Mini μόνο με δίλιτρο μοτέρ και μόνο αυτόματο γίνεται;

Mini μόνο με δίλιτρο μοτέρ και μόνο αυτόματο γίνεται;

5.020 Επισκέψεις στο άρθρο (25/11/2023)

- Ο 1.500άρης κινητήρας της Mini σταματά σύμφωνα με δημοσιεύματα
- Θα έχει μόνο 2λιτρο κινητήρα και έτσι θα πληρώνεις 440 ευρώ/έτος φόρο πολυτελείας
- Το Euro7 ο πιθανότερος ένοχος για το «τσεκούρι» στο μικρότερο μοτέρ
- Πλέον θα είναι μόνο αυτόματα, άρα... αντίο οδηγική απόλαυση

Ο 1.500άρης κινητήρας της Mini σταματά σύμφωνα με δημοσιεύματα

Το επόμενο MINI έρχεται αλλαγμένο σε όλα τα μέτωπα, με νέα σχεδίαση, μικρότερη γκάμα, αλλά και με τσεκούρι στις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Μπορεί οι αλλαγές αυτές να είναι από ανάγκη, γίνεται όμως ένα MINI να είναι μόνο αυτόματο και μόνο δίλιτρο;

Πρόκειται για φήμες, τουλάχιστον προς το παρόν, που θέλουν την MINI, τη θυγατρική της BMW να μεταμορφώνεται σε όλα τα επίπεδα στην επόμενη γενιά. Η MINI ακολουθεί μια λογική λανσαρίσματος που δεν μοιάζει σε καμία άλλη μάρκα, αφού σε κάθε νέα γενιά αλλάζει όλη η γκάμα, όχι ένα μοντέλο τη φορά.

Θα έχει μόνο 2λιτρο κινητήρα και έτσι θα πληρώνεις 440 €/έτος φόρο πολυτελείας

Έτσι όταν λέμε νέα MINI εννοούμε ολόκληρη τη γκάμα, αν και αυτή τη φορά θα είναι μικρότερη, με το τέλος του Clubman. Από κει και πέρα η έμφαση είναι στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, σε μια κίνηση της μητρικής BMW να χτυπήσει το πολύ δυνατό λανσάρισμά της Smart ως αποκλειστικά ηλεκτρικής μάρκας, με πολύ ενδιαφέροντα μοντέλα.

Όμως η MINI δεν μπορεί να κόψει από τώρα τα μοντέλα με συμβατικά μοτέρ, και έτσι τα καλά νέα είναι ότι θα υπάρχουν τέτοια και στη νέα γενιά. Όμως φαίνεται πως η γκάμα των διαθέσιμων μοτέρ θα μειωθεί σε μόνο ένα, με το τρικύλινδρο 1.500άρι να τελειώνει τον κύκλο του, αφήνοντας μόνο το 2λιτρο μοτέρ ως το μοναδικό διαθέσιμο κινητήρα εσωτερικής καύσης.Κάτι τέτοιο στη χώρα μας το καθιστά... πρόβλημα καθώς έχουμε τον φόρο πολυτελείας πάνω από τα 2.000 κυβικά.

Το Euro7 ο πιθανότερος ένοχος για το «τσεκούρι» στο μικρότερο μοτέρ

Η αιτία είναι μάλλον το Euro7, αφού το να εξελίξεις δύο μοτέρ για να πάρουν την πιστοποίηση, σε μία εποχή που όλοι σπρώχνουν την ηλεκτροκίνηση, είναι μάλλον παράλογο. Και αφού το 2λιτρο μοτέρ είναι απαραίτητο για τις μεγάλες αγορές, το μικρότερο 1.500άρι κόβεται τελείως στη νέα γκάμα.

Πλέον θα είναι μόνο αυτόματα, άρα... αντίο οδηγική απόλαυση

Το ίδιο γίνεται και με τα κιβώτια ταχυτήτων, με το μόνο διαθέσιμο πλέον να είναι αυτό το αυτόματο που ήδη υπάρχει και στην τρέχουσα γκάμα. Και αυτό έχει να κάνει με το Euro7, ενώ φυσικά η απλούστευση των διαθέσιμων εκδόσεων ρίχνει και το κόστος, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για όλες τις μάρκες σήμερα.
 
Όμως ένα δίλιτρο MINI είναι λίγο οξύμωρο, ειδικά για τις αγορές όπως η Ελληνική που έχουν ακόμη φορολογικά τερτίπια. Το μοτέρ ακούγεται μεγάλο για ένα μικρό αμάξι, ενώ το αυτόματο ακόμη δεν έχει πείσει στην Ελλάδα, παρότι θα έπρεπε. Η μόνη άλλη μάρκα που έχει (βασικά) δίλιτρη γκάμα είναι η Mazda, και τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους, ειδικά όταν μιλάμε για πολύ καλά αυτοκίνητα κατά τα άλλα.
 
Εσύ όμως τι λες; Γίνεται δίλιτρο MINI; Θα κάνει η ελληνική αγορά το βήμα να ξεπεράσει το φόβο του δίλιτρου για τα μάτια του MINI; Και το αυτόματο; Είμαστε έτοιμοι για αποκλειστικά αυτόματα σε όλη τη γκάμα μιας μάρκας; Τι λες;
 

KINOUMAI HLEKTRIKA 3
OPEL