
Πόσο σας απασχολεί η επιβάρυνση στην κατανάλωση τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω κλιματισμού, και τελικά τι κάνετε για να την περιορίσετε;
Κλιματισμός και κατανάλωση: Eσείς τι κάνετε για να πετύχετε τον ιδανικό συνδυασμό;
5.668 Επισκέψεις στο άρθρο (11/8/2014)
Εσείς πώς δροσίζεστε στο αυτοκίνητο το καλοκαίρι; Ανοίγετε παράθυρα; Ανάβετε κλιματισμό; Μία το ένα, μία το άλλο ή και τα δύο; Και με την κατανάλωση; Τι κάνετε;
autotriti team
Ας αρχίσουμε από το δίλημμα κλιματισμός ή παράθυρα. Έχει πλέον αποδειχθεί με πολλές δοκιμές ότι το φορτίο στον κινητήρα από τον κλιματισμό είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με το φορτίο της αεροδυναμικής αντίστασης που προσθέτουν τα ανοιχτά παράθυρα. Αν και το δεύτερο είναι συνάρτηση της ταχύτητας, και όσο πιο γρήγορα πηγαίνεις τόσο μεγαλύτερη η αντίσταση και άρα το φορτίο στον κινητήρα και τελικά η κατανάλωση, θα μπορούσε να πει κανείς πως πάνω από 60 χλμ./ώρα τα ανοιχτά παράθυρα «καίνε» περισσότερο.
Τι «καίει» όμως το κλιματιστικό; Σε εκτενή έρευνα που έγινε στην Καλιφόρνια δοκιμάστηκαν διάφορα μοντέλα με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ και υβριδικούς. Η Καλιφόρνια, αν και πολύ μακριά από την Ελλάδα έχει σχεδόν το ίδιο κλίμα, με πολύ ζέστη τους θερινούς μήνες και μαλακούς χειμώνες. Οι ειδικοί κατέταξαν την Ελλάδα στις χώρες όπου τα αποτελέσματα θα είναι ταυτόσημα. Και αυτά μιλάνε μόνα τους.
Πρώτο υπάρχει σαφής διαφοροποίηση στη χρήση. Μέσα στην πόλη, στο συχνό σταμάτα ξεκίνα και με τον κινητήρα συχνά στο ρελαντί, η κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί πολύ. Μέχρι σχεδόν και 10%.
Στον ανοιχτό δρόμο και στο ταξίδι η κατανάλωση σχεδόν στα δύο τρίτα. Έτσι οι βενζινοκινητήρες στον ανοιχτό δρόμο έχουν την μικρότερη επιβάρυνση από τον κλιματισμό, με 3,8% αύξηση της κατανάλωσης. Στην πόλη η κατανάλωση ανεβαίνει στο 6,2%.
Οι κινητήρες ντίζελ έδειξαν μεγαλύτερη αύξηση και στα δύο σενάρια, με την επιβάρυνση στον αυτοκινητόδρομο στο 4,6% και στην πόλη στο 7,0%.Τη μεγαλύτερη επιβάρυνση είδαν τα υβριδικά με την αύξηση της κατανάλωσης στον αυτοκινητόδρομο στο 6,1% και στην πόλη στο 9,7%. Πράγμα όχι περίεργο αφού τα περιφερειακά σε αυτά τα αυτοκίνητα κινούνται από ηλεκτροκινητήρες που έχουν ένα στάδιο μετατροπής ενέργειας ακόμη, μειώνοντας έτσι την αποδοτικότητα.
Συνολικά η έρευνα έδειξε πως σε απόλυτα μεγέθη, τα ντίζελ και τα βενζινοκίνητα καίνε παραπάνω την ίδια ποσότητα καυσίμου, αφού η διαφορά στο ποσοστό ισοφαρίζεται από τη χαμηλότερη κατανάλωση του ντίζελ.Πόσο κοντά πέφτουν αυτά τα νούμερα στις δικές σας εκτιμήσεις; Πόσο σας απασχολεί η επιβάρυνση στην κατανάλωση τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω κλιματισμού, και τελικά τι κάνετε για να την περιορίσετε;
Το σωστότερο είναι να υπολογίζεται η κατανάλωση του κλιματιστικού σε λίτρα καυσίμου ανά ώρα, παρά σε ποσοστό της κατανάλωσης. Αν το αυτοκίνητο είναι ώρα στον ήλιο, οδηγούμε μερικά λεπτά με ανοικτά παράθυρα. Τα ανοικτόχρωμα αυτοκίνητα μέσα-έξω έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Αν το πίσω τζάμι έχει μεγάλη κλίση, τοποθέτηση μεμβράνης επίσης βοηθάει.
22-24 βαθμοί και ανεμιστήρας στην 1η ή 2η σκάλα. Αν πηγαίνω με πάνω από 130, τότε περιορίζω την ταχύτητά μου στα 120-125 και όσο κάψω.
Όταν χρειάζομαι το κλιματιστικό, το τελευταίο που με απασχολεί είναι η κατανάλωση. Αλλοίμονο αν η κατανάλωση μας γίνει άγχος όταν οδηγούμε. Αν συνέβαινε αυτό, θα προτιμούσα να μην οδηγώ, αλλά να κινούμαι με τα ΜΜΜ.
Αυτό που κάνω είναι να λειτουργώ το κλιματισμό στη χαμηλότερη σκάλα. Δε χρειάζεται να κάνω ψυγείο το αυτοκίνητο. Ρυθμίζω δε τον αυτόματο στους 24 βαθμούς και είναι μια χαρά το περιβάλλον της καμπίνας
Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο.
Αυτό που θα ήθελα να μάθω είναι σε τι κυβισμού κινητήρες αφορούν οι δοκιμές στην Καλιφόρνια. Γιατί φαντάζομαι οτι αν ένα 2.000 κυβικών αυτοκίνητο έχει επιβάρυνση πχ 6%, ένα 1.200 κυβικών που ανοίγεις το A/C και γονατίζει, θα έχει 26%...