Σε μια εποχή, που υπάρχουν κουπιδίζουσες μικρομεσαίες εκδόσεις, εσείς θα επιλέγατε ένα μοντέλο, που απλά από 5θυρο έγινε 3θυρο;
Ποιος αγοράζει 3πορτο μικρομεσαίο;
8.228 Επισκέψεις στο άρθρο (12/4/2015)
Σε μια εποχή, που υπάρχουν κουπιδίζουσες μικρομεσαίες εκδόσεις, εσείς θα επιλέγατε ένα μοντέλο, που απλά από 5θυρο έγινε 3θυρο;
Από την άλλη, η SEAT περίμενε την 3η γενιά του Leon για να παρουσιάσει μια 3θυρη έκδοχή του. Ωστόσο αυτή δεν είναι απλά το 5θυρο μοντέλο μείον τις πίσω πόρτες, αλλά ένα μοντέλο με διαφορετική σχεδίαση στο πίσω μέρος και πιο κουπέ look με μεγαλύτερη κλίση στην οροφή. Το ίδιο συμβαίνει με την 3θυρη έκδοση GTC του Opel Astra ή του Renault Megane Coupe και του Kia Pro_CeeΆd. Σε άλλες περιπτώσεις οι κατασκευαστές μεταμορφώνουν ολοκληρωτικά ένα μοντέλο, όπως κάνει η VW με το Golf και την 3θυρη κουπέ εκδοχή του, το Scirocco.
Οι λιγότερες πόρτες ανέκαθεν ήταν συνυφασμένες με τον σπορτίφ χαρακτήρα των τρίθυρων εκδόσεων. Και όχι άδικα. Τα 3θυρα αυτοκίνητα είναι πιο άκαμπτα από τα αντίστοιχα 5θυρα, αφού ένα αμάξωμα, όσες λιγότερες τομές και όσο περισσότερες ενιαίες επιφάνειες διαθέτει έχει, τόσο καλύτερη ακαμψία διαθέτει. Eίναι επίσης πιο ελαφριά, λόγω απουσίας πίσω θυρών και των σχετικών μηχανισμών, άρα και ένα κλικ πιο σβέλτα. Είναι και πιο οικονομικά στην αγορά τους. Σε κάθε περίπτωση οι διαφορές είναι ελάχιστες ειδικά αν στον αντίποδα μπει η μειωμένη πρακτικότητα. Και αν το πάρεις τώρα και σε 5 χρόνια κάνεις οικογένεια και δεν έχεις από πού να βάλεις τους πίσω επιβάτες; Αν είναι να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο μόνο για τον εαυτό σου, δεν υπάρχει κάτι πιο έξυπνο από ένα «κουτσουρεμένο» μικρομεσαίο;
Αν καταργηθούν τα «απλά» 3θυρα μικρομεσαία δε θα λείψουν από κανέναν. Ή μήπως όχι; Η Ford πάντως το καυτό νέο RS με τα 330 άλογα το λανσάρει μόνο σε πεντάθυρο, όπως και η Honda το σκληροπυρηνικό Civic Type R. Η VW έχει άλλη άποψη και το VW Golf GTI το προσφέρει τόσο με 5θυρο, όσο και με κλασικό 3θυρο αμάξωμα. Mήπως τελικά πρέπει να πέσουν οι τίτλοι τέλους για τα απλά 3θυρα; Τι λέτε; Εσείς ποιο θα αγοράζατε σε 3θυρο; Το 3θυρο Golf ή το Scirocco; Το SEAT Leon ή το Leon SC; Ή μήπως το Opel Astra GTC;Παντελής Α. Πατέλος
Σε αυτο το θεμα εχει δειξει το δρομο η alfa romeo ως πρωτοπορος απο το 1997 με την alfa 156 κρυβοντας τις χειρολαβες των πισω πορτών με εξαιρετικο τροπο κανοντας τα τετραθυρα να μοιαζουν με κουπε ,την ιδια τακτικη ακολουθησε και στην 147 και με την giulietta.Στην συνεχεια την αντεγραψαν οι ιαπωνες με το civic ,οι γαλλοι με το clio και η ford με το fiesta.ωραιοι οι προβληματισμοι σας εν ετη 2015 αλλα η alfa romeo εχει απαντησει σε αυτα τα διλληματα πριν απο 18 χρονια με το πολυ μπροστα απ την εποχη του σχεδιαστικο της τμημα.Αρα η απαντηση στο αρθρο σας ειναι πενταθυρο ιταλικο που δειχνει κουπε λογω της εξαιρετικης σχεδιασης
Αγαπητε rico δεν χρειαζεται να εκνευριζεσαι γραφοντας οτι αναπαραγουμε ψευδη,η εξαλειψη των χειρολαβων εχει γινει απο την alfa romeo απο το 1967 με την alfa romeo tipo 33 stradale αν βρεις που ειναι η χειρολαβη σε αυτο το μοντελο της alfa γραψε μου δεν θα στο πω ,θα σε αφησω να το βρεις εσυ,αυτη η τελεία που διακρινεται ηταν για το κλειδι.Οσον αφορα τις πισω πορτες παλι η alfa το εφαρμοσε πρωτη με την alfa 156 το 1997,μιλαμε για τις πισω πορτες αυτη τη φορα φιλε μου.Δεν σε παρεξηγω παντως που ησουν επιθετικος,εδω να φανταστεις οτι οσοι εχουν honda λενε για το ποσο πρωτοποριακη τεχνολογια εφαρμοσε η Honda to 1983 με τον μεταβλητο χρονισμο των βαλβιδων(V-TEC) και πανηγυριζουν για την δηθεν ιαπωνικη εφευρεση ,αλλα οταν τους λες οτι ο μεταβλητος χρονισμος των βαλβιδων ειναι ευρεσιτεχνια της fiat στα τελη της δεκαετιας 60 απο τον Giovanni Torazza καταλαβαινουν οτι οι ιαπωνες ηρθαν δευτεροι,απλως οι ιαπωνες αγορασαν την ευρεσιτεχνια απ τους ιταλους.Να σε ενημερωσω οτι το πρωτο αυτοκινητο παραγωγης με μεταβλητο χρονισμο βαλβιδων παγκοσμιως ηταν η alfa romeo spider το 1980
Αγαπητέ giorgos alfa75 america: Αν και δεν κατάλαβα πως ανοίγει η πόρτα της αντικειμενικά πανέμορφης Tipo 33 Stradale (προσωπικά δεν έχω δει άσχημη alfa romeo αλλά πάμε παρακάτω) την μορφή αυτή χειρολαβής στην θέση αυτή την πρωτοείδαμε στο nsx. Δες πως ανοίγουν οι πόρτες στο NSX του 1989-90 και μετά δες στην 156 που εμφανίστηκε λίγα χρόνια μετά...Η έμπνευση δεν ήρθε λοιπόν από την κούκλα του παρελθόντος 30 χρόνια πριν αλλά από τον πρόσφατο ανταγωνισμό από ένα πρωτοποριακό ιαπωνικό σπορ αυτοκίνητο που όταν βγήκε τάραξε τους ευρωπαίους κατασκευαστές με την αρτιότητα του! Τώρα για την πατρότητα της ιδέας του μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων στη χόντα δεν την οικειοποιήθηκαν ποτέ. Οικειοποιήθηκαν την τελειοποίηση της ιδέας, την εφαρμογή της στην πράξη, στην παραγωγή δίχως προβλήματα ποτέ και σε κανέναν κάτοχο και μάλιστα επισήμως. Αυτό ΚΑΝΕΝΑΣ Ιταλός κατασκευαστής δεν μπορεί να το κάνει σαν τους μηχανικούς της Honda γι' αυτό και όλοι μιλούν για την αξιοπιστία της φίρμας. Παρόλα αυτά θα συμφωνήσουμε σε κάτι...η εμφάνιση των Α.R. είναι πάντα τέτοια που γοητεύει όποιον αγαπά την αυτοκίνηση. Εγώ ακόμα και τώρα για παράδειγμα χαζεύω την 75 σου στο δρόμο παρά τα 25+ χρόνια που έχει στην πλάτη της...Αναφορικά με το ερώτημα που έθεσαν στο περιοδικό εγώ πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχουν εκδόσεις 3/5 θυρών ώστε να καλύπτεται ο κάθε υποψήφιος αγοραστής...οι κρυμμένες χειρολαβές δίνουν μια σπορτιφ πινελιά όμως δεν αντικαθιστούν την ακαμψία του τρίθυρου ούτε το feeling αυτού...Από την άλλη υπάρχει πάντα και η επιλογή της λύσης που προσέφερε η hyundai στο veloster με διπορτη πλευρά οδηγού και ....πεντάπορτη συνοδηγού.
Ναι, ισχυει η πρακτικοτητα του "ανοιγω την πισω πορτα και πεταω το μπουφαν ή τα ψωνια" αλλα αν δεν εχεις οικογενεια δεν χρειαζονται οι εξτρα πορτες. Με το easy access συστημα η VW νικησε και αυτο το προβλημα μιας και ολη η θεση του οδηγου ή του συνοδηγου κινηται μπρος πισω για να μπουν/βγουν οι πισω. Στην τελικη ενα αμαξι οπως το Golf, ειναι αρκετα προσωπικο και αν ειναι να μπουν φιλοι πισω τοτε ας κουραστουν και λιγο. Για τις υπολοιπες ωρες, 3 πορτες μεχρι να σκασει κουτσουβελο!
Σταματήστε να αναπαράγετε ψεύδη ότι και καλά η άλφα ρομέο στην 156 πρωτοείδαμε τις κρυμμένες χειρολαβές...λάθος!!! Ο πραγματικός πρωτοπόρος ήταν το honda nsx και από αυτό η χόντα εμπνεύστηκε για τις πίσω πόρτες του προηγούμενου σιβικ.
Οι εταιρειες κανουν λαθος οταν βγαζουν ενα μοντελο μονο πενταθυρο. Ο καθενας βλεπει τις αναγκες που εχει και μετα αγοραζει αυτες που εχουν μονο πενταθυρα απλα χανουν πελατες.
Προσωπικά, λόγω αναγκών, επιθυμιών αλλά και ηλικίας, είμαι υπέρ του τρίθυρου αμαξώματος. Παρόλα αυτά, αναγκάστηκα να έχω πεντάθυρο, επειδή τρίθυρο V40 δεν υφίσταται. Αν όμως υπήρχε, εννοείται ότι θα το είχα προτιμήσει, και μάλιστα δε θα είχα μάτια για κανένα άλλο αυτοκίνητο.
κι ομως... με το τριθυρο FOCUS και 3 παιδια πισω, κανεις δεν γκρινιαζε σ ολο το ταξιδι.. με το νεο Πενταθυρο, ολο ειμαστε "Ανοιξε μου το παραθυρο", ""ξεκλειδωσε τα", "γιατι το αλλο το ανοιξες πιο πολυ απο το δικο μου" κλπ... μια χαρα λοιπον το 3θυρο... (τωρα που το θυμαμαι, με εμβολισε και ενας απο αριστερα, με το παιδι στο πισω καθισμα).. πως θα ειχε αντιδρασει το 5θυρο;;;;
Προσωπικά προτιμώ τα τρίθυρα μοντέλα, για τους λόγους που αναφέρετε. Τα περισσότερα χιλιόμετρα που κάνει ένα αυτοκίνητο, γίνονται με τον οδηγό, ή ένα ακόμα άτομο. Τώρα αν υπάρχουν και παιδιά, είναι ακόμα πιό ασφαλές, να κάθονται πίσω και να μην υπάρχουν πόρτες, που μπορούν να ανοίξουν και να πάθουν κάποιο ατύχημα. Στην περίπτωση που υπάρχουν παπούδες και γιαγιάδες στην οικογένεια, που δεν είναι εύκολο να μπουν πίσω, αυτό είναι ένα πρόβλημα, αλλά το λύνεις κατά την κρίση σου. Μια λύση είναι να κρατάς και το παλιό σου αυτοκίνητο με τις 4 ή 5 πόρτες, γιαυτές τις περιπτώσεις.
Τα τριθυρα μικρομεσαία GTI είναι σαφώς πιο νεανικά, τα 5θυρα προσθετουν επιπλέον ευκολια για προσβαση στους πίσω επιβατες. Θα αγόραζα 3θυρο ως νέος το Kia Pro_ceed ή το Golf GTI και 5θυρο ως πιο πρακτικό.