Η τοποθέτηση ενός συστήματος υπερπλήρωσης για κάθε κύλινδρο ξεχωριστά θα μπορούσε να προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στην λειτουργία ενός μοτέρ, όμως δεν θα ήταν λίγα και τα μειονεκτήματά του. Πώς σας φαίνεται αυτή η ιδέα;
Tα τελευταία χρόνια δεν είναι σπάνιο φαινόμενο οι εταιρείες να προσφέρουν στα αυτοκίνητά τους κινητήρες ακόμη και με τέσσερα turbo. Σε πολλά μοτέρ αυτά λειτουργούν ταυτόχρονα ενώ σε άλλα, στις χαμηλές στροφές, λειτουργεί το ένα turbo και στις υψηλότερες, ξεκινάει να «μπαίνει στο παιχνίδι» και το δεύτερο. Συνεπώς, η πρόοδος συνεχίζεται και δεν πρόκειται να σταματήσει, κάτι το οποίο αποδεικνύεται με τις συνεχώς αυξανόμενες προτάσεις βελτίωσης που «βλέπουν» το φως της δημοσιότητας. Μια τέτοια πρόταση είναι η τοποθέτηση ενός συστήματος υπερπλήρωσης για κάθε κύλινδρο ξεχωριστά.
Πως λειτουργεί ένα μοτέρ με ένα turbo ανά κύλινδρο
Ένας πρώην μηχανικός της Ford με όνομα Jim Clarke, οραματίστηκε έναν κινητήρα στον οποίο θα υπάρχει ένα μικρό turbo για κάθε κύλινδρο. Η λειτουργία του δε διαφέρει ως προς τους συμβατικούς κινητήρες μόνο λόγω του συστήματος υπερπλήρωσης, στο οποίο ο κάθε στροβιλοσυμπιεστής επικοινωνεί με την εισαγωγή και την εξαγωγή ενός αποκλειστικά κυλίνδρου. Λίγο πριν τις βαλβίδες εισαγωγής υπάρχουν δύο πεταλούδες γκαζιού, ώστε στις χαμηλές στροφές να ανοίγει μόνο η μία. Πρόκειται για μία πατέντα που ακούγεται πολύ ενδιαφέρουσα, μπορεί όμως να εφαρμοστεί; Ποια είναι τα πλεονεκτήματα ενός μοτέρ με turbo σε κάθε κύλινδρο και ποια τα μειονεκτήματα;