Το 2016 έκλεισε με το Toyota Yaris να κατακτά την κορυφή των πωλήσεων σχεδόν 30% μπροστά από το επόμενο best seller της χρονιάς, το Opel Corsa. Όμως δεν ήταν μόνο στα μικρά που ένα μοντέλο επικράτησε τόσο. Γιατί;
Θα περίμενε κανείς η περίπτωση του Yaris να είναι μοναδική στην αγορά αυτοκινήτου. Πως δηλαδή ένα μοντέλο ξεχωρίζει τόσο πολύ σε πωλήσεις, όπως το μικρό Toyota που βρίσκεται 1,461 ταξινομήσεις εμπρός από το δεύτερο Corsa που πούλησε 3,845 κομμάτια. 38% μπροστά είναι σημαντική διαφορά, το πιο περίεργο όμως είναι πως μιλάμε για την πιο ανταγωνιστική κατηγορία, όπου γίνεται πραγματική «σφαγή» σε προσφορές, αλλά και σε ποικιλία μοντέλων.
Και όμως το Yaris όχι μόνο ξεπέρασε σημαντικά το Corsa, αλλά πούλησε όσο το τρίτο Micra και το τέταρτο Polo μαζί! Θα περίμενε κανείς πως όταν τα αυτοκίνητα είναι τόσο ανταγωνιστικά, οι πωλήσεις να μοιράζονται, με τις διαφορές να είναι σχετικά μικρές, τουλάχιστον στα πρώτα πέντε μοντέλα της αγοράς. Όπως περίπου έγινε στα μικρομεσαία, όπου Astra, Auris, Golf, A-Class και Focus βρέθηκαν με 200 περίπου αυτοκίνητα διαφορά το ένα από το άλλο.
Αν και στα μικρομεσαία η Mercedes σάρωσε με το συνδυασμό Α-Class και GLA να ξεπερνά σε πωλήσεις ακόμη και το Qashqai, που παραμένει το απόλυτο best seller στις ταξινομήσεις μικρομεσαίων ή SUV, όπως θέλει κανείς το βλέπει.
Εκτός από το Yaris και την προσθιοκίνητη Mercedes, μεγάλη απόσταση από τον δεύτερο είχαμε και στη μίνι κατηγορία. Εδώ ήταν η σειρά της Fiat να σαρώσει, με το ιταλικό μοντέλο να είναι 73% μπροστά από το δεύτερο Aygo, φτάνοντας σε πωλήσεις όσες το δεύτερο και το τρίτο μαζί!
Αν δε στις πωλήσεις του Panda προσθέσει κανείς και την λαμπρή πορεία του 500, τότε η Fiat καθαρίζει την κατηγορία με κεφάλι που τη φέρνει στο 30% της κατηγορίας. Δηλαδή ένα στα τρία μίνι αυτοκίνητα που πουλήθηκαν ήταν Fiat.
Και μετά έχουμε το Qashqai. Μπορεί να ταξινομείται ως μικρομεσαίο, όμως ο ανταγωνισμός του βρίσκεται κυρίως στα SUV, και έτσι μπορεί κανείς εύκολα να πει πως το Nissan «καθάρισε» με πλέον των διπλάσιων πωλήσεων σε σχέση με το δεύτερο Vitara, ενώ χρειάζεται κανείς να αθροίσει τις πωλήσεις και των τριών επόμενων SUV, Vitara, X1 και Renegade για το πλησιάσει. Ένα στα τέσσερα SUV το 2016 ήταν Qashqai.
Πως γίνεται όμως σε μία αγορά γενικά πεσμένη, κάποια μοντέλα ή μάρκες να καπελώνουν με τέτοιο τρόπο τις κατηγορίες που συμμετέχουν; Είναι οι εμπορικές τους πρωτοβουλίες, ή απλά τα αυτοκίνητά τους ξεχωρίζουν τόσο πολύ; Εσείς τι λέτε; Πως εξηγείται αυτές τις διαφορές;
Πανεμορφο και τολμηρο σχεδιαστικα το Yaris το οποιο σε συνδυασμο με την αποδεδειγμενη κορυφαια αξιοπιστια και τα 6 χρονια εγυυηση, το κατατασσουν μονιμα στη Νο 1 θεση των πωλησεων. Γενικα παντως φαινεται ξεκαθαρα οτι τα εχουν βρει μπαστουνια οι Ευρωπαιοι με τους Ιαπωνες τα τελευταια χρονια και σε αυτο το μπρα-ντε-φερ δειχνει οτι θα επικρατησει τα επομενα χρονια ο Ιαπωνας μαζι με τον Κορεατη.
Οι πωλήσεις έχουν να κάνουν με το μάρκετινγκ.ολα τα περιοδικά μας έχουν πρήξει με το yaris.λογικο είναι μετα ο κόσμο να διαλέγει αυτό που βλέπει και όχι αυτό που δεν βλέπει πουθενά
κανείς δε μας λέει όμως πόσα μοντέλα πωλούνται σε εταιρείες ενοικιάσεων, πόσα σε leasing, πόσα σε στόλους και το κυριότερο με τι εκπτώσεις και τι προσφορές. Για να δούμε τότε πόσοι ιδιώτες δίνουν το 2017 12 ως 15 χιλιάδες ευρώ για να πάρουν supermini και τι μοντέλα προτιμούν..
Πανεμορφο και τολμηρο σχεδιαστικα το Yaris το οποιο σε συνδυασμο με την αποδεδειγμενη κορυφαια αξιοπιστια και τα 6 χρονια εγυυηση, το κατατασσουν μονιμα στη Νο 1 θεση των πωλησεων. Γενικα παντως φαινεται ξεκαθαρα οτι τα εχουν βρει μπαστουνια οι Ευρωπαιοι με τους Ιαπωνες τα τελευταια χρονια και σε αυτο το μπρα-ντε-φερ δειχνει οτι θα επικρατησει τα επομενα χρονια ο Ιαπωνας μαζι με τον Κορεατη.
Αν καείς μια φορά με κανα ευρωπαϊκό μετά ...μαθαίνεις...
αφου ειναι σκυλι μαυρο ρε παιδια...πως να το κανουμε...
Οι πωλήσεις έχουν να κάνουν με το μάρκετινγκ.ολα τα περιοδικά μας έχουν πρήξει με το yaris.λογικο είναι μετα ο κόσμο να διαλέγει αυτό που βλέπει και όχι αυτό που δεν βλέπει πουθενά
Πλαστικούρα!!
το yaris κακασχημο. Τρομάζω και μόνο που το βλέπω
Τέταρτο σε πωλήσεις είναι το 208 και όχι το Polo
κανείς δε μας λέει όμως πόσα μοντέλα πωλούνται σε εταιρείες ενοικιάσεων, πόσα σε leasing, πόσα σε στόλους και το κυριότερο με τι εκπτώσεις και τι προσφορές. Για να δούμε τότε πόσοι ιδιώτες δίνουν το 2017 12 ως 15 χιλιάδες ευρώ για να πάρουν supermini και τι μοντέλα προτιμούν..