• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ο μάνατζερ της Geely λέει ότι οι Αμερικάνοι δεν θα ενοχληθούν αν το αυτοκίνητο είναι made in China...

Η Geely έφτιαξε ολόκληρη σιδηροδρομική γραμμή για να μεταφέρει τα Volvo από την Κίνα.

Καλά να σε θεωρούν «αμερικανάκι», αλλά να στο λένε και κατάμουτρα;

Διαβάστηκε από 12806 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/7/2017

Πόσο φτηνότερα πρέπει να πουλιέται ένα αυτοκίνητο made in China, από ένα ίδιο αυτοκίνητο φτιαγμένο στην Ευρώπη;

 
Εξωφρενικά χαμηλή ποιότητα, σε εξωφρενικά χαμηλή τιμή. Απάνθρωπα 14ωρα μεροκάματα, με 1$ την ημέρα. Αυτό είναι το Made in China. Έτσι κατέκτησε οικονομικά η Κίνα, τον κόσμο. Ύστερα άρχισαν και οι αμερικάνικες και ευρωπαϊκές εταιρείες να μεταφέρουν την παραγωγή τους εκεί. Τώρα θέλουν να πάνε εκεί και κάποιοι κατασκευαστές ακριβών αυτοκινήτων.
 
Ξεκίνησε η Geely-Volvo να φτιάχνει το νέο Volvo S90 στα εργοστάσια της στην Κίνα και ανακοίνωσε ότι σε 2 χρόνια θα μεταφέρει όλη την παραγωγή της εκεί. Και γιατί το ανακοίνωσε 2 χρόνια πριν το κάνει; Προφανώς για να μετρήσει αντιδράσεις. Το έκανε μάλιστα θρασύτατα ποστάροντας στο site της φωτογραφίες από το τραίνο!, που μεταφέρει τα αυτοκίνητα από την Κίνα στην Ευρώπη.
 
Ακολούθησε η BMW!, που άφησε να διαρρεύσει ότι συζητάει να φτιάξει κάποια εργοστάσια της στην Κίνα.
 
«Και πόσο φτηνότερα θα πουλιούνται αυτά που θα φτιάχνονται εκεί;» ρώτησε ο οικονομολόγος της παρέας. «Σε χώρες με φτηνά εργατικά, μετακινούνται εταιρείες, που το εργατικό κόστος είναι ένα μεγάλο μέρος του κόστους κατασκευής». Μόνο τότε συμφέρει. Σκέψου ότι πρέπει να επενδύσεις να φτιάξεις εργοστάσια και να πληρώσεις και μεταφορικά από την Κίνα στην Ευρώπη. (Η Geely έφτιαξε ολόκληρη σιδηροδρομική γραμμή για να μεταφέρει τα Volvo).
 
«Αν λοιπόν ένα μοντέλο κατασκευασμένο στην Σουηδία ή στην Γερμανία πουλιέται 55 χιλιάδες, πόσα δίνεις για το ίδιο μοντέλο φτιαγμένο στην Κίνα;», ήταν η λογική συνέχεια της συζήτησης. 35 – 37 χιλιάδες ήταν ο μέσος όρος των απαντήσεων.
 
Ο μάνατζερ της Geely ωστόσο λέει ότι οι Αμερικάνοι δεν θα ενοχληθούν αν το αυτοκίνητο είναι made in China, όπως δεν ενοχλούνται που τα iphone της Apple είναι made in China (για τους ευρωπαίους δεν είπε). Ήταν η στιγμή που ο φίλος της παρέας που είχε iphone, το γύρισε ανάποδα και άρχισε να ψάχνει την χώρα κατασκευής. Aλλο το «δεν ενοχλούμαι» και άλλο το «δεν το έχω πάρει είδηση».
 
Εσείς όμως τι λέτε; Αν πάνω σε ένα ακριβό αυτοκίνητο βάλω  ταμπέλα «made in China» στην επόμενη έκθεση αυτοκινήτου, τι νομίζετε ότι θα γίνει;
 
Για να συμφέρει η μετακίνηση στην Κίνα, για τα ακριβά αυτοκίνητα, σημαίνει ότι το κόστος κατασκευής τους επιβαρύνεται με πολλές ανθρωποώρες εργασίας (πολλοί άνθρωποι, πολλές ώρες δουλειάς). Τι ποιότητα κατασκευής μπορεί να δώσει ένα τόσο χαμηλά αμειβόμενο εργατικό προσωπικό; Και πόσα θα δίνατε εσείς για το ίδιο αυτοκίνητο, αν τελικά μετακινηθεί η παραγωγή του στην Κίνα;

 
  • Νικολαος

    Αρχίσατε πάλι τον πολέμο κατα τις VOLVO;;;;; (Παραθέτω κα προηγουμενο, πριν λιγες μέρες, άρθρο σας http://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Volvo-XC60-h-Skoda-Kodiaq-kai-20xiliarika-resta_152829.asp). Γιατί; Επειδή δεν σας δινεί διαφημίσεις;;; Επειδή πάει καλά και κόβει απο τους υποστηριχτές σας;;;;; Αξιοπιστία, μηδεν, μόνο για τον χαβαλέ στα σχόλια είστε, αλλα δυστυχώς και αυτές είσοδοι στο site σας είναι και ανεβάζετε το κασε σας....

      25
    • autotriti

      Απάντηση: Το ερώτημα ειναι άλλο: Για να κάνουμε καλά την δουλειά μας πρέπει να κρύβουμε απο τον καταναλωτή πληροφορίες? Το οτι τα αυτοκίνητα φτιάχνονται στην Κίνα και έρχονται με τραίνο απο κεί, δημοσιεύεται στο επίσημο site της Volvo;https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/media/pressreleases/208624/first-china-built-volvo-s90-sedans-arrive-in-europe-via-ground-breaking-rail-link4. Γιατι η πληροφορία αυτή ενοχλεί την αντιπροσωπεία της Volvo στην Ελλάδα? Γιατι δεν πρέπει να ενημερώσουμε τον καταναλωτή για κάτι που δημοσιεύεται επίσημα. Οσο για το θέμα XC60-Kodiaq, αφου έχουν ίδιες διαστάσεις και κινητήρες και ειναι και τα 2 καινούργια, το δημοσιογραφικά ορθό ειναι να τα βάλεις δίπλα-δίπλα και να ψάξεις τι ειναι αυτό που κάνει 20 χιλιάρικα παραπάνω.Το σηματάκι μόνο?

        35
  • jimeta

    .Θα ήθελε πολύ το group vw να έμοιαζε στην Volvo αλλά δεν μπορεί,και μπορεί να φτιάχνονται στην Κίνα όπως λέτε αλλά με αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας,η volvo δεν παίζει με την φήμη της και το κύρος της.Αλήθεια τα ουγγρικά audi την ποιότητα την έχετε δεί ότι είναι τέλεια;αρκετά με την προπαγάδα σας και την μεροληψία σας στις υπόλοιπες μάρκες.

      23
    • autotriti

      Απάντηση: Αυτο το με "αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας" απο που προκύπτει. Δεν έχουμε δεί καμμιά σχετική ανακοίνωση της Geely. Εξάλλου οταν αρχίσουν να ισχύουν αυστηρές προδιαγραφές, προυπόθεση είναι το εξειδικευμένο προσωπικό και τό κόστος εκτοξεύεται, οπότε θα μέναμε στην Ευρώπη.

        15
  • Νικολαοσς

    Γιατί πάντα σαν παράδειγμα φέρνετε την VOLVO; Γιατι δεν αναφέρετε και αλλα αυτοκινήτα κύρους και την χώρα κατασκευής τους και πόσο σχέση έχει η χωρα κατασκευής, όταν η δουλεια γινεται κατα το μεγαλύτερο μέρος, με ρομποτ; Για την δεν συγκρίνετε το SKODA με το αντιστοιχο AUDI, που και την ιδιά διαφορά τιμής, αν όχι μεγαλύτερη έχουν και ίδια κατασκευαστηκα, είναι; Για τόσο αμερικανάκαι μας περνάτε;

      17
    • autotriti

      Απάντηση: Οπως ξέρουν οι τακτικοί αναγνώστες μας, όλα όσα αναφέρετε έχουν δημοσιευτεί. Το θέμα ωστόσο του άρθρου μας αφορά την Volvo και την BMW που θέλουν να μεταφέρουν την παραγωγή τους στην Κίνα, σε ανθρώπους που δουλευουν 14 ώρες για 1$, οπως καταγγέλεται συνέχεια απο τον διεθνή τύπο. Ας δούμε τι γνώμη έχουν οι αναγνώστες για αυτό.

        19
  • akis

    αν το αμαξι δεν κατασκευαζεται στη μαμα πατριδα...αστα....εδω και 1 δεκαετια επιδιωκω-αν ειναι δυνατον-να αγοραζω αυθεντικο ιταλικο,γαλλικο,γερμανικο η ιαπωνικο..απο την εμπειρια μου...renault clio,laguna peugeot 508 made in france...κανενα προβλημα....suzuki swift ουγγρικο..οχι βλαβες αλλα πολυ τριξιμο ρε παιδι μου...ο ξαδερφος που ειχε το ιαπωνικο..καμμια σχεση..opel astra 2001 model φτιαγμενο στην πολωνια τα...προβληματα....δεν εχω διαθεση και χρονο να τα παραθεσω...το punto made in italy model 2008 μεχρι τωρα απροβληματιστο...το νισαν του πατερα μου 1988 μοντελο φτιαγμενο στο βολο..απο την αρχη αλλαξαμε αμορτισερ...βαλβιδες...καπακι...ηλεκτρικα...αρα μονο απο τη μαμα πατριδα....ο μεξικανος η ο τουρκος δεν κανουν τον ιδιο ποιοτικο ελεγχο...auris φιλου made in turkey..κοπανα το ταμπλο που δεν ειναι και ζυγισμενο..στη μια πλευρα εχει παχος 1,5 χιλ,στην αλλη 2,2..μετρημενο...ελπιζω να μην κουρασα...

      25
  • πολυ σωστο το ερωτημα !!!!

    Η Volvo ήταν σε πραγματική παρακμή, όταν την πήραν οι κινέζοι. Από άλλους έπαιρνε το σασι, από άλλους τον κινητήρα...αυτοκινητα "πάζλ" . Οι κινέζοι για πρώτη φορά θα τα φτιάξουν όλα μονοι τους και οι μελλοντικοι αγοραστές θα πρέπει να το γνωρίζουν, γιατί το αυτοκίνητο θα είναι κινέζικο. Το 1ο κινέζικο σασι για την σειρα XC από την Gylly απορρίφθηκε στα crash tests και θα ξανακατασκευαζοταν από την αρχή. Τα μέταλλα που βάζουν κινέζοι είναι χάλια....αυτο το ξέρουν όλοι. Στα αυτοκινητα μπορεί να μην είναι ακόμη γνωστό, αλλα στα καράβια τα μέταλλα τους είναι χάλια....φυσικα αυτό το διαπιστωνει κάποιος στο ναυπηγείο που θα κάνει την επισκευή. Προσωπικά θα ήμουν πολύ προσεκτικός. Η σημερινή Volvo είναι μια εξ αρχής νέα εταιρεία, που δεν μετρά καν 5ετια.....για να δούμε τι θα βγει στο μέλλον? Ότι λάμπει δεν είναι σίγουρα χρυσός

      24
  • Καπετάνιος

    Χωρίς να κρίνω την ποιότητα του και αν πράγματι αξίζει, η τιμή του νέου XC60 είναι εξωπραγματική και μη εμπορική. Η διαφορά από το απερχόμενο μοντέλο πολύ μεγάλη και δεν νομίζω να δίνει τόσα περισσότερα που να με δελεάζει. Αν μπορώ να πληρώσω αυτά τα χρήματα για αγορά αυτοκινήτου, γιατί να πάω στη Volvo. Κρίμα, που πίστευα ότι η Volvo απευθύνεται σε διαφορετικό (μη γερμανικό κοινό), κρίμα που πονήρεψε η Volvo. Νομίζω ότι εμπορικά θα της γυρίσει μπούμεραγκ

      18
  • jimeta

    Autotriti, εσύ τι λές ότι η volvo φτιάχνει παντόφλες siagumi και θα παίξει με το κύρος της,αλλά θα σου απαντήσω στην ερώτηση σου όπως το group vw το οποίο θεοποιήτε και καλά για την υποτιθέμενη ποιότητα του που μας ζαλίζεται καθημερινά η Volvo έχει αποδεδειγμένα υψηλή ποιότητα κατασκευής και βγαίνουν τα πιο ασφαλή αμάξια στον κόσμο,πράμα που το αγαπημένο σας group δεν πρόκειται να τα καταφέρςει ποτέ,μόνο με λαδώματα,μίζες κτλ.

      12
  • Πειραιωτης

    Μα το ιδο ακριβως κανουν και οι γερμανοι στης πρωην σοσιαλιστικες ανατολικες χωρες της ευρωπης που τα μεροκαματα ειναι φτηνα οπως και η φορολογια,και στελνουν το τελικο προιον τους στην ελλαδα σε τιμες παραγωγης γερμανιας! Δεν χρειαζεται λοιπον το παραδειγμα της volvo στην κινα οταν εχετε ζωντανο δειγμα τους premium οπως συνηθιζεται να αποκαλειται mercedes-bmw-audi που κανουν την ιδια ακριβως δουλεια στην δικη μας ηπειρο ξεγελωντας τον καταναλωτη και τιμολογωντας πανακριβα τα ανατολικοευρωπαικα τους οχηματα που εχουν σιγουρα χαμηλοτερη ποιοτητα αξιοπιστια και υλικα κατασκευης. Ειναι λοιπον οι πρωτη που πιανουν κωτσους τους πελατες τους κανοντας μια μεγαλοπρεπη αφαιμαξη της τσεπης τους ετσι για να βαλουμε τα πραγματα στην θεση τους!

      9
  • Τα νταούλια που χορεύουν

    Εγώ προετοιμάζομαι να αποκτήσω το XC40 όποτε βγει.. Αν είναι made in Sweden μέχρι 27,000€, θα το πάρω. Αν είναι made in Belgium, μέχρι 25,000€ θα το πάρω. Αν είναι made in china, δεν θα το πάρω.

      8
  • Takis

    Πολύ απλά, η Βολβο ειναι Κινέζικη εταιρία. Αυτοί ρίξαν τα χρήματα και άφησαν το μανατζμεντ να κανεη τη δουλειά του και να βγάλουν τα αυτοκίνητα που βγάζουν τώρα. Η παραγωγή απλά πάει "σπίτι" της. Τωρα για τα μεροκάματα που λέτε, δε νομίζω να ισχύουν/ισχύσουν στο εργοστάσιο της Τζίλι/Βολβο στη Κίνα, αν έχετε μισθολόγιο του εργοστασίου με 1Ε μεροκάματο, θα πρέπει να μας το παρουσιάσετε ως δημοσιογράφοι. Η αξία παραγωγής με την αξία πώλησης δεν έχουν καμία σχέση σε αγορές που δεν ειναι price sensitive. Ναι, το σήμα πληρώνεται.

      8
  • latvala

    Jimeta 2 πραγματα συμβαινουν με σενα.Ειτε μπαινεις για να κραζεις,αρα δεν εχει νοημα το να συζητα κανεις μαζι σου ή εισαι τοσο ανοητος που συνεχιζεις να παρακολουθεις εναν ιστοχωρο,ο οποιος κατα την αποψη σου μεροληπτει υπερ του VAG και σε καθε αναρτηση μας το θυμιζεις με επιμονο κι ενοχλητικο τροπο.Αν καταλαβω οτι μια ιστοσελιδα που παρακολουθω,δεν ειναι αντικειμενικη,σταματαω να την παρακολουθω,ποσο μαλλον να σχολιαζω καθε μερα.Να μην πω για τους χαρακτηρισμους που χρησιμοποιεις...

      7
  • popi

    Στο θέμα: Volvo XC60 ή Skoda Kodiaq & 20 χιλιάρικα ρέστα; Απαντά ο σχολιαστής: thor 11/07/2017, 19:22 premium και made in china, με 1$ την ημέρα μεροκάματα, μου ακούγεται σαν ανέκδοτο. Στο θέμα: Καλά να σε θεωρούν «αμερικανάκι», αλλά να στο λένε και κατάμουτρα; Η δεύτερη πρόταση του θέματος: Απάνθρωπα 14ωρα μεροκάματα, με 1$ την ημέρα. Εγώ τώρα τι να υποθέσω;;;;;;;;

      5
  • Πειραιωτης

    Λεω ακριβως το ιδιο με το autotriti που γινεται ομως πλεον εδω και χρονια απο την πλευρα των γερμανων latvala. Χαμηλα μεροκαματα ποιοτητα ζωης και επιπεδο στης ανατολικες χωρες μαζι με φτηνοτερη φορολογια ειναι αυτο που απολαμβανουν οι 3 γερμανικες φιρμες ομως οταν στα φερνουν ελλαδα τα οχηματα τους οι τιμες ειναι στον θεο. Σε πιανουν η οχι κοροιδο με αυτη τους την συμπεριφορα?Κερδιζουν εκατομμυρια ευρω απο την φτηνη πρακτικη των χωρων αυτων οταν ομως σου φερνουν το προιον τους εδω σε τιμη επιπεδου γερμανικης παραγωγης? Πες μου που βρισκεις την διαφορα απο την κινεζικη κουλτουρα που εξυπηρετη την volvo με αυτη των 3 γερμανικων εταιρειων που κανουν ακριβως την ιδια δουλεια οταν σε κοροιδευουν με μοναδες παραγωγης στην ευρωπαικη ενωση ομως και οχι στην ανατολη? Γιατι κατηγορουμε τους σουηδους και οχι τους γερμανους? Τελος γιατι καλο ειναι να γνωριζουμε πριν βγαλουμε συμπερασμα το εργοστασιο της toyota στην περιοχη adapazari της τουρκιας εχει παρει βραβειο πανευρωπαικης ποιοτητας στης διαδικασιες παραγωγης για τα στανταρ που εφαρμοζει κατι που εχει αντικτυπο και στο τελικο αποτελεσμα του προιοντος που φτανει στην αντιπροσωπεια,οι δε υπευθυνοι παραγωγης και τα στελεχη ελεγχου της ποιοτητας ειναι ιαπωνες και τουρκοι. Μαλιστα οι τελευταιοι εχουν κανει στο συνολο τους εκπαιδευση στην ιαπωνια με σκοπο να πληρουν τα στανταρ της toyota. Αυτα ως πληροφοριες που καλο ειναι να της γνωριζουμε πριν κανουμε κριτικη στους αλλους!

      4
  • Νίκος

    Μακριά (όσο ειναι δυνατό) απο οτιδήποτε κατασκευάζεται στην Κίνα! Εάν η Volvo θέλει να κατασκευάζει αυτοκίνητα στην Κίνα να τα πουλάει στους κινέζους κ άλλους Ασιάτες. Πάρτε χαμπάρι οτι η Ευρώπη δεν μπορεί να ανταγωνιστεί λαούς και οικονομίες που ως ύψιστη αξία έχουν το ΡΥΖΙ... εάν οι Κινέζοι κατακτήσουν και τη βιομηχανία αυτοκινήτων ζήτω που καήκαμε...

      3
  • Χρήστος S

    Γιατί ρε παιδιά, χειροποίητα είναι τα αυτοκίνητα? Ρομπότ τα συναρμολογουν. Τι σημασία έχει λοιπόν η χώρα κατασκευής? Αν θέλετε να μιλήσουμε για την ποιότητα των υλικών οκ, αλλά ούτως ή άλλως, οι περισσότερες βιομηχανίες δεν κατασκευάζουν μόνες τους τα επιμέρους κομμάτια και ανταλλακτικά γιατί δεν συμφέρει. Ότι τα αυτοκίνητα κονσερβοποιουνται πλέον ειναι γεγονός,με οτι συνεπάγεται αυτό για την ποιότητα. Από την άλλη ,αυτό τα έχει κάνει και πιο προσιτά.....Από εκεί και πέρα όταν είναι να πάρουμε αμάξι και να δώσουμε μια μικρή περιουσία, σαφώς και το ψάχνουμε απο όλες τις πλευρές για να δούμε τι μας συμφέρει....

      3
  • Konstantinos

    Τα ιδια χρηματα ακριβως. Οταν μια "μαρκα" ακριβη αποφασισει να παει στην Κινα, οφειλει να παρει και την ευθυνη και το ρισκο και να πει στους πελατες της: εγω η volvo, εγω η bmw, οπου κι αν κατασκευαζω, τα ιδια ποιοτικα αυτοκινητα φτιαχνω. Οπου και αν λεμε.

      3
  • latvala

    Σου εξηγησα ποια ειναι η διαφορα αναμεσα στις ανατολικοευρωπαικες χωρες που ανεφερα και αναμεσα στο μεσο κινεζο εργατη.Επισης εξηγησα ο,τι υπαρχει σαφως μεγαλυτερη παραδοση στις χωρες αυτες,οσον αφορα τη κατασκευη αυτοκινητων,σε σχεση με την κινα.Σημαντικο ειναι επισης να ξερουμε ο,τι τα flagships μοντελα,οι γερμανικες εταιριες τα φτιαχνουν στη γερμανια.Καλο θα ηταν λοιπον κι εσυ να γνωριζεις,οτι το εργοστασιο του group στη σλοβακια πχ,εχει ως μεση αμοιβη για τους εργαζομενους του τα 1800 ευρω μηνιαιως.Αυτο με συνδικαλιστικη συμβαση.Χαωδης διαφορα.

      2
  • ΘΟΔΩΡΗΣ ΦΕΛΟΥΚΑΣ

    Σαφως ο καθε καταναλωτησ ενδιαφερεται να εχει το ιδιο προιον στην χαμηλοτερη τιμη.Αν λοιπον το προιον ελεγχεται κ ειναι το ιδιο ακριβως δεν εχω κανενα προβλημα να αγορασω την ΒΜW μου made in China. Bεβαιως μου ειναι αδυνατον να σκεφτω οτι ο κακοπληρωμενος εργαζομενος την 13η ωρα δουλειας του θα προσεχει να ειναι η ποιοτητα κατασκευης αψογη. Επισης οταν παρελαβα την Ζ3 μου made in USA προ πολλων ετων ,επαψα για πολλα χρονια να αγοραζω BMW καθως στον εναμιση χρονο που την κρατησα,τους 6 μηνες ηταν στον Σπανο για επισκευες. Η γνωμη μου λοιπον ειναι οτι μπορει να το αποφασιζα αρκει να πληρωνα τουλαχιστον 20 % λιγοτερο κ αφου πρωτα το εργοστασιο παρηγαγε αυτοκινητα για 2 τουλαχιστον χρονια(παιδικες ασθενεις λεγεται).

      2
  • Θράσος

    Δέν είμαι υπέρ καμμιάς μεταφοράς παραγωγής στην κίνα,όμως δείχνετε να μήν ξερετε πόσα ανταλλακτικα πρώτης τοποθέτησης στα ΦαουΒε πχ μπιλιοφόροι φτίαχνονται τα τελευταία 20 χρόνια στην κίνα απο το εργοστάσιο FAW συνεργατη της VW απο την εποχη που τα Audi ήταν τετράγωνα,και ακόμα το πόπολο τα πληρώνει για γερμανικά

      1
  • vg

    Ο jimeta καλά θα κάνει πριν γράψει κάτι, να πάει πρώτα να δει το kodiaq και το volvo και μετά να μας πει αν όντως αξίζει τα 20 χιλιάρικα παραπάνω το δεύτερο. Και δε πιάνω καθόλου το θέμα χώρας κατασκευής. Βγάλτε τις παρωπίδες. Να ενημερώσω ότι εδώ και πάνω από μια δεκαετία, η skoda είχε ανακοινώσει ότι στόχος της είναι να χτυπά μοντέλα της volvo. Όσο αστείο και αν φαίνεται σε κάποιους, η πορεία και τα προϊόντα της αυτό δείχνουν.

      1
  • latvala

    Πειραιωτη κατι εχασες και τα πραγματα δεν τα εβαλες σωστα στη θεση τους.Δεν μπορω να συγκρινω την παραδοση που εχει η τσεχια πχ,με την κινα στη κατασκευη αυτοκινητων.Απλα δεν γινεται.Ουτε συγκρινεται το βιοτικο επιπεδο της τσεχιας,της πολωνιας,της σλοβακιας και αλλων χωρων της αν.ευρωπης,με αυτο του μεσου κινεζου.Τουλαχιστον οχι του μεσου κινεζου εργατη.Στο μελλον το πιθανοτερο ειναι πως θα αλλαξει αυτο,αλλα τωρα η κατασταση ειναι οπως ειναι.Καλο θα ηταν να μην αυτοαναιρειστε πολλοι jdm εδω μεσα,γιατι χρησιμοποιειτε συχνα το παραδειγμα της τουρκιας,οπου κατασκευαζονται πολλα ιαπωνικα αυτοκινητα,ως πολυ λογικη κινηση απο πλευρας ιαπωνων.Η τουρκια ομως δεν εχει παραδοση στην κατασκευη αυτοκινητων.Εγω θεωρω πως η χωρα προελευσης δεν παιζει ρολο στην ποιοτητα του τελικου προιοντος,οταν τηρουνται τα στανταρ ελεγχου και ποιοτητας,που θετει ο κατασκευαστης.Δυο μετρα και δυο σταθμα δεν ειναι καλο να εχουμε,οποτε να το προσεχεις αυτο.

      1
  • germanotrolias με Donfeng L60

    Το θεμα δεν ειναι ισως οτι φτιαχνονται στη Κινα-καποιος θα πει πως και τα i-Phone φτιαχνονται στη Κινα.Αλλα απο ποιον σχεδιαζονται..Κακα τα ψεματα,η Volvo χρησιμοποιουσε πλαισια/κινητηρες Ford και προφανως δε ειχε δικους της μηχανικους που να μπορουν να σχεδιαζουν κορυφαια πλαισια και κινητηρες οπως εχουν οι Merc/Bmw/VW!Μερικες μεταγραφες(;) και αρκετοι κινεζοι μηχανικοι δε νομιζω να μπορουν να σχεδιασουν καλυτερα αυτοκινητα απο τις κορυφαιες γερμανικες μαρκες....

      1
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Επειδή ΔΕΝ κατασκευάζεται τίποτα στη χώρα μας, ΔΕΝ καταλαβαίνω τον κακό χαμό για το που τα φτιάχνουν.ΕΑΝ το PRC vs EU, είχε αντίκτυπο και στην τιμή ως προς τον τελικό καταναλωτή θα το καταλάβαινα.BTW, που λένε και στο χωριό, όλα γίνονται για να περνάει με παραπάνω 1000 $ τη μέρα του ο CEO ή της εταιρείας ή της επενδυτικής που έχει τη μοίρα της εταιρείας.Τα περί ποιότητας, αξιοπιστίας, και άλλων μεγάλων παπαντζο-λέξεων, καλύτερα να τα αφήσουμε για χώρες όπου "λεφτά υπάρχουν"!