Το αυτοκίνητο υπερ-φορολογείται και το κράτος χάνει έσοδα. Μήπως το αντίστροφο θα έφερνε χρήμα και περισσότερα αυτοκίνητα στους δρόμους; Τι πρέπει να αλλάξει;
Ποιοι φόροι πρέπει να αλλάξουν;
3.441 Επισκέψεις στο άρθρο (26/10/2015)
Το αυτοκίνητο υπερ-φορολογείται και το κράτος χάνει έσοδα. Μήπως το αντίστροφο θα έφερνε χρήμα και περισσότερα αυτοκίνητα στους δρόμους; Τι πρέπει να αλλάξει;
autotriti team
Το αυτοκίνητο αποτελεί μία από τις κυριότερες πηγές εσόδων του κράτους, αφού φορολογείται με δεκάδες άμεσους και έμμεσους φόρους. Η για να είμαστε πιο ακριβείς ΥΠΕΡ-ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ… Δεδομένων όμως των οικονομικών συνθηκών, πολλοί καταθέτουν τις πινακίδες ή σταματούν να το κινούν, με αποτέλεσμα το Κράτος να χάνει σε έσοδα. Αρα μήπως θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης φορολόγησής του;Τις τελευταίες μέρες η διαρροή πληροφοριών έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Το αρμόδιο υπουργείο ισχυρίζεται, μέσω των πηγών του, ότι ο τρόπος φορολόγησης των αυτοκινήτων (αλλά και εκείνος για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας), θα αλλάξει άμεσα. Για παράδειγμα έχουμε ακούσει σενάρια για αλλαγή στην κλίμακα υπολογισμού των τελών, με βάση τα γραμμάρια CO2, ενώ στο προσκήνιο έχουν έρθει και στοιχεία για ηπιότερη φορολόγηση των παλιών οχημάτων, υψηλού κυβισμού. Και αυτό για να σταματήσει η ροή κατάθεσης πινακίδων.Με τα παραπάνω μέτρα όμως είναι αναμφίβολο το πόσο τα έσοδα θα αυξηθούν. Πιο πιθανό είναι να καταθέσουν και άλλοι τις πινακίδες, ή να σταματήσουν και άλλο να το κινούν.Μήπως όμως αυτό θα πρέπει να αλλάξει; Μήπως αν φτιάχναμε ένα δικαιότερο σύστημα θα κυκλοφορούσαν περισσότερα αυτοκίνητα και το κράτος θα κέρδιζε πιο πολλά;Κατά καιρούς πολλά έχουν ακουστεί. Κάποιοι υποστηρίζουν πως θα πρέπει να καταργηθούν εντελώς τα τέλη κυκλοφορίας και να ενσωματωθούν στα καύσιμα. Αρα όσο περισσότερο κινείς το αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο πληρώνεις. Αυτοί που δεν το κινούν θα έχουν μειωμένα τέλη κυκλοφορίας και άρα η φορολόγηση θα είναι πιο δίκαιη.Αλλο μέτρο που πρέπει να ψηφιστεί είναι η κατάργηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης. Aδικος φόρος, με καθαρά φοροεισπρακτικό χαρακτήρα. Αντί αυτού θα μπορούσε ο φόρος να υπάρχει άπαξ και να εξαρτάται από την τελική τιμή αγοράς ενός αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα θα ήταν να πληρώσουν αυτοί που έχουν να αγοράσουν ένα ακριβό αυτοκίνητο, όμως αυτοί που κάποια στιγμή κατάφεραν να διαθέσουν τις οικονομίες μιας ζωής, σήμερα να μην θεωρούνται εκατομμυριούχοι.Εσείς όμως τι λέτε; Τι μέτρα θα προτείνατε εσείς να αλλάξουν στη φορολογία των αυτοκινήτων;
Περιβαντολογικη πολιτικη με τους φορους σε μια οικονομικη κατασταση σαν τη δικη μας δεν μπορει να γινει ή απλα μπορει να δοθει μια μικρη επιδοτηση στα καθαροτερα ΙΧ .
Ολα ξεκινανε απο το γεγονος οτι πρεπει να εισπραχτουν 1,1 δισ .Πως λοιπον θα μοιραστουν δικαια αυτα στους κατοχους ΙΧ ?
Ως τωρα μοιραζονται αναλογα με τον κυβισμο (και ανεξαρτητως εμπορικης αξιας ) για τα πριν το 2010 ΙΧ και με βαση τους ρυπους για μετα το 2010 .
Ετσι φορολογηθηκαν υπερμετρα τα ΙΧ πριν το 2010 με αποτελεσμα να καταθετουν σωρηδόν πινακιδες και ελαχιστα εως καθολου ΙΧ μετα το 2010 και συνηθως με πολυ μεγαλυτερη εμπορικη αξια απο τα παλαιοτερα .Επισης ΙΧ που βγαινουν απο την κυκλοφορια αντικαθιστανται απο ΙΧ με μηδενικα τελη με αποτελεσμα να ειναι αδυνατος να διατηρηθει ο στοχος στα 1,1 δισ .
Οπως το βλεπω εγω η φορολογια πρεπει να εξαρτηθει απο την αρχικη εμπορικη αξια του ΙΧ .Ειναι πανευκολο να καταρτίσουν πινακες εμπορικης αξιας αφου για τα τελευταια 15 χρονια ειναι γνωστες και μπορουν να τις παρεχουν οι αντιπροσωπιες .Για τα παλαιοτερα μπορει να ενταχτουν σε μια κατηγορια ευκολα .ΠΧ opel kadet (30 ετων και βαλε ) να ενταχτει στην κατηγορια που ειναι και το astra .Aυτη η κατηγοριοποιηση μπορει να γινει σε μια εβδομαδα .
Δευτερος τροπος ,ακομη ευκολοτερος ειναι να φορολογουνται με βαση τα χλμ που διανυουν οποτε και επιβαρυνουν περιβαλλον και οδικο δίκτυο .Αυτο γινεται πανευκολα μεταφεροντας το 1,1 δισ στην τιμη της βενζινης που καταναλωνουν .Ετσι ενας που διανυει 30.000 χλμ το χρονο επιβαρυνεται διπλασια απο εναν που διανυει 15.000 ανεξαρτητως εμπορικης αξιας του ΙΧ του .
Επισης πρεπει να γινει εξισωση των φορων που επιβαλλονται στο ντιζελ με αυτο της βενζινης γιατι πολυ απλα σε λιγα χρονια δεν θα υπαρχει ουτε ενα ΙΧ που να κινειται με βενζινη με επισης τραγικα αποτελεσματα στις εισπραξεις φορων απο υγρα καυσιμα .
Οι παραπανω φοροι θα εξαλειψουν την σημερινη αδικια με ΙΧ ευτελους αξιας να πληρωνουν τελη τριπλασια απο καινουργια ΙΧ τετραπλασιας αξιας .Επισης θα διατηρησουν ευκολα το στοχο του 1,1 δισ εισπραξεων το χρονο.
Τα τέλη κυκλοφορίας, των παλιών αυτοκινήτων, εκτιμώ ότι θα πρέπει να μειωθούν και να γίνουν προοδευτικά, χωρίς απότομες αυξήσεις, όπως γίνεται σήμερα. Για παράδειγμα τα τέλη για αυτοκίνητα 1072-1357cc είναι 135 ευρώ, ενώ η επόμενη κλίμακα των τελών για 1358-1548cc πηδάει στα 240 ευρώ, δηλαδή σχεδόν διπλασιάζεται. Ανάλογη αύξηση έχουμε από 1739-1928cc με τέλη 300 ευρώ, και τον υπερδιπλασιασμό στην επόμενη κλίμακα 1929-2357cc όπου φθάνει τα 660 ευρώ. Σε ολόκληρη την υπόλοιπη κλίμακα η αύξηση από κλίμακα σε κλίμακα είναι πολύ πιό ομαλή. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί θα πρέπει να υπάρχουν αυτές οι απότομες αυξήσεις, που συμβαίνουν στα 1358 και στα 1929cc. Μια άλλη εναλλακτική λύση που θα επιθυμούσα θα ήταν η ενσωμάτωση των τελών στα καύσιμα, όπου το σύστημα αυτό θα ήταν το απόλυτα πιό δίκαιο, όπου ο καθένας θα πληρώνει περισσότερο, όσο περισσότερο κυκλοφορεί, όσο πιό μεγάλο κινητήρα έχει, όσο πιό παλιό κινητήρα έχει ο οποίος καίει και περισσότερο, ή ακόμα όποιος έχει αρρύθμιστο κινητήρα, που και πάλι καίει και περισσότερο. Αντίστοιχα με το σύστημα αυτό κανείς δεν θα μπορεί να κυκλοφορεί χωρίς να έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, όπως κάνουν κάποιοι, που καταθέτουν πινακίδες και μετά κυκλοφορούν χωρίς τέλη και χωρίς ασφάλεια. Ακόμη θα πληρώνουν οι τουρίστες, οι επαγγελματίες, οι αγρότες και ακόμη όσοι αγοράζουν καύσιμα, για οποιοδήποτε μηχάνημα. Το κράτος με τον τρόπο αυτό θα εισπράττει περισσότερα και σίγουρα, χωρίς όμως να επιβαρύνονται όσοι δεν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους, ή το χρησιμοποιούν ελάχιστα. Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να εξεταστεί είναι τα τεκμήρια χρήσης των αυτοκινήτων, που θα πρέπει να καταργηθούν. Κάποιοι που έχουν μεγάλα σπίτια (κύρια κατοικία και εξοχική) και αυτοκίνητα, επιβαρύνονται με τόσο υψηλά τεκμήρια, που αναγκάζονται να καταθέσουν τις πινακίδες, όχι τόσο λόγω υψηλών τελών, όσο λόγω υψηλών τεκμηρίων. Αυτοί λοιπόν ακόμη και να πέσουν τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά αν δεν πέσουν τα τεκμήρια, δεν πρόκειται να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους.
Αρκετοί αναγνώστες καταθέτουν τη δική τους άποψη που βασίζεται στην απλή λογική. Επιτέλους, πρέπει να κάνουμε Κράτος. Δεν θα πρέπει να είναι αυτοσκοπός η μεγιστοποίηση των εσόδων του Κράτους αλλά η μεγιστοποίηση του εθνικού ωφέλους, της ποιότητας ζωής των πολιτών και τέλος της Οικονομίας.
Η μεγιστοποίηση του εθνικού ωφέλους είναι μια πολυπαραμετρική εξίσωση στην οποία ειπισέρχονται διάφορες μεταβλητές, όπως π.χ., η τιμή καυσίμων, η αγοραστική δύναμη του πληθυσμού, η αναγκαιότητα των μετακινήσεων, η εμπορική αξία, η πολιτική φορολόγησης του αυτοκινήτου, η ύπαρξη ή μη εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η ανταποδοτικότητα των τελών κυκλοφορίας, κ.α.. Απαιτείται σχεδιασμός, σεβασμός στη γνώση, προσφυγή σε ειδήμονες, εμπεριστατωμένη μελέτη, διάλογος με τους κλάδους της παρελκόμενης βιομηχανίας εμπορίας, διανομής και επισκευής αυτοκινήτων και φυσικά συνεννόηση και ικανός χρόνος για την παραγωγή μια μακροπόθεσμης διαχρονικά ευεργετικής για την κοινωνία πολιτικής.
Κάτι τέτοιο είναι εφικτό, μόνον εάν κι εφόσον αποφασίσουμε επιτέλους να κάνουμε Κράτος και να αφήσουμε κατά μέρος τους ερασιτέχνες πολιτικάντηδες θαυματοποιούς. Μια δίκαιη πολιτική την ασπάζονται και την σέβονται οι πολίτες.
Πολλοί αναγνώστες διατύπωσαν διάφορες απόψες για την πολιτική τιμολόγησης των τελών κυκλοφορίας. Ας προσθέσω κι εγώ το παράδειγμα του υφιστάμενου καθεστώτως στην Μεγάλη Βρετανία για να γίνουν κατανοητές και οι προηγούμενες σκέψεις μου. Η τιμή βενζίνης και πετρελαίου εξισώνονται, ενώ και η τιμή του φυσικού αερίου θα πρέπει να αυξηθεί σημαντικά. Τα διόδια καταργούνται σε όλη τη χώρα και τα τέλη κυκλοφορίας καθορίζονται αποκλειστικά και μόνο από τους ρύπους που παράγει κάθε όχημα. Καμιά πρόσθετη φορολογία (π.χ. φόρος πολυτελούς διαβίωσης για αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού) και κατάργηση του Ε.Φ.Κ. έτσι ώστε οι τιμές όλων των οχημάτων μεγάλου κυβισμού και εμπορικής αξίας να μειωθούν σημαντικά. Σ' ένα τέτοιο περιβάλλον πολιτικής οι πολίτες θα ανανεώνουν το αυτοκίνητό τους πολύ πιο σύντομα απ' ότι τώρα και φυσικά το κράτος θα έχει πολύ μεγάλα έσοδα από το ΦΠΑ, καθώς και από τα "τέλη" χρήσης, δηλαδή τα καύσιμα που θα καίει κάθε αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις.
Τα καύσιμα είναι ήδη τόσο ακριβά, όσο και των ακριβότερων χωρών ανά τον κόσμο. Δεν έχει νόημα να τα αυξήσουμε κι άλλο. Ήδη όποιος κινείται πληρώνει. Δεν χρειάζεται περισσότερο. Στην σωστή κατεύθυνση πιστεύω είναι τα τέλη να βγαίνουν με την εργοστασιακή αξία ενός αυτοκινήτου. Έτσι όποιος έχει λεφτά και το επιδεικνύει κιόλας να πληρώνει. Άλλωστε η αφορία ακριβώς αυτό κυνηγάει-τα υψηλά εισοδήματα. Μία ενδιαφέρουσα άποψη που άκουσα, είναι τα τέλη να βγαίνουν βάση του βάρους του αυτοκινήτου, το οποίο όσο βαρύτερο είναι, τόσο περισσότερο προκαλεί φθορές στην άσφαλτο και κάποιος πρέπει να τις πληρώσει. Συνήθως τα ακριβά αυτοκίνητα είναι και βαριά… Και μπορεί να εφαρμοστεί εύκολα και στα παλιά αυτοκίνητα, τα οποία συνήθως είναι ελαφρύτερα.
Περιβαντολογικη πολιτικη με τους φορους σε μια οικονομικη κατασταση σαν τη δικη μας δεν μπορει να γινει ή απλα μπορει να δοθει μια μικρη επιδοτηση στα καθαροτερα ΙΧ . Ολα ξεκινανε απο το γεγονος οτι πρεπει να εισπραχτουν 1,1 δισ .Πως λοιπον θα μοιραστουν δικαια αυτα στους κατοχους ΙΧ ? Ως τωρα μοιραζονται αναλογα με τον κυβισμο (και ανεξαρτητως εμπορικης αξιας ) για τα πριν το 2010 ΙΧ και με βαση τους ρυπους για μετα το 2010 . Ετσι φορολογηθηκαν υπερμετρα τα ΙΧ πριν το 2010 με αποτελεσμα να καταθετουν σωρηδόν πινακιδες και ελαχιστα εως καθολου ΙΧ μετα το 2010 και συνηθως με πολυ μεγαλυτερη εμπορικη αξια απο τα παλαιοτερα .Επισης ΙΧ που βγαινουν απο την κυκλοφορια αντικαθιστανται απο ΙΧ με μηδενικα τελη με αποτελεσμα να ειναι αδυνατος να διατηρηθει ο στοχος στα 1,1 δισ . Οπως το βλεπω εγω η φορολογια πρεπει να εξαρτηθει απο την αρχικη εμπορικη αξια του ΙΧ .Ειναι πανευκολο να καταρτίσουν πινακες εμπορικης αξιας αφου για τα τελευταια 15 χρονια ειναι γνωστες και μπορουν να τις παρεχουν οι αντιπροσωπιες .Για τα παλαιοτερα μπορει να ενταχτουν σε μια κατηγορια ευκολα .ΠΧ opel kadet (30 ετων και βαλε ) να ενταχτει στην κατηγορια που ειναι και το astra .Aυτη η κατηγοριοποιηση μπορει να γινει σε μια εβδομαδα . Δευτερος τροπος ,ακομη ευκολοτερος ειναι να φορολογουνται με βαση τα χλμ που διανυουν οποτε και επιβαρυνουν περιβαλλον και οδικο δίκτυο .Αυτο γινεται πανευκολα μεταφεροντας το 1,1 δισ στην τιμη της βενζινης που καταναλωνουν .Ετσι ενας που διανυει 30.000 χλμ το χρονο επιβαρυνεται διπλασια απο εναν που διανυει 15.000 ανεξαρτητως εμπορικης αξιας του ΙΧ του . Επισης πρεπει να γινει εξισωση των φορων που επιβαλλονται στο ντιζελ με αυτο της βενζινης γιατι πολυ απλα σε λιγα χρονια δεν θα υπαρχει ουτε ενα ΙΧ που να κινειται με βενζινη με επισης τραγικα αποτελεσματα στις εισπραξεις φορων απο υγρα καυσιμα . Οι παραπανω φοροι θα εξαλειψουν την σημερινη αδικια με ΙΧ ευτελους αξιας να πληρωνουν τελη τριπλασια απο καινουργια ΙΧ τετραπλασιας αξιας .Επισης θα διατηρησουν ευκολα το στοχο του 1,1 δισ εισπραξεων το χρονο.
Τα τέλη κυκλοφορίας, των παλιών αυτοκινήτων, εκτιμώ ότι θα πρέπει να μειωθούν και να γίνουν προοδευτικά, χωρίς απότομες αυξήσεις, όπως γίνεται σήμερα. Για παράδειγμα τα τέλη για αυτοκίνητα 1072-1357cc είναι 135 ευρώ, ενώ η επόμενη κλίμακα των τελών για 1358-1548cc πηδάει στα 240 ευρώ, δηλαδή σχεδόν διπλασιάζεται. Ανάλογη αύξηση έχουμε από 1739-1928cc με τέλη 300 ευρώ, και τον υπερδιπλασιασμό στην επόμενη κλίμακα 1929-2357cc όπου φθάνει τα 660 ευρώ. Σε ολόκληρη την υπόλοιπη κλίμακα η αύξηση από κλίμακα σε κλίμακα είναι πολύ πιό ομαλή. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί θα πρέπει να υπάρχουν αυτές οι απότομες αυξήσεις, που συμβαίνουν στα 1358 και στα 1929cc. Μια άλλη εναλλακτική λύση που θα επιθυμούσα θα ήταν η ενσωμάτωση των τελών στα καύσιμα, όπου το σύστημα αυτό θα ήταν το απόλυτα πιό δίκαιο, όπου ο καθένας θα πληρώνει περισσότερο, όσο περισσότερο κυκλοφορεί, όσο πιό μεγάλο κινητήρα έχει, όσο πιό παλιό κινητήρα έχει ο οποίος καίει και περισσότερο, ή ακόμα όποιος έχει αρρύθμιστο κινητήρα, που και πάλι καίει και περισσότερο. Αντίστοιχα με το σύστημα αυτό κανείς δεν θα μπορεί να κυκλοφορεί χωρίς να έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας, όπως κάνουν κάποιοι, που καταθέτουν πινακίδες και μετά κυκλοφορούν χωρίς τέλη και χωρίς ασφάλεια. Ακόμη θα πληρώνουν οι τουρίστες, οι επαγγελματίες, οι αγρότες και ακόμη όσοι αγοράζουν καύσιμα, για οποιοδήποτε μηχάνημα. Το κράτος με τον τρόπο αυτό θα εισπράττει περισσότερα και σίγουρα, χωρίς όμως να επιβαρύνονται όσοι δεν χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο τους, ή το χρησιμοποιούν ελάχιστα. Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να εξεταστεί είναι τα τεκμήρια χρήσης των αυτοκινήτων, που θα πρέπει να καταργηθούν. Κάποιοι που έχουν μεγάλα σπίτια (κύρια κατοικία και εξοχική) και αυτοκίνητα, επιβαρύνονται με τόσο υψηλά τεκμήρια, που αναγκάζονται να καταθέσουν τις πινακίδες, όχι τόσο λόγω υψηλών τελών, όσο λόγω υψηλών τεκμηρίων. Αυτοί λοιπόν ακόμη και να πέσουν τα τέλη κυκλοφορίας, αλλά αν δεν πέσουν τα τεκμήρια, δεν πρόκειται να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους.
Αρκετοί αναγνώστες καταθέτουν τη δική τους άποψη που βασίζεται στην απλή λογική. Επιτέλους, πρέπει να κάνουμε Κράτος. Δεν θα πρέπει να είναι αυτοσκοπός η μεγιστοποίηση των εσόδων του Κράτους αλλά η μεγιστοποίηση του εθνικού ωφέλους, της ποιότητας ζωής των πολιτών και τέλος της Οικονομίας. Η μεγιστοποίηση του εθνικού ωφέλους είναι μια πολυπαραμετρική εξίσωση στην οποία ειπισέρχονται διάφορες μεταβλητές, όπως π.χ., η τιμή καυσίμων, η αγοραστική δύναμη του πληθυσμού, η αναγκαιότητα των μετακινήσεων, η εμπορική αξία, η πολιτική φορολόγησης του αυτοκινήτου, η ύπαρξη ή μη εθνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η ανταποδοτικότητα των τελών κυκλοφορίας, κ.α.. Απαιτείται σχεδιασμός, σεβασμός στη γνώση, προσφυγή σε ειδήμονες, εμπεριστατωμένη μελέτη, διάλογος με τους κλάδους της παρελκόμενης βιομηχανίας εμπορίας, διανομής και επισκευής αυτοκινήτων και φυσικά συνεννόηση και ικανός χρόνος για την παραγωγή μια μακροπόθεσμης διαχρονικά ευεργετικής για την κοινωνία πολιτικής. Κάτι τέτοιο είναι εφικτό, μόνον εάν κι εφόσον αποφασίσουμε επιτέλους να κάνουμε Κράτος και να αφήσουμε κατά μέρος τους ερασιτέχνες πολιτικάντηδες θαυματοποιούς. Μια δίκαιη πολιτική την ασπάζονται και την σέβονται οι πολίτες. Πολλοί αναγνώστες διατύπωσαν διάφορες απόψες για την πολιτική τιμολόγησης των τελών κυκλοφορίας. Ας προσθέσω κι εγώ το παράδειγμα του υφιστάμενου καθεστώτως στην Μεγάλη Βρετανία για να γίνουν κατανοητές και οι προηγούμενες σκέψεις μου. Η τιμή βενζίνης και πετρελαίου εξισώνονται, ενώ και η τιμή του φυσικού αερίου θα πρέπει να αυξηθεί σημαντικά. Τα διόδια καταργούνται σε όλη τη χώρα και τα τέλη κυκλοφορίας καθορίζονται αποκλειστικά και μόνο από τους ρύπους που παράγει κάθε όχημα. Καμιά πρόσθετη φορολογία (π.χ. φόρος πολυτελούς διαβίωσης για αυτοκίνητα υψηλού κυβισμού) και κατάργηση του Ε.Φ.Κ. έτσι ώστε οι τιμές όλων των οχημάτων μεγάλου κυβισμού και εμπορικής αξίας να μειωθούν σημαντικά. Σ' ένα τέτοιο περιβάλλον πολιτικής οι πολίτες θα ανανεώνουν το αυτοκίνητό τους πολύ πιο σύντομα απ' ότι τώρα και φυσικά το κράτος θα έχει πολύ μεγάλα έσοδα από το ΦΠΑ, καθώς και από τα "τέλη" χρήσης, δηλαδή τα καύσιμα που θα καίει κάθε αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις.
Και τα τεκμήρια διαβίωσης, όπως λέει και ο κ. Στάθης, πρέπει να καταργηθούν. Άν όχι τελείως, τουλάχιστον στο μισό. Είναι εξωπραγματικά.
Τα καύσιμα είναι ήδη τόσο ακριβά, όσο και των ακριβότερων χωρών ανά τον κόσμο. Δεν έχει νόημα να τα αυξήσουμε κι άλλο. Ήδη όποιος κινείται πληρώνει. Δεν χρειάζεται περισσότερο. Στην σωστή κατεύθυνση πιστεύω είναι τα τέλη να βγαίνουν με την εργοστασιακή αξία ενός αυτοκινήτου. Έτσι όποιος έχει λεφτά και το επιδεικνύει κιόλας να πληρώνει. Άλλωστε η αφορία ακριβώς αυτό κυνηγάει-τα υψηλά εισοδήματα. Μία ενδιαφέρουσα άποψη που άκουσα, είναι τα τέλη να βγαίνουν βάση του βάρους του αυτοκινήτου, το οποίο όσο βαρύτερο είναι, τόσο περισσότερο προκαλεί φθορές στην άσφαλτο και κάποιος πρέπει να τις πληρώσει. Συνήθως τα ακριβά αυτοκίνητα είναι και βαριά… Και μπορεί να εφαρμοστεί εύκολα και στα παλιά αυτοκίνητα, τα οποία συνήθως είναι ελαφρύτερα.
ΠΗΤΕΡ ΠΑΝ που είσαι?? Ανησυχώ. Άρχισε να πυροβολείς με βολή κατά ριπάς.
ξαφνικα,ολοι σας,εσεις οι δημοσιογραφοι ασχοληστε με τη φορολογια του αυτοκινητου...φαινεται οτι <τσουζει> το θεμα.ΞΑΦΝΙΚΑ ΤΟΣΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ;;;;