AUTOCHECK

Mazda 3: «Quo vadis» με 2λιτρο και 122 άλογα;

4.438 Επισκέψεις στο άρθρο (19/7/2019)

Η Mazda επανήλθε και μαζί τα άκρως ενδιαφέροντα μοντέλα της, με μερικά να είναι από τα καλύτερα στις κατηγορίες τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το νέο Mazda 3, που όμως έχει 2λιτρο κινητήρα βενζίνης με 122 άλογα. Τι τύχη μπορεί να έχει στην ελληνική αγορά;

Το νέο Mazda 3 είναι ένα εξαιρετικό μικρομεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Ειδικά σε ότι αφορά στα οδηγικά του χαρακτηριστικά είναι top. Τιμόνι, κράτημα, φρένα αποτελούν σημείο αναφοράς για τα οικογενειακά δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Και χώρους για επιβάτες έχει -αν και εις βάρος του χώρου αποσκευών που είναι κάτω από το μέσο όρο- και ποιότητα και μοντέρνο look μέσα έξω.

Το μεγάλο «αλλά» όμως έχει να κάνει με την γκάμα των βενζινοκινητήρων. Γκάμα τρόπος του λέγειν μιας και η μόνη διαθέσιμη επιλογή είναι ο 2λιτρος Skyactiv-G κινητήρας. Όλοι ξέρουμε τι εστί 2λιτρο μοτέρ για την ελληνική αγορά και τα αντίστοιχα φορολογικά δεδομένα.

Δεν είναι ότι έχουμε κακομάθει αν και για να πούμε και του στραβού το δίκιο τα 122 άλογα τα περιμέναμε σήμερα από 1.000άρι turbo κινητήρα. Όπως τον 1,0 Ecoboost της Ford, που στο Focus βγάζει 125 άλογα. Και με ροπή, ροπάρα. Όχι 213 Nm στις 4.000 σ.α.λ., όπως στο Mazda 3. Τo θέμα είναι πως η φιλοσοφία της Mazda είναι συγκεκριμένη. Μοναδική και τελείως αντίθετη σε σχέση με αυτή των άλλων κατασκευαστών.

Όταν οι άλλοι μίκρυναν τα μοτέρ και τα boostαραν για να αποδώσουν σαν μεγαλύτερα ελέω turbo, η αντισυμβατική Mazda τα μεγάλωσε και τα άφησε να αποδώσουν  χαλαρά, προς όφελος της οικονομίας και των χαμηλών εκπομπών ρύπων έως ένα σημείο. Και της αξιοπιστίας και της ραφιναρισμένης λειτουργίας χωρίς πίεση στα κόκκινα.

Το θέμα είναι πως εδώ όμως είναι Ελλάδα. Εδώ για το κράτος του παραλόγου το 2λιτρο μοτέρ είναι κάτι σαν το προπατορικό αμάρτημα με βάρη τόσο στην αγορά, όσο και στην διατήρηση ενός οχήματος με τέτοιο κινητήρα. Σίγουρα η Mazda δε θα αλλάξει τη φιλοσοφία και τη στρατηγική της για μια αγορά με μηδενική σημασία για τα λογιστήριά της.

Από την άλλη η Ελλάδα δεν δείχνει να έχει την τσίπα για μεταρρυθμίσεις γύρω από τον παραλογισμό των φόρων στο αυτοκίνητο και τον κυβισμό. Όσο φανατικός οπαδός της Mazda και να είσαι, όσο υπεράνω κυβικών και να νιώθεις, αυτά τα 122 άλογα από ένα υπερφορολογούμενο 2λιτρο δύσκολα καταπίνονται στην εποχή που ο ανταγωνισμός τα βγάζει από 1.000 κυβικά. Έτσι το κατά τα άλλα εξαιρετικό Mazda 3, έρχεται με το καλημέρα αντιμέτωπο με την ελληνική πραγματικότητα.

Εσείς τι λέτε; Είναι λίγα τα 122 άλογα για να σας κάνει κλικ το 2λιτρο Mazda 3; Ακόμη και αν δεν υπήρχε θέμα τεκμηρίων και λοιπών βαρών, θα  αγοράζατε ένα τέτοιο μοντέλο όταν υπάρχουν προτάσεις με περισσότερα άλογα από 1000 και 1200 κυβικα;

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
MAXUS SAIC
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel