• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Ένα αμάξι των 90`s αν είναι καλοσυντηρημένο, μπορεί να θεωρηθεί καινούριο;

Πότε παλιώνει ένα αμάξι;

Διαβάστηκε από 18950 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/7/2017

Παλιώνουν σήμερα τα αυτοκίνητα; Τι είναι αυτό που τα κάνει να γερνάνε και να γίνονται παλιά; Αν τα χρόνια δεν είναι το κριτήριο, τότε τι;

 
Μήπως τεντώσαμε την ηλικία που θεωρούμε ένα αυτοκίνητο καινούργιο; Μέχρι δύο χρόνια θα έλεγε κανείς το λες καινούργιο, σήμερα όμως ακόμη και αυτοκίνητα δέκα ή και περισσοτέρων ετών τα έχουμε για σχετικά φρέσκα. Αν δεν είναι η ηλικία, τότε πως κρίνουμε αν ένα αυτοκίνητο έχει παλιώσει;

Παλιώνουν σήμερα τα αυτοκίνητα; Τι είναι αυτό που τα κάνει να γερνάνε και να γίνονται παλιά; Κάποτε υπήρχε η θεωρία πως κάποια στιγμή τη δεκαετία του 80 που το πλαστικό έγινε βασικό υλικό στην κατασκευή των αυτοκινήτων, τα αυτοκίνητα σταμάτησαν να είναι αθάνατα, όπως αυτά της δεκαετίας του 60 και του 70, και πως μέσα σε δέκα χρόνια το πολύ ήταν για πέταμα.

Έλεγαν κάποιοι πως οι κατασκευαστές φτιάχνουν τα αυτοκίνητα με ημερομηνία λήξης, και οι πιο κυνικοί επέμεναν πως όταν θολώσει το πλαστικό φλας και είναι πλέον παλιό, τότε όλο το αυτοκίνητο είναι για πέταμα. Υπερβολές. Όμως σίγουρα πολλά μέρη ενός αυτοκινήτου σχεδιάζονται με μία διάρκεια ζωής. Για τους κινητήρες για παράδειγμα ακούγονται διάφορα, από 300.000 χλμ. μέχρι και ένα εκατομμύριο. Ποιος ξέρει. Στην σημερινή παγκόσμια καταναλωτική κοινωνία δεν κρατάει κανείς τα αυτοκίνητα τόσα χιλιόμετρα για να τα δει να γερνάνε και να πεθαίνουν.

Όμως αυτό φαίνεται να αλλάζει. Μια ματιά γύρω μας αρκεί για να καταλάβει κανείς πως περιμένουμε πλέον πολύ περισσότερα από τα αυτοκίνητά μας, και τα θεωρούμε καινούργια ακόμη και όταν αυτά διανύουν την δεύτερη δεκαετία της ζωής τους. Δεν παλιώνουν, κάτι όμως αλλάζει. Αν τα χρόνια δεν είναι οδηγός για τι είναι παλιό και τι καινούργιο, τότε μήπως η τεχνολογία που έχουν; Κάποιοι θεωρούν σύγχρονο και καινούργιο ένα αυτοκίνητο επειδή είναι τούρμπο. Κι αυτό παρότι τα τελευταία δέκα χρόνια δεν άλλαξε μόνο η τεχνολογία τούρμπο ριζικά, αλλά και η φιλοσοφία, η κατανάλωση, οι ρύποι και η αξιοπιστία.

Αλλοι θεωρούν πως όσο ένα αυτοκίνητο συντηρείται, λειτουργεί και δείχνει όπως ήταν όταν αγοράστηκε, παραμένει σαν καινούργιο και άρα δεν τίθεται θέμα αλλαγής λόγω παλαιότητας. Σαφώς η συντήρηση είναι μεγάλο μέρος του πως κρίνουμε ένα αυτοκίνητο αν είναι παλιό ή καινούργιο, μπορεί όμως να ανταγωνιστεί σε κατανάλωση, ασφάλεια και ρύπους ένα μοντέρνο αμάξι επειδή είναι καλά συντηρημένο; 

Εσείς τι λέτε λοιπόν; Ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο θεωρείτε ένα αυτοκίνητο πως πάλιωσε; Είναι η ηλικία, έτσι στεγνά ένας αριθμός; Η τεχνολογία, αν ακολουθεί τις σημερινές τάσεις ή αν ανήκει σε άλλη εποχή; Και τελικά η συντήρηση, αν είναι άψογη ή πλημμελής; Τι λέτε; 

 
  • Στέφανος

    Δεν αρκεί να έχει ένα αυτοκίνητο turbo για να είναι σύγχρονο διότι έτσι θα χαρακτήριζα προσωπικά ένα Audi 200 turbo ως καινούργιο σήμερα αν και είναι χρονικά παλαιό αυτοκίνητο. Θα τολμούσα να πω ότι παλαιό θα είναι ένα αυτοκίνητο όταν υστερεί τεχνολογικά και μηχανολογικά από το μέσο όρο των λοιπών αυτοκινήτων. Με βάση αυτό μπορούμε να διακρίνουμε λ.χ. ως παλαιά αυτοκίνητα αυτά που δεν είχαν καθόλου κλιματισμό από αυτά που έχουν.

      12
  • France

    Τo αγαπημένο μας καλοσυντηρημένο αυτοκίνητο της καρδιάς μας, τουλάχιστον στα μάτια μας δεν παλιώνει ποτέ!

      8
  • Χρήστος S

    Ένας και μόνο παράγοντας επηρεάζει τους περισσότερους από εμάς, να θεωρούμε ένα αμάξι παλιό ή όχι κι αυτό είναι η τσέπη μας.Δεν υπάρχει αγοράκι που αν μπορούσε δεν θα άλλαζε το όχημα του κάθε 5 χρόνια ή και λιγότερο. Για πολλούς από εμάς υπήρξαν τέτοιες εποχές. Υπάρχουν κι αυτοί οι ελάχιστοι που κρατάνε παλιά αμάξια για συναισθηματικούς λόγους, αλλά είναι σταγόνα στον ωκεανό. Σήμερα κρατάμε αμάξια 10-15-20 ή και παραπάνω χρόνων, γιατί απλά δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς....Θέλω να πιστεύω πως θα έρθουν πάλι οι εποχές που μπορούσαμε τουλάχιστον μια φορά στη δεκαετία να παίρνουμε καινούργιο αμάξι.....μέχρι τότε. Υπομονή!

      7
  • filippos

    το 2017 στην Ελλάδα πρέπει να θεωρούμε σαράβαλα τα αυτοκίνητα χωρίς 4 δισκόφρενα,abs, αερόσακο.

      7