• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πολύ σημαντικό πριν την αγορά, είναι να μάθετε πόσο κοστίζουν τα service του αυτοκινήτου που σας ενδιαφέρει.

Σκέφτεσαι τα service όταν το αγοράζεις;

Διαβάστηκε από 3911 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/3/2017

Η συντήρηση δεν σχετίζεται απαραίτητα με την τιμή αγοράς. Όταν αγοράζουμε, ρωτάμε συχνότητα και κόστος service και αναλώσιμων και υπολογίζουμε το κόστος συντήρησης 3ετίας. Εσύ σκέφτεσαι το κόστος των service όταν αγοράζεις;

 
Ένα ακριβότερο μπορεί να έχει φθηνότερο service

Πόσο κοστίζει το service του; Η παραπάνω ερώτηση δεν είναι από τις πρώτες που ρωτάει ο αγοραστής πριν την αγορά ενός αυτοκινήτου, αφού έχουν προηγηθεί οι «πόσα άλογα έχει», «πόσο καίει», «τι τέλη κυκλοφορίας έχει», «πόσο γρήγορο είναι» και ου τω καθεξής. Παρόλα αυτά, είναι καθοριστική, αφού σε περίπτωση «διλήμματος», δηλαδή όταν η επιλογή κρίνεται στη παραμικρή λεπτομέρεια και σε λίγα ευρώ, μπορεί να ορίσει τον τελικό νικητή.

Είναι πολύ πιθανό ένα ακριβότερο στην απόκτηση αυτοκίνητο να έχει φθηνότερα service από ένα άλλο και έτσι η διαφορά να είναι «πλασματική». Μέχρι πόσα ευρώ, όμως, μπορεί να είναι αυτή η διαφορά; 100, 200, 500 ευρώ; Και τι ισχύει με τα διαστήματα και χιλιόμετρα service; Ή τα αναλώσιμα; Και τέλος, πότε δεν χάνεις την εγγύηση;

Ρωτάμε κάθε πότε, κόστος service και αναλώσιμων κατά την αγορά

Η πρώτη ερώτηση, λοιπόν, που πρέπει να κάνετε στον πωλητή είναι «κάθε πότε και πόσα χιλιόμετρα θέλει service;». Ο κανόνας υπαγορεύει κάθε: 1 χρόνο και 15.000 χιλιόμετρα, όμως υπάρχουν περιπτώσεις, όπως η Ford με τους EcoBoost κινητήρες, που το service είναι κάθε 20.000 χλμ.

Φυσικά, όσο πιο πολλά χιλιόμετρα, τόσο καλύτερο. Και τέλος, αν σας πούνε κάθε 2 χρόνια, επιμείνετε πάλι και ρωτήστε: «δηλαδή δεν θα έρθω ούτε για αλλαγή λαδιών;». Αυτή η ερώτηση θα σας γλιτώσει από «κρυφές» χρεώσεις.

Η δεύτερη ερώτηση είναι «πόσο κοστίζει» το service;». Αυτή καθορίζει το αν το service ενός μοντέλου είναι φθηνό ή ακριβό. Οι διαφορές είναι μεγάλες από εταιρεία σε εταιρεία. Και τέλος, η τρίτη ερώτηση πρέπει να αναφορά το κόστος των αναλώσιμων.

Ενδεικτικά, ρωτήστε το πόσο κοστίζει ο εμπρός προφυλακτήρας, τα φανάρια, τα τακάκια και ο δίσκος-πλατό γιατί αυτά είναι οι πιο συνήθεις extra επισκευές. Εδώ θα βρείτε τις μεγαλύτερες διαφορές που μπορεί να επηρεάσουν την επιλογή. Για παράδειγμα στο Hyundai i20 1,2 η αλλαγή δίσκου-πλατό κοστίζει περίπου 130 ευρώ, στο Renault Clio 0,9 TCe κοντά στα 400 ευρώ.

Υπολογίζουμε κόστος πρώτης 3ετίας και αποφασίζουμε

Αφού λοιπόν μάθετε όσα σας ενδιαφέρουν, πρέπει να μπουν τα δεδομένα σε βάθος χρόνου. Πρέπει να υπολογίσουμε το κόστος service της πρώτης 3ετίας και έτσι να πάρουμε μια απόφαση.

Εμείς, από την έρευνα που έχουμε κάνει, σημειώνουμε πως το κόστος service στην 3ετία ενός μίνι οχήματος πρέπει να κυμαίνεται από τα 320 έως τα 360 ευρώ, ενός μικρού diesel από τα 350 έως τα 390 ευρώ και ενός μικρομεσαίου diesel από τα 360 έως τα 400 ευρώ. Αν υπάρχει απόκλιση από αυτά τα νούμερα, τότε το ακριβό μπορεί να είναι… πιο φθηνό ή και το αντίθετο.

Σωστές εργασίες στο σωστό χρόνο, σε εξουσιοδοτημένο, για να διατηρήσω εγγύηση

Τέλος, σε όλα όσα αναφέρουμε πρέπει να λάβουμε υπόψιν μας και την εγγύηση. Για να μην χαθεί η εργοστασιακή εγγύηση πρέπει να ακολουθούνται οι προδιαγραφές που ορίζει ο κατασκευαστής. Να εκτελούνται οι προβλεπόμενες εργασίες και μάλιστα στα προκαθορισμένα χρονικά διαστήματα.

Εσείς λοιπόν, το ψάχνετε το πόσο κοστίζει το service ή μένετε στην αρχική τιμή; Γνωρίζετε ότι υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην κοστολόγηση της συντήρησης, ανάμεσα σε όμοια μοντέλα;

 
  • Gianni

    Οποίος δε το σκέφτεται κλαίει συνήθως εκ των υστέρων! Prius/Auris/CT/CHR Hybrid θέλουν ~150€ καθε 15000χλμ ενώ η Renault τα θελει καθε 10000χλμ και στα μεγάλα service θελει 600€ ενώ η Toyota/Lexus θελει στα μεγάλα ~250€ και αν παμε και στο group κλαις με μαύρο δάκρυ με 300€/800€ αντίστοιχα!

      4