ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Νομίζετε πως η ηλικία κάνει την οδήγηση επικίνδυνη; Μήπως οι κατασκευαστές μας έχουν προλάβει;

Νομίζετε πως η ηλικία κάνει την οδήγηση επικίνδυνη; Μήπως οι κατασκευαστές μας έχουν προλάβει;

Νομίζετε πως η ηλικία κάνει την οδήγηση επικίνδυνη; Μήπως οι κατασκευαστές μας έχουν προλάβει;

4.122 Επισκέψεις στο άρθρο (2/1/2015)

Ποιός οδηγός θα σας ενέπνεε περισσότερη ασφάλεια πίσω από το τιμόνι; Ένας 30άρης στο άνθος της ηλικίας του με αντανακλαστικά τερματοφύλακα και αισθήσεις πιλότου; Ή ένας ηλικιωμένος που χρειάζεται 10 λεπτά μόνο για να μπει στο αυτοκίνητο; Μην είστε απόλυτοι στις προβλέψεις σας.

autotriti team

Όταν συγκρίνουμε οδηγούς με βάση την ηλικία πρέπει πρώτα να λάβουμε μερικά πράγματα υπόψη. Πρώτα ότι είναι λιγότεροι οι ηλικιωμένοι οδηγοί από τους νέους. Δεύτερον ότι κάνουν κάθε χρόνο πολύ λιγότερα χιλιόμετρα στους δρόμους. Όταν λοιπόν μιλάμε για ηλικίες οδηγών, μιλάμε κατά κεφαλήν και ανά διανυθέν χιλιόμετρο ώστε να έχουμε τα ίδια δεδομένα σε όλες τις ηλικίες.
Με βάση την έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εικοσαετία 1994-2014, οι ηλικιωμένοι οδηγοί είδαν τη μεγαλύτερη μείωση σε ατυχήματα από κάθε άλλο ηλικιακό γκρουπ. Τα τελευταία δέκα χρόνια, ένας οδηγός μεταξύ των 65 και 75 προκαλεί τέσσερις φορές λιγότερα ατυχήματα από έναν μεταξύ 25-30. Η διαφορά είναι χαώδης. Αν θέλαμε να απαντήσουμε με βάση αυτά τα στοιχεία θα λέγαμε πως οι ηλικιωμένοι είναι πιο ασφαλείς πίσω από το τιμόνι. Εκτός από την κατηγορία άνω των 80. Εκεί το πράγμα αντιστρέφεται και στατιστικά τα ατυχήματα αυξάνονται. 
Είναι όμως θέμα εμπειρίας; Τι κάνει τους ηλικιωμένους οδηγούς πιο ασφαλείς; Είναι μερικές συνήθειες. Όπως η χρήση του κινητού. Μόλις ένας στους τρεις οδηγούς μεταξύ 65-75 έχει κάνει χρήση κινητού τουλάχιστον μία φορά τον περασμένο χρόνο. Αντίθετα το ποσοστό στους οδηγούς 25-39 φτάνει το 86%. Επίσης οι ηλικιωμένοι οδηγοί φορούν ζώνη ασφαλείας περισσότερο, είναι σπάνια μεθυσμένοι ενώ ελάχιστοι οδηγούν την νύχτα. Παράγοντες που αυξάνουν την πιθανότητα ατυχήματος ή δυσχεραίνουν τις συνέπειες.
Δεν είναι όλα ρόδινα όμως. Από τα 70 και μετά η εμπλοκή σε θανάσιμες συγκρούσεις ξεπερνούν κάθε άλλη ηλικία. Που σημαίνει πως μπορεί να μιλάμε για λιγότερα ατυχήματα, είναι όμως σφοδρότερα. Τι κάνουν οι κατασκευαστές γι αυτό; 
Βλέπεις το προφίλ του αγοραστή έχει αλλάξει ριζικά τα είκοσι τελευταία χρόνια. Είναι οι οδηγοί 50-60 που αγοράζουν πλέον τα περισσότερα αυτοκίνητα. Και με βάση αυτή την πληροφορία οι κατασκευαστές τρέχουν να φορτώσουν τα αυτοκίνητά τους με ένα σωρό συστήματα πρόληψης ατυχημάτων. Όλες οι νέες τεχνολογίες που προσπαθούν να μας σώσουν από την κακή μας οδήγηση έρχονται για να προφυλάξουν τους οδηγούς αυτούς. Οδηγούς που θα επωφεληθούν περισσότερο από κάθε άλλο ηλικιακό γκρουπ από αυτές τις τεχνολογίες.
Τι λέτε λοιπόν; Πέσατε μέσα στις προβλέψεις σας; Τι άποψη έχετε εσείς για τον ρόλο της ηλικίας πίσω από το τιμόνι;  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

4green
NISSAN