Με το νέο σύστημα Easy Turn που αναπτύσσει η ZF, ο κύκλος στροφής αυτοκινήτου μπορεί να μειωθεί έως και στα 5,7 μέτρα, με αποτέλεσμα να γίνεται το παρκάρισμα μέσα στην πόλη μια πανεύκολη διαδικασία.
autotriti team
Μανούβρες τέλος!
Πόσες και πόσες φορές δεν έχεις βρεθεί να κάνεις μια κάνεις δύο και τρεις μανούβρες προσπαθώντας να βγεις από μια θέση parking στην οποία είσαι στριμωγμένος ή να κάνεις μια επιτόπου αναστροφή; Την λύση σε αυτή την ταλαιπωρία έρχεται να δώσει η εταιρεία ZF με το νέο σύστημα που αναπτύσσει με όνομα Easy Turn.
Ο λόγος για τον οποίο κινήσεις όπως το παρκάρισμα, το ξεπαρκάρισμα και η αναστροφή είναι τόσο απαιτητικές είναι κυρίως ο κύκλος στροφής των περισσότερων αυτοκινήτων, ο οποίος κατά μέσο όρο είναι ανάμεσα στα 10 και τα 11 μέτρα. Συνήθως, τα μικρά αυτοκίνητα καταφέρνουν να έχουν μικρότερο κύκλο στροφής, ωστόσο τα μεγάλα σε μήκος αυτοκίνητα, όταν είναι εξοπλισμένα με τετραδιεύθυνση, μπορούν να γίνουν το ίδιο ευέλικτα.
Η γερμανική ZF όμως έψαξε να βρει έναν τρόπο, ώστε να μειώσει δραματικά των κύκλο στροφής των αυτοκινήτων, ώστε να κάνει το παρκάρισμα πιο εύκολο από ποτέ και την κίνηση μέσα στις πόλεις... παιχνιδάκι. Συγκεκριμένα, η εταιρεία παρουσίασε ένα νέο σύστημα τιμονιού-ανάρτησης με όνομα Easy Turn, η οποία έχει την ικανότητα να μειώνει τον κύκλο στροφής ενός αυτοκινήτου στα 6,8 μέτρα χωρίς την βοήθεια κάποιου συστήματος τετραδιεύθυνσης. Σε περίπτωση όμως που οι πίσω τροχοί είναι σε θέση να βοηθήσουν, τότε ο κύκλος στροφής μπορεί να μειωθεί ακόμη και στα 5,7 μέτρα. Στην δεύτερη περίπτωση, η γωνία στρέψης του μπροστινού τροχού μπορεί να φτάσει ακόμη και τις 80 μοίρες.
Οι προϋποθέσεις για να λειτουργήσει το σύστημα άψογα
Δυστυχώς, υπάρχει ένα μεγάλο «αλλά», τουλάχιστον μέχρι η ZF να βρει κάποια λύση. Το πρόβλημα είναι ότι το σύστημα Easy Turn δουλεύει καλύτερα όταν το αυτοκίνητο είναι πισωκίνητο και αμιγώς ηλεκτρικό, αφού, όταν τηρούνται αυτές οι δύο προϋποθέσεις, δεν υπάρχει στο μπροστινό μέρος μοτέρ ή άλλα μηχανικά μέρη που σε αντίθεση περίπτωση θα εμπόδιζαν την σωστή λειτουργία του καινοτόμου αυτού συστήματος.
Το σύστημα Easy Turn είναι επίσης αυτή την στιγμή ιδιαίτερα κοστοβόρο, με την ZF να κάνει λόγο πως θα χρειαστεί περισσότερο από 2 χρόνια για εξοπλιστεί με αυτό κάποιο μοντέλο παραγωγής. Η εταιρεία δεν έχει μέχρι αυτή την στιγμή κάποια συμφωνία με κάποιον κατασκευαστή, όμως η ανταπόκριση διάφορων αξιωματούχων είναι εξαιρετικά θετική. Η ZF θεωρεί, τέλος, πως το σύστημα αυτό θα μπορούσε να ταιριάξει καλύτερα σε μικρά αυτοκίνητα και μικρά επαγγελματικά.