• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Nέα Lancia Delta: Από βαρβάτο rally car γίνεται... 100% ηλεκτρική!

Nέα Lancia Delta: Από βαρβάτο rally car γίνεται... 100% ηλεκτρική!

5.193 Επισκέψεις στο άρθρο (12/10/2021)

Το αυτοκίνητο του οποίου οι αφίσες στόλιζαν πολλά παιδικά δωμάτια για δεκαετίες, θα επιστρέψει τα επόμενα χρόνια ως 100% ηλεκτρικό αλλά με ρετρό σχεδίαση.

Θέμα χρόνου είναι η αναγέννηση της Delta, όπως επιβεβαίωσε ο CEO της Lancia, Luca Napolitano σε ιταλικό μέσο την προηγούμενη εβδομάδα. Ο ίδιος δεν παρέλειψε να υποσχεθεί πως η νέα Delta θα φτάσει στην αγορά το 2026 και θα πρόκειται «για μια αυθεντική Delta, ένα συναρπαστικό αυτοκίνητο, ένα μανιφέστο προόδου και τεχνολογίας», διαβεβαιώνοντας επίσης πως θα είναι 100% ηλεκτρική. Ας πάμε όμως να θυμηθούμε λίγα πράγματα για την ιστορία της και την κληρονομιά που θα φέρει μαζί της η νέα γενιά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Όλα ξεκίνησαν το 1979, το 1987 ήρθε η Integrale

Η ιστορία της θρυλικής Lancia Delta ξεκινά το 1979, όταν παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης αλλά τα βλέμματα στράφηκαν στην Ιταλίδα καλλονή το 1986, με την έλευση της Delta 4WD, η οποία βασιζόταν στην αλλά οι μηχανικοί είχαν την φαεινή ιδέα να τοποθετήσουν σύστημα τετρακίνησης και έναν 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με 8βάλβιδη κεφαλή που απέδιδε 165 ίππους. To 1987, ήρθε η «Integrale», με πιο φουσκωμένο αμάξωμα και πλήθος αεραγωγών, σκληρότερη ρύθμιση της ανάρτησης και κινητήρα 185 ίππων, το 1989, ήρθε η «HF Integrale 16v» με φαρδύτερο αμάξωμα, ενισχυμένες αντιστρεπτικές, διαφοροποιημένο σύστημα τετρακίνησης και στήσιμο βγαλμένο από τις ειδικές διαδρομές με το μοτέρ να αποδίδει 200 άλογα.

O ερχομός της «Deltona»

Η κορυφαία έκδοση της Lancia Delta παρουσιάστηκε στις αρχές του ΄90 και ονομάζεται HF Integrale Evoluzione ή αλλιώς «Deltona». Το αμάξωμα ήταν ακόμα πιο «μυώδες» με ξεκάθαρη «rally car» αισθητική, ενώ συνοδευόταν από διαφορετική ανάρτηση, ισχυρότερα φρένα με τετραπίστονες εμπρός δαγκάνες και ανασχεδιασμένο σύστημα διεύθυνσης. Κάτω από το καπό βρισκόταν ο ίδιος 16βάλβιδος κινητήρας, ο οποίος με μερικές αναβαθμίσεις στο σύστημα εξάτμισης απέδιδε πλέον 210 ίππους. Το καλοκαίρι του 1993, η Lancia παρουσίασε την τελευταία έκδοση «Evo II» με σήμα κατατεθέν τις ζάντες 16 ιντσών, σε αντίθεση με τις μέχρι τότε 15άρες. Εξοπλιζόταν με παρόμοιο 2λιτρο 16βάλβιδο, ο οποίος απέδιδε πλέον 215 ίππους, ενώ τοποθετήθηκε νέα ECU της Magneti-Marelli και καταλυτικός μετατροπέας. Οι εκδόσεις Evoluzione Ι και ΙΙ αποτελούν σήμερα δύο από τα πιο ποθητά αυτοκίνητα του πλανήτη, μιας και είναι αρκετά σπάνια, με τα αντίτυπα που βγήκαν από το εργοστάσιο να είναι 5.619 και 4.223 αντίστοιχα.

H Ιταλίδα με τα 6 συνεχόμενα πρωταθλήματα

Η Lancia Delta HF Integrale έχτισε μεγάλο μέρος της κληρονομιάς της πάνω στις αγωνιστικές της επιτυχίες και δικαιολογημένα. Με την έναρξη της Group A εποχής, κατάφερε να κερδίσει έξι συνεχόμενα πρωταθλήματα κατασκευαστών, από το 1987 έως και το 1992, ρεκόρ που παραμένει άπιαστο ακόμα και σήμερα. Από τα έξι χρόνια της απόλυτης κυριαρχίας στους κατασκευαστές, τα πέντε συνοδεύτηκαν και από πρωταθλήματα οδηγών της ίδιας εταιρείας, με τον Juha Kankkunen να κατακτά τρία και τον Miki Biasion δύο.