
Θα μπορούσαμε να είχαμε ένα δίλιτρο όχημα χωρίς σύμβαση με το βενζινάδικο μας;
Οικονομία με δίλιτρο;
6.830 Επισκέψεις στο άρθρο (12/7/2015)
Εντάξει, αν είσαι η ελληνική κυβέρνηση η λέξη δίλιτρο ακούγεται το ίδιο εξωτική με την Χαβάη, όταν όμως η τεχνολογία καλπάζει, το δίλιτρο βενζινοκίνητο μοτέρ επανέρχεται να πάρει τη θέση που του αξίζει, τώρα και σε θέμα κατανάλωσης. Πως γίνεται;
autotriti team
Βλέπεις τα δύο λίτρα με τούρμπο και 200 άλογα προσφέρουν επιδόσεις σε αυτοκίνητα από μικρομεσαία, που τα κάνει GTΙ, μέχρι και μεγάλα, που τα κάνει «οικονομικές εκδόσεις».
Τα δίλιτρα μοτέρ είναι αυτά που δέχονται σήμερα τη μεγαλύτερη εξέλιξη ακριβώς λόγω αυτής τους της ικανότητας να κινήσουν τόσα και τόσο διαφορετικά μεταξύ τους μοντέλα. Τα δίλιτρα μοτέρ με τούρμπο μπαίνουν ήδη σε μεγάλα και ακριβά αυτοκίνητα και αποτελούν τον πυρήνα γύρω από τον οποίο χτίζεται ένα υβριδικό υπερόπλο 400 και πλέον ίππων. Είναι η καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Αλλά καίνε. Δίλιτρα είναι, τι θα κάνουν; Κι όσο τα πιέζεις να δώσουν ισχύ, τόσο περισσότερο καίνε. Μπορεί σε σχέση με τα V6 και V8 που αντικαθιστούν να μην καίνε τίποτα, όμως δύσκολα θα πείσεις κάποιον να πάρει ένα μεσαίο δίλιτρο σήμερα. Και όχι μόνο για το χαράτσι που έρχεται μαζί του.
Όμως αυτό αλλάζει. Δυστυχώς χάσαμε τη Mazda από την Ελλάδα και δεν είδαμε την καλύτερη επιστροφή του δίλιτρου βενζινοκινητήρα. Η Mazda βάζει τον δίλιτρο στη θέση του 1.500άρη στο Mazda3 και πετυχαίνει καλύτερη κατανάλωση. Με έναν συνδυασμό σχεδίασης με έμφαση στη ροπή, τις μειωμένες τριβές και τριβές άντλησης, και με «πειραγμένο» κύκλο λειτουργίας, τα δίλιτρα αυτά αποδίδουν καλύτερα από τους μικρούς κινητήρες που αντικαθιστούν, και λειτουργώντας χαλαρά, καίνε λιγότερο.
Αυτό που όμως δεν θα χάσουμε θα είναι το νέο μοτέρ της Audi. Στα χαρτιά ακούγεται σαν ένα «χαμηλωμένο» δίλιτρο τούρμπο βενζίνης που δεν «φτάνει» τα 200 άλογα. Όμως το ολοκαίνουργιο από κάθε άποψη αυτό μοτέρ, με 190 ίππους καίει όσο ένα ντίζελ με λιγότερα άλογα και προσφέρει εκρηκτικές συγκριτικά επιδόσεις. Το νέο 2λιτρο λειτουργεί σε κύκλο Miller, έχει δηλαδή λιγότερη συμπίεση από εκτόνωση, μειώνει λίγο τις επιδόσεις αλλά πολύ την κατανάλωση. Τι νοιώθε ο οδηγός; Τη δύναμη του δίλιτρου τούρμπο με την κατανάλωση του δίλιτρου ντίζελ.
Αν δεν είναι αυτό ανάσταση του δίλιτρου βενζινοκινητήρα τότε τι; Το θέμα είναι, ακούει κανείς εκεί πάνω; Ή θα στερηθούμε τα καλύτερα μοτέρ για ακόμη μία δεκαετία, βαφτίζοντά τα πολυτελή και ενεργοβόρα; Εσείς τι λέτε;
προβληματα που εχετε στο περιοδικο...πανε για κουρεμα.και κλεινει η αλφα.Ολα τα atm της,την κυριακη δεν ειχαν ευρω τσακιστο!Το ξερανε εδω και 2 μηνες....
Ψυχραιμία! Το οικονομικά προβλήματα δεν είναι λόγος να μην παρακολουθούμε τις εξελίξεις, γιατί τότε θα χάσουμε το τρένο για τα καλά. Φυσικά και είναι ενδιαφέρον όταν δίλιτροι βενζινοκινητήρες καταναλώνουν όσο αντίστοιχοι ντίζελ σε καύσιμο, γιατί σε ευρώ στην Ελλάδα εξακολουθούν και καταναλώνουν περισσότερο. Ήδη τα τέλη κυκλοφορίας ακολουθούν την εκπομπή ΔτΑ, και αν κάποτε πρυτανεύσει η λογική και οι υπόλοιπες επιβαρύνσεις ακολουθήσουν την πραγματική αξία του αυτοκινήτου και αντίστοιχα του πραγματικού κόστους των καυσίμων, τότε οι επιλογές σε κινητήρες θα είναι αντικειμενικές.
Δεν είναι και μικρή η παραχώρηση σε επιδόσεις ειδικά όταν τον συγκρίνεις με τον αντίστοιχα νεότερο "συμβατικό" δίλιτρο που εξοπλίζει το νέο ΤΤ ας πούμε και αποδίδει 230 άλογα και 38 κιλά ροπή (ένατι 190 αλόγων και 32κιλών ροπής που υπόσχεται ο νέος κινητήρας). Οπότε επι της ουσιάς μιλάμε για πολύ μικρότερη διαφορά σε κατανάλωση. Στην τελική παίρνεις και τον 1800άρη με τα 193 άλογα (που έιναι και δοκιμασμένος) ή ακόμη και τον 1400άρη με τα 185 που εξοπλίζει το A1.