Μετράμε τις πραγματικές καταναλώσεις των μοντέλων της ελληνικής αγοράς

Mega Test: Ποια μοντέλα καίνε 10 cent/χλμ;

104.649 Επισκέψεις στο άρθρο

Τα μετράμε και σας λέμε ποια μοντέλα, ανεξαρτήτως καυσίμου, καίνε έως 1 δεκάρα το χιλιόμετρο!


Όλοι θέλουν ένα αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους, αλλά το κόστος για το καύσιμο, ήταν, είναι και θα είναι το βασικότερο… «αγκάθι». Μέχρι κάποιο όριο όμως λες χαλάλι, ειδικά στην βενζίνη που είναι πιο τσιμπημένη. Μέχρι που όμως; Το όριο που βάλαμε εμείς εδώ είναι τα 10 cents. Ποια μοντέλα, ανεξαρτήτως καυσίμου, καίνε έως 1 δεκάρα το χιλιόμετρο; Η απάντηση ακολουθεί.

Mέχρι πόσα σεντς το χιλιόμετρο είσαι διατεθειμένος να πληρώνεις για να κινείσαι με το καινούργιο σου αυτοκίνητο; Τρία; Πέντε; Μήπως μια δεκάρα επειδή μια ζωή την έχουμε; Η αγορά έχει προτάσεις για όλους και το Auto Τρίτη μετράει την πραγματική κατανάλωση όλων των μοντέλων της αγοράς. Έτσι μπορεί να σε ενημερώνει από πριν για το τι πραγματικά σε περιμένει στον τομέα της κατανάλωσης γιατί αν πιστεύεις τις εταιρείες που τάζουν λαγούς με πετραχήλια στο επίμαχο θέμα, σώθηκες… Aλλα λένε και άλλα καίνε στην πραγματικότητα τα αυτοκίνητα, ακόμη και τώρα που ο νέος κύκλος μέτρησης των κατασκευαστών (WLTP) έχει έρθει πιο κοντά στην καθημερινότητα των καταναλωτών.

Eργοστασιακή vs πραγματικής κατανάλωσης
Ο κόσμος έχει βαρεθεί τις «μούφα» εργοστασιακές καταναλώσεις. Επιλέγεις ένα βενζινοκίνητο μοντέλο με μέση «εργοστασιακή» κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. και η ρημάδα στην πράξη δεν πέφτει κάτω από τα 7,0-7,5 λτ./100 χλμ.. Ποια όμως είναι τα νούμερα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές και πώς μετρούν την «εργοστασιακή» κατανάλωση; Μέχρι πρότινος η μέτρηση της εργοστασιακής κατανάλωσης οριζόταν από μια τυποποιημένη διαδικασία (NEDC – New European Driving Cycle), η τελευταία επικαιροποίησή της οποίας έγινε το… 1997 και με πολλά περιθώρια στους κατασκευαστές να... «κλέβουν». Με άλλα λόγια; Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι σε σχέση με την πραγματικότητα της καθημερινής οδήγησης! Μιλάμε για εντελώς «μούφα» καταναλώσεις σε σχέση με την πραγματικότητα, που ζει ο καταναλωτής.

Τα πράγματα όμως άλλαξαν μιας και οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεώθηκαν να ανακοινώνουν τις καταναλώσεις των οχημάτων τους βάσει και πραγματικών συνθηκών οδήγησης και όχι μόνο σε συνθήκες εργαστηρίου. O νέος κύκλος μέτρησης WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure ή αν προτιμάτε Εναρμονισμένη Διεθνώς Διαδικασία Δοκιμών για Ελαφρά Οχήματα) θεωρητικά δίνει ρεαλιστικές τιμές κατανάλωσης και ρύπων. Θεωρείται πλέον απαραίτητος, ώστε ένα νέο μοντέλο να λάβει έγκριση κυκλοφορίας στην Ε.Ε. Και πάλι όμως άλλο τι λένε οι κατασκευαστές και άλλο τι γράφουν τα όργανα μέτρησης. Tο AutoΤρίτη έχει καθιερώσει τις δικές του μετρήσεις, που βάσει ρεαλιστικών συνθηκών οδήγησης καταφέρνει να βγάζει πραγματικές καταναλώσεις για τα μοντέλα της αγοράς. Αναγάγαμε λοιπόν τη πραγματική μέση κατανάλωση σε πόσα cents ανά χιλιόμετρο καίει κατά μέσο όρο κάθε μοντέλο αναλόγως φυσικά του καυσίμου που χρησιμοποιεί.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Toyota
moto