To Toyota Yaris είναι ίσως το χαρακτηριστικότερο best seller της ελληνικής αγοράς. Ποιοι είναι όμως οι λόγοι για την επιτυχία του;

Πώς γίνεται κάποια μοντέλα να πουλάνε σαν τρελά;

13.306 Επισκέψεις στο άρθρο (29/10/2017)

Το 2016 έκλεισε με το Toyota Yaris να κατακτά την κορυφή των πωλήσεων σχεδόν 30% μπροστά από το επόμενο best seller της χρονιάς, το Opel Corsa. Όμως δεν ήταν μόνο στα μικρά που ένα μοντέλο επικράτησε τόσο. Γιατί;

Θα περίμενε κανείς η περίπτωση του Yaris να είναι μοναδική στην αγορά αυτοκινήτου. Πως δηλαδή ένα μοντέλο ξεχωρίζει τόσο πολύ σε πωλήσεις, όπως το μικρό Toyota που βρίσκεται 1,461 ταξινομήσεις  εμπρός από το δεύτερο Corsa που πούλησε 3,845 κομμάτια. 38% μπροστά είναι σημαντική διαφορά, το πιο περίεργο όμως είναι πως μιλάμε για την πιο ανταγωνιστική κατηγορία, όπου γίνεται πραγματική «σφαγή» σε προσφορές, αλλά και σε ποικιλία μοντέλων.

Και όμως το Yaris όχι μόνο ξεπέρασε σημαντικά το Corsa, αλλά πούλησε όσο το τρίτο Micra και το τέταρτο Polo μαζί! Θα περίμενε κανείς πως όταν τα αυτοκίνητα είναι τόσο ανταγωνιστικά, οι πωλήσεις να μοιράζονται, με τις διαφορές να είναι σχετικά μικρές, τουλάχιστον στα πρώτα πέντε μοντέλα της αγοράς. Όπως περίπου έγινε στα μικρομεσαία, όπου Astra, Auris, Golf, A-Class και Focus βρέθηκαν με 200 περίπου αυτοκίνητα διαφορά το ένα από το άλλο.

Αν και στα μικρομεσαία η Mercedes σάρωσε με το συνδυασμό Α-Class και GLA να ξεπερνά σε πωλήσεις ακόμη και το Qashqai, που παραμένει το απόλυτο best seller στις ταξινομήσεις μικρομεσαίων ή SUV, όπως θέλει κανείς το βλέπει.
Εκτός από το Yaris και την προσθιοκίνητη Mercedes, μεγάλη απόσταση από τον δεύτερο είχαμε και στη μίνι κατηγορία. Εδώ ήταν η σειρά της Fiat να σαρώσει, με το ιταλικό μοντέλο να είναι 73% μπροστά από το δεύτερο Aygo, φτάνοντας σε πωλήσεις όσες το δεύτερο και το τρίτο μαζί!
Αν δε στις πωλήσεις του Panda προσθέσει κανείς και την λαμπρή πορεία του 500, τότε η Fiat καθαρίζει την κατηγορία με κεφάλι που τη φέρνει στο 30% της κατηγορίας. Δηλαδή ένα στα τρία μίνι αυτοκίνητα που πουλήθηκαν ήταν Fiat.

Και μετά έχουμε το Qashqai. Μπορεί να ταξινομείται ως μικρομεσαίο, όμως ο ανταγωνισμός του βρίσκεται κυρίως στα SUV, και έτσι μπορεί κανείς εύκολα να πει πως το Nissan «καθάρισε» με πλέον των διπλάσιων πωλήσεων σε σχέση με το δεύτερο Vitara, ενώ χρειάζεται κανείς να αθροίσει τις πωλήσεις και των τριών επόμενων SUV, Vitara, X1 και Renegade για το πλησιάσει. Ένα στα τέσσερα SUV το 2016 ήταν Qashqai.
Πως γίνεται όμως σε μία αγορά γενικά πεσμένη, κάποια μοντέλα ή μάρκες να καπελώνουν με τέτοιο τρόπο τις κατηγορίες που συμμετέχουν; Είναι οι εμπορικές τους πρωτοβουλίες, ή απλά τα αυτοκίνητά τους ξεχωρίζουν τόσο πολύ; Εσείς τι λέτε; Πως εξηγείται αυτές τις διαφορές;  
 
 

Toyota
test center