Κινητήρες: Με επιλογές και για απόδοση και για οικονομία

    66.696 Επισκέψεις στο άρθρο

    Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του Nissan Qashqai απαρτίζεται από δύο μοτέρ βενζίνης και δύο diesel. Στα πρώτα πρωταγωνιστής είναι ο 1.200άρης DiG-T σε δύο εκφάνσεις, 115 και 135 ίππων, (με το κιτ) με 190 και 202 Nm ροπής αντίστοιχα.  Η λειτουργία του σε κάθε περίπτωση είναι πολιτισμένη και η προσφερόμενη ισχύς έρχεται με προοδευτικό και γραμμικό τρόπο, η οποία φυσικά στην ισχυρότερη έκδοση είναι πιο έντονη. Αυτό φαίνεται και από τις μετρήσεις μας, όπου η έκδοση των 135 ίππων είναι αρκετά πιο σβέλτη. Από την άλλη όμως αυτό έχει το τίμημά του στην κατανάλωση με επιπλέον 0,5 λτ./100 χλμ. 

    Κορυφαίο μοτέρ βενζίνης και της γκάμας γενικότερα είναι ο 1,6 λίτρων τούρμπο κινητήρας των 163 ίππων με τα 240 Nm ροπής. Οι επιδόσεις του είναι από τις κορυφαίες τις κατηγορίας, με 7,6 και 11,3 δλ. για το 60-100 με 4η και 80-120 με 5η σχέση, ενώ παράλληλα καταφέρνει να κρατάει σε συγκριτικά χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση 7,4 λτ./100 χλμ..

    Περνώντας στους κινητήρες πετρελαίου εκεί θα συναντήσουμε τον γνωστό 1.500άρη DCi, αλλά και τον ισχυρότερο 1.600άρη. Με 110 άλογα και ροπή 265 Nm ο πρώτος, που αποτελεί και την πιο δημοφιλή επιλογή της γκάμας, διαθέτει καλές επιδόσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας και του ανταγωνισμού, ενώ και η λειτουργία του είναι ραφιναρισμένη με χαμηλά επίπεδα θορύβου και θετικό τράβηγμα σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Κύριο προσόν του είναι η οικονομία καυσίμου, με την πραγματική κατανάλωση να είναι 5,5 λτ./100 χλμ. Ο δεύτερος διακρίνεται για την ισχύ του, που φτάνει τα 130 άλογα και κυρίως τα 320 Nm ροπής, ενώ είναι ο μοναδικός που συνδυάζεται με τετρακίνηση. 

    Στα κιβώτια οι επιλογές είναι δύο, ένα εξάρι μηχανικό και ένα συνεχώς μεταβαλλόμενης διάδοσης CVT (εκτός του 1.600άρη βενζίνης), το οποίο σε αντίθεση με τα περισσότερα κιβώτια τύπου CVT παράγει πολύ περιορισμένο βουητό στις επιταχύνσεις.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    test center
    SEAT