• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πέθαναν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες; Ή μήπως όχι;

Η ατμόσφαιρα ποτέ δεν πεθαίνει

Διαβάστηκε από 10211 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/6/2017

Πέθανε η ατμόσφαιρα; Υπάρχουν ακόμη αυτοκίνητα με ατμοσφαιρικούς κινητήρες; Και τελικά ποιος θέλει να τα αγοράσει; Αν όμως πέθανε η ατμόσφαιρα, γιατί βλέπουμε πάλι δειλά δειλά νέα ατμοσφαιρικά μοτέρ;

 
Πάρτε μία μία όλες τις μάρκες. Μετρήστε πόσα τούρμπο και πόσα ατμοσφαιρικά μοντέλα προσφέρουν. Βγάλτε τα ντίζελ από την εξίσωση αφού είναι όλα τούρμπο, και μετρήστε πάλι. Ακόμη κι έτσι θα δυσκολευτείτε να βρείτε αυτοκίνητα με μοτέρ χωρίς τούρμπο.

Τα μόνα που έχουν μείνει είναι τα μίνι και μικρά με μικρούς κινητήρες που μπορούν να τα καταφέρουν και χωρίς τούρμπο να κινήσουν το μικρό βάρος τους μέσα στις πόλεις. Το τούρμπο είναι ακριβή τεχνολογία, οπότε αυτά τα αυτοκίνητα, αφού δεν το χρειάζονται, δεν υπάρχει λόγος να το πληρώνουν κιόλας.

Στα μικρομεσαία και μεσαία, μόνο η Mazda έχει σήμερα ατμοσφαιρικά μοτέρ, αφού βασίζει την αποδοτικότητα και οικονομία τους στον αυξημένο κυβισμό με χαμηλό φορτίο. Έτσι ακόμη και το 3, το μικρομεσαίο της μάρκας, έχει έναν δίλιτρο ως βάση για την έκδοση με έμφαση στην οικονομία. Ατμοσφαιρικά μοτέρ «φοράει» και η Honda σε κάποια μοντέλα της.

Από όλες τις μάρκες μόνο ίσως κάποια υπεραυτοκίνητα επιμένουν ατμοσφαιρικά, κυρίως για την απόκριση και ρυθμισιμότητα του γκαζιού, όμως ακόμη και η Ferrari ανακοίνωσε πως όλα της τα επόμενα μοτέρ θα είναι τούρμπο.

Πέθαναν λοιπόν οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες; Μάλλον όχι, αν τα δείγματα που έχουμε σήμερα από μάρκες όπως η Toyota και η Mazda είναι κάτι που θα ακολουθήσουν και άλλοι κατασκευαστές.  Γιατί οι δύο αυτοί κατασκευαστές λανσάρουν συνεχώς νέα σύνολα που δεν είναι ούτε μικρά, ούτε τούρμπο. Φυσικά η Toyota έχει το μάτι της σε μοτέρ που συνδυάζονται καλά με ηλεκτροκινητήρες σε υβριδικά σύνολα, και τα τούρμπο μοτέρ δεν ταιριάζουν αφού η ροπή τους περισσεύει.

Όμως βλέπουμε ότι τα ατμοσφαιρικά μοτέρ, με περισσότερα κυβικά και πιο εξελιγμένους και πολύπλοκους τρόπους λειτουργίας (αλλαγή κύκλου από Ότο σε Aτκινσον για παράδειγμα), περνούν και σε συμβατικά μοντέλα. Εκτός από τη Mazda που επιμένει δίλιτρη για μέγιστη οικονομία καυσίμου παρά τα κυβικά, και η Toyota ανεβάζει κυβικά και λανσάρει ατμοσφαιρικά μοτέρ νέας τεχνολογίας, όπως το νέο 1,5 στο Yaris αλλά και την υπόλοιπη γκάμα της.

Αρκούν όμως δύο μάρκες; Είναι αρκετές για να κρατήσουν τα ατμοσφαιρικά μοτέρ στο προσκήνιο; Για να κάνουν εσάς να επιμένετε στα ατμοσφαιρικά όταν υπάρχει τόσο λίγη προσφορά; Και τελικά εσείς τι λέτε; Επιμένετε ακόμη ατμοσφαιρικά; Ή αγαπήσατε το τούρμπο;