ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Σούπερ μάρκετ καυσίμων;

Σούπερ μάρκετ καυσίμων;

4.282 Επισκέψεις στο άρθρο (21/10/2015)

Γιατί δεν πουλάνε τα super market καύσιμα; Ποιος ωφελείται από αυτό και ποιος θα χάσει αν αρχίσουν να πουλάνε; Θα είναι καλύτερα, χειρότερα, φθηνότερα, ακριβότερα; Τι λέτε;

autotriti team

Η Ελλάδα έχει επιμείνει να κρατήσει τα καύσιμα μακριά από τα super market. Αντίθετα με το τι συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες όπου τα καύσιμα πωλούνται βασικά από πρατήρια των super market, στην Ελλάδα στην αγορά καυσίμων κυριαρχούν οι αλυσίδες των εταιρειών και οι ιδιώτες πρατηριούχοι.
Τι θα έφερνε μία αλλαγή στο τοπίο; Αν κρίνουμε από το πώς λειτουργεί η αγορά στο εξωτερικό, για τον καταναλωτή μάλλον μόνο θετικά θα είχε η απελευθέρωση της αγοράς καυσίμων στα super market. 
Από τη μία οι τιμές των καυσίμων εμπίπτουν στον γενικότερο ανταγωνισμό και έτσι τα super market κρατούν τις τιμές χαμηλές για να κερδίσουν πελάτες. Επιπλέον, τα καύσιμα περνούν στην γκάμα προϊόντων των super market και παίρνουν μέρος στις προσφορές, συνδυάζονται με άλλου είδους εκπτώσεις (κουπόνια, πόντους κλπ) και γίνονται πιο προσιτά στον καταναλωτή.
Στο θέμα της νοθείας (και της φοροκλοπής και λαθρεμπορίας) το πλαίσιο λειτουργίας πρατηρίων από τα super market είναι ιδιαίτερα αυστηρό. Οι περισσότερες χώρες αδειοδοτούν για καύσιμα την αλυσίδα super market και ανακαλούν την άδεια, με άμεση παύση λειτουργίας όλων των πρατηρίων της αλυσίδας, σε περίπτωση νοθείας ή παραποίησης ποσότητας. 
Επιπλέον τα super market λειτουργούν με προσωπικό που δεν ωφελείται από πιθανή νοθεία ή παραποίηση ποσότητας, ενώ οι υπεύθυνοι πρατηρίων χάνουν το δικαίωμα εργασίας στον χώρο των καυσίμων αν το πρατήριό τους βρεθεί να παρανομεί. 
Συνολικά σε χώρες όπως η Μ. Βρετανία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και αλλού όπου τα super market κυριάρχησαν στην αγορά καυσίμων, η νοθεία σχεδόν εξαφανίστηκε ενώ η τιμές μειώθηκαν. Σε ότι αφορά τις τιμές, στα πλαίσια του έντονου ανταγωνισμού, στις χώρες όπου τα super market κυριαρχούν στην αγορά καυσίμων οι προσαρμογές προς τα κάτω κάθε φορά που η τιμή του πετρελαίου πέφτει είναι μεγαλύτερες και πιο άμεσες σε σχέση με τις άλλες χώρες.
Ποιος ζημιώνεται; Φυσικά οι σημερινοί κυρίαρχοι της αγοράς, ιδιώτες και πολυεθνικές με μεγάλα δίκτυα, αφού θα αναγκαστούν να προσαρμοστούν σε άλλους όρους αγοράς. Στις περισσότερες χώρες όπου τα super market διαθέτουν καύσιμα, τα άλλα δίκτυα σχεδόν εξαφανίστηκαν αφού δεν μπόρεσαν να ανταγωνιστούν σε τιμή, ενώ οι άλλες παροχές (λάδια, εξυπηρέτηση κλπ) δεν φάνηκαν αρκετές να κρατήσουν τους πελάτες.
Εσείς λοιπόν πως το βλέπετε; Θα ανταλλάσσατε τη σημερινή αγορά καυσίμων με μία όπου τα super market κυριαρχούν; Ή θέλετε να μείνετε στο σημερινό τοπίο; Τι προτιμάτε και γιατί;  
Hyundai
NISSAN