Το «άντε γεια» των σπορτίφ εκδόσεων, στα γκάζια!

4.554 Επισκέψεις στο άρθρο (9/6/2020)

Διαλέγεις αυτοκίνητο, παίρνεις την σπορτίφ έκδοση με τις ζάντες, τους φουσκωμένους προφυλακτήρες κ.λπ. και δείχνεις το ίδιο «γκαζιάρης» με την κορυφαία έκδοση των 300 ή και 400 ίππων. Δεν είσαι, αλλά δείχνεις. Καλύτερα ή θες το «πολεμικό» look να έχει και τα σωστά -πολλά- άλογα;


Πρέπει η εικόνα ενός αυτοκινήτου να είναι ανάλογη των επιδόσεών του; Υπάρχει κανόνας που λέει πως αν το αμάξι δείχνει «τούμπανο» πρέπει να είναι και «τούμπανο»; Αν ναι, η Audi είναι η πρώτη που τον καταρρίπτει.
 
Συνήθως αυτοί οι κανόνες είναι άγραφοι κανόνες όσων ασχολούνται με βελτιώσεις. Δηλαδή, πως βελτιώνεις την εικόνα να πηγαίνει παράλληλα με τις επιδόσεις. Δεν το κάνεις να δείχνει χίλια άλογα όταν έχει ακόμη το «μαμά» 1,4 με τα 90 άλογα.
 
Εδώ όμως δεν έχουμε να κάνουμε κάποια σπιτική βελτίωση. Ούτε καν με κάποιον βελτιωτικό οίκο που πουλάει κάποιο κιτ. Μιλάμε για την Audi. Οι Γερμανοί δεν είναι πρώτη φορά που σπάνε τα καλούπια της σχεδίασης. Παρότι η Audi είναι μία από τις μάρκες που ακούει τα σχολιανά της επειδή είναι «συντηρητική» ή επειδή όλα της τα μοντέλα «μοιάζουν», ή επειδή δεν ξεχωρίζεις καν τη  μία γενιά από την άλλη, έχει σπάσει πολλά καλούπια.
 
Και τώρα σπάει αυτό το καλούπι που θέλει το αμάξι να δείχνει τα άλογά του. Μια ματιά στη νέα γενιά Α3 είναι ικανή. Το αυτοκίνητο είναι τούμπανο. Έχει τα πιο φουσκωτά φτερά στην κατηγορία. Θα μπορούσε η απλή έκδοση να είναι αυτή με τα 400 άλογα, χωρίς να χρειάζεται ούτε ένα τόσο δα περισσότερο φουσκωματάκι.
 
Το νέο Α3 ξεκινάει από πολύ λιγότερα άλογα από 400, όμως δείχνει ακόμη και με τον 1.000άρη κινητήρα άγριο, σπορ, θηρίο. Πειράζει; Ίσα ίσα, αναμένεται να κάνει τις καλύτερες πωλήσεις στην ιστορία του μοντέλου, και εν μέρει αυτό θα είναι και από τη σχεδίασή του.
 
Η Audi έχει κάνει και άλλες τέτοιες «ατασθαλίες». Έβαλε πρώτη διπλή πίσω εξάτμιση, μία σε κάθε άκρη, σε αυτοκίνητο με κάτω από 200 ίππους. Μια σχεδιαστική πινελιά που για δεκαετίες κρατούσε η σούπερσπορ κατηγορία, έγινε γρήγορα κοινός τόπος για ένα σωρό μικρομεσαία, ασχέτως ιπποδύναμης.
 
Και τώρα κάνει ακόμη και τα 100 άλογα να δείχνουν 400. Πειράζει; θα πείτε εσείς όχι σε μια τέτοια εικόνα ενός αυτοκινήτου, ή θα πρέπει να ξέρετε αν τα άλογά του ταιριάζουν με την εικόνα του για να συμφωνήσετε; Τι λέτε; Κάνει καλά η Audi που «τουμπανιάζει» το Α3; Και τελικά εσάς σας αρέσει;

Hyundai
NISSAN