
Τελικά γιατί πειράζουμε τα αυτοκίνητά μας; Ξέρουμε καλύτερα ή απλώς κάνουμε το κέφι μας;
Μαμά ή βελτιωμένο
11.466 Επισκέψεις στο άρθρο (22/9/2016)
Η εργοστασιακή ανάρτηση είναι «συμβιβασμός» λόγω κόστους ή απλά ξέρουμε εμείς καλύτερα τι μας ταιριάζει και τη «βελτιώνουμε»;
autotriti team
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Η ανάρτηση, αν και είναι απλή στη δομή της, η λειτουργία της και ο τρόπος που επηρεάζει τη γενικότερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου, είναι κάτι αρκετά περίπλοκο. Η δυναμική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου αποτελεί αυτόνομη επιστήμη και οι εταιρείες δαπανούν τεράστια ποσά στην εξέλιξη, σχεδίαση, δοκιμή και εφαρμογή, ώστε να πετύχουν το στήσιμο που χρειάζεται κάθε μοντέλο. Αν η δουλειά που γίνεται πριν την τοποθέτηση δεν συγκινεί, ίσως τα εκατομμύρια χιλιόμετρα πριν λανσαριστεί ένα αυτοκίνητο να δώσουν ένα μέγεθος της σημασίας που δίνεται από τους κατασκευαστές.
Η ανάρτηση έχει δύο βασικούς σκοπούς. Πρώτον να επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διατηρεί την επαφή του με την άσφαλτο και δεύτερον να απομονώνει την καμπίνα από τις ανωμαλίες, προσφέροντας σχετική άνεση. Αντίθετα με ότι μπορεί να πιστεύει ο καθένας, τα δύο αυτά χαρακτηριστικά δεν είναι αντιμαχόμενα. Δε σημαίνει δηλαδή πως μία ανάρτηση που εκμηδενίζει την άνεση, προσφέρει και αυξημένη πρόσφυση.
Και όμως αυτό είναι το μόνο που επιτυγχάνουν οι αυτοσχέδιες «βελτιώσεις». Αφαιρώντας βέβαια τελείως την άνεση και μαζί τις κλίσεις του αμαξώματος, δίνουν την εντύπωση πως βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά. Όμως αυτό δεν ισχύει. Δεν είναι σπάνιο ακόμη και βελτιώσεις που γίνονται από αντιπροσωπείες ή ακόμη και τους ίδιους τους κατασκευαστές να δίνουν σπορ χαρακτήρα σε ένα μοντέλο και παράλληλα να χειροτερεύουν τομείς όπως η άνεση και η οδική συμπεριφορά. Σε ακραίες περιπτώσεις «βελτίωσης», η ανάρτηση γίνεται ξερή, τερματίζει αμέσως, ξεκολλάει τον τροχό από το δρόμο στις ανωμαλίες και οδηγεί σε έντονα φαινόμενα. Μαζί με την άνεση, χάνεται και η οδική συμπεριφορά.
Υπάρχουν βέβαια και εκδόσεις μοντέλων που φέρουν πραγματικά βελτιωμένη ανάρτηση που λειτουργεί άψογα (με μικρές παραχωρήσεις στην άνεση). Γρήγορες εκδόσεις μοντέλων διαθέτουν ειδικό set up ανάρτησης, η οποία συνοδεύεται συχνά και με άλλες αλλαγές, όπως στις αντιστρεπτικές, τα ψαλίδια ή ακόμη και ενισχύσεις στο αμάξωμα.
Η δική μας αυτοσχέδια «βελτίωση» είναι συνήθως εμπειρική και το γεγονός, ότι χρησιμοποιούμε ανταλλακτικά από άλλες εκδόσεις ή από τρίτους κατασκευαστές, που ταιριάζουν στο αυτοκίνητό μας, δεν εγγυάται ουσιαστικά κάτι.
Εσείς πειράζετε την ανάρτηση; Εμπιστεύεστε τη δική σας εμπειρία έναντι της δουλειάς που έχει γίνει στο εργοστάσιο; Πιστεύετε πως η ανάρτηση του αυτοκινήτου σας είναι προϊόν οικονομικού συμβιβασμού που δημιουργείται για τους πολλούς και με την επένδυση που κάνετε παρέχετε πραγματική βελτίωση;
Δεν πειραζω ποτε τιποτα και εχω το κεφαλι μου ησυχο. Αν θελω φτιαγμενο το παιρνω ετοιμο απο τη μαμα του. Εκτος απο τα παραπανω χρηματα που δινεις, οποια αλλαγη κανεις ειναι επικινδυνη. Ειδικα στα γρηγορα αυτοκινητα που ολα εχουν υπολογιστει με ακριβεια! Εδω μια διασταση ελαστικου πας να αλλαξεις και βλεπεις διαφορα! Ποσο μαλλον αν αρχισεις μηχανικες βελτιωσεις, αναρτησεις, κλπ
και βελτιωμένο και diesel ! παρόλα αυτά καίει λιγότερο από τουρμπίσιο 1000άρι βενζίνης.
προτιμω τα aftermarket από τα εργοστασιακα αμορτισέρ επειδή είναι πιο οικονομικα δε πληρωνεις το ονομα της μαρκας εχεις την επιλογή να επιλεξεις αν θες για σπορ οδηγηση η τα θες για ανεση.στην αντιπροσωπια μου ζητησαν 800 ευρω για τα 4 αμορτισέρ βεβαια δεν τα εβαλα πηγα σε aftermarket και εβαλα με τα μισα λεφτα τα bilstein b6 τα οποια είναι κορυφαια.
Σε ότι αφορά την ανάρτηση, όπως λέτε και εσείς λίγα πράγματα μπορεί να γίνουν και με αποτέλεσμα μικρές διαφορές στις επιδόσεις. Η μεγάλη διαφορά μπορεί να γίνει στην ιπποδύναμη, όπου με την προσθήκη ενός turbo και κατάλληλο πρόγραμμα στην ECU, ή με προγραμματισμό νέας άγραφης ECU μπορείς να φθάσεις σε τεράστια νούμερα ιπποδύναμης. Θα μπου πείτε ότι το αυτοκίνητο οδηγείται δύσκολα και γίνεται πιό επικίνδυνο, αλλά όταν ο οδηγός είναι καλός και ξέρει τι κάνει, μπορεί να το οδηγήσει ικανοποιητικά και να κάνει το κέφι του. Θα μου πείτε γιατί να αυξήσει πολύ την ιπποδύναμη και να μην αγοράσει ένα ήδη γρήγορο αυτοκίνητο; Η απάντηση είναι διότι το γρήγορο αυτοκίνητο είναι πανάκριβο και αδύνατο να το αγοράσει ο καθένας, ενώ με σχετικά λίγα χρήματα, μπορεί ο καθένας να κάνει το οποιοδήποτε αυτοκίνητο αρκετά γρήγορο, Επίσης όταν κάνει κάποιος γρήγορο το αυτοκίνητο του, έχει επιπλέον την ικανοποίηση ότι έφτιαξε κάτι μοναδικό, που δεν το έχει κανείς άλλος. Ακόμη η ικανοποίηση είναι πολύ μεγαλύτερη αν μπορεί να το φτιάξει ο ίδιος, ή αν όχι εξολοκλήρου, να φτιάξει το μεγαλύτερο μέρος του.
Σιγουρα το μαμα. Εννοειται πως ειναι φρονιμο να μην πειραζουμε το αυτοκινητο με διαφορες βελτιωσεις, αλλα να το αφηνουμε οπως εχει κατασκευαστει. Δεν θα βγουμε εμεις παραπανω απο τους κατασκευαστες. Αλλωστε εαν κανουμε και την παραμικρη αλλαγη στο αμαξι, χανεται η εγγυηση του ποσο μαλλον στον κινητρα η στις αναρτησεις του. Ακομη, αξιζει να σκεφτει κανεις πως οποιαδηποτε αλλαγη κανεις στον κινητηρα, αυτος αυτοματως γινεται πιο ευαλωτος και με μικροτερο οριο ζωης, καθως θα πρεπει να συνηθισει να πιεζεται περισσοτερο. Αυτο φαινεται και οταν θα θελησεις να πουλησεις το συγκεκριμενο αυτοκινητο, αφου ολοι θα θεωρησουν πως τπο καταπονουσε ιδιαιτερα σε κοντρες και επιδειξεις. Ακομη, η αναρτηση δεν θα πρεπει να πειραζεται ποτε, αφου αλλοιωνονται τελειως τα ιδιαιτερα οδικα χαρακτηριστικα του αυτοκινητου, το οποιο στη συνεχεια θα κοπαναει παντου και παντα, αφου η αναρτηση του θα εχει γινει κουτσουρο. Να αναφερθω επισης και στην πειραγμενη εξατμιση, αφου θα αποκλινει απο την εργοστασιακη και μπορει να προκαλεσει βλαβη στον καταλυτη.
ΑΣ ΚΡΑΤΗΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΕΠΙΠΕΔΟ ! ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΝΑ "ΚΑΓΚΟΥΡΑ" ;;;;
Αν υπάρχει το απαραίτητο χρήμα τότε... παίρνεις το πιο τούμπανο και το κάνεις τουμπανότερο Αν δεν υπάρχει το απαραίτητο χρήμα τότε... παίρνεις μεταχείρα τούμπανο και σιγά σιγά το κάνεις τουμπανότερο. Όποιος λέει ότι δεν πειράζει κάτι για να μη το χαλάσει... μάλλον δεν ξέρει το άθλημα. Όποιος ξέρει τι κάνει, το κάνει.
Άμα ξέρεις τι κάνεις και γιατί το κάνεις μπορείς να βελτιώσεις το αυτοκίνητό σου, έτσι ώστε και απόλυτα ασφαλές να είναι και οικονομικό αυξάνοντας παράλληλα σημαντικά τις επιδόσεις. Με αυτόν τον τρόπο χαμογελάς διπλά γιατί όχι μόνον έχεις ένα βελτιωμένο αυτοκίνητο, αλλά και γιατί έχεις εξοικονομήσει €€€€€ για να αποκτήσεις ένα με αντίστοιχες επιδόσεις. Παράδειγμα για Audi A3 1.8T του 2000, ιπποδύναμη 150PS ροπή 210Nm 0-100km/h σε 8.1s και τελική 217km/h, με επαναπρογραμματισμό της ECU, σκάστρα τουρμπίνας κλειστού τύπου της Forge Motorsport, φίλτρο αέρα Κ&Ν, αποδίδει δυναμομετρημένο 200PS 270Nm, κάνει 0-100km/h σε 6.9s με τελική 235km/h για κανονική βενζίνη 95 οκτανίων. Φυσικά επειδή πλέον η σχέση ιπποδύναμης βάρους και ροπής βάρους είναι μόλις 6.16PS/kgr και 4,40Nm/kgr το αυτοκίνητο χρειάζεται κατάλληλη ανάρτηση και στήσιμο για να παραμείνει απόλυτα ασφαλές και διαχειρίσιμο. Γιαυτό και φορά ως ανάρτηση το εγκεκριμένο από την TUV κιτ Β12 sportline της Bilstein - Eibach. Το αποτέλεσμα είναι ένα ασφαλέστατο κι εξαιρετικών επιδόσεων αυτοκίνητο με μέση κατανάλωση όσο και το εργοστασιακό, δηλαδή γύρω στα 7lt/100km. Μάλιστα αν οδηγηθεί με σταθερή ταχύτητα και στο εύρος 90-120km/h είναι ακόμα πιο οικονομικό από το εργοστασιακό, πλησιάζοντας τα 5.7lt/100km. Το τίμημα είναι βέβαια η σκληρή ανάρτηση και η παραχώρηση της άνεσης. Συμπερασματικά, αν ξέρεις τι κάνεις ΚΑΙ διαθέτεις κατάλληλο προς βελτίωση αυτοκίνητο (δηλαδή να έχει δυναμικό σημαντικής βελτίωσης), βελτίωσέ το και χαμογέλα όπως εγώ!
θα προτιμουσα την ειδικη εκδοση sport του εργοστασιου διχως δευτερη κουβεντα γιατι αλλο να εισαι 100% stock παρα πειραμα,αρα αλλοιωση των χαρακτηριστικων οδηγησης ,ανεσης,που αυτος ο συνδιασμος δεν ειναι και οτι ποιο ευκολο να πετυχεις μονο σου!!εδω ολοι βαζουν μια αναρτηση ποιο σκληρη και σιγα τι εγινε?καλυτερο απο πριν?και που ομως?στο δρομο?μαλλον οχι..οσο την αντεξει κανεις ειναι μη γελιομαστε,συνηθως οι πιο πολλοι ξαναγυρνανε στην εργοστασιακη..οτι και να βαλεις π.χ το φιατ δε μπορει να φρεναρει η να στριψει σα φερραρι κατι που θελουν η φανταζονται οσοι πειραζουν..
MADURO ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΙΕΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΛΛΑ Κ ΠΙΟ ΑΡΓΟ ΙΣΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΙΛΙΑΡΙ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΟ
Πάντα σε όλα τα τμήματα που μπορούν να αλαχτούν σε ένα όχημα, γίνεται σκόπιμα από τους κατασκευαστές ώστε να μπορούν οι πιο λίγοι να πετύχουν αυτό το οποίο θέλουν.χρειάζονται ανάλογα με την προσωπική τους ιδιοσυγκρασία...οι ίδιοι οι κατασκευαστές προτείνουν σε after sales πράγματα για το εκάστοτε όχημα μας... Στην αρχή βέβαια η κατασκευή ενός οχήματος γίνεται μετά από μελέτη και εξέλιξη όλων των συστημάτων και υποσυστημάτων του, ώστε να είναι 'καλό' για τους περισσότερους οδηγούς.αγοραστές του προϊόντος αυτού...έπειτα πάμε στα after sales πράγματα που προτείνουν οι κατασκευαστές και μετά πάμε στις πιο 'ειδικές' περιπτώσεις πραγμάτων που δεν μπορούν σαφώς να τα πετύχουν όλα, απλά γίνεται συμβισασμός σε κάποια πράγματα και σε κάποια άλλα τα οποία μας ικανοποιούν είναι περισσότερο κορυφαία... Στο θέμα συνολικά της ανάρτησης, η εκάστοτε ανάρτηση που χρησιμοποιεί το κάθε μοντέλο και κατασκευαστής έπειτα από δοκιμές, μελέτες, κ.τ.λ. είναι η 'ιδανική' για τους περισσότερους μας, βάση και της ιδιοσυγκρασίας και του εκάστοτε κατασευαστή...εμείς θέλοντας κάτι περισσότερο και πιο ειδικό από την εργοστασιακή ανάρτηση του οχήματος μας, προβαίνουμε στις όποιες αλλάγές, τις περισσότερες φορές παρόλο που δαπανούμε αρκετά χρήματα, δεν αλλάζουμε όλα τα μέρη της ανάρτησης ακόμα και τα πιο ειδικά π.χ. τα top mount, είτε από λόγους άγνοιας, είτε τις περισσότερες φορές από λόγους οικονομίας, κ.τ.λ. αυτό έχει σαν αποτέλεσμα συνολικό να μην έχουμε την επιθυμητή ανάρτηση την οποία είχε σχεδιάσει στο μυαλό μας/την είχαμε φανταστεί, κ.τ.λ. όμως συμβιβαζόμαστε κεκαλύμένοι ότι πληρώσαμε παραπάνω από την εργοστασιακή άρα είναι 'καλή' η επιλογή την οποία κάναμε... Το κόστος του να αλλάξουμε συνολικά όλα τα τμήματα της ανάρτησης μας και να πετύχουμε το επιθυμητό είναι ένα ακριβό σπορ, καταρχάς κοστίζει το 1/3 του οχήματος μας τις περισσότερες φορές...χρειάζεται δοκιμές στο δημόσιο δρόμο και σε πίστα, όπως επίσης χρειάζεται να αλλάξουμε και καμιά 20άρια μάρκες, τύπους αναρτήσεων ώστε να δούμε ποιά ταιριάζει για το όχημα μας και την ιδιοσυγκρασία μας=το τι είναι καλύτερο για εμάς, αφού κάνουμε εκτεταμένες αλλαγές/επενδύσεις στο κομμάτι ανάρτηση... Και εμείς πρέπει να έχουμε την κατάλληλη εμπειρία και οι άνθρωποι τους οποίους θα απευθυνθούμε για την όποια μικρή ή μεγάλη δουλειά που θέλουμε να κάνουμε... Σώφρον είναι να αποφεύγουμε τις όποιες υπερβολές όταν π.χ. έχουμε ένα μόνο όχημα, δεν γίνεται να μεταφέρουμε κόσμο με αυτό και να 'πιάνεται" η σπονδυλική τους στήλη επειδή εμάς έτσι μας αρέσει, κ.τ.λ. και πόσα άλλα παραδείγματα... Κινούμαστε με σύνεση, σωφροσύνη, γνώσεις, μελέτη των θεμάτων, ρωτάμε, βλέπουμε, συγκρίνουμε, κοστολογούμε, δοκιμάζουμε, κ.τ.λ. ώστε να πετύχουμε ένα όσο το δυνατό 'σωστό' αποτέλεσμα βάζοντας πάνω από όλα την οδική ασφάλεια όλων μας...οι όποιες εξάρσεις, εγωισμοί, φιλαυτίες, κ.τ.λ. δεν οδηγούν πουθενά, μόνο σε δυσάρεστες καταστάσεις...