουν ακόμη αυτοκίνητα με ατμοσφαιρικούς κινητήρες; Και τελικά ποιος θέλει να τα αγοράσει; Αν όμως πέθανε η ατμόσφαιρα, γιατί βλέπουμε πάλι δειλά δειλά νέα ατμοσφαιρικά μοτέρ;

 
Πάρτε μία μία όλες τις μάρκες. Μετρήστε πόσα τούρμπο και πόσα ατμοσφαιρικά μοντέλα προσφέρουν. Βγάλτε τα ντίζελ από την εξίσωση αφού είναι όλα τούρμπο, και μετρήστε πάλι. Ακόμη κι έτσι θα δυσκολευτείτε να βρείτε αυτοκίνητα με μοτέρ χωρίς τούρμπο.

Τα μόνα που έχουν μείνει είναι τα μίνι και μικρά με μικρούς κινητήρες που μπορούν να τα καταφέρουν και χωρίς τούρμπο να κινήσουν το μικρό βάρος τους μέσα στις πόλεις. Το τούρμπο είναι ακριβή τεχνολογία, οπότε αυτά τα αυτοκίνητα, αφού δεν το χρειάζονται, δεν υπάρχει λόγος να το πληρώνουν κιόλας.

Στα μικρομεσαία και μεσαία, μόνο η Mazda έχει σήμερα ατμοσφαιρικά μοτέρ, αφού βασίζει την αποδοτικότητα και οικονομία τους στον αυξημένο κυβισμό με χαμηλό φορτίο. Έτσι ακόμη και το 3, το μικρομεσαίο της μάρκας, έχει έναν δίλιτρο ως βάση για την έκδοση με έμφαση στην οικονομία. Ατμοσφαιρικά μοτέρ «φοράει» και η Honda σε κάποια μοντέλα της.

Από όλες τις μάρκες μόνο ίσως κάποια υπεραυτοκίνητα επιμένουν ατμοσφαιρικά, κυρίως για την απόκριση και ρυθμισιμότητα του γκαζιού, όμως ακόμη και η Ferrari ανακοίνωσε πως όλα της τα επόμενα μοτέρ θα είναι τούρμπο.

Πέθαναν λοιπόν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες; Μάλλον όχι, αν τα δείγματα που έχουμε σήμερα από μάρκες όπως η Toyota και η Mazda είναι κάτι που θα ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές.  Γιατί οι δύο αυτοί κατασκευαστές λανσάρουν συνεχώς νέα σύνολα που δεν είναι ούτε μικρά, ούτε τούρμπο. Φυσικά η Toyota έχει το μάτι της σε μοτέρ που συνδυάζονται καλά με ηλεκτροκινητήρες σε υβριδικά σύνολα, και τα τούρμπο μοτέρ δεν ταιριάζουν αφού η ροπή τους περισσεύει.

Όμως βλέπουμε ότι τα ατμοσφαιρικά μοτέρ, με περισσότερα κυβικά και πιο εξελιγμένους και πολύπλοκους τρόπους λειτουργίας (αλλαγή κύκλου από Ότο σε Aτκινσον για παράδειγμα), περνούν και σε συμβατικά μοντέλα. Εκτός από τη Mazda που επιμένει δίλιτρη για μέγιστη οικονομία καυσίμου παρά τα κυβικά, και η Toyota ανεβάζει κυβικά και λανσάρει ατμοσφαιρικά μοτέρ νέας τεχνολογίας, όπως το νέο 1,5 στο Yaris αλλά και την υπόλοιπη γκάμα της.

Αρκούν όμως δύο μάρκες; Είναι αρκετές για να κρατήσουν τα ατμοσφαιρικά μοτέρ στο προσκήνιο; Για να κάνουν εσάς να επιμένετε στα ατμοσφαιρικά όταν υπάρχει τόσο λίγη προσφορά; Και τελικά εσείς τι λέτε; Επιμένετε ακόμη ατμοσφαιρικά; Ή αγαπήσατε το τούρμπο;

 
  • nickthetrib

    Η αξιοπιστία της ατμόσφαιρας είναι σε άλλο επίπεδο. Όσο και να βελτιωθεί η αξιοπιστία των τούρμπο, μόνο και μόνο επειδή υπάρχουν πολύ περισσότερα μηχανικά μέρη, άρα υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να χαλάσει κάτι. Το Mazda 3 έχει ως βάση τον 1.5 skyactiv και όχι τον 2.0

      9
  • Κωστας 1971

    17 χρονια αλμερα ατμοσφερα ,βαζω το κλειδι στη μιζα και κανω τη δουλεια μου χωρις πονοκεφαλο.Το επομενο αυτοκινητο θα ηθελα να ειναι τουρμπο.Το θεμα ειναι ποσες φορες θα γινω εγω <<τουρμπο>> απο τα προβληματα που ισως μου βγαλει.

      7
  • France

    Η ατμόσφαιρα θα ζει παράλληλα με τα τούρμπο,μέχρι να αντικατασταθεί από τα ηλεκτρικά. Τι να το κάνω εγώ το χιλιάρι το τούρμπο για μέσα στην πόλη, μόνο καταστροφή κι έξοδα θα είναι.Και όσο για εκτός πόλεως εκεί χρειάζεσαι τουλάχιστον 1400 κυβικά τούρμπο ή 1600 ατμόσφαιρα,ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας

      6
  • Στάθης

    Αν μου βρείτε εσείς τρόπο να έχωατμοσφαιρικό κινητήρα 1600 cc, με ιπποδύναμη 300 ίππους, τότε με ικανοποιεί η ατμόσφαιρα. Δυστυχώς όμως μεγάλες ιπποδυνάμεις της τάξης των 300 ή 400 ίππων από σχετικά μικρούς κυβισμούς, χωρίς τούρμπο, δεν υπάρχουν. Άρα καταλήγω αναγκαστικά στο τούρμπο.

      2
  • Χρήστος S

    Επειδή βλέπω ότι πολλοί θίγουν το θέμα της αξιοπιστίας στα τούρμπο, θέλω να τονίσω ότι κανένα τέτοιο θέμα δεν υπάρχει. Με την προϋπόθεση φυσικά οτι δεν το σπας κρύο και ότι μετά από μεγάλο ταξίδι με μεγάλη ταχύτητα, δεν το σβήνεις αμέσως αλλά μετά από λίγο, ίσα να ξεφορτώσεις το πορτ-μπαγκάζ. Σε θέμα επιδόσεων, δεν υπάρχει σύγκριση αφού ακόμα και ίδιου κυβισμού μοτέρ έχουν άλλες επιταχύνσεις με τουρμπίνα. Το θέμα είναι ότι όταν γευτείς τις επιδόσεις της τουρμπίνας, δεν ξαναγυρνας σε ατμόσφαιρα....Σου φαίνεται οτι τα ατμοσφαιρικά δεν πάνε βήμα μετά....

      2