
7 Φωτογραφίες »
Το πρώτο ηλεκτρικό στο τεστ αποφυγής κινδύνου του AutoΤρίτη: To VW ID.3 είναι το «ψαγμένο» αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο χάτσμπακ της γερμανικής φίρμας. Πόσο ικανό αποδείχθηκε όμως στην απαιτητική δοκιμασία;
autotriti team
Η VW ακολούθησε την τάση των άλλων δύο μεγάλων γερμανών κατασκευαστών και δημιούργησε μια σειρά από ηλεκτρικά μοντέλα με δικό της κωδικό (ΙD). Το ID.3 είναι το πρώτο δείγμα γραφής αυτής της προσπάθειας και η VW δηλώνει πως το ηλεκτρικό της μοντέλο είναι πολύ «ψαγμένο». Όπως και να έχει πάντως, ελαφρύ και ηλεκτρικό δεν γίνεται μιας και οι μπαταρίες είναι ακόμα βαριές. Από την άλλη, το βάρος δεν είναι καλό σύμβουλος στις απότομες αλλαγές πορείας λόγω της σχετικής αδράνειας. Θα ήταν λοιπόν δύσκολα τα πράγματα για το ID.3 στο τεστ αποφυγής κινδύνου (ELK TEST); Ας δούμε πως τα πήγε τελικά το φουτουριστικό μικρομεσαίο της VW. Η έκδοση που δοκιμάστηκε ήταν αυτή με την μπαταρία των 62 kWh, τα 204 άλογα και τις στάνταρ ζάντες των 20 ιντσών με ελαστικά Goodyear EfficientGrip Performance.

Σήμερα το VW ID.3 έχει δεχθεί αρκετές αναβαθμίσεις, κυρίως εντός της καμπίνας (για τη βελτίωση της εργονομίας) αλλά και μια ακόμα αλλαγή στην μπαταρία, η οποία πλέον έχει χωρητικότητα 63 kWh.
Τι ισχύει με το βάρος των μπαταριών;
Το βάρος είναι κακός σύμμαχος στη δοκιμασία του elk test, όπως έχουμε δει στις δοκιμές που έχουμε διεξάγει, και δυσκολεύει όλα τα ηλεκτρικά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το ID.3 αντιμετωπίζει μέχρι το όριό του αρκετά καλά τα 1.700 κιλά του. Αυτό οφείλεται σημαντικά στην μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα.
Επιτυχημένη προσπάθεια - 71 χλμ./ώρα
Το ID.3 πέρασε με χαρακτηριστική άνεση το τεστ στα 70 χλμ./ώρα. H σφιχτή ανάρτηση και οι τροχοί των 20 ιντσών με το χαμηλό προφίλ έκαναν άριστη δουλειά στη συγκράτηση της κλίσης και στην ικανή πρόσφυση. Το στιβαρό πλαίσιο αντέδρασε άμεσα στις εντολές δείχνοντας μια απρόσμενη προθυμία. Δεν ενεργοποιήθηκε καν το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Ίδια καλή εικόνα είχαμε και στο πέρασμα με ταχύτητα εισόδου 71 χλμ./ώρα. Σχεδόν δεν καταλάβαμε πως έχουμε να κάνουμε ένα ηλεκτρικό που έχει βάρος άνω των 1.700 κιλών (+4 άτομα και αποσκευές, όπως ορίζει το πρωτόκολλο της δοκιμασίας).
Αποτυχημένη προσπάθεια - 74 χλμ./ώρα
Η προσπάθεια στα 74 χλμ./ώρα έδειξε πως η ταχύτητα αυτή είναι πάνω από το όριο του ID.3. Μπορεί το καλό τιμόνι στην 1η αλλαγή κατεύθυνσης να μας έκανε να πιστέψουμε πως θα τα καταφέρει, στη δεύτερη αλλαγή πορείας όμως το μπροστινό μέρος έπεσε θύμα της αδράνειας ανοίγοντας αισθητά την τροχιά του και χτυπώντας τις κορίνες. Πάντως η αντίδραση δεν ήταν απότομη ή ανεξέλεγκτη με το ESP να επιβάλλει την τάξη. Ανάλογη αντίδραση είχαμε και στα 73 χλμ./ώρα, η οποία όμως χάρη στην αντίδραση του οδηγού συγκρατήθηκε. Ωστόσο δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένη μια τέτοια οριακή προσπάθεια.
Συνέχεια του άρθρου >>>

Το μυστικό του ID.3 κρύβεται στο ότι είναι πισωκίνητο και με πίσω τοποθετημένο ηλεκτρο-κινητήρα.
Σήμερα το VW ID.3 έχει δεχθεί αρκετές αναβαθμίσεις, κυρίως εντός της καμπίνας (για τη βελτίωση της εργονομίας) αλλά και μια ακόμα αλλαγή στην μπαταρία, η οποία πλέον έχει χωρητικότητα 63 kWh.
Τι ισχύει με το βάρος των μπαταριών;
Το βάρος είναι κακός σύμμαχος στη δοκιμασία του elk test, όπως έχουμε δει στις δοκιμές που έχουμε διεξάγει, και δυσκολεύει όλα τα ηλεκτρικά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το ID.3 αντιμετωπίζει μέχρι το όριό του αρκετά καλά τα 1.700 κιλά του. Αυτό οφείλεται σημαντικά στην μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα.
Επιτυχημένη προσπάθεια - 71 χλμ./ώρα
Το ID.3 πέρασε με χαρακτηριστική άνεση το τεστ στα 70 χλμ./ώρα. H σφιχτή ανάρτηση και οι τροχοί των 20 ιντσών με το χαμηλό προφίλ έκαναν άριστη δουλειά στη συγκράτηση της κλίσης και στην ικανή πρόσφυση. Το στιβαρό πλαίσιο αντέδρασε άμεσα στις εντολές δείχνοντας μια απρόσμενη προθυμία. Δεν ενεργοποιήθηκε καν το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας. Ίδια καλή εικόνα είχαμε και στο πέρασμα με ταχύτητα εισόδου 71 χλμ./ώρα. Σχεδόν δεν καταλάβαμε πως έχουμε να κάνουμε ένα ηλεκτρικό που έχει βάρος άνω των 1.700 κιλών (+4 άτομα και αποσκευές, όπως ορίζει το πρωτόκολλο της δοκιμασίας).
Αποτυχημένη προσπάθεια - 74 χλμ./ώρα
Η προσπάθεια στα 74 χλμ./ώρα έδειξε πως η ταχύτητα αυτή είναι πάνω από το όριο του ID.3. Μπορεί το καλό τιμόνι στην 1η αλλαγή κατεύθυνσης να μας έκανε να πιστέψουμε πως θα τα καταφέρει, στη δεύτερη αλλαγή πορείας όμως το μπροστινό μέρος έπεσε θύμα της αδράνειας ανοίγοντας αισθητά την τροχιά του και χτυπώντας τις κορίνες. Πάντως η αντίδραση δεν ήταν απότομη ή ανεξέλεγκτη με το ESP να επιβάλλει την τάξη. Ανάλογη αντίδραση είχαμε και στα 73 χλμ./ώρα, η οποία όμως χάρη στην αντίδραση του οδηγού συγκρατήθηκε. Ωστόσο δεν μπορεί να θεωρηθεί επιτυχημένη μια τέτοια οριακή προσπάθεια.