
Μπορεί ένα SUV να συμπεριφέρεται σαν GTI;
SUV και GTI γίνεται;
3.045 Επισκέψεις στο άρθρο (17/9/2015)
Μπορεί ένα SUV να συμπεριφέρεται σαν GTI, όταν το DNA του είναι για εκτός ασφάλτου και οι Νόμοι της Φυσικής εις βάρος του; Πως το καταφέρνει; Και τα τελικά, μήπως τα αντίθετα έλκονται;
autotriti team
Παρόλα αυτά, υπάρχουν μοντέλα που φαίνεται να το καταφέρνουν, δηλαδή να είναι SUV που συμπεριφέρονται σαν GTΙ, βλέπε π.χ. το Nissan Juke Nismo RS (διαβάστε την δοκιμή του εδώ).Το ερώτημα, λοιπόν, που προκύπτει είναι: «Πως το καταφέρνουν; Και τι θυσιάζουν για να το επιτύχουν;» Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.Ένα GTI πρέπει να έχει εκρηκτικές επιδόσεις. Να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7,0 δλ., να έχει κινητήρα πάνω από 200 άλογα (αν πρόκειται για μικρό, και περισσότερα άλογα όσο τα κιλά ανεβαίνουν) και να «τελικιάζει» πάνω από τα 200 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση; Αυτή να ισχύει μόνο στα χαρτιά και να μην σε ενδιαφέρει τι θα δείξει το trip computer.Τέτοια παραδείγματα υπάρχουν αρκετά στην αυτοκίνηση. Από το Nissan Juke Nismo RS που αναφέραμε πιο πάνω, έως την Porsche Cayenne Turbo, αποδεικνύεται πως ένα SUV μπορεί να «γράψει» χρόνους ενός GTI.Από την άλλη, όμως, ένα GTI έχει χαμηλό κέντρο βάρους και είναι ελαφρύ προκειμένου να είναι ευχάριστο στο δρόμο. Το επόμενο, λοιπόν, ερώτημα που προκύπτει είναι: Πόσο χαμηλό μπορεί να είναι το κέντρο βάρους ενός SUV; Φυσικά, όχι αντίστοιχο ενός GTI… Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος αναγκάζει σε σφιχτές αναρτήσεις με αποτέλεσμα να χάνεται η άνεση και οι εκτός δρόμου δυνατότητες. Διατηρείται μόνο η ψηλή θέση οδήγησης που προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα.Με λίγα λόγια, οι Νόμοι της Φυσικής υπαγορεύουν συγκεκριμένους κανόνες. Και έτσι, στην πράξη, ένα SUV πλησιάζει την οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει ένα GTI, δεν μπορεί όμως να την ξεπεράσει, ό,τι στήσιμο και να έχει. Και σίγουρα, όσο κερδίζει σε πλευρικές επιταχύνσεις, τόσο χάνει σε άνεση.Και, τέλος, είναι τα φρένα. Ένα GTI πρέπει να φρενάρει ακαριαία ακόμη και μετά από διαδοχικά φρεναρίσματα. Αυτό εξαρτάται κυρίως από το σύστημα πέδησης και τα ελαστικά. Και έτσι, όπως είναι λογικό, ένα SUV μπορεί να φρενάρει σαν ένα GTI εκπλήσσοντας τον οδηγό ευχάριστα…Εσείς όμως τι λέτε; SUV και GTI γίνεται; Πόση σημασία δίνετε στις επιδόσεις ενός SUV; Πόσο γρήγορο πρέπει να είναι και τι θα θυσιάζατε;
ΣΑΝ GTI,ΣΩΣΤΑ! Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ. ΕΙΤΕ ΜΙΚΡΟ ΕΙΤΕ ΜΕΓΑΛΟ,ΕΝΑ SUV ΠΑΝΤΑ ΘΑ ''ΨΑΡΕΥΕΙ'' ΟΤΑΝ ΤΟ ΣΤΡΙΜΩΞΕΙΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΜΠΑΡΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΛΑΘΟΣ ΧΕΙΡΕΙΣΜΟ.ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΑΣ ΣΒΕΛΤΑ,ΟΧΙ ΓΡΗΓΟΡΑ. ΑΝ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΝΕΙΣ-ΘΑ ΜΑΘΕΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ.
Από πότε τα διχασμένης προσωπικότητας suv έγιναν GTI?
Έχω ένα MAZDA CX-7 με anti-lock brakes, stability control, traction control and Mazda's Active Torque-Split all-wheel-drive system. Κάνω ταξίδια Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Πόρτο Χέλι και έχω αυτή την αίσθηση του GTI-SUV. Η ποιότητα όχι μόνο κύλισης αλλά του ταξιδιού γενικά είναι καταπληκτική, αν έκαιγε και κάτω από 12 Litra ...
Δύο είναι τα ουσιαστικά προβλήματα. Ύψος από το έδαφος και λάστιχα. Το πρόβλημα του ύψους λύνεται σήμερα με ουσιαστικό τρόπο μόνο με ρυθμιζόμενη πνευματική ανάρτηση, οπότε δεν νομίζω ότι υπάρχουν εδώ φτηνές λύσεις. Τα λάστιχα δεν θα πρέπει να είναι πολύ χαμηλού προφιλ (όχι κάτω από 55), αλλά δεν μπορεί παρά να είναι δρόμου, οπότε μόνο ένα σύστημα με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης θα είναι αποτελεσματικό (εκτός και εντός δρόμου). Εννοείται ότι το όχημα θα είναι δικίνητο για περιορισμό βάρους και κόστους.