Τα 2λιτρα την «πάτησαν» και αφού για ένα διάστημα έγιναν πολύ προσιτά και ελεύθερα φόρου, μετετράπηκαν σε φορολογική παγίδα από την οποία δύσκολα ξεφεύγει κανείς αν θέλει να τα κινεί.
autotriti team
Με αυτό το πάθημα πολύς κόσμος άρχισε να γίνεται λίγο «σεμνός» όταν κοιτάει κυβικά. Τα 1.800 ακούγονται ωραία, μπόλικα και δυνατά, όμως αρκετοί τα φοβούνται ως τον επόμενο στόχο του κάθε Υπουργού Οικονομίας. Ποιος δε μας λέει με ένα γρήγορο νυχτερινό νόμο δεν θα κατέβει το όριο για τα χαράτσια κατά 200 κυβικά και θα πάρει η μπάλα και τους 1.800άρηδες;
Τρομοκρατία; Έτσι, αρκετοί κρατάνε μικρότερο καλάθι για να είναι σίγουροι. Κι έτσι, τα 1.600 κ.εκ. έγιναν και πάλι βασιλιάς, ειδικά όταν μιλάμε για ντίζελ, γιατί αν μιλάμε για βενζίνη τότε όλοι κοιτούν πιο κάτω. Με τα 1.000άρια στα μικρομεσαία να είναι πλέον εύκολη λύση, όπως αυτή του Ford Focus, αρκετοί τα προτιμούν για να είναι σίγουροι ότι θα πρέπει να γυρίσει η Γη ανάποδα για να φτάσει να πληρώνουν κι αυτοί χαράτσια.
Μετά είναι οι ρύποι. Μέχρι τώρα αν είσαι κάτω από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, τα τέλη είναι μηδενικά. Και βλέπεις ένα σωρό μοντέλα στα 99 γραμμάρια, ώστε να βρίσκονται κάτω από το όριο που στις περισσότερες χώρες αποτελεί το πλαφόν για τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.
Όμως αυτό το πλαφόν είναι ήδη σε ισχύ σχεδόν 4 χρόνια και κάποιοι λένε ότι πιθανώς να είναι καιρός να κατέβει. Όλο και περισσότερα μοντέλα μπαίνουν στο κλαμπ των «99 γραμμαρίων» και τα έσοδα μειώνονται. Όταν βλέπεις μεσαία μοντέλα να βρίσκονται κάτω από 100 γραμμάρια, αρχίζεις να σκέφτεσαι πως το πλαφόν θα κατέβει ώστε να περιλαμβάνει και πάλι, όπως στην αρχή τα φθηνότερα και μικρότερα. Πόσο θα πάει; 79, 89; Ποιος ξέρει. Πότε; Πάλι ποιος ξέρει.
Εσείς όμως τι κάνετε; Πόσο χαμηλά στοχεύετε για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο; Τι νούμερα κυνηγάτε για να είστε βέβαιος ότι θα αποφύγετε φόρους και χαράτσια; Και είναι αυτό αρκετό για να αλλάξετε κατηγορία και να πάτε σε μικρότερο αυτοκίνητο, μόνο για να μην τύχει; Τι λέτε;
Σε αυτό το φορομπηχτικό κράτος ποτέ δεν είσαι βέβαιος.Και μηδέν ρύπους να έχεις από μηδέν κυβικά, πάντα θα σε περιμένει στην γωνία. Το αυτοκίνητο είναι μια πρώτης τάξεως μηχανή φοροείσπραξης. Δεν ήτανε παγίδα τα 2.000 κυβικά όπως λέτε. Εξαπάτηση του κόσμου ήτανε για μια βελτίωση της ποιότητας ζωής. Έχετε πάρει είδηση ότι καμία νέα κυβέρνηση δεν κατήργησε τις φορολογίες της προηγούμενης αλλά τις άυξησε και τις βελτίωσε για την πάρτη της;
Με τη σημερινή τεχνολογία, κάτω από το όριο των 100 γρ/χλμ ΔτΑ υπάρχουν αρκετά ικανοποιητικά σε ισχύ μικρά αυτοκίνητα, και ακόμα περισσότερα ντίζελ.
Για να μην αναφερθούμε στα υβριδικά, που είναι μια κατηγορία από μόνα τους.
Λογικό είναι να αναμένουμε ότι το όριο των 100 γρ/χλμ θα κατέβει, όσο θα κατασκευάζονται νέα αυτοκίνητα που θα καλύπτουν άνετα το όριο αυτό. Αυτό δεν γίνεται μόνο επειδή θα μειώνονται συνεχώς τα έσοδα των κρατών από τα τέλη κυκλοφορίας (στην Ελλάδα βέβαια γίνεται ακριβώς γιαυτό), αλλά είναι και σημαντικό κίνητρο για τους αγοραστές να επιλέγουν λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα.
Επειδή λοιπόν προς τα εκεί πάνε μάλλον τα πράγματα, η γενική αρχή ότι αγοράζεις το μικρότερο και λιγότερο ρυπογόνο το οποίο καλύπτει τις ανάγκες σου, παραμένει ο χρυσός κανόνας.
Σε αυτό το φορομπηχτικό κράτος ποτέ δεν είσαι βέβαιος.Και μηδέν ρύπους να έχεις από μηδέν κυβικά, πάντα θα σε περιμένει στην γωνία. Το αυτοκίνητο είναι μια πρώτης τάξεως μηχανή φοροείσπραξης. Δεν ήτανε παγίδα τα 2.000 κυβικά όπως λέτε. Εξαπάτηση του κόσμου ήτανε για μια βελτίωση της ποιότητας ζωής. Έχετε πάρει είδηση ότι καμία νέα κυβέρνηση δεν κατήργησε τις φορολογίες της προηγούμενης αλλά τις άυξησε και τις βελτίωσε για την πάρτη της;
Με τη σημερινή τεχνολογία, κάτω από το όριο των 100 γρ/χλμ ΔτΑ υπάρχουν αρκετά ικανοποιητικά σε ισχύ μικρά αυτοκίνητα, και ακόμα περισσότερα ντίζελ. Για να μην αναφερθούμε στα υβριδικά, που είναι μια κατηγορία από μόνα τους. Λογικό είναι να αναμένουμε ότι το όριο των 100 γρ/χλμ θα κατέβει, όσο θα κατασκευάζονται νέα αυτοκίνητα που θα καλύπτουν άνετα το όριο αυτό. Αυτό δεν γίνεται μόνο επειδή θα μειώνονται συνεχώς τα έσοδα των κρατών από τα τέλη κυκλοφορίας (στην Ελλάδα βέβαια γίνεται ακριβώς γιαυτό), αλλά είναι και σημαντικό κίνητρο για τους αγοραστές να επιλέγουν λιγότερο ρυπογόνα αυτοκίνητα. Επειδή λοιπόν προς τα εκεί πάνε μάλλον τα πράγματα, η γενική αρχή ότι αγοράζεις το μικρότερο και λιγότερο ρυπογόνο το οποίο καλύπτει τις ανάγκες σου, παραμένει ο χρυσός κανόνας.