• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το νέο μοντέλο έρχεται έχοντας στη «φαρέτρα» του αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά.

Η μεγαλύτερη διαφορά είναι πως η καινούργια Octavia θα διατίθεται για πρώτη φορά ως plug-in υβριδική.

Το Virtual Cockpit στην τελευταία γενιά του ψηφιακού πίνακα οργάνων διαθέτει οθόνη από 10 ιντσών.

Κατά την ανανέωσή της η παλιά Octavia στις ακριβές εκδόσεις έλαβε μεγάλες οθόνες αφής και διάφορα τεχνολογικά καλούδια.

Skoda Octavia: Χάσμα γενεών ή όχι;

Διαβάστηκε από 57242 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/11/2019
 

Η νέα Skoda Octavia αποκαλύφθηκε επίσημα, παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη τρίτη γενιά του best seller της τσεχικής μάρκας. Ποιες όμως είναι οι βασικές διαφορές μεταξύ τους και τι νέο φέρνει η 4η γενιά; Αρκούν τα νέα στοιχεία για να πούμε ότι υπάρχει χάσμα γενεών;


Παίρνοντας ως βάση την ΜΕΒ πλατφόρμα του VW Group στην οποία βασίστηκε η νέα Skoda Octavia (Διαβάστε την παρουσίαση της νέας Skoda Octavia), το μοντέλο έρχεται έχοντας στη «φαρέτρα» του αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά στους τομείς των διαστάσεων, της πρακτικότητας, της αποδοτικότητας, ενώ παράλληλα υιοθετεί τη νεότερη σχεδιαστική γλώσσα της τσέχικης φίρμας. Συγκεκριμένα, ξεκινώντας από τις διαστάσεις, το μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 19 χιλιοστά (στα 4.689 χλστ.) και το πλάτος κατά 15 χλστ. (στα 1.829 συνολικά), ενώ το μεταξόνιο μετράται στα 2.686 χλστ, πέντε χιλιοστά περισσότερα από πριν. Αυτή η αύξηση μεταφράζεται σε περισσότερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές με την εταιρεία να υπόσχεται μεγαλύτερο κατά 78 χλστ. χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ το μπόνους περνά και στο διαμέρισμα του χώρου αποσκευών, που τώρα μπορεί να φιλοξενήσει 600 και 640 λίτρα σε σεντάν και βάγκον, αντίστοιχα, που αναλογεί σε αύξηση 10 και 30 λίτρα από το απερχόμενο μοντέλο.

Παράλληλα, οι Τσέχοι έριξαν την προσοχή τους στον σχεδιασμό της νέας γενιάς Octavia. Στο εξωτερικό τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Συγκρίνοντας παλιά και νέα Octavia παρατηρούμε πως από κάθε γωνία η πιο δυναμική σχεδίαση είναι εμφανής με το νέο μοντέλο να δανείζεται κάποια στοιχεία από τη Superb, διατηρώντας ωστόσο τη διαφορετικότητα της. Στο εμπρός μέρος έχουμε την επιστροφή σε μονοκόμματους προβολείς, εν αντιθέσει με τα διπλά κάθετα φωτιστικά σώματα της απερχόμενης που θύμιζαν εν πολλοίς την παλαιότερη Mercedes E-Class, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα νέα φώτα και η έντονη ακμή στην οποία καταλήγει η κεκλιμένη οροφή, κάτω από την οποία αναγράφεται η ονομασία της φίρμας, κάτι που συνηθίζεται πλέον σε όλη την γκάμα. Απόρροια του νέου σχεδιασμού της Octavia είναι η αεροδυναμική με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) από 0,24 για το σεντάν αμάξωμα και 0,26 για το βάγκον.
 
Περνάμε τώρα στο εσωτερικό, εκεί που θα λέγαμε πως έχει συμβεί «επανάσταση». Αν και η ανανεωμένη Octavia στις ακριβές εκδόσεις έλαβε μεγάλες οθόνες αφής και διάφορα τεχνολογικά καλούδια όπως συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας οδηγού, όλα αυτά δε φτάνουν για να κοντράρουν το νέο μοντέλο. Πλέον οι προβολείς πέφτουν στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, εκεί όπου βρίσκεται μια μεγάλη «αιωρούμενη» οθόνη αφής από 8,25 έως και 10 ιντσών για το σύστημα infotainment. Ταυτόχρονα η Octavia είναι το πρώτο μοντέλο της Skoda που διαθέτει το «καλό» head-up display με προβολή στο παρμπρίζ, ενώ το Virtual Cockpit στην τελευταία γενιά του ψηφιακού πίνακα οργάνων διαθέτει οθόνη έως 10 ιντσών. Δεν πρέπει να ξεχνάμε τις 5 θύρες USB-C που είναι διαθέσιμες ενώ μπορεί να γίνει και ασύρματη φόρτιση σε συσκευές που την υποστηρίζουν. Φυσικά δε λείπουν οι πολλές ημιαυτόνομες τεχνολογίες όπως οι Collision Avoidance Assist και Exit Warning που την ανεβάζουν επίπεδο.
 
Στο κομμάτι των μηχανικών συνόλων η μεγαλύτερη διαφορά είναι πως η καινούργια Octavia θα διατίθεται για πρώτη φορά ως plug-in υβριδική χαρακτηριζόμενη από τον κωδικό iV, κινητήρα βενζίνης 1,4 λτ. και δυνατό ηλεκτρικό μοτέρ με δυνατότητα φόρτισης από πρίζα. Η ισχύς ορίζεται στα 204 άλογα, με την μπαταρία χωρητικότητας 13 kWH να υπόσχεται περίπου 55  χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, ενώ για τη μετάδοση επιστρατεύεται το 6άρι DSG αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Μια ακόμη «πράσινη» λύση είναι η έκδοση διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο (CNG), η οποία ωστόσο βρίσκονταν και στο παλιό μοντέλο, όπως και τα μοτέρ βενζίνης και ντίζελ, που όμως παρουσιάζονται αναβαθμισμένα.
 
Καταλήγοντας, πολλοί θα πουν πως είναι αυτονόητο το νέο μοντέλο να είναι καλύτερο από το παλιό, ωστόσο όπως φαίνεται η νέα Skoda Octavia δεν αρκείται στα λόγια αλλά περνάει στην πράξη όντας πιο hi-tech από ποτέ και περαιτέρω βελτιωμένη σε επίπεδα χώρων, πρακτικότητας και άνεσης.