mono-sto-autotriti
Πριν 10 χρόνια «σνόμπαρες» το turbo. Ευτυχώς ή την πάτησες;

Πριν 10 χρόνια «σνόμπαρες» το turbo. Ευτυχώς ή την πάτησες;

3.688 Επισκέψεις στο άρθρο (27/1/2023)

Πόσο σε επηρέασε ο φόβος ότι τα τούρμπο χαλάνε; Τόσο για να ξεμείνεις 10 χρόνια μετά με ατμοσφαιρικό;

Πόσο χαίρεσαι σήμερα που «ξέμεινες» με το «ψόφιο» ατμοσφαιρικό;

Έχει τούρμπο το αυτοκίνητό σου; Και αν όχι, δεν έχει τούρμπο συνειδητά; Μήπως όταν όλοι αγόραζαν τούρμπο εσύ το απέφυγες; Και τώρα τι λες, ευτυχώς που γλίτωσες ή μήπως μάλλον την πάτησες;
 
Η μάχη του τούρμπο ξεκίνησε από τη μέρα που η VW μας έδωσε το πρώτο Golf με 170 άλογα από 1400 κυβικά το 2005, και ίσως συνεχίζει μέχρι τώρα. Τα πρώτα μοτέρ με τούρμπο σε καθημερινά αυτοκίνητα έφεραν τα πάνω κάτω, μειώνοντας τον κυβισμό, ρίχνοντας την κατανάλωση και εκτοξεύοντας τις επιδόσεις. Και όμως, αρκετοί επέλεξαν να μείνουν έξω από αυτή την επανάσταση.
 
Βλέπεις από την πρώτη μέρα, και συχνά με επιχειρήματα που βασίζονται σε ιδεοληψίες πολύ παλιών εποχών, το τούρμπο έγινε αντικείμενο χλευασμού και καχυποψίας. Αντικείμενο χλευασμού ως προς τις πραγματικές του ικανότητες, με πολλούς να επιμένουν πως «τα κυβικά είναι αναντικατάστατα», και παρότι τα νούμερα έδειχναν πως ακόμη και με 1000 κυβικά λιγότερα, ένα τούρμπο ήταν στα πάντα ικανότερο από ένα 2λιτρο ατμοσφαιρικό, οι εμμονές συνέχισαν.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Και έγινε αντικείμενο καχυποψίας ως προς την αντοχή του και την αξιοπιστία του. Φυσικά και ιστορίες για σπασμένα μοτέρ θα υπάρχουν άπειρες, όμως στις στατιστικές που μετράνε, τα τούρμπο αποδείχθηκαν το ίδιο αξιόπιστα. Σίγουρα για όσους το τούρμπο τους γλύκανε και το πήγαιναν «τάπα» μέρα νύχτα, ούτε η κατανάλωση, ούτε η αξιοπιστία θα ήταν καλή. Αλλά αυτοί ήταν οι εξαιρέσεις.
 
Όμως η κουβέντα ήταν μεγάλη, και με δεδομένο ότι πολλοί από εμάς κυκλοφορούμε ακόμα τα αυτοκίνητα που αγοράσαμε τότε, ένα μεγάλο μέρος των οδηγών αποφάσισαν να απέχουν από την επανάσταση του τούρμπο, και να επιμείνουν ατμοσφαιρικά. Τώρα;
 
Βλέπεις αν είχες ατμοσφαιρικό το 2010, ήσουν με την πλειοψηφία, και οδηγούσες αυτό που ο καθένας περίμενε να οδηγεί. 100 άλογα, 13 κιλά ροπή, 0-100 12 δλ και προσπέρασμα με δύο κατεβάσματα, και την ταυτότητα στα δόντια στις ανηφόρες.
 
Αν όμως έχεις ατμοσφαιρικό το 2023, γιατί σου ξέμεινε από τότε, όταν όλα τα αυτοκίνητα, ήδη από τότε, είναι και οικονομικά και γρήγορα, τότε τι λες; Έκανες σωστά που επέμεινες να πάρεις ατμοσφαιρικό; Ή μήπως έπρεπε να είχες πάρει το τούρμπο, ειδικά αν ήξερες πως θα σου μείνει για χρόνια; Τι λες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Δείτε όλες τις τελευταίες ειδήσεις, στο Autotriti.gr
Σχολιάστε
4 ELASTIKA STEGNO VREGMENO
Εκθεση Αυτοκινήτου. Οικονομία στην κατανάλωση. Βρές υβριδικά, ηλεκτρικά, LPG/CNG, plug-in. Τι ισχύει για μεταχειρισμένα και diesel