ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Τελικά γιατί πειράζουμε τα αυτοκίνητά μας; Ξέρουμε καλύτερα ή απλώς κάνουμε το κέφι μας;

Τελικά γιατί πειράζουμε τα αυτοκίνητά μας; Ξέρουμε καλύτερα ή απλώς κάνουμε το κέφι μας;

Μαμά ή βελτιωμένο

11.466 Επισκέψεις στο άρθρο (22/9/2016)

Η εργοστασιακή ανάρτηση είναι «συμβιβασμός» λόγω κόστους ή απλά ξέρουμε εμείς καλύτερα τι μας ταιριάζει και τη «βελτιώνουμε»;

autotriti team

Βελτιώσεις στο αυτοκίνητο μπορούν να γίνουν πολλές. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται και εκείνες που αφορούν στην ανάρτηση. Ένα σετ ελατήρια, ένα σετ αμορτισέρ και το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται. Έτσι αλλάζει τελείως η δυναμική του συμπεριφορά, ενώ ταυτόχρονα επηρεάζεται τόσο η άνεση όσο και οι ικανότητές του. Θα περίμενε κανείς πως το «σφίξιμο» της ανάρτησης κάνει το αυτοκίνητο καλύτερο, ασφαλέστερο και γενικά πιο γρήγορο. Όμως τα πράγμα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Η ανάρτηση, αν και είναι απλή στη δομή της, η λειτουργία της και ο τρόπος που επηρεάζει τη γενικότερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, είναι κάτι αρκετά περίπλοκο. Η δυναμική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου αποτελεί αυτόνομη επιστήμη και οι εταιρείες δαπανούν τεράστια ποσά στην εξέλιξη, σχεδίαση, δοκιμή και εφαρμογή, ώστε να πετύχουν το στήσιμο που χρειάζεται κάθε μοντέλο. Αν η δουλειά που γίνεται πριν την τοποθέτηση δεν συγκινεί, ίσως τα εκατομμύρια χιλιόμετρα πριν λανσαριστεί ένα αυτοκίνητο να δώσουν ένα μέγεθος της σημασίας που δίνεται από τους κατασκευαστές.

Η ανάρτηση έχει δύο βασικούς σκοπούς. Πρώτον να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διατηρεί την επαφή του με την άσφαλτο και δεύτερον να απομονώνει την καμπίνα από τις ανωμαλίες, προσφέροντας σχετική άνεση. Αντίθετα με ότι μπορεί να πιστεύει ο καθένας, τα δύο αυτά χαρακτηριστικά δεν είναι αντιμαχόμενα. Δε σημαίνει δηλαδή πως μία ανάρτηση που εκμηδενίζει την άνεση, προσφέρει και αυξημένη πρόσφυση. 

Και όμως αυτό είναι το μόνο που επιτυγχάνουν οι αυτοσχέδιες «βελτιώσεις». Αφαιρώντας βέβαια τελείως την άνεση και μαζί τις κλίσεις του αμαξώματος, δίνουν την εντύπωση πως βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά. Όμως αυτό δεν ισχύει. Δεν είναι σπάνιο ακόμη και βελτιώσεις που γίνονται από αντιπροσωπείες ή ακόμη και τους ίδιους τους κατασκευαστές να δίνουν σπορ χαρακτήρα σε ένα μοντέλο και παράλληλα να χειροτερεύουν τομείς όπως η άνεση και η οδική συμπεριφορά. Σε ακραίες περιπτώσεις «βελτίωσης», η ανάρτηση γίνεται ξερή, τερματίζει αμέσως, ξεκολλάει τον τροχό από το δρόμο στις ανωμαλίες και οδηγεί σε έντονα φαινόμενα. Μαζί με την άνεση, χάνεται και η οδική συμπεριφορά. 

Υπάρχουν βέβαια και εκδόσεις μοντέλων που φέρουν πραγματικά βελτιωμένη ανάρτηση που λειτουργεί άψογα (με μικρές παραχωρήσεις στην άνεση). Γρήγορες εκδόσεις μοντέλων διαθέτουν ειδικό set up ανάρτησης, η οποία συνοδεύεται συχνά και με άλλες αλλαγές, όπως στις αντιστρεπτικές, τα ψαλίδια ή ακόμη και ενισχύσεις στο αμάξωμα.

Η δική μας αυτοσχέδια «βελτίωση» είναι συνήθως εμπειρική και το γεγονός, ότι χρησιμοποιούμε ανταλλακτικά από άλλες εκδόσεις ή από τρίτους κατασκευαστές, που ταιριάζουν στο αυτοκίνητό μας, δεν εγγυάται ουσιαστικά κάτι.

Εσείς πειράζετε την ανάρτηση; Εμπιστεύεστε τη δική σας εμπειρία έναντι της δουλειάς που έχει γίνει στο εργοστάσιο; Πιστεύετε πως η ανάρτηση του αυτοκινήτου σας είναι προϊόν οικονομικού συμβιβασμού που δημιουργείται για τους πολλούς και με την επένδυση που κάνετε παρέχετε πραγματική βελτίωση;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

4green
NISSAN