ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πόσο καλύτερος είναι ο λιγνίτης από τη βενζίνη ή το ντίζελ;

«Πράσινα» τα ηλεκτρικά ή μήπως όχι;

3.945 Επισκέψεις στο άρθρο (3/12/2017)

Βενζίνη ή λιγνίτης; Τι είναι καλύτερο να καίνε τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

autotriti team

Πόσο καλύτερος είναι ο λιγνίτης από τη βενζίνη ή το ντίζελ; Πως θα είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο καθαρά, αν αντί για βενζίνη, καίμε λιγνίτη για την ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζονται; Μήπως πριν αλλάξουμε αυτοκίνητα να αλλάξουμε πηγές ηλεκτρικής ενέργειας;
 
Πως μετράμε το πόσο «πράσινο» είναι ένα αυτοκίνητο; Από τους ρύπους της εξάτμισής του; Αν είναι έτσι τότε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι καταπράσινα. Όμως η μέτρηση δεν γίνεται έτσι. Μελέτη που εκπόνησε το Κοινό Κέντρο Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Ένωσης έλαβε υπόψη της τις πηγές ενέργειας της κάθε χώρας των 28 κρατών μελών και σύγκρινε την επιβάρυνση στο περιβάλλον που θα επιφέρουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αν υιοθετηθούν χωρίς να αλλάξουν πριν οι πηγές ενέργειας.
 
Μετρώντας λοιπόν όχι στην εξάτμιση, αλλά από την εξόρυξη του καυσίμου μέχρι και την τελική του χρήση, η σύγκριση γίνεται πολύ ενδιαφέρουσα. Σε ότι αφορά τα σημερινά καύσιμα, βενζίνη και πετρέλαιο, μετρώντας από τις γεωτρήσεις, τη διύλιση, τις μεταφορές, διανομές και τελικά την καύση, τα ευρήματα δείχνουν πως η σημερινή κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολύ.
 
Για την ηλεκτροκίνηση η μελέτη κάνει παρόμοια μέτρηση. Από την πρώτη ύλη μέχρι το δίκτυο ηλεκτροδότησης, περιλαμβανομένης και της καύσης, αν υπάρχει. Τι λένε τα νούμερα;
 
Χώρες που έχουν καλό μείγμα «πράσινων» πηγών ενέργειας θα ωφεληθούν πολύ από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αντίθετα, χώρες με «βρώμικη» ενέργεια θα έχουν πιθανότατα επιβάρυνση του περιβάλλοντος, αν και η ενέργεια των αυτοκινήτων «πέσει» στο «βρώμικο» ηλεκτρικό δίκτυο.
 
Στην κατάταξη των κρατών μελών στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, η Ελλάδα βρίσκεται στην 4η θέση από το τέλος, στους 28 της Ε.Ε. Για την παραγωγή κάθε κιλοβατώρας ηλεκτρισμού ή Ελλάδα ρυπαίνει 72% περισσότερο από το μέσο όρο της Ε.Ε. των 28, 25% περισσότερο από τη Γερμανία και 86% περισσότερο από τη Γαλλία.

Μόνο η Μάλτα, η Πολωνία και η Εσθονία παράγουν περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα για κάθε κιλοβατώρα, ενώ χώρες εκτός Ε.Ε. όπως η Νορβηγία βρίσκονται στο άλλο άκρο, με τον άνεμο, τον ήλιο και τα γεωθερμικά να έχουν τόσο μεγάλο μερίδιο στην παραγωγή ρεύματος ώστε η ηλεκτροκίνηση να είναι η προφανής λύση.
 
Όμως η Ελλάδα πως μπορεί να προχωρήσει στην ηλεκτροκίνηση όταν θα αλλάξει το ένα καύσιμο (βενζίνη και ντίζελ) για ένα άλλο (λιγνίτη) και μάλιστα πιο βρόμικο;
 
Μήπως η εποχή του λιγνίτη δεν ταιριάζει με την ηλεκτροκίνηση; Και πως μπορούμε να απεξαρτηθούμε από το λιγνίτη που θεωρούμε εθνικό πλούτο; Μήπως ήρθε η ώρα να αλλάξουμε όχι απλά αυτοκίνητα αλλά την εθνική πηγή ενέργειας και να πάμε σε κάτι άφθονο και πράσινο όπως τα ηλιακά, αιολικά και υδροηλεκτρικά; Τι λέτε;

Hyundai
NISSAN