Από το 2018 όλα τα αυτοκίνητα θα έχουν υποχρεωτικά ένα σύστημα σύνδεσης στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, ώστε να καλούν σε βοήθεια σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Σε περίπτωση ατυχήματος
3.405 Επισκέψεις στο άρθρο (12/5/2015)
Πώς θα σας φαινόταν αν το αυτοκίνητό σας είχε ένα σύστημα που καλεί σε βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος; Θα νιώθατε σαν να σας παρακολουθεί ο Μεγάλος Αδελφός ή θα εκτιμούσατε την προσφερόμενη ασφάλεια;
autotriti team
Πώς σας ακούγεται ένα σύστημα που καλεί σε βοήθεια αν έχετε ένα ατύχημα; Η λογική της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να υπάρχει άμεση ενεργοποίηση για παροχή βοήθειας (ασθενοφόρο, τροχαία, πυροσβεστική) με την ελάχιστη καθυστέρηση. Το ερώτημα τώρα είναι, τι άλλο μπορεί να κάνει αυτό το σύστημα.Τα στοιχεία δείχνουν πως αν σε κάθε σύγκρουση αυτοκινήτου οι υπηρεσίες βοήθειας καλούνται αμέσως και αυτομάτως, τα θύματα στους δρόμους μπορούν να μειωθούν 10%. Μιλάμε για 2.300 ανθρώπους το χρόνο στην Ευρώπη, όσοι σκοτώνονται περίπου σε 365 μέρες στους ελληνικούς δρόμους.Πρόκειται για μία κάρτα SIM σαν αυτή του κινητού τηλεφώνου, σε μία αυτοματοποιημένη συσκευή, μέρος του αυτοκινήτου, που θα μπορεί να κάνει μόνο αυτήν την κλήση και να στέλνει στοιχεία για τον τόπο και χρόνο της σύγκρουσης, τον τύπο καυσίμου και τη μάρκα και μοντέλο αυτοκινήτου.Παρότι το κόστος τοποθέτησης σε κάθε αυτοκίνητο φτάνει τα 113 ευρώ, η υπηρεσία θα είναι απολύτως δωρεάν για όλους. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να προστεθούν επιπλέον στοιχεία στην κλήση, όπως ειδικές ανάγκες του οδηγού σε θέματα υγείας (ομάδα αίματος κ.λ.π.), όμως κάπου εδώ έχει ανοίξει ήδη ο διάλογος για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και έτσι το πράγμα εκκρεμεί.Εκκρεμεί επίσης και το ζήτημα της ασφάλειας του συστήματος αυτού ώστε να μην μπορεί να «μετατραπεί» σε σύστημα παρακολούθησης κάθε αυτοκινήτου. Οι συνομοσιολόγοι μπορούν να συνεχίσουν τη συζήτηση από εδώ και μετά.Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως είναι κάτι άλλο. Πως από το 2018 όλα τα αυτοκίνητα θα έχουν μέσα τους ένα σύστημα σύνδεσης στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Το ερώτημα είναι τι άλλο θα μπορούν να «πουλήσουν» οι κατασκευαστές με αφορμή το E-Call και ως επέκτασή του.Δεν ακούγεται περίεργο με κάποιο κόστος να αναβαθμίζει κανείς το σύστημά του σε ένα πακέτο γενικότερης χρήσης με δυνατότητα ίντερνετ στο αυτοκίνητο. Από κει και πέρα οι δυνατότητες είναι άπειρες και η μεταμόρφωση της καμπίνας από χώρο μεταφοράς σε χώρο ίντερνετ είναι δεδομένη.Δεν είναι λίγοι οι καχύποπτοι που βλέπουν το Ε-Call ως τον δούρειο ίππο για να μπει υποχρεωτικά το ίντερνετ στο αυτοκίνητο (μαζί με όλες τις εταιρείες που σχετίζονται).Εσείς όμως πώς το βλέπετε; Πώς σας φαίνεται ως σύστημα βελτίωσης της ασφάλειας; Ως πρόβλημα για την ιδιωτικότητά σας; Και τελικά ως εξέλιξη που φέρνει το αυτοκίνητο πιο κοντά στο ίντερνετ; Τι λέτε;
Καλό ακούγεται, αλλά αν αφορά αποκλειστικά και μόνο για το σκοπό που λέτε και να μην επεκταθεί σε παρακολούθηση του οδηγού, όπως επίσης να μην υπάρχει καμιά χρηματική συνδρομή, στη χρήση του. Θα είναι όμως εφικτή η τοποθέτηση του στα πολύ παλιά αυτοκίνητα; Πάντως αν αρχίσει να παρακολουθεί την ταχύτητα, ή άλλες ενέργειες μου, εγώ προσωπικά θα το αποσυνδέω, όταν δεν θέλω να με παρακολουθούν. Θα βρω τρόπο να το κάνω, έτσι ώστε να φαίνεται σαν αστοχία του συστήματος.
Με τόσα τούβλα που κυκλοφορούν στους δρόμους χρειάζεται το σύστημα 1000%. Απλά να φροντίσουν να δίνουν κ δικαίωμα επιλογής μη τοποθέτησης του ώστε να μην τίθεται θέμα καταπάτησης της ελευθερίας του καθενός...
Υποθέτω ότι το σύστημα θα καλεί αυτόματα σε σοβαρό ατύχημα (πχ όταν έστω και ένας αερόσακος έχει ανοίξει). Με την προϋπόθεση ότι το σύστημα θα μπορεί να τίθεται τελείως εκτός με επιλογή από τον οδηγό, και ότι ο χρήστης θα μπορεί να διαμορφώνει τις πληροφορίες που θα παρέχει το σύστημα, δεν βλέπω παρά μόνο πλεονεκτήματα στη χρήση του.
απ την στιγμη που υπαρχουν τα Smartphones που κανουν τα παντα ποιος ειναι ο σκοπος της παρουσιας του Ε-Call; μα οι ασφαλιστικες, μα ο μεγαλος αδελφος, μα δεν ξερω τι αλλο καποιος εχει βαλει το χερι του γι αυτο.
Καλό ακούγεται, αλλά αν αφορά αποκλειστικά και μόνο για το σκοπό που λέτε και να μην επεκταθεί σε παρακολούθηση του οδηγού, όπως επίσης να μην υπάρχει καμιά χρηματική συνδρομή, στη χρήση του. Θα είναι όμως εφικτή η τοποθέτηση του στα πολύ παλιά αυτοκίνητα; Πάντως αν αρχίσει να παρακολουθεί την ταχύτητα, ή άλλες ενέργειες μου, εγώ προσωπικά θα το αποσυνδέω, όταν δεν θέλω να με παρακολουθούν. Θα βρω τρόπο να το κάνω, έτσι ώστε να φαίνεται σαν αστοχία του συστήματος.
Με τόσα τούβλα που κυκλοφορούν στους δρόμους χρειάζεται το σύστημα 1000%. Απλά να φροντίσουν να δίνουν κ δικαίωμα επιλογής μη τοποθέτησης του ώστε να μην τίθεται θέμα καταπάτησης της ελευθερίας του καθενός...
Υποθέτω ότι το σύστημα θα καλεί αυτόματα σε σοβαρό ατύχημα (πχ όταν έστω και ένας αερόσακος έχει ανοίξει). Με την προϋπόθεση ότι το σύστημα θα μπορεί να τίθεται τελείως εκτός με επιλογή από τον οδηγό, και ότι ο χρήστης θα μπορεί να διαμορφώνει τις πληροφορίες που θα παρέχει το σύστημα, δεν βλέπω παρά μόνο πλεονεκτήματα στη χρήση του.
απ την στιγμη που υπαρχουν τα Smartphones που κανουν τα παντα ποιος ειναι ο σκοπος της παρουσιας του Ε-Call; μα οι ασφαλιστικες, μα ο μεγαλος αδελφος, μα δεν ξερω τι αλλο καποιος εχει βαλει το χερι του γι αυτο.