• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πως εξαφανίστηκε το χειρόφρενο χωρίς να λείψει σε κανέναν;

Διαβάστηκε από 4675 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/1/2019
 

Που πήγε το χειρόφρενο και εξαφανίστηκε από την καμπίνα; Ποιος αποφάσισε να το καταργήσει, σε ποιόν λείπει και ποιος επιμένει ακόμη να το διατηρεί;

Το χειρόφρενο φυσικά δεν εξαφανίστηκε σε ένα βράδυ από τα αυτοκίνητα. Η αρχή έγινε από τα πολυτελή μεγάλα μοντέλα, όμως σταδιακά η αφαίρεσή του πέρασε και στα υπόλοιπα. Σήμερα κανένα μεγάλο ή μεσαίο μοντέλο δεν έχει μηχανοκίνητο χειρόφρενο. Με μερικές εξαιρέσεις.

Για παράδειγμα η BMW αφαίρεσε στο χειρόφρενο από τη Σειρά 5, ήδη εδώ και δύο γενιές, όμως το διατηρεί στη Σειρά 4. Όχι, δεν είναι λόγω κόστους. Η λογική της BMW είναι πως η 4άρα είναι σπορ μοντέλο και άρα ένα μηχανικό χειρόφρενο είναι ακόμη χρήσιμο.

Πως είναι όμως ακριβώς χρήσιμο στην 4άρα το μηχανικό χειρόφρενο; Μπορεί κανείς να πει πως ένα φλικ, μία υπερστροφή στο μπάσιμο της στροφής είναι πάντοτε μια πιθανότητα για έναν οδηγό μιας 4αρας. Αλήθεια όμως, πόσο πιθανό είναι;

Μήπως το μηχανικό χειρόφρενο αποτελεί απλά ένα σήμα ότι το αυτοκίνητο είναι σπορ; Όπως για παράδειγμα οι πόρτες χωρίς πλαίσια σηματοδοτούν πως ένα αυτοκίνητο είναι κουπέ, ακόμη και όταν δεν είναι (όπως τα Subaru για παράδειγμα, ή η τρίθυρη Σειρά 1 και το στέισον Peugeot 508).

Το μηχανικό χειρόφρενο έχει ξεμείνει σε δύο κατηγορίες αυτοκινήτων. Στα οικονομικά, που δεν το διαθέτουν για λόγους κόστους, και στα σπορ που το διατηρούν λόγω στυλ. Μήπως αυτό δείχνει ότι το ηλεκτρονικό χειρόφρενο είναι πλέον το de facto χειρόφρενο;

Σε πολλούς πάντως δεν αρέσει, γιατί θεωρούν ότι αφαιρεί ακόμη ένα επίπεδο εμπλοκής του οδηγού. ¶λλοι θεωρούν πως τους αφαιρεί τη δυνατότητα να το χρησιμοποιήσουν σε περίπτωση ανάγκης. Όμως ποια ακριβώς ανάγκη είναι αυτή που θα τους κάνει να τραβήξουν το χειρόφρενο εν κινήσει;

Στα θετικά της απουσίας του φυσικά είναι ο χώρος που αδειάζει πίσω από τον λεβιέ ταχυτήτων (το επόμενο είδος υπό εξαφάνιση), αλλά, και κυρίως, η χρηστικότητα που προσφέρει το ηλεκτρονικό στο ότι δεν χρειάζεται ούτε να το «τραβήξεις» αλλά ούτε και να το «λύσεις», αφού (στα αυτόματα) τα κάνει όλα μόνο του.

Τι είναι λοιπόν αυτό που λείπει από το μηχανικό χειρόφρενο; Η συνήθεια; Η δυνατότητα χρήσης του σε ώρα ανάγκης; Η αίσθηση ότι το αυτοκίνητο δεν είναι σπορ; Τι λέτε; Εσείς είστε με αυτούς που θεωρούν την απουσία του μηχανικού χειρόφρενου την λογική κίνηση; Ή σε αυτούς που επιμένουν να το θέλουν;

 
Σχολιάστε την είδηση 3 σχόλια

Hyundai i10 vs Kia Picanto vs Toyota Aygo

Δοκιμή: Υβριδικό Honda CR-V

Νέο DS 7 και σε Coupe;

Τι T-Cross, τι T-Roc: Που διαφέρουν;

Η κίνηση στους δρόμους

Citroen C5 Aircross VS Audi Q3 VS VW Tiguan

Nissan GT-R Vs Aprilia RSV4 στα Μέγαρα

Αποκλειστικό: Νέα Mercedes EQA

«Έχουμε κρίση, δεν πειράζει που ρυπαίνει το αμάξι μου»

«Μάνα» είναι μόνο μία!

Εξαφάνισε μόνος σου τις γρατζουνιές

95 ή 100 οκτάνια;

Φρεσκάρισμα για το Honda Civic

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

RENAULT: Ανακάλυψε δροσιστικές, καλοκαιρινές προσφορές!

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές Peugeot για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Αυγούστου

MERCEDES: Γνώρισε τη νέα CLA Coupe. Η ζωή σου, οι κανόνες σου.

περισσότερα »