• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

H Hyundai παρουσίασε στην έκθεση του Παρισιού δύο νέους βενζινοκινητήρες, μεταξύ των οποίων και ένα 3κυλινδρο 1.000αρη.

Μήπως οι νέοι βενζινοκινητήρες εκτοπίζουν το ντίζελ στη μικρή κατηγορία;

Διαβάστηκε από 11144 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/10/2014

Αν το ντίζελ είναι η απόλυτη λύση στο θέμα της κατανάλωσης, γιατί τότε οι κατασκευαστές επιμένουν να παρουσιάζουν μικρούς κινητήρες βενζίνης για τα μικρά τους μοντέλα;

 
Αναρωτήθηκε κανείς, γιατί αν, για παράδειγμα, η Hyundai έχει δύο τόσο πετυχημένα μοτέρ ντίζελ στα μικρά της μοντέλα, επιμένει και λανσάρει τρικύλινδρο τούρμπο χιλιάρι; Αν όλοι αγοράζουν ντίζελ μικρό, ποιος ο λόγος;
Το θέμα της μικρής κατηγορίας ως προς το καύσιμο είναι πολύπλοκο. 

Βλέπεις ακόμη μια φορά στην Ελλάδα έχουμε την ιδιαιτερότητα το ντίζελ ως καύσιμο να είναι φτηνότερο από τη βενζίνη, τη στιγμή που στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές ισχύει το αντίθετο. Το καύσιμο ντίζελ είναι ακριβότερο.
Πως θα ήταν η αγορά στην Ελλάδα αν ίσχυε και εδώ κάτι τέτοιο; Ήδη συζητάμε κατά πόσο η αγορά ντίζελ αυτοκινήτου αξίζει τον κόπο, και μόνο λόγω της διαφοράς τιμής που έχουν μοντέλα με τον ίδιο εξοπλισμό αλλά κινητήρες διαφορετικού καυσίμου. Ειδικά στα μικρά η διαφορά στην τιμή αγοράς μπορεί να ξεπερνά και το 20% της τιμής του βενζινοκίνητου. Αν δεν υπάρχει άμεσο όφελος στο καύσιμο, τότε ποιος ο λόγος;
 
Αυτό ακριβώς είναι και το πρόβλημα των κατασκευαστών. Βλέπεις στις αγορές που το ντίζελ είναι ακριβότερο, απόσβεση αργεί πολύ. Πάρα πολύ, αφού έχει μόνο την χαμηλότερη κατανάλωση με το μέρος της που αν τα χιλιόμετρα δεν είναι αρκετά μπορεί και να εκμηδενιστεί από τη υψηλότερη τιμή του καυσίμου.

Το μικρό που αγοράζει ένας ιδιώτης ως φθηνό αυτοκίνητο για την πόλη δεν κάνει αρκετά χιλιόμετρα για να καλύψει αυτή τη διαφορά. Και η ανάγκη για φθηνή αγορά και φθηνό καύσιμο είναι μεγαλύτερη. Έτσι λοιπόν φτάνουμε στην έξαρση μικρών κινητήρων για μικρά μοντέλα που ζούμε σήμερα.

Αν τώρα αναλογιστεί κανείς πως από πλευράς κατασκευαστών δεν αξίζει η επένδυση σε δύο μοτέρ, ένα βενζίνης και ένα ντίζελ, σε αυτοκίνητα με μικρό περιθώριο κέρδους, όπως είναι τα μικρά, μπορεί κανείς να δει ότι η μικρή κατηγορία σύντομα για πολλές μάρκες θα γίνει όπως η μίνι. Τα περισσότερα μοντέλα θα είναι βενζινοκίνητα.Και γιατί όχι αν η τιμή κτήσης παραμείνει χαμηλή, η κατανάλωση γίνεται ολοένα και μικρότερη και το κόστος καυσίμου είναι μικρό; 

Εσείς λοιπόν πως βλέπετε αυτή την έξαρση βενζινοκινητήρων στα μικρά μοντέλα; Μήπως προτιμάτε ούτως ή άλλως τους φθηνούς βενζινοκινητήρες και ελπίζετε για το καλύτερο ή επιμένετε ντίζελ και νοιώθετε να περιορίζονται οι επιλογές σας;    

Tags: Diesel
 
  • talaiporos

    Δύο είναι παντού και πάντα οι επιλογές:

    1. Γκάζια γκάζια και γκάζια (τα πληρώνει όποιος τα θέλει) = βενζίνη.
    2. Χαλαρά χαλαρά χαλαρά (πάλι τα πληρώνει όποιος τα θέλει) = πετρέλαιο.

    Για όλες τις κατηγορίες ισχύουν τα ίδια.

    Το κιβώτιο έχει "μόνο" 5 σχέσεις στα ντίζελ;
    Πλάκα κάνετε; Και τρεις μόνο θα έφθαναν...
    Όσοι μιλάτε για σχέσεις στα ντίζελ, απαντήστε αυτό: Έχετε οδηγήσει ποτέ ένα ντιζελ αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, όπου και προορίζεται να κινείται ένα μικρό αυτοκίνητο;

      1
  • ΚΕΡΑΥΝΟΣ

    ο μονος κινητηρας που κοιτα στα ματια τα αντιστοιχα diesel της ιδιας κατηγοριας παντα, ειναι το ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΗΣ FORD Ο 1.0 ECOBOOST που στην νεα του εκδοχη ειναι στα 140hp !!! δεν τα λες και λιγα δεδομενου οτι προερχονται απο 1000cc . . καλιο αργα παρα ποτε και για την χιουνται και για τους υπολοιπες εταιριες που βλεπουν με τα κυαλια το μοτερακι της φορντ.οταν θα φτασουν οι αλλες εταιριες τα τωρινα 140αλογα, ο εκομπουστ θα εχει ηδη ανεβει στα 180!!

      1
  • airetikos

    Οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτου θα πρέπει να ξέρουν ποιες είναι οι νέες τάσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία. Συγκεκριμένα να ξέρουν τι θα είναι συμφέρον να κινείται αύριο. Το απαρχαιωμένο C3 που πωλείται κοντά στα 15.000€ και αποδίδει 68 ολόκληρα άλογα δεν θα πρέπει να είναι στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Επίσης το Hyundai είναι πολύ ξεπερασμένο. Το i10 χωρίς turbo  στα 1000 κυβικά κοστίζει πάνω από 10.000€. οπότε γιατί συμφέρον μιλάμε; Επίσης τα diesel μοντέλα clio, polo, 208, punto κτλ που διαφημίζονται σαν σημεία αναφοράς στην μικρή κατηγορία βγαίνουν μόνο με 5άρι σασμάν. Αυτή είναι η πρόοδος της τεχνολογίας;

      1
  • georgem

    Οι σύγχρονοι μικροί τούρμπο βενζινοκινητήρες είναι πράγματι καταλληλότεροι για τα μικρά αυτοκίνητα, επειδή έχουν μικρότερο βάρος, δουλεύουν πιο ομαλά και "σπιρτόζικα" και θέλουν λιγότερες σχέσεις στο κιβώτιο. Παρόλο όμως που το κόστος παραγωγής ντίζελ και βενζίνης είναι παραπλήσιο, στην Ελλάδα η βενζίνη επιβαρύνεται με περισσότερους φόρους. Πάντως για την σύγκριση κατανάλωσης καλό είναι να συμβουλευόμαστε τα νούμερα των τεστ και όχι τα αισιόδοξα των κατασκευαστών.

      1

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα