Τιμές Αυτοκινήτων ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Mazda Mobile Carbon Capture: Η Mazda μπορεί να «κρατάει» το CO₂ και σώζει την βενζίνη

1.327 Επισκέψεις στο άρθρο (18/11/2025)
Το σύστημα χρησιμοποιεί πορώδη δομή με Zeolite για να «κρατάει» το CO₂ από τα καυσαέρια και να το αποθηκεύει σε δεξαμενή μέσα στο αυτοκίνητο. Το διοξείδιο του άνθρακα μπορεί στη συνέχεια να αξιο
2 Φωτογραφίες »

Το σύστημα χρησιμοποιεί πορώδη δομή με Zeolite για να «κρατάει» το CO₂ από τα καυσαέρια και να το αποθηκεύει σε δεξαμενή μέσα στο αυτοκίνητο. Το διοξείδιο του άνθρακα μπορεί στη συνέχεια να αξιοποιηθεί για παραγωγή προηγμένων υλικών ή ακόμα και για ενίσχυση καλλιεργειών σε θερμοκήπια.

Τεχνολογία που δουλεύει στην πράξη.
Το σύστημα δοκιμάστηκε σε αγώνα στην Ιαπωνία.
Η Mazda επενδύει στον θερμικό κινητήρα… αλλά με άλλο τρόπο.
Στόχος της Mazda η ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050.

autotriti team

Τεχνολογία που δουλεύει στην πράξη

Η Mazda έκανε το επόμενο μεγάλο βήμα στη μάχη για τη μείωση των εκπομπών, δοκιμάζοντας για πρώτη φορά σε πραγματικές αγωνιστικές συνθήκες τη νέα τεχνολογία «Mazda Mobile Carbon Capture». Στον 7ο αγώνα της Super Taikyu στο Fuji Speedway, ένα Mazda3 Race με ενσωματωμένο σύστημα δέσμευσης CO₂ έδειξε ότι μπορεί να «καθαρίζει» τα καυσαέρια ενώ τρέχει.
Η Mazda δεν περιορίστηκε σε μια εντυπωσιακή παρουσίαση στο Japan Mobility Show: πήγε κατευθείαν στην πίστα. Το σύστημα χρησιμοποιεί πορώδη δομή με Zeolite για να «κρατάει» το CO₂ από τα καυσαέρια και να το αποθηκεύει σε δεξαμενή μέσα στο αυτοκίνητο. Το διοξείδιο του άνθρακα μπορεί στη συνέχεια να αξιοποιηθεί για παραγωγή προηγμένων υλικών ή ακόμα και για ενίσχυση καλλιεργειών σε θερμοκήπια.

Το σύστημα δοκιμάστηκε σε αγώνα στην Ιαπωνία

Ο αγώνας Super Taikyu είναι σκληρός, με υψηλές θερμοκρασίες, συνεχείς εναλλαγές ρυθμού και πλήρη καταπόνηση για κάθε εξάρτημα. Παρ’ όλα αυτά, το σύστημα λειτούργησε επί τέσσερις ώρες, αποδεικνύοντας ότι η τεχνολογία δεν είναι θεωρία, αλλά πραγματική λύση. Το Mazda3 Race χρησιμοποίησε και HVO100, ένα 100% ανανεώσιμο, carbon-neutral καύσιμο, μειώνοντας ακόμη περισσότερο το αποτύπωμά του.


Το σύστημα μπορεί να «κρατάει» το CO₂ από τα καυσαέρια και να το αποθηκεύει σε δεξαμενή μέσα στο αυτοκίνητο. Δοκιμάστηκε στον 7ο αγώνα της Super Taikyu στο Fuji Speedway σε ένα Mazda3 Race.
2 Φωτογραφίες »

Το σύστημα μπορεί να «κρατάει» το CO₂ από τα καυσαέρια και να το αποθηκεύει σε δεξαμενή μέσα στο αυτοκίνητο. Δοκιμάστηκε στον 7ο αγώνα της Super Taikyu στο Fuji Speedway σε ένα Mazda3 Race.

Η Mazda επενδύει στον θερμικό κινητήρα… αλλά με άλλο τρόπο

Παράλληλα με τα mild hybrid, full hybrid, plug-in και ηλεκτρικά που εξελίσσει, η Mazda συνεχίζει να βελτιώνει τον θερμικό κινητήρα, όχι μόνο σε απόδοση αλλά και σε εκπομπές.Η στρατηγική της εταιρείας, το Multi-Solution Approach, όπως το ονομάζει, υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει μία λύση για όλους, αλλά ένας συνδυασμός τεχνολογιών με καθαρότερα καύσιμα και καλύτερους κινητήρες με δέσμευση για τις εκπομπές CO₂ που σημαίνουν πραγματική μείωση ρύπων.

Στόχος της Mazda η ουδετερότητα άνθρακα έως το 2050

Η Mazda επιβεβαιώνει ότι στοχεύει σε πλήρη ουδετερότητα άνθρακα μέχρι το 2050 και σε πλήρη κάλυψη των στόχων της ΕΕ για το 2030 και 2035. Οι δοκιμές στο Super Taikyu θα συνεχιστούν και το 2026, με στόχο τη βελτίωση του ποσοστού δέσμευσης CO₂ και –το σημαντικότερο– την προετοιμασία της τεχνολογίας για εφαρμογή σε μοντέλα παραγωγής. Η Mazda δείχνει ότι ο θερμικός κινητήρας δεν έχει τελειώσει — απλώς πρέπει να γίνει πιο έξυπνος και καθαρός.